bmw_r1300gs_cartec





Téma: Reklamace
 
24.9.2015 v 09:51
Tak ještě jeden OT.
Potřeboval bych vědět, jestli v případě reklamace zboží koupeného na eshopu a vrácení peněz. Mám nárok požadovat proplacení poštovného tam i zpět. Tzn. doručení ke mně a doručení k prodávajícímu.

Na internetu se hovoří o proplacení poštovného zpět. Ale upřímně nevidím důvod platit kilo za to, že mi dodal nefunkční zboží neodpovídající popisu.

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace

24.9.2015 v 09:55 | Nahoru | #1
Záleží co je v obchodních podmínkách, který jsi nejspíš při odeslání objednávky odsouhlasil. Obvykle tam bejvá, že doprava zboží v souvislosti s reklamací jde na vrub kupujícího, čili tvůj...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 10:04 | Nahoru | #2

FiZzeR píše: Záleží co je v obchodních podmínkách, který jsi nejspíš při odeslání objednávky odsouhlasil. Obvykle tam bejvá, že doprava zboží v souvislosti s reklamací jde na vrub kupujícího, čili tvůj...



Je tam že doprava zboží spojená s reklamací jde na vrub prodejce. A co jsem si včera četl zákony. Tak toto je v obchodních podmínkách neupravitelné, tzn. i kdyby to tam měl je to neplatné. Ale nikde jsem se zatím nedočetl, jestli nese i náklady za dodání zboží ke mně.

(reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 10:12 | Nahoru | #3
Twister> Aha, tak to jsem něco zaspal

Jako bych nic neřekl.

každopádně pokud je tam něco ve smyslu, že máš právo na úhradu účelně vynaložených prostředků spojených s reklamací, tak by to mělo platit na dopravu (poštu nebo jiný "nejlevnější" způsob) k prodejci i zpět k tobě, pokud byla reklamace uznána.

Naposledy editováno 24.09.2015 10:13:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 10:13 | Nahoru | #4

Twister píše: Je tam že doprava zboží spojená s reklamací jde na vrub prodejce. A co jsem si včera četl zákony. Tak toto je v obchodních podmínkách neupravitelné, tzn. i kdyby to tam měl je to neplatné. Ale nikde jsem se zatím nedočetl, jestli nese i náklady za dodání zboží ke mně.



ANO, ale jen do výše nejlevnějšího možného dodání - pokud sis třeba "připlatil" za českou poštu a PPL by vyšlo levněji, měli by ti vrátit maximálně sumu za to ppl

(reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 10:15 | Nahoru | #5

sharkis píše: ANO, ale jen do výše nejlevnějšího možného dodání - pokud sis třeba "připlatil" za českou poštu a PPL by vyšlo levněji, měli by ti vrátit maximálně sumu za to ppl



Tak ke mě to šlo uloženkou. A cestou zpátky to půjde asi jako balík do ruky. Levnější kombinaci si už asi neumím představit.

Naposledy editováno 24.09.2015 10:15:37

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace

24.9.2015 v 11:48 | Nahoru | #6
V případě reklamace, tedy dodání vadného zboží celkem chápu, že zákazník chce zpět i poštovné. Už to moc nechápu u odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, tedy pokud zboží nic není. Tady si osobně myslím, že by bylo morální, aby náklady na dopravu nesl kupující, páč tato doprava se uskutečnila a dostal to co si objednal.

Bohužel se dívám, že je to jako se vším, kdy na obchodníka a zákazníka není pohlíženo jako na rovnocenné smluvní strany, ale je třeba ochránit "chudáka" zákazníka (kterej si na 14 dní přes Vánoce objednal telku, aby se měl na čem dívat na pohádky) zákonem a zlý podnikatel to musí zacálovat

Naposledy editováno 24.09.2015 11:55:32

Reklamace

24.9.2015 v 11:53 | Nahoru | #7
Podle zákonem dané logiky bych taky mohl chtít proplatit benzín (do výše nejlevnější dopravy) potřebný k odvozu spotřebiče z kamenného obchodu domů, v případě toho, že už Vánoce skončily a já jdu vrátit telku.

Naposledy editováno 24.09.2015 11:55:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 12:00 | Nahoru | #8

Danny350 píše: V případě reklamace, tedy dodání vadného zboží celkem chápu, že zákazník chce zpět i poštovné. Už to moc nechápu u odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, tedy pokud zboží nic není. Tady si osobně myslím, že by bylo morální, aby náklady na dopravu nesl kupující, páč tato doprava se uskutečnila a dostal to co si objednal.

Bohužel se dívám, že je to jako se vším, kdy na obchodníka a zákazníka není pohlíženo jako na rovnocenné smluvní strany, ale je třeba ochránit "chudáka" zákazníka (kterej si na 14 dní přes vánoce objednal telku, aby se měl na čem dívat na pohádky) zákonem a zlý podnikatel to musí zacálovat



Jenže todle není můj případ. Já koupil zboží, které bylo údajně jen vystaveno na prodejně a je zaručeně ve 100% stavu. Po rozbalení balíku jsem našel zboží s ulomeným tlačítkem (což mi nejde do hlavy jak to šlo vylomit, aniž by se to někdo pokoušel rozebrat, ale to už stejně neřeším). A nese známky běžného užívání. A displej taky vypadá, ze už má to nejlepší za sebou. Osobně se domnívám, že jde spíše o nějaký reklamovaný kus. A jako bonus, nezobrazuje korektně české znaky. Informaci o tom, že zboží reklamuji a žádám vrácení peněž jsem prodávajícímu podal asi 2 hodiny po obdržení balíku. K jeho cti, zatím aktivně komunikuje a vychází vstříc. Tak uvidíme...

(reakce na) Reklamace

24.9.2015 v 14:14 | Nahoru | #9
Twister> však já neříkám, že je to tvůj případ
jen se pozastavuji nad opětovně "rovným" přístupem zákona k věci obecně

Reklamace

15.10.2015 v 16:03 | Nahoru | #10
Takže, rozuzlení. Prodejce po 2 nesplněných slibech o vrácení peněz a 2 urgencích a 16 dnech od převzetí reklamovaného zboží od České pošty vrátil pouze částku zaplacenou jemu. Proplacení nákladů na reklamaci odmítá. Po odkázání na příslušný paragraf občanského zákoníku přestal komunikovat. Reklamační protokol, ani na mou žádost nevystavil. Takže dotaz na tělo, máte někdo zkušenosti s podáním stížnosti na ČOI? V současné době je mi jasný, že z něj už zbytek těch prachů nevyrazím, jde mi spíš o to, aby si šmejdík uvědomil "že takhle teda ne".

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace

15.10.2015 v 17:38 | Nahoru | #11
ještě sem dej s jakým eshopem je taková zkušenost?

(reakce na) Reklamace

15.10.2015 v 17:46 | Nahoru | #12

PremeT_woe píše: ještě sem dej s jakým eshopem je taková zkušenost?



No dneska jde komentář na aukro. Čekám jestli se pak k tomu postaví trošku jinak než prdelí ke zdi. A pak si asi udělám čas na tu ČOI. Jde mi spíš zjistit, co všechno můžu ČOIce poslat, jestli i emailovou komunikaci apod. A jestli ČOI jedná anonymně (tzn. nesdělí, že ten a ten a todle a todle), upřímně nechat si kvůli 145Kč pak nechat rozbít hubu netoužím. Informace o této společnosti jsem pak napíšu.

Reklamace

15.10.2015 v 18:26 | Nahoru | #13
Tak koukám, že tato firma má do solidnosti opravdu daleko. Podobný vykrucování jako u mě...

http://slymak.com/acshop/

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace

16.10.2015 v 06:57 | Nahoru | #14
Takže celá situace má zajímavé pokračování. Po zveřejnění komentáře na aukru, prodejce zareagoval lhaním jako když tiskne. Večer jsem hodím přepis komunikace pro zasmání, či pro pláč jací lidé taky chodí mezi námi

(reakce na) Reklamace

26.10.2015 v 14:58 | Nahoru | #15
Twister> s ČOI mám velmi dobré zkušenosti, anonymně jednat nelze.

Na strankach maji E- podatelnu, vyplníš kontakt na sebe, popises problem a muzes pridat prilohy: třeba emaily, nahravky telefonatu, skeny dokladu atd.

Na každý podnět musí reagovat do 30 dní a opravdu se tím zabývají

edit:
kdyžtak tady:
http://www.coi.cz/cz/e-podatelna/

držím palec

Naposledy editováno 26.10.2015 14:59:51

Reklamace

26.10.2015 v 18:40 | Nahoru | #16
Sorry, nějak sem po zapomněl. Takže. Telefonát na Coiku dopadl tak, že sem byl ujisten že jediné co budou prakticky řešit jestli reklamaci vyřídil do 30 dnů. Takže sem se na to vysral. Po kontaktování aukra mi bylo doporučeno otevřít spor. Po vyplnění formuláře mě to vrátilo zpátky a spor jako otevřený nevidím. Vložil jsem tam veškerou dokumentaci včetně komunikace. A co čert nechtel, nechapu systém sporu na aukru jestli je vidět jako otevřený až potom co zareaguje protistrana ale další týden jsem měl prachy na úctě. Leč lzivy komentář jak si vymyslím a prodejce je chudinka a Balík do ruky je astronomický drahy největší možný způsob jak mu zboží k reklamaci tam zůstal. No beru to jako poloviční vítězství a doufám že moudrý kupující si uvědomí že psát tam blafy nemám zapotřebí a hloupy přijde na to sám. Reklamacni protokol jsem holt ozelel. Takže asi tak

1 reakcí na tento příspěvek Reklamace

26.10.2015 v 21:02 | Nahoru | #17
Chápu tvoji nasranost ale já bych takle nic nekupoval... ted mi řekni jak se to vyplatí? kolik stojí ta věc nová jestli řekneš o co jde?
Já si radši připlatim a elektroniku jdu koupit do ověřenýho kamenýho obchodu... na todle bych neměl čas a nervy...

(reakce na) Reklamace

27.10.2015 v 08:15 | Nahoru | #18

All píše: Chápu tvoji nasranost ale já bych takle nic nekupoval... ted mi řekni jak se to vyplatí? kolik stojí ta věc nová jestli řekneš o co jde?
Já si radši připlatim a elektroniku jdu koupit do ověřenýho kamenýho obchodu... na todle bych neměl čas a nervy...



Jo nakonec jsem koupil Čtečku v datartu. Vyšlo by to asi tak na půlku. A přijde na to jak kdy. Hodně nakupuju věci i že zahraničí apod. Ale tendle prodejce se dle hodnocení zdál být OK. Problém je ten že zboží skutečně dodal rychle. Kdyby to fungovalo nikdy bych jako ostatní nepřišel na to jak se staví k reklamacim. Jinak kamenný obchod taky není záruka solidniho jednání. V poslední době se prakticky všechny obchody snaží mermomoci nevyreklamovat nic. Což je pro mě dost nepochopitelny přístup..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist