globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybírám cestovní enduro
Ahoj, vybírám cestovní enduro a potřebuji poradit. Chci jezdit především po cestách (radši ALU kola než drátěné), Alpy, Dolomity atd. Motorka by měla být v prvé řadě pohodlná jak pro řidiče, tak pro spolujezdce (široké sedadlo). S manželkou máme oba 180cm na výšku, takže by motorka měla být dostatečně velká a vysoká. Mám zatím v hledáčku dva kandidáty a to R1200GS nebo DL1000 V-Strom. Nějaké tipy na další alternativy? Do motorky chci dát 150 - 180 tis. Kč. Díky.

Vybírám cestovní enduro

8.12.2015 v 08:10 | Nahoru | #31
A co něco jako ktm sm-t,yamaha mt9 tracer nebo triumph 1050 tiger?

Naposledy editováno 08.12.2015 08:10:26

2 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 16:04 | Nahoru | #32
Taky resim podobny vyber. Mam ale jiny rozpocet a jinou predstavu:

Chci neco zanovniho nebo funglovku.

Koukal sem na Hondu Crossrunner a Crosstourer, BMW R1200GS LC, BMW S1000XR, Versyse 1000, KTM 1190 a 1290 adventure, Yamahu Supertenere.

Celkove mi vychazi nejlip KTM 1190 a 1200GS.
Honda je takova ani ryba ani rak, tourer je drahej a runner nejde dovybavit nekteryma vecma.
BMW S1000XR je skvela az na dve veci - nikdo nema zkusenosti protoze se v podstate teprve zacala prodavat a prvni modelovy rocnik je pro odvazne, druha vec je nehorazne premrstena cena. Puvodne sem myslel ze je tam preklep.
Versys 1000 se mi moc nelibi a znam popravde jen Versys 650 a asi mam tendenci si myslet ze to je podobne jako ta 650 nic moc.
Supertenerka je pocitove tezka a priznam se ze nevidim moc velky rozdil oproti R1200GS co se tyka plusu a minusu.
1290 adv mi prijde uz moc cestak a taky docela obr.

Takze nakonec srovnavam nejvic R1200GS a KTM 1190 avdenture (bez R).

Jezdim nejvic na F800GS a hledam neco co by to nahradilo prave tohle moje GSko a zaroven i Horneta. V garazi uz je trochu tesno

Cesty vetsinou rozbite vedlejsky a minimalne 2 mesicne cesta na chatu, kde se da rict ze to je spis pole nez polnacka. Tam se neda s Hornetem dostat vubec.
Samozrejme dvakrat za rok vylety smer alpy a urcite bych rad pristi rok balkan, takze tady ta F800GS na dalnice moc idealni neni = 21 v predu, motor to vicemene zvlada dostatecne, je to spis enduro nez cestak.

KTM 1190 ma dobrou cenu, retez, vsechny zakladni veci jako ABS, mapy, rizeny podvozek a prijde mi i min elektroniky co se muze po..... a naklady pak rostou hodne rychle nahoru. A ja elektronice moc neverim. Mozna tak tempomat by mozna neskodil, ale jinak asi nic zasadniho nechybi (vyhrivani je dokoupitelne a pocitam s tim).
Stejne tak se mi zda, ze ty origo kufry nejsou uplne spatne reseni. Na GS mam celoplastovy varia a neni to nepouzitelne a sluzbu to udela. Stejne s nima budu jezdit spis vyjimecne.

R1200GS je pocitove sirokej a vaha je o chlup vyssi, ale ne zas uplne tak desna, asi bych se s tim dokazal motat i po meste. Problem je spise cena a spousta kravin, ktery kdyz nebudu chtit, tak nic neusetrim (pakety maj moc dobre vymyslene) a hlavne ji timpadem budu mit tak za 3 mesice nejdriv, protoze skladem maj vsichni jen plnou vybavu. A taky bezklickovy system mi teda prijde totalni zhovadilost. Predstava ze to funguje jak sem zvykly u aut a obcas clovek resi jak auto premluvit ze klic se nachazi uvnitr a ze baterie v klicku je nova a neni vybita ....
Kardan je hezka vec, ale na druhou stranu pokud mi masina bude slouzit, tak jeho servis bude mastnej. Retez clovek zvladne a neni tomu relativne co udelat, ale ten kardan je mnohem narocnejsi zalezitost, kterou si clovek sam neudela a uz vubec ne kdyby ho to potkalo nekde na cestach.

A jeste mam mozna spatny pocit, ale prijde mi to GS min vhodny do terenu nez ta KTM. Chapu ze F800GS a R1200GS se uplne nekde jinde, ale drzet si k tomu 1200GS jeste nejaky maly enduro, popripade treba F700GS, mi prijde ze taky neni reseni (kdyz se zbavim F800GS, jak mam v planu).

Napada vas neco proc nejit do plne vybavene KTM a vzit radeji o 100 tisic drazsi BMW byt s tema kravinkama co jsou v plne vybave a casem se urcite vymsti.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 16:05 | Nahoru | #33
Jeste sem zapomnel ze sem koukal i na MT09 Tracer, ale to je fakt nahac s par doplnkama a ve dvou si to na nem uz vubec nedokazu predstavit.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 16:26 | Nahoru | #34
Jura_Penta>

Kdybych se měl rozhodovat mezi Hondama Crossrunner a Crosstourer, BMW R1200GS LC, BMW S1000XR, Versysem 1000, KTM 1190 a 1290 adventure a Yamahou Supertenerkou...

- a kdyby mi pak nakonec v užším výběru zůstalo velký GS Báwo a dvě velký KTM...

- a kdyby se to ani pak nedalo jednoznačně rozhodnout...

- tak bych do toho nejužšího výběru přidal ještě novou (litrovou) Afriku od Hondy, a možná by ta volba nakonec padla na ni. Ale je možný, že bys na ni musel nějaký ten pátek čekat.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 17:15 | Nahoru | #35
K tomu motoSUV..., podivejte se na nase silnice.... Kdyz budou silnice jak na zapade, tak je to blbost, ale nase silnice nizsich trid cestovni enduro defakto vytaduji. Tot muj nazor.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 17:42 | Nahoru | #36
MARTlN> A proto jezdí na západ od nás samé cendura GS a KTM, občas Mulťoška.

Naposledy editováno 31.03.2016 17:43:12

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 18:11 | Nahoru | #37
Ja nemluvim o zapade, ja mluvim o tom, proc to jezdi u nas. Ja chtel taky jezdit po silnicich, ale bavej me ty mensi a ty jsou proste rozbity, tak jsem taky koupil cenduro a nelituju.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 18:17 | Nahoru | #38
MARTlN> Ale napsal si, že cendura jsou blbost na kloudných silnicích. Částečně snad, ale proč teda Němci, co mají i prdelky hladké kupují samé GSa ? Není to jen o špatných silnicích, s cendurem se prostě příjemně žije.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 18:22 | Nahoru | #39
Proc to kupujou nemci nevim, ale tak levny to neni, tak zrejme pohodlny?? To se zeptej jich. Ja k tomu vidim duvod u nas.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 19:24 | Nahoru | #40
Já bych se na výběr podíval trochu z jiného úhlu.
Řešil jsem enduro obdobně loni a sepsal jsem si všechno co na cestovatelské motce budu chtít.
Pak jsem zjistil že od koupě budu muset od papírů, přihlášení, stk, kufry, prvotní servis, vyhřívání, ukazatel kvaltu ,. . . do toho nasypat cca 40 000 kč.
A to už ti na motku zbývá 110 - 140 000 kč.
Bavorák za tyto peníze bude značně ošlehaný, pokud vůbec bude a brzy bude chtít další peníze.
V-Strom bude tak rok 07, nahrkáno okolo 30 tis. (jako všechny motky) a s plnou výbavou se dostaneš na střed svého rozpočtu.
Dívej se na to i takto.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 19:27 | Nahoru | #41
Jo a taky to pálím z 90% po cestách, ale když je problém to enduro zvládne i šotolinu, či brod. Oproti "SUV"
Letos v Bosně mě to vyhnalo do hor a 20 km za městem následovalo 30 km šotoliny. Stom na to není, je nízký a těžký
ale furt lepší jak parník. Jinak bych si koupil Hondu ST 1300.
Můj názor.
Nazdar.

Naposledy editováno 31.03.2016 19:31:02

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 19:37 | Nahoru | #42
tys viděl někde bramboru bez vyhřívání heftů, ukazatele kvaltu?

