mám moto Yamahu XJ6 Diversion z roku 2010, najeto cca 8000. Čeká mě jednak olej a jednak "velký" servis. Motorku jsem koupil se servisní knížkou.
Mám se s tím nějak zabývat a nechat to udělat servis nebo se s tím nesrat a udělat to doma? Pořád trochu váhám, jestli neobětovat trochu peněz navíc a mít razítko v servisce.
Co si o tom myslíte? Bude se třeba za dva tři roky prodávat líp s vyplněnou serviskou?
1 reakcí na tento příspěvek Měnit olej doma nebo v autorizáku
Raději objednej olej+filtr... z netu uschovej fakturu / vše vyfoť a třeba přidej sem do deníku...
Razítko je na nic , pokud není odvedená kvalitní práce!
1 reakcí na tento příspěvek Měnit olej doma nebo v autorizáku
No ne, když to vezmu vyloženě jen podle peněz, tak to vidím tak, že servis mi udělají za cca 2.000 - 2.500 Kč. V tom je kontrola moto, výměna oleje (Yamalube), filtr, chladící a brzdová kapalina.
Pokud bud počítat stejný materiál, tak za olej dám cca 1.000 Kč, za filtr cca 150 Kč, za kapaliny cca 300 Kč (??). To jsme zhruba na 1.500 Kč. To znamená, že dám za jednu výměnu/rok o cca 500 - 1.000 Kč navíc za práci.
Otázka, jestli mi to stojí za to. Za tři roky to jsou 3.000 Kč a mám razítko a servisováno v orignálu (což samozřejmě nemusí nutně znamenat, že je to uděláno na 100%).
Mno, jak tak na to koukám a počítám, asi se vyseru na to patlat si doma ruce a nechám to tam udělat. Prozatím se servisem, kam to chci dávat, mám dobrý zkušenosti (brácha má ten samej stroj a nechal to tam servisovat - Yamaha Hradec Králové).
srsen600 píše: Mě olej v autor. servisu -vždycky přelijou !!! Plasty špatně slícovaly.Dělají věci navíc,který nejsou potřeba a nikdo je nechtěl.No coment.
Raději objednej olej+filtr... z netu uschovej fakturu / vše vyfoť a třeba přidej sem do deníku...
Razítko je na nic , pokud není odvedená kvalitní práce!
Tak, tak
2 reakcí na tento příspěvek Měnit olej doma nebo v autorizáku
Jako třeba , že jezdil do DE na servis ....Tak těžko někdo bude schánět info ... BLBOST!
petrumr píše: zajdi kde vyrábí razítka a nechej si vyrobit něco a tu knížku si orazítkuj, nejlépe každý rok jinou barvou.
jestli to měl bejt fór,tak to vtipný nejni a jestli tu radu myslíš vážně ,tak je pěkně blbá ..........
Je to na zvážení každého, jak se rozhodne, ale po zkušenostech s některými profesionálními servisy (firmy s neustále se střídajícími zaměstnanci od kvalifikovaných lidí až po lemply) si to už raději servisuju sám. A to nejenom starší motorky a auta po záruce, ale dokonce i funglovky. Takže co se garanček týče, už u svého předchozího nového motocyklu jsem se s minimálním rizikem rozhodl oželet záruku na zadření motoru apod. a servisoval jsem si to raději už hned od začátku všechno sám. A stejně tak postupuju i teď u své další nové motorky, pričemž pro případného kupujícího v budoucnu jsou provedené servisní úkony doložitelné fakturama za nakoupený materiál (oleje, filtry atd.) a podrobnou foto- a video-dokumentací.
Po technické stránce mám jistotu, že:
- olej byl vyměněn (nebyla ho jen pro formu trocha vypuštěna a to upuštěné množství dolito)
- taky filtr byl skutečně vyměněn
- termín výměny vyhovuje mně a mému motocyklu (a ne obchodně-servisní firmě)
- starý olej byl hned po jízdě (zahřátý) všechen vypuštěn (nechá se vykapat vše, co jde)
- můžu se přesvědčit, že ve vypuštěném oleji není nic, co tam nepatří (šupinky kovu apod.)
- vím, jaký nový olej jsem tam nalil a kolik ho bylo
- nedorvu filtr ani výpustný šroub na krev (nebo dokonce nestrhnu závit ve vaně)
- nepoškrábu mašinu ani mi nespadne ze stojánku
- servisovaný motocykl (nebo auto) není někým použit jako levný zdroj náhradních dílů
Příjemným bonusem (ale nikoli tou nejpodstatnější věcí) je, že takovéto nejkvalitněji provedené servisní úkony přijdou člověka zpravidla jen na polovinu až třetinu ceny oproti neznačkovému servisu a na třetinu až čtvrtinu ceny (jak kde) oproti značkovému. Náklady na tuto drobnou práci na vlastní motorce nebo autu pochopitelně do ceny nezahrnuju - pro motoristu to není práce v pravém slova smyslu, ale jednou za iks měsíců chvilková zábava a potěšení.
http://nc700.sk/view...amp;start=180#p17883
postimg.org/image/58508619j/][img]http://s23.postimg.org/58508619j/Vymeny_automoto_oleju_a_filtru.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Ten momenťák je tam jen pro perfekcionisty a/nebo pro lidi bez citu pro materiál.
Nový olejový fitr (při montáži pokud možno už naplněný olejem) s naolejovaným těsněním je dobré dotahovat raději jenom rukou a i ten výpustný šroub motorové vany lze samozřejmě s citem dotáhnout pouhým očkovým či klasickým plochým klíčem nebo ořechem.
Už jsem viděl plno urvanejch výpušťáků, málo utažených olejových filtrů, majitele co si nalil do suché spojky olej, letce na 2t skůtru, co si nalil do nádržky na olej vodu a pak přijel, že ztrácí výkon a divně to smrdí ..... atd.
Třeba takový momentový klíč je dobrá věc, ale když dáš šroub přes závit, tak ti nepomůže. Nedávno nám přinesl zákazník darovat nový momenťák, protože si chtěl sám vyměnit kola u auta. Dopadlo to tak, že si zalomil 2 šrouby. On ten moment totiž stále kontroloval a dělal to tak dlouho, než ten šroub urval.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Laděné výfuky XJ600N Yamaha XJ6 Diversion | Kovanek | 5 | 22.3.2024 v 22:57 GL1 |
Nové pneu XJ6 Diversion 2010 Yamaha XJ6 Diversion | LowAndSlow | 14 | 23.1.2024 v 13:54 jandaxx |
barva Yamaha XJ6 Diversion | Luda56 | 8 | 21.1.2024 v 17:19 LowAndSlow |
Yamaha XJ6 velký rozdíl ukazatele r... Yamaha XJ6 Diversion | Luda56 | 14 | 26.9.2023 v 18:28 bandsmet |
Yamaha XJ6, vyhazuje kvalty Yamaha XJ6 Diversion, Yamaha XJ6 | Jirkajoura | 2 | 30.5.2023 v 09:08 Pedl |