Naposledy editováno 15.09.2015 09:33:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
gugo píše: pokud ten motor toci do cca 6k otacek a volnobeh ma nekde okolo 1200 otacek/min. Mam k dispozici 5k otacek .. natom se shodnem ne ?
10 procent je tedy asi 500 otacek/min a jsme na tech 1200+500 =1700 a to jsem to fakt daval odhadem.
Ano, takto formulováno už je jasné, jak je to myšleno. Škoda, že Tvoje předchozí formulace "pokud mam uprostred zatacky 10% nad volnobeznejma otackama" byla tak dvojsmyslná. Doufám jen, že ne záměrně a jako záminka k další úplně zbytečné konfrontaci.
gugo píše: Netusim kde se dobiras poctu 1320... ale mozna to leccos vysvetluje na vypoctech tvych spotreb
Fakt netušíš?
Ono obvykle "10 procent nad něčím" je to něco plus k tomu těch 10 procent z toho něčeho ...
Takže např.10 procent nad 1200 je 1200 +120 = 1320.
Něco Ti k tomu řeknu, a přeber si to jak chceš.
Obecně je dobré a slušné psát s ohledem na druhého co nejsrozumitelněji. Ale chápu, že někdy se to nepodaří - jsme jen lidé a nejsme dokonalí. Jenže když se to nepodaří a už svojí vlastní neobratnou nebo nepřesnou formulací způsobíš nedorozumění, je velmi neslušné toho druhého člověka uvedeného v omyl ještě pak následně urážet.
Měl jsem myslím přes všechny Tvé narážky a výpady v našich vzájemných debatách hodně trpělivosti a dobré vůle s Tebou komunikovat slušně a věcně. Domníval jsem se, že i přes naše rozdílné názory na koncepci, vlastnosti a určení motocyklu typu NC budeš postupně snad i Ty schopen respektovat toto chování. Bohužel, spletl jsem se v Tobě. Pokud bys to ale dokázal přehodnotit a minimálně aspoň za svoji poslední větu se omluvit, byl bych příjemně překvapen a změnil bych na Tebe (a rád) svůj názor.
P.S.
Spotřebu paliva počítám v našich zeměpisných šířkách standardně jako podíl spotřebovaného množství paliva na ujetou vzdálenost, konkrétně litry na sto kilometrů. Když jsem byl ve Státech, byla to naopak ujetá vzdálenost na dané množství paliva, konkrétně míle na galon.
Naposledy editováno 16.09.2015 13:21:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
Dovi píše:
Souhlas.
A první tři čtyři kvalty u NCčka poberou otáčky (postupně) od 1500-1750 (na pětku je rozumné minimum při menší zátěži tak okolo 1850 a na rychloběžnou dálniční šestku alespoň 2200 a výš). To je vhledem k maximu někde přes 6500 ot/min rozsah použitelných otáček zhruba 1:4.
EDIT: přikládám pilový diagram a výkonové křivky:
Je tady dobře vidět ten velmi těžký poslední převodový stupeň, kdy u jinak dobře odstupňovaného progresivního uspořádání převodovky Hondy NC 700/750 (týká se to prvních pěti rychlostních stupňů) zdánlivě chybí regulérní šestka a místo ní výrobce zvolil extrémně dlouhou "ekonomickou dálniční sedmičku"...
postimg.org/image/lj7oqc8pj/][img]http://s15.postimg.org/lj7oqc8pj/Pilovy_diagram_NC_750.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Poznámka pro úplnost:
DCT automat má tu šestku o něco málo kratší (poslední čára by byla o maličko strmější).
postimg.org/image/i1d3mpj91/][img]http://s10.postimg.org/i1d3mpj91/Honda_NC_Leistungsdiagramm.jpg[/img
(zvětšení na prokliknutí)
Takovýto poměr rozsahu použitelných otáček je minimálně srovnatelný nebo i lepší než u velké části vysokoobrátkových motorů s maximem přes 12 tisíc ot/min, kde to pod 4 nebo 5 tisíc ot/min bývá pro motor velké trápení anebo je to (vynucená pomalejší) jízda i za cenu spojkování.
já si to nc-čko chtěl zkusit...jak funguje. motorka mě neurazila, víceméně i příjemně překvapila, ale "tak starý nejsem a skůtra také nepotřebuju".
jinak to řazení ve vyšších otáčkách bylo možná dané tím, že jsem zvyklý jezdit na ostřejších motorkách, tak jsem kroutil heftem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě
Copyright © Dovi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NC750X - trakce na vodě



Dovi píše:
"...zjistil jsem pro projetí obou režimů (ten lážo-plážo D a "sportovní" S), že bych pro sebe u dvojspojkového automatu uvítal a nejvíc asi využíval zhruba tak něco uprostřed...
Tak pod toto se rad podepisu. Mam presne tentyz pohled na vec. D je aktualne ultra usporne, ale privetivejsi by namisto neho byly meze razeni mirne vys a trosku kroutacku mene. Nekdy to z tech nizkych otacek kope tak, ze mam trosku obavy o dlouhodobou vydrz nechaniky, resp gumy v rozete (pokud tam jsou)

Mám NC750X novou a ač sice začátečník, myslím, že po 6500 km už mohu taky něco říct.
Moto super, ale 1700 ot fakt není normální. Nechá si líbit ještě tak 2000 ot., ale mín už vážně ne. Zábava začíná tak od 4000 ot, a když se dobře řadí (omezovač), dá se jet i poměrně svižně.
Co se týče origo gum Trialmax D609, netvrdím, že jde o někajý zázrak. Po 6500 km mám zadní tak na 50 %, přední odchází rychleji (si moc brzdím), zbývá tak 30 %. Je pravdou, že až ted mám pocit, že celkem drží na silnici.
K DCT se nechci moc vyjadřovat, ale moc něvěřím (zvlášt na režim Sport), že řadí na 1700 ot. Tahle nízko moto dává jasně najevo, že neeee.
Moto super, ale 1700 ot fakt není normální. Nechá si líbit ještě tak 2000 ot., ale mín už vážně ne.
Na jaký kvalt?
U spalovacího motoru se to nedá takto paušalizovat. Důležité pro ty nízké, ale ještě použitelné otáčky motoru je jeho zatížení, které roste s vyšším zařazeným kvaltem respektive s délkou celkového převodu (u dnešní typické motorky primár, převodovka s daným rychlostním stupněm, sekundár a průměr kola)...
Konkrétně u extrémně dlouhého 6. rychlostního stupně NC 750S/X mi přišlo i těch 2000 ot/min málo, ale nižší kvalty poberou v pohodě i nižší otáčky. Takže na pětku se dá jezdit (třeba v obci) plus minus 50 km/h (~1900 ot/min), na čtverku 40 km/h (~1800 ot/min), na trojku 30 km/h (~1650 ot/min) a na dvojku skoro i pouhých 20 km/h (~1450 ot/min).
Toto jsou při daných rychlostních stupních ještě přijatelné otáčky motoru bez jeho podtáčení a bez zvýšených vibrací - a to samozřejmě jen při malé zátěži, např. v obci při klidné úsporné jízdě po rovině (čili nejezdit tak pod zátěží; při razantnějším zrychlování nebo při jízdě do většího kopce apod.). Naproti tomu ta dálniční šestka (de facto sedmička) vyžaduje i při malé zátěži minimální otáčky motoru o dost vyšší (cca 2200 ot/min a víc) a jízdní rychlosti alespoň 70 km/h nebo raději víc - a tuto svoji potřebu by motocykl dal zřetelně najevo silnějšími vibracemi motoru v případě jeho podtočení při zvýšené zátěži.
(otáčky motoru, rychlostní stupně a jízdní rychlosti viz http://nc700.sk/vie...amp;start=225#p14975 )
Co se týče origo gum Trailmax D609, netvrdím, že jde o nějaký zázrak. Po 6500 km mám zadní tak na 50 %, přední odchází rychleji (asi moc brzdím), zbývá tak 30 %.
Možná se výrobce po tom loňském celosvětovém ohlasu ohledně D609 trochu pochlapil a začal to v nových šaržích dělat s pozměněnou (tvrdší) směsí...(?)
Naposledy editováno 06.10.2015 09:55:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... | Inkvizition | 39 | 13.9.2023 v 00:03 maco |
Honda NC 750X nebo Kawasaki Versys 650 [1, 2, 3, 4] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X | hrada5 | 91 | 25.8.2023 v 17:22 Jan2312 |
Vyber moto Honda NC 750X, Honda NC 750S | Matejr86 | 19 | 16.8.2023 v 21:18 Koudy01 |
NC750X nebo CB500X [1 ... 6, 7] Honda CB 500X, Honda NC 750X | smazany186749 | 186 | 7.8.2023 v 16:07 Komorerth |
rumunsko 29062023 - 09072023 (přes ... Honda NC 750X | drake1961 | 18 | 3.7.2023 v 22:39 MungoJerry |