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 19:44 | Nahoru | #43
Jura_Penta> 1190 mám a špatné to není.na tipmotu jsou za cca 370tis nové a k tomu zdarma dopllňky tuším za 25tis dle vlastního výběru.to mi příjde jako supr cena.
1290 je vlastně jen přeplastovaná 1190 se semiaktivními tlumiči-to podle mně nemá smysl připlácet přes 100tis.
GS -etalon-určitě nejpohodlnější,ale trošku těžkopádná,taky mi nepříde až tak moc dobrá,jak je drahá........

1190 u mně vyhrála.jediné mínus-zadní válec topí pod prdel a sedlo mohlo být pohodlnější.dá se to vyřešit pohodlnějším sedlem od touratechu,které je prodáváno jako originální příslušenství a můžeš ho koupit ta ty peníze na příslušenství......+ už se prodávají i nějaké kryty proti teplu........

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 20:10 | Nahoru | #44
petrumr> Beru to všeobecně, kdoví u čeho nakonec skončí.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 20:19 | Nahoru | #45
Ja treba chtel enduro kvuli blbejm cestam, ale chytlo me to tak mimo ty silnice, ze zejtra davam E10 (takovy kompromisni gumy, ale prosi silnicnim jinej level) a hledam hlavne ty sotoliny, bahynko, brody a cestu po silnici beru jako nutny zlo, ale i tak to jde.

Vybírám cestovní enduro

31.3.2016 v 20:38 | Nahoru | #46
Rozhodovat se mezi litrovým stromem a GS tak bych určitě šel do Stelvia
Jinak Gs za ty prachy bude vyježděná hujda a navíc to bude pořád jen bavorák sežerte mě
Litrovej strom za ty prachy bude asi ok (dá se vybrat) , osobně strom jako takovej je lepší v šestpade (můj názor)
Jako "enduro" na asfalt bych opravdu šel znovu do Stelvia (osobní zkušenost) super stroj jen ta váha a světlost v terénu je ale na asfalt
Jinak na asfalt cestovní určitě GTR 1400 nemá konkurenci.
více terén endurko třeba KTM 990 (pokud trefíš na špatný kus trochu pokladnička) jinak ok
atd atd
Z toho co jsi dal na výběr bych šel do stroma , zvedl ho na vidlích, dal zkrácený kosti a bude ok.
Do GS v této cenovce bych nešel, do bavora bych vlastně vůbec nešel

Vybírám cestovní enduro

1.4.2016 v 06:42 | Nahoru | #47
Mam 183cm takze neresim tolik posez a jestli dosahnu. Docela mi to vyhovuje na vsech v zakladnim nastaveni sedla.

O problemu s topenim u 1190 vim a je to resitelne za cca 1500kc dilem co maj 2016 rocniky v zakladu. Jinak uz py melo byt vse vychytany (airbox, vypary apod.) Jinak ne ze by ta oranzova byla nejaka topmodelka ale zase by to mohlo byt na silnici dobre videt a to se pocita. Jinak mi teda spadla brada kolik chtej za ten zamek na disk. Ale vymysleny je to suprove. Co se tyka sedla tak ty alternativy zvazuju, na F800GS mam na zakazku z Mohelna a rozhodne skvela investice. Ale topeni do sedla uz se mi zda prehnane. V zime jezdim v textilu s vlozkama a neverim ze bych to potreboval. Navic to pry hodne topi a neda se to uplne snadno regulovat.

U bava mi prekazi elektronika a kardan. Ano pokud bych ho chtel po 40000km prodat a bude to funglovka tak asi neni co resit. Ale ja bych rad neco co mi vydrzi dyl. A nejvetsi problem je proste ta dostupnost pokud chci poskladat svou kombinaci. A vazne mam pocit ze to 1200gs ma bliz ke goldwingum nez k endurum. Jinak verim ze kvalita je u bmw slusna a design umej. Vsak si za to taky nechavaj zaplatit.

Kolega mel 1150 a ted ma 1200 gs vzduchac a nestezuje si. Ja za tu chvilku co sem na tom sedel nemam uplne pocit ze by to byla az takova krava, ale ... je to tezsi jak f800gs ale jinak vahove rozlozeny. A o valce sem se kupodivu neprastil

Naposledy editováno 01.04.2016 06:50:36

Vybírám cestovní enduro

14.4.2016 v 22:20 | Nahoru | #48
Nazdar chlape . Hele je to asi jedno jaké endurko. Já mám osobně Aprilku Caponord a super posez i jízdní vlastnosti. Jel jsem na V Stromu a dobrý , ale brzdy slapší a zdál se mi v zatáčkách že se chvěje( múj pocit) Varadero super podvozek i brzdy , ale je to takové jako uhlazené motorově. Aprilka dole nic moc ale v 5 tis ,brutální zátah ( na tom jsme se z klukama schodli) a táhne jako magor až do 8 tis. V zatáčkách bez problémů. No aby se to nepletlo , tak bratr má taky Caponorda , ale trochu jiný řidítka a už mě to tak nesedí, ale jeto o pocitu a zvyku. No a BMW motor jako Varan a podvozek super i dualní brzdy super. Má to kardan , jakoby bez ůdržby, ale pozor není to tak( pozor na opravu kardanu a cena!!!) Prostě o vše se musí člověk starat. No ale bavíme se o motorkách cca od 250 do 265 kg.
Tak aby toho nebylo málo , tak jsem si pořídil letos Triumph Tyger 800 XCx . Řešil jsem váhu ( 215 kg) na 70kw. Po loňském výletu do Rumunska.
Prostě to chce tomu dát nějakej čas a vyzkoušet různá moto, za to nic nedáš, No ale ve finiši dobrej posez dělají maličkosti.
No ještě v této kategorii je Stelvio, Triumph Explorer, KTM, Yamaha Super tenere 1200,
Prostě zkoušej a zkoušej, ale neunáhli se, musí sedě tobě.

1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 14:23 | Nahoru | #49
Tak bych taky přispěl :) Měl jsem 8 let velké cenduro - Aprilii Caponord. Úžasná, pohodlná, velká motorka se super motorem. Trochu jsem si ji dovybavil a byla fakt parádní. Nyní jsem se posunul a mám velkého cesťáka, nové GTR 1400. Abych trochu narovnal realitu některých předešlých příspěvků. GTR, i když velký cesťák, je podstatně lépe ovladatelný, má podstatně lepší jedničku a dvojku na popojíždění v koloně, má podstatně lepší stabilitu při pomalé jízdě a lépe jede pomalu rovně. Současně jde podstatně lépe do zatáček, to vše díky nižšímu těžišti. I na místě se s ním lépe zachází, opět, výrazně nižší těžiště (a to vůbec nemluvím o tom, když jedeme ve dvou a plně naložení). Kdo se párkrát táhnul naložený, hodinu v koloně, po městě, 5-20 km/h, na velkém cenduru, ten ví... Věci jako kontrola trakce, inteligentní duální brzdy a plně stavitelný podvozek také vůbec nezmiňuji, tam ale aktuální nová, velká cendura asi moc nezaostávají. Ale ta zase nejsou za 180t. Jezdil jsem i na Vstromu, podobné, co Caponord, trochu "jiný" motor. Takže jestli vybíráš motorku jen na cestování po silnici, velké cesťáky jsou o level jinde, než velká cendura. A většinou mají také výkonnější a "příjemnější" motory. Ale taky nejsou zrovna levná...

Naposledy editováno 16.04.2016 14:32:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 14:31 | Nahoru | #50
Geoffrey> Nějak si zapomněl na mínusy. Co takhle že jen pád ze stojánku znamená potenciálně velkou škodu, plastové kufry taky nejsou velká výhra a nepřejedeš ani obrubníček.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 14:37 | Nahoru | #51
Tech> Plastové kufry má myslím v originále většina cendur. S Caponordem jsem to 2 x položil a kufry byly max. trochu odřené (jednou jsem letěl asi ve 40km/h na boku 20m, po asfaltu, do pangejtu) Na GTRu mám samozřejmě také padáky a když jsem ho položil, leží pouze na nich, na kufru a lehce na zrcátku. Takže totéž, co na cenduru. Co tam, máš dál? Já jsem jen reagoval na to, že velké cesťáky jsou dle některých hůře ovladatelné, hůře se s nimi manipuluje atd. co tu zaznělo, a co není ve skutečnosti pravda.

Naposledy editováno 16.04.2016 15:22:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 14:44 | Nahoru | #52
Tech> Plastový kufry, že jsou horší než hliníkový jo? Rozlehneš oba dva stejně, jeden vyklepeš a povaříš a druhej jen povaříš, jediný co má opravdovej smysl jsou kvalitní látkové tašky, ty sice prořízneš, ale ránou při pádu je nezničíš ... jinak já v tomhle celkem souhlasím, ovladatelnost silniční motorky předčí cenduro, tudíš kupovat cenduro jen na silnici je tak trochu divné, i když se to poslední dobou velice rozmáhá

Naposledy editováno 16.04.2016 14:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 15:24 | Nahoru | #53
TomasK7> Já neříkám, že jsou plasťáky lepší, ale jen že je má většina cendur v základu také, jako cesťáky. I když poslední dobou, jak to sleduji, tak těch hliníkáčů přibývá.

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 15:30 | Nahoru | #54
Geoffrey> Protože styl, věř že ty hliníkový rozlehneš taky, plast nebo hliník neni výhoda nebo nevýhoda, ale otázka svobodný volby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 15:35 | Nahoru | #55

TomasK7 píše: Tech> Plastový kufry, že jsou horší než hliníkový jo? Rozlehneš oba dva stejně, jeden vyklepeš a povaříš a druhej jen povaříš, jediný co má opravdovej smysl jsou kvalitní látkové tašky, ty sice prořízneš, ale ránou při pádu je nezničíš ... jinak já v tomhle celkem souhlasím, ovladatelnost silniční motorky předčí cenduro, tudíš kupovat cenduro jen na silnici je tak trochu divné, i když se to poslední dobou velice rozmáhá




Plast je lepší než hliník a nejlepší je hadra. .....Rozhodně fór dne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 15:43 | Nahoru | #56
fidlimydli> Ukaž mi hliníkovej kufr, co vydží víc než plastovej kufr origo Honda co se dřív dělal na origo Transalpa. Hliník je prostě adventure móda ;) nebo máš zkušenost že hliník vydržel nějakou velkou ránu? Co jsem viděl tak po silnici kloužou stejně a o šutr se prorazej taky stejně

Naposledy editováno 16.04.2016 15:46:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 15:55 | Nahoru | #57
TomasK7> Mám zkušenost, že jsem motorku jemně položil v 50km/h. Jen se lehce svezla po boku po hladkém asfaltě. Plastový kufr na sračky a trenky jsem sbíral po cestě. Teď hořce lituju, že jsem si nenechal od tebe poradit dříve a nevzal si ty hadrové brašny. Ty totiž jen leští.
JInak díky za info, že Pavel Suchý, který objel svět na Jawě s alu kuframa je módní ikona.

Naštěstí už tohle dilema řešit nemusím, protože jsem si vyrobil vlastní kompozitové a ty udrží i mne, když si na ně na plocho stoupnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 16:02 | Nahoru | #58
fidlimydli> Kvalitní látková brašna ti vydrží tohle i daleko víc, samozřejmě je zatracenej rozdíl mezi taškou za 1500 a za 6000, já jako největší výhodu kufru vnímám zamykatelnost, on měl plecháče, protože jsou obrovský, pro normální cestu až zbytečně moc. Jinak jsem viděl na zemi motorku s plastovejma kuframa i plechovejma, tenkrát oba dva vydrželi

Ale už jsme offtopic, končím a měj se

(reakce na) Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 16:07 | Nahoru | #59
TomasK7> Jsem rád, že s těma bludama končíš. Taky se měj.

Vybírám cestovní enduro

16.4.2016 v 16:07 | Nahoru | #60
No hliníkáč má jednu velkou výhodu - plasťák buď vydrží a pak je to OK nebo praskne a pak ho většinou můžeš vyhodit, hliníkáč se dá vyklepat, sešroubovat, prostě nouzově opravit.
A ten "hadtr" - v mým případě válec a brašny z nepromokavýho materiálu, něco jako loďák - má výhody hlavně při jízdě v terénu, nepoškoděj ho tak snadno nárazy do tvrdej překážek - šutry, stromy atd., při šoupání po asfaltu to taky asi nebude žádná hitovka.
Pro každej druh použití se prostě víc hodí něco jinýho, jