globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje stará
 
20.9.2015 v 02:09
Nerad jezdím s lidmi, které neznám. Důvodem je to, že nevím jak jezdí, a oni zase neví jak jezdím já. A když už s někým jedu, raději mám všechny před sebou, nebo dostatečně daleko za sebou. Důvodem je minimalizace zbytečných krizových situací, které při jízdě s neznámými závodníky nastávají

Dnes jsem byl na špici neznámé skupiny střelců, z nichž jeden byl nalepený za mým zadním kolem jako na okruhu během moto GP. Byl dokonce tak blízko, že jsem jej neviděl ani ve zpětném zrcátku, i když jsem se do něj opakovaně díval asi 2 minuty, během kterých jsem nabyl dojmu, že jej za sebou nemám. Náhle bylo potřeba snížit rychlost. Maximálně 0.5s poté, co jsem přibrzdil se prohnal kolem mne, přičemž mne sejmul ramenem. Oba jsme to naštěstí ustáli, nicméně moc nechybělo a mohli jsme se oba válet

A proto, když jedete ve skupině, dodržujte bezpečný odstup. Nikdy nevíte co ten před vámi udělá. Silnice nejsou závodní dráha, kde máte všechny přečtené

Podobné pravidla platí i pro předjíždění. Jestliže nemáte jistotu, že ten před vámi o vás ví, tak počítejte s tím, že se toreticky může stát, že vám tam vjede právě ve chvíli kdy to budete nejméně čekat.

Teď píšu zejména těm, kteří jezdit umí (rozuměj "ovládat motorku"), ale zapomněli základy.

I když obvykle nemám ve zvyku někoho poučovat takovouto formou, snad přečtení tohoto příspěvku zachrání někomu zdraví
Předchozí
1 2 3
Následující

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 07:57 | Nahoru | #1
Koukám, že ti podle času vložení nedá spát
Ale je to tak
INFO

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 09:10 | Nahoru | #2
Zdravím,stává se mi dosti často,nechávám si patřičný odstup před sebou a se mi tam někdo nacpe. Určitě má pocit vítěze.

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 09:16 | Nahoru | #3
když za někým jedu tak koukám do JEHO zrcátka a vidím

1. jeho -> on musí vidět mě
2. jestli se do toho zrcátka vůbec dívá

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 09:27 | Nahoru | #4
jezdim vetsinou sama...kdyz nahodou s nekym tak ve dvou a druha...protoze vim ze obcas brzdim tam kde ostatni nemusi...skupinky s cizima me netankovaly nikdy..

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 09:31 | Nahoru | #5

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 09:55 | Nahoru | #6
..... Něco podobného mi udělal kámoš, jelo se z Bílé na Ostravici, sem tam jsem mrknul do zpětného zda-li je stále za mnou, najednou jsem musel přibrzdit kvůli autu přede mnou a jet pár desítek metrů jeho rychlostí. Koukám do zrcádka a kámoš nikde, já už měl v hlavě myšlenku nejhorší, protože jsme nejeli zrovna slušně. On ten blbec byl téměř vedle mě ale já si ho všiml až v další zatáčce když už jel přímo vedle mě. Jednak mě vyděsil že jsem ho ztratil z dohledu a pak mě vyděsil znova když se objevil vedle mě v těsné blízkosti v zatáčce. Nic příjemného...

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 10:47 | Nahoru | #7
Ja teda mivam zas opacny problem - kdyz jedu prvni, tak cumim hodne do zrcatek a pak se malo venuju silnici pred sebou. Kdyz se pak naserua sleduju spis silnici, tak v zrcatkach pak uz nic neni, pac jim ujedu..

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 12:04 | Nahoru | #8
No když jedeš s někým koho neznáš tak se to občas stane že se rozestup zmenší, vzadu většinou jezdí zkušenější/lepší jezdec a občas překvapí když ten vepředu zpomalí tam kde k tomu ten vzadu nevidí důvod. Důležitý je pak zvolit si takovou stopu aby vedla mimo všechny překážky vepředu a proto třeba na chvíly zmizí ze zrcátek ale nemělo by to být na dlouho...

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 12:58 | Nahoru | #9
tvl takový piče miluju. Kdyz jsem mel zx12r, celkem casto se mi stavalo,ze kdyz jsem vezl moju do arbeitu, ona mela na zadech jeste batoh, lepili se na me v zatackach čuraci na litrovych ss ze mi malem lizli zadni gumu..stacilo abych jen zavrel plyn, lezime vsichni. nebudte pice kdo radi litate okresky v provozu a jedte si dat Brno pod dve.

Naposledy editováno 20.09.2015 16:05:17

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 15:48 | Nahoru | #10
Co si třeba počíst tady http://www.motoaren...a-ve-skupine-formace .Já vím,že spousta motorkářů na zmrzlinách na nás nadává,ale pravidla jízdy ve skupině se na chopperech dodržují.Jen pak vadí vám zmrzlinářům,že Vás zdržujeme,ale ona tato jízda v tzv zipu má něco do sebe.Máš celkem dvojí reakční čas na to zareagovat,když před tebou někdo něco zmastí.Je menší možnost nehody a pádu dalších v koloně.Hlavně v koloně o sobě musí lidi vědět,jinak je zaděláno na průser.

2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 17:25 | Nahoru | #11
Jízda v koloně je vždycky o hubu - tak malý rozestupy (jako jsou při těhle skupinovejch blbinách standartní) si v běžným provozu nikdo nelajzne - všichni se spolejhaj na to, že se nic nestane, ale vidět skrz kolonu dopředu není a těch průserů už jsem taky pár viděl. Cikcak formace je dobrá leda na široký rovný silnice. Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej, jen je tam ta počáteční euforie z toho, že je nás hodně - chvíli to baví, pak se to okouká. Z pozice diváka je to vzrušující zábava, z pozice řidiče je to útrpná jízda ucpanou silnicí. Pokud je člověk dostatečně soběstačnej, aby dokázal vymyslet, kam chce jet a nezabloudil při tom - tak si chce podle sebe a ne nepřetržitě čučet do zrcátek, hlídat rozestupy a vymetat povinně v rámci zachování formace díry při krajnici. Snesitelná skupinka je do tří motorek a nelepit se na sebe jak buzeranti. Teď když už jedu v partě, tak jsme vždycky domluvený na trase a záchytným bodě a jezdíme "na dohled" - každej svým stylem a svojí ideální stopou, žádná cik cak formace, rozestupy mimo obec 40 - 200m. Nikdy jsme se sobě neztratli, každej si jedeme svý, při zastávce dáme klábos a hlavně nikdo nikomu nenutí jak má jezdit. Motorku si každej kupuje pro radost ze svobody, tak proč se svazovat dalšíma omezujícíma pravidlama, už takhle je jich dost. V koloně si člověk nesjede - je tam jen součást divadýlka pro okolí.

2 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 17:44 | Nahoru | #12
Kazdej jak jemu vyhovuje, nechapu obecný rady o "dodrzovani bezpecny vzdalenosti" . S někým jezdím kolo na kolo, někoho za sobou nechci a za někým jet prostě nemůžu. Je to kus od kusu... takže jezdi s tím kdo ti vyhovuje, mne kupříkladu sere když jsou mistři 100m od sebe a na předjetí 2 aut potřebují kilometr...

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 17:55 | Nahoru | #13

FishX3 píše: na předjetí 2 aut potřebují kilometr...



Tak uz me konecne nekdo videl jezdit.

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 18:04 | Nahoru | #14
FishX3> Taky mi u některých vadí, jak se lepí... dělal to kámoš, když sme jezdili na dvácách, furt nalepený na mě, naštěstí on do zatáček skoro zastavil, ale díky výkonu (rozdíl 5 kW) mě na rovince zase dojel. Ale když se na mě lepil druhý borec, o kterém vím, že jezdí v pohodě, dává pozor a má to relativně v ruce, tak je mi to jedno.

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 19:36 | Nahoru | #15

kldr píše: Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej



Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 20:28 | Nahoru | #16
Taky nemám rád,když se mi někdo lepí na zadek.

Jednou kamarád ve skupině nevím kam koukal.
Obočovali jsme do prava a v křižovatce mě podjel a jel rovně.(Předjel z prava).Naštěstí bez nehody.

Jindy mi zase někdo nadával,že jsem brzdil v zatáčce a že on to neumí.
Ať si drží odstup,když neumí brzdit v zatáčce.

