Téma: Japonský veterán
22.9.2015 v 20:49
Sežerete mě že na olej se tu ptá každej, ale musím. Mám relativně starou 4taktní motorku(1981). Výrobce udává olej podle API - buďto SE, nebo SF.Detergentní. Vizkozitu bych dal pro nejvyšší rozsah 10w-40, ale jde i 20w-50,nebo 20w-40. Každej mi doporučil Motul 5100, ale ten je API SL/SJ/SH/SG, takže pro novější...seženu ještě nějakej co by splnoval co po mě chce výrobce?
Naposledy editováno 22.09.2015 21:07:55
Naposledy editováno 22.09.2015 21:07:55
Já leju do starý motorky tohle http://www.oleje-sh...tul-classic-20w50-2l
má to prej větší obsah znku atd.
má to prej větší obsah znku atd.
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
Vem tu Formulu 4T od Motorexu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonský veterán
FILODENDRON píše: Vem tu Formulu 4T od Motorexu.
Má rozsah SG-SL. A obecně se tvrdí, že by se nemělo odchylovat moc od API víc jak jeden stupeň k modernějšímu. Jestli výrobce motorky doporučuje API SE a nebo variantně SF, API SG bych tam už nedávalNaposledy editováno 22.09.2015 21:48:40
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
To by mě fakt zajímalo,co se stane pokud se odchýlím o dva stupně API...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonský veterán
seikos píše: Má rozsah SG-SL. A obecně se tvrdí, že by se nemělo odchylovat moc od API víc jak jeden stupeň k modernějšímu. Jestli výrobce motorky doporučuje API SE a nebo variantně SF, API SG bych tam už nedával
Co jsem tak cetl a vypozoroval, tak ani tolik nezalezi na tom, co doporucuje vyrobce (on proste tenkrat doporucoval to nejlepsi, co bylo, dnes by na stejny novy motor doporucoval lepsi olej), ale jak ten motor vypada a co se tam lilo predtim. Pokud doted jezdil na stary oleje bez rozpoustedel, tak novej olej muze znamenat smrt, ale pokud uz tam nekdo predtim roky lil novejsi olej, tak bude motor relativne cistej a bez karbonu a muzes pokracovat s pouzivanim modernich oleju.
Prijde mi skoda nevyuzivat technologie v modernejsich olejich, takze osobne obvykle postupne zvedam API a sleduju podle rychlosti cernani oleje, jak moc to cisti, nesmi to byt moc velkej skok.
Mohl bych ti nabídnou ze sortimentu Denicol, ale potřebuji vědět zda je to vzuchač nebo vodník... Určitě se najde vhodný olej pro tenhle ročník. Osobně doporučuji Denicol BIKER 4T 10W40. Tento olej ode mne berou lidi do starých Gs1000,cb400 atd..kdybys měl zájem písní do Pm.
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
Do svojí Yamaha XZ550 z 82-hého leju Valvoline 20W50 SG a motorka na to šlape jako za mlada! Nemám žádný problém!
udinar píše: Do svojí Yamaha XZ550 z 82-hého leju Valvoline 20W50 SG a motorka na to šlape jako za mlada! Nemám žádný problém!
Ja do Guzziny taky Valvoline 20W-50, akorat bacha na to, jestli to maze i prevodovku a spojku. Ten co beru ja, je klasickej auto-olej (protoze Guzzi)
http://www.oleje-do-...-20W50-VR1-Racing-5l
Já do Hondy z 79 leju již zminovanej Denicol. Viskozitu 20-50, ale dal by i 15-40, občas tam průběžně přikápnu Motul pro Harleye 20-50 co mě zbyl než jsem začal kupovat ten Denicol. Cena výborná a do těchto starých motorek stačí. Lejt do youngtimera moderní olej je jak lejt do Jawky něco jinýho jako M2T, tedy zbytečnost...
Ale jak tu už někdo psal, záleží co do toho kdo lil předtím a kolik je usazenin za ty leta v motoru. Taky v jakým období jezdíš nejvíc, kolik motorka žere průběžně, jestli závodíš ...
Ale jak tu už někdo psal, záleží co do toho kdo lil předtím a kolik je usazenin za ty leta v motoru. Taky v jakým období jezdíš nejvíc, kolik motorka žere průběžně, jestli závodíš ...
Redguy> Proto jsem položil tu otázku.Dodržování API dle roku výroby má smysl jen v tom případě co jsi uvedl-že předchozí motor neuměl rozpouštět karbon.
Kupříkladu moje oblíbená Kawasaki KLR se dělá od roku 1984 doteď.Věřím tomu,že postupem let manuály doporučovali novější a novější API ale motor je až na pár drobných úprav stále stejný
Kupříkladu moje oblíbená Kawasaki KLR se dělá od roku 1984 doteď.Věřím tomu,že postupem let manuály doporučovali novější a novější API ale motor je až na pár drobných úprav stále stejný
my lejeme do CB350 r.v 1971
MOTUL 5100-ESTER 10W40
Co doporučoval výrobce je jedna věc, tuto specifikaci by dnes nedoporučil dnes už ani náhodou. Jak už psal Redguy.
Další věc je, že výrobce už dávno není honda, jiné písty, válce, ojnice, ventily, spojka, těsnění atd.
Poslední věc, moc bych to nehrotil, můj známý teď konečně po 5-ti letech tahanic s Hondou, prodlužování záruk, soudní výhružky.. konečně dospěl opravy svého nového (5 let) fároše. Vždy jen měnily olej, poté i tvrdily, že motor opravily atd, vždy prvních 1000km ok, poté opět spotřeba 0,5ltr na 1000km.
Ano, je to výrobcem udávaná spotřeba, ale u nové Hondy za 300.000,- je to blbý.
Po 5ti letech konečně opraveno, mechanik v Hondě otočil jeden pístní kroužek. a to nekecám!!!
MOTUL 5100-ESTER 10W40
Co doporučoval výrobce je jedna věc, tuto specifikaci by dnes nedoporučil dnes už ani náhodou. Jak už psal Redguy.
Další věc je, že výrobce už dávno není honda, jiné písty, válce, ojnice, ventily, spojka, těsnění atd.
Poslední věc, moc bych to nehrotil, můj známý teď konečně po 5-ti letech tahanic s Hondou, prodlužování záruk, soudní výhružky.. konečně dospěl opravy svého nového (5 let) fároše. Vždy jen měnily olej, poté i tvrdily, že motor opravily atd, vždy prvních 1000km ok, poté opět spotřeba 0,5ltr na 1000km.
Ano, je to výrobcem udávaná spotřeba, ale u nové Hondy za 300.000,- je to blbý.
Po 5ti letech konečně opraveno, mechanik v Hondě otočil jeden pístní kroužek. a to nekecám!!!
Jurawood:
My pro změnu teda s kámošem zatím lejeme do Hondy CB 350 r.v. 1970 olej Moto Sintético Repsol 4T 10W40, API SJ; JASO T903–06 TYPE MA2 a zatím vše funguje bez závad.
Minulý majitel dával Castrol 10W40 a já mám se zmíněnou značkou zlou zkušenost.
Castrol zanechává uvnitř útrob motoru vrstvu shitu který nelze jen tak sundat dolů a proto dávaám
No a Motul 5100 ESTER 10W40 možná budeme zkoušet příští sezónu a uvidíme
Ještě se mi nezdá ta oprava motoru u litrového Fároše.
Že by u statisíců vyrobených motocyklů stačilo otočit 1 pístní kroužek a vše bude oukej??
Čus S
My pro změnu teda s kámošem zatím lejeme do Hondy CB 350 r.v. 1970 olej Moto Sintético Repsol 4T 10W40, API SJ; JASO T903–06 TYPE MA2 a zatím vše funguje bez závad.
Minulý majitel dával Castrol 10W40 a já mám se zmíněnou značkou zlou zkušenost.
Castrol zanechává uvnitř útrob motoru vrstvu shitu který nelze jen tak sundat dolů a proto dávaám
No a Motul 5100 ESTER 10W40 možná budeme zkoušet příští sezónu a uvidíme
Ještě se mi nezdá ta oprava motoru u litrového Fároše.
Že by u statisíců vyrobených motocyklů stačilo otočit 1 pístní kroužek a vše bude oukej??
Čus S
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
Uvedeme na pravou míru Statisíce nových motorek spotřebovávají max 0,05l/1000km, běžný Franta uživatel říká "nežere nic".
Nebudu tedy počítat yamahy. Jinak také přezdívané trefně "olejničky" že..
Pokud se na pístu otočí kroužek, je to takovej průser, že spotřeba může být taková jako sem napsal. Mě to přijde ještě v pohodě, co všechno se mohlo stát.
Nebyl to stírací, ale druhý s břitem.
Nebudu tedy počítat yamahy. Jinak také přezdívané trefně "olejničky" že..
Pokud se na pístu otočí kroužek, je to takovej průser, že spotřeba může být taková jako sem napsal. Mě to přijde ještě v pohodě, co všechno se mohlo stát.
Nebyl to stírací, ale druhý s břitem.
Ahoj
Já do Yamahy xs 650 a Kawasaki Kz 440 (180, 1981) dávám Motul 3000 4T 20W-50
Zkusil sem Motul 5100 a poté něco na doporučení přímo z Yamahy (Yamalube - drahý jako by ho dělali ze zlata) a byly totálně na ho.... První co se mi přihodilo, že začala klouzat spojka a ve velkých hicech se motor pžrhřál a začal cvakat....s Motulem 3000 vše v poho....
Já do Yamahy xs 650 a Kawasaki Kz 440 (180, 1981) dávám Motul 3000 4T 20W-50
Zkusil sem Motul 5100 a poté něco na doporučení přímo z Yamahy (Yamalube - drahý jako by ho dělali ze zlata) a byly totálně na ho.... První co se mi přihodilo, že začala klouzat spojka a ve velkých hicech se motor pžrhřál a začal cvakat....s Motulem 3000 vše v poho....
Díky všem za odpovědi... Na jaře mi to měnili v servisu a dali motul 5100, motor přežil v pohodě, tak sem ho dneska koupil znova. První měsíc mi vypadavala jednička, ale pak už v pohodě, taky to mohlo bejt tím že sem se s řazením ze začátku nezžil, ještě pockam co to udělá tedka. Jinak ale jela pěkně...olej třídy SF sem už nesehnal:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.