bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953
4.10.2015 v 23:41
Zdravim motoblazni (predem se omlovam, ze pisu bez hacku a carek..mam podelanou klavesnici).
Ale k veci, poridil jsem si čztu 125 typ c z roku 1953, prisel jsem k ni jako slepej k houslim a je to pozustalost. K motorce mi byl dan TP s poslednim zapisem z roku 1965, cisla ramu, motoru i spzetky sedej..mam otazku zdali pujde s timhle motorka jeste normalne prihlasit (kupni smlouvu nemam). A na veteransky ji davat nechci (myslim ze bych ji tim znehodnotil).
Jinak ta kraska stala pres 30 let v garazi pod plachtou, po dvou hodinkach cisteni jsem bez potizi ozivil motor a kochal se krasnym zvukem cvajtaktu, jako malej kluk.

čzetku jsem rozebral do posledniho šroubku a chci ji uvest do puvodniho stavu (jako se delaly cervene vyvozni se zlatyma linkama).

(Pan ji natrel stetkou.. rudou barvou proti rezi a nadrz pak ,,doladil´´ stribrenkou..no proste hnus, ale aspon na ni nebylo nic sezraneho) je to ma prvni motorka kterou restauruji a tak jsem nevedel jak se nejlip zbavit te barvy, namocil jsem tedy hadry do acetonu a obalil jimi dily motorky..potom jsem vse zabalil do igelitoveho pytle a nechal to dva dny pusobit...barva pak sla snadno a lehce dolu). Nadrz jsem vycinoval a poslal na chromovani, spolecne s nakopavackou, radickou, krytem svetla. Ram a ostatni dily jsem poslal na piskovani (nastesti to udelal kamarad za flasku tullamorky) opiskovani se povedlo nadherne ..nastrikal jsem tedy zakladovku a ted jsem ve fazi kytovani, brouseni, plnice...pak lakovani a linkovani. Dalsi vec co jsem poridil byly chromovane rafky s vypletem (je to druhovyroba). Az bude zima tak se pustim do repasu motoru, elektroinstalace a lesteni hlinikovych casti motoru.

Ma dalsi otazka je, nemate nekdo tajnej recept jak ozivit stare kozene sedlo, popr nejakej osvedcenej pripravek na chrom? Zatim jsem investoval pres 15tis.

Predem moc dekuji za odpovedi, rad se podelim se zkusenostmi





Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 08:44 | Nahoru | #1
Na chrom je Silichrom v podobne tube jako je je Tempo. Zalezi ale v jakem stavu ty chromy jsou. Jestli se loupou zadna pasta uz nepomuze.

1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 11:15 | Nahoru | #2
1 - Ale k veci, poridil jsem si čztu 125 typ c z roku 1953, prisel jsem k ni jako slepej k houslim a je to pozustalost. - GRATULUJEME!!
2 - K motorce mi byl dan TP s poslednim zapisem z roku 1965, cisla ramu, motoru i spzetky sedej..mam otazku zdali pujde s timhle motorka jeste normalne prihlasit (kupni smlouvu nemam). A na veteransky ji davat nechci (myslim ze bych ji tim znehodnotil). - OTÁZKOU JE KDO POSLEDNÍ JE V TP, JESTLI ŽIJE A JESTLI JEJ ZNÁŠ (JINAK VYHLEDAT A DODĚLAT DĚDICKÉ ŘÍZENÍ), POJISTIT, EVIDENČNÍ KONTROLA A SMĚR DI!
3 - ..... po dvou hodinkach cisteni jsem bez potizi ozivil motor.... BUNUS PRO TEBE!
4 -.....do puvodniho stavu (jako se delaly cervene vyvozni se zlatyma linkama).(Pan ji natrel stetkou.....POKUD TO BYLA ČERVENÁ ZETKA TAK OK. POKUD TO BYLA ZETKA ČERNÁ TAK JE TO DLE MĚ KKTINA TO DĚLAT DO ČERVENÉ. TĚCH JE NĚJAK MOC V POSLEDNÍ DOBĚ,...A POD ŠTETKOLAKEM NEBYLA PŮVODNÍ PATINOVKA BARVA??? DLE MĚ SI UDĚLAL STRAŠNOU BLBOST TO NEZKUSIT PŘEDEM JEN SETŘÍT A MRKNOUT NA PŮVODNÍ BARVU!!!
5 -...nemate nekdo tajnej recept jak ozivit stare kozene sedlo.... ELASKON (DROGERKA ZA BRATRU 50KČ)
6 -.....nejakej osvedcenej pripravek na chrom?...SILICHROM, NEOXID, LEŠTIČKA A BRUSNÉ PASTY (HLEDEJ NAPŘ.CHROMTECHNIK.CZ)

(reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 13:21 | Nahoru | #3
Dolin> Bohuzel, pana ktery je jako posledni psany v TP nemaznam a bojim se ze uz jej ani nedohledam..a prodej sla ,,mimo dedicke rizeni´´.

S barvou to bylo trosku na pytel, kdyz jsem ji chtel dostat dolu rucne za pomocti technickyho benzinu, acetonu a skrabkou ji seskrabat, tak to fakt neslo...pak jsem si vzal horkovzdusku a slo to lip..jen jsem strhaval puchyre, ale predni blatnik motorky byl cerny...i svetlo bylo cerne, ale ram a vse ostatni cervene. Navic, kazdy si renovuje jak se zrovna jemu zlibi, nebo ne? A cervena mi prijede hezci .

Za ostatni rady moc děkuji

Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 14:06 | Nahoru | #4
CZ 150 C se celkem vyrobilo v červené barvě kolem 18000 ks. Byl to odstín ČSN 8850 tmavá višeň. V RAL stupnici mu nic neodpovídá, nejbližším je RAL 3004. Pokud chceš co nejvěrnější tak si ji musíš nechat namíchat.

Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 14:19 | Nahoru | #5
A černa je tedy vzacnejši nez cervena? Ja se domnival, ze cerne vyrabeli pro ceskoslovenskou rep. a rikalo se jim lidovky, nebo kominicek atp. a tak jsem myslel ze cernych je vic, kort kdyz cervene jeste dovazeli za hranice.

dekuju moc Pepo

1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 14:25 | Nahoru | #6
www.chromtechnik.cz/pages/postup-lesteni-hliniku-a-ostatnich-barevnych-kovu/

tady pisou, ze ,,NIKDY NEPOUŽÍVEJTE na leštění nebo konzervaci barevných kovů Silichrom nebo Neoxid - to je naprostá katastrofa!!!!! Povrch je zdrápaný a zoxiduje rychlostí blesku.Tyto přípravky jsou vhodné tak na cídění hmoždíře umístěného v kuchyni na poličce a to se na něj ještě musíte dívat velké vzdálenosti!´´

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 14:28 | Nahoru | #7
Loggy> Celkově bylo vyrobeno CZ 150 C kolem 102 214 ks. a z toho kolem 18 000 ks. v barvě červené.

S červeným lakováním se jako s exkluzivním začalo po prodejním úspěchu Jawa pérák a ČZ se chtěla na tomto úspěchu přiživit, a tak i jeden výrobní rok převažovala červená nad černou.

Naposledy editováno 05.10.2015 14:34:57

1 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 16:30 | Nahoru | #8
vůbec nic dělat nemusíš..myslím ohledně přihlášení...pokud ti nevadí že bude napsaná na jiného majitele pak stačí jen udělat stk a pojistit na sebe jako provozovatele.. napiš si pro jistotu kupní smlouvu pro případ že se ozve nejaký dedic gratuluju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 16:58 | Nahoru | #9

PEPAFJR píše: Loggy> Celkově bylo vyrobeno CZ 150 C kolem 102 214 ks. a z toho kolem 18 000 ks. v barvě červené.

S červeným lakováním se jako s exkluzivním začalo po prodejním úspěchu Jawa pérák a ČZ se chtěla na tomto úspěchu přiživit, a tak i jeden výrobní rok převažovala červená nad černou.



Odkud čerpáš informace o počtu červených C?

Silichrom na chromy ne, a tuplem ne na nové chromy. Ty se konzervují voskem nebo lojovou pastou.

(reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 18:53 | Nahoru | #10
ja1> Tva odpoved me nejvic potesila, presne to jsem chtel slyset!

(reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 18:55 | Nahoru | #11
jawarmaniak> Dekuju moc za info..neco jsem si o tom uz pocetl jen nevim co s tou starou kuzi na sedackach...nechce se mi to davat do novoty.

2 reakcí na tento příspěvek Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

5.10.2015 v 20:03 | Nahoru | #12
Předně taky grtuluju k pořízení a přidám trochu vaty.
Lidovky byly černé a nádrž byla místo chromování šedá, jestli se nepletu. Jinak za mě musím říct, že k Zetce patří černá, to je myslím hezčí. Vždycky si ty červené Zetky pletu s Jawou. Jinak jaká je originální barva by snad mělo být v techničáku, ne?
Neber to jako že tě chytám za slovo, ale restaurovat znamená uvézt do původního stavu, respektive se k tomu co nejvíce přiblížit. To jen k tomu, že píšeš, že chceš leštit motor a to se dřív nedělalo. Jen mě to trochu irituje, když vidím ty "restaurované" motorky s moderními laky, leštěnými motory a kdo ví čím vším, ale tak něják se těmi úpravami vytrácí kouzlo a ta historie co je v té mašině vepsaná.
Ale jak se praví v Babičce: "Proti gustu..."

(reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

6.10.2015 v 00:09 | Nahoru | #13
Mi3ka> Dekuji za zpetnou vazbu, urcite ti davam za pravdu, ale v TP psana barva bohuzel neni.. k czetkam jednoznacni patri barva cerna o to neni pochyb, ale cervena se mi libi vic a navic tahle cervena i puvodne byla, takze jsem rozhodnuty. a ja si nasel predlohu jak by mela ve finale vypadat ..prikladam foto.





ale nevim jak to bylo se zadnima stupackama...zavity tam pro ne mam, ale nekde jsem cetl, ze je tam nedavali a to same tvrzeni jsem nekde videl i s klaksonem.

(reakce na) Potrebuji par rad ohledne čzty 125 c rv 1953

6.10.2015 v 08:57 | Nahoru | #14

Mi3ka píše: Předně taky grtuluju k pořízení a přidám trochu vaty.
Lidovky byly černé a nádrž byla místo chromování šedá, jestli se nepletu. Jinak za mě musím říct, že k Zetce patří černá, to je myslím hezčí. Vždycky si ty červené Zetky pletu s Jawou. Jinak jaká je originální barva by snad mělo být v techničáku, ne?
Neber to jako že tě chytám za slovo, ale restaurovat znamená uvézt do původního stavu, respektive se k tomu co nejvíce přiblížit. To jen k tomu, že píšeš, že chceš leštit motor a to se dřív nedělalo. Jen mě to trochu irituje, když vidím ty "restaurované" motorky s moderními laky, leštěnými motory a kdo ví čím vším, ale tak něják se těmi úpravami vytrácí kouzlo a ta historie co je v té mašině vepsaná.
Ale jak se praví v Babičce: "Proti gustu..."



Tak dle mě lidovka určitě neměla nádrž místo chromování šedou barvu. Místo chromování byla barva černá a střed nádrže šedý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
čz 125 t číslo rámu a motoru ČZ 125 JirkaPařez 11 17.12.2023 v 16:55 FiZzeR
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork
Čz 125 T seřízení karburátoru 2920... ČZ 125 Jany1985 2 6.9.2022 v 20:50 jawarmaniak
ČZ 125 T/B nejde do otáček ČZ 125 krystofvelecky 2 22.8.2022 v 12:29 jawarmaniak


TOPlist