Pak to dopadá takhle :

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 21:20 | Nahoru | #17
kldr> souhlas

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 21:57 | Nahoru | #18
Jak před sebou nemám aspon 10m místa v obci a 20-50m místa mimo obec, tak se cítím nesvůj....

Jinak porstě nemůže člověk vidět díry, bordel, atd....

na moto by měl řidič prostě vidět co nejdál to jde....

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 22:10 | Nahoru | #19

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

20.9.2015 v 23:50 | Nahoru | #20
Jj.holt to je ten adrenaliiiin....nicmene není nic jednoduššího než zastavit, skupinu nechat celou odjet a pak si jet svoji cestou....

1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 00:06 | Nahoru | #21
Chlapi , třebas jsem to špatně pochopil já, ale pokud ne, jsou veškeré komenty jež se týkají chopper housat a jejich přesunu offtopic (obvykle nazývané spanilou jízdou) . tazatel tu řeší svižný přesun skupiny běžným provozem , tj např 6 jezdců různé kvality s méně či více svižnou jízdou každopádně o něco vyšší než okolní provoz.

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 07:37 | Nahoru | #22
FishX3> tak pro chopperisty, začíná svižný přesun od 80km/h vejš...a vem si že taháš 300-400kg železářství a máš na tom ještě kapánek horší brzdy než ty na hujdě a rám se kroutí jen pod svojí vlastní vahou ....to je teprve adrenalin

1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 07:40 | Nahoru | #23
proste cikcak kdyz se loudame a nebo se rekne nejakej bod vetsinou nejaka pumpa jedem svojim tempem kazdej a kdo je prvni kupuje kafe

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 07:54 | Nahoru | #24
Já nerad jezdím na konci, poslední je nuda a předposlední dle nepsanéjch pravidel hlídá a sleduje posledního.
Nejhorší je jet za někým ,kdo trasu nezná a letí, aby držel krok.
Když sme svištěli do Jeseníku, kámoš se furt cpal předemě s 2V tak sem ho nechal, ať si užije ten pocit že je rychlejší. Na rovince tahal zodpovědně, ale 2x sem ho malém sundal v zatáčce, kdy prostě vletí na hulvata a pak neví jak dál, zaklapne nebo hrábne po brzdě a já už za ním s kolenem na zemi hledal centimetry kde ho minout, no musel sem mu ujet na chvost, dosti nebezpečný, zas ten kraval akrapů a smrad gumy v každé vracečce stál za to
Jinak jak je víc jak 4-5 bajků a chytneš nějakýho zodpovědnýho,co jede na 50 max 45,strašně se to na světlech roztrhá a furt se někde na někoho čeká. Skupina jede 60 ,předposlední projede na oranžovou, ten vzornej samo zastaví a celá tlupa musí čekat,aby se neztratil, stejně většinou z5 jede sám, páč to lidi nebaví

Naposledy editováno 21.09.2015 07:59:02

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 12:28 | Nahoru | #25

MarkusRetrp píše: proste cikcak kdyz se loudame a nebo se rekne nejakej bod vetsinou nejaka pumpa jedem svojim tempem kazdej a kdo je prvni kupuje kafe



Takže všichni jednou jak nejpomaleji můžou aby nemuseli kupovat

1 reakcí na tento příspěvek Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 13:03 | Nahoru | #26
Kldr napsal:
Jízda v koloně je vždycky o hubu - tak malý rozestupy (jako jsou při těhle skupinovejch blbinách standartní) si v běžným provozu nikdo nelajzne - všichni se spolejhaj na to, že se nic nestane, ale vidět skrz kolonu dopředu není a těch průserů už jsem taky pár viděl. Cikcak formace je dobrá leda na široký rovný silnice. Najezdil jsem v chopperspanilejch jízdách přes 10tisíc km, jízdní požitek nulovej, jen je tam ta počáteční euforie z toho, že je nás hodně - chvíli to baví, pak se to okouká. Z pozice diváka je to vzrušující zábava, z pozice řidiče je to útrpná jízda ucpanou silnicí. Pokud je člověk dostatečně soběstačnej, aby dokázal vymyslet, kam chce jet a nezabloudil při tom - tak si chce podle sebe a ne nepřetržitě čučet do zrcátek, hlídat rozestupy a vymetat povinně v rámci zachování formace díry při krajnici. Snesitelná skupinka je do tří motorek a nelepit se na sebe jak buzeranti. Teď když už jedu v partě, tak jsme vždycky domluvený na trase a záchytným bodě a jezdíme "na dohled" - každej svým stylem a svojí ideální stopou, žádná cik cak formace, rozestupy mimo obec 40 - 200m. Nikdy jsme se sobě neztratli, každej si jedeme svý, při zastávce dáme klábos a hlavně nikdo nikomu nenutí jak má jezdit. Motorku si každej kupuje pro radost ze svobody, tak proč se svazovat dalšíma omezujícíma pravidlama, už takhle je jich dost. V koloně si člověk nesjede - je tam jen součást divadýlka pro okolí.

Souhlas- napsáno přesně bez potřeby dalších diskuzí. Jen tě obdivuji, že jsi vydržel najezdit v kolonách 10 tis.km. Nikomu neberu potřebu jezdit v chopperspanilejch jízdách, kde ani nezbývá než striktně dodržovat jízdu v zipu a pravidla kolony, ale dle mého názoru víc jak pět motorek v jedné skupině na silnici do běžného provozu prostě nepatří !!!

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 15:09 | Nahoru | #27
Od jistý doby se přesunuju sám a to i na společný akce... Souhlasim s autorem vlákna a navíc se posledni dobou s nikým už nějak nesvezu... Všichni zacli jezdit jak prizdisraci a v kolone nas předjížděly rezavé feldy apod. Neříkám ze je třeba jet kudlu ale do 100km/h pojedu raději autem...

(reakce na) Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 15:20 | Nahoru | #28
Roman.M.>
10tisíc se v koloně najede snadno, na to stačí 2-3 sezony s partou. Chopper byla moje první a vysněná motorka - chtěl jsem ji jako prostředek k zábavě a k tomu u mě patří i lidi, protože v práci jich kolem mě bylo naprostý minimum a do hospody nelezu. Ze začátku jsem jinak než skupinově nejezdil - včetně všech dřívějších dovolenejch v Alpách, proto ty kvanta kilometrů ve skupině (tím nemyslím jen ty monstrkolony 50 motorek a víc - do toho už jde jen ryzí masochista). Nějak jsem si to bez toho pokecu s lidma dřív nedoved představit. Dneska už mě ale spíš baví jezdit po svým a nemuset bejt nikde na čas, dohadovat se kam a kdy pojedu, kdy se vrátím, poslouchat že už někoho bolí prdel, že má hlad, že jedu moc rychle, že tahle cesta moc drncá a podobný nesmysly. Někomu kolona asi vyhovuje, já už mám svý odježděno, za ručičku vodit nepotřebuju a v zácpách na silnicích strávím pracovně taky dost času - tak proč tam lézt ještě ve svým volnu s motorkou.

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 17:21 | Nahoru | #29
5-6 motorek je podle mého akorát. Když je jich víc, tak se vždycky na někoho čeká, nemyslím, že by byl pomalej, ale vlivem provozu atd

Jízda ve skupině, aneb nelep se mi na prdel, nejsem tvoje st...

21.9.2015 v 19:11 | Nahoru | #30
Pro Kldr
Opět nemohu než s tebou souhlasit. U mě to bylo podobně. První motorka chopper - honda shadow 1100vt. Najezdil jsem na ní asi 30.000 km za tři roky a vlastně jak tak přemýšlím tak jsem těch kilometrů v kolonách najel asi taky docela dost. Já jsem myslel že jsi těch 10 tisíc najezdil jen v monstrkolonách ( proto ten obdiv, že jsi to vydržel )
Kldr napsal:
Dneska už mě ale spíš baví jezdit po svým a nemuset bejt nikde na čas, dohadovat se kam a kdy pojedu, kdy se vrátím, poslouchat že už někoho bolí prdel, že má hlad, že jedu moc rychle, že tahle cesta moc drncá a podobný nesmysly. Někomu kolona asi vyhovuje, já už mám svý odježděno, za ručičku vodit nepotřebuju a v zácpách na silnicích strávím pracovně taky dost času - tak proč tam lézt ještě ve svým volnu s motorkou.
Tak, tak
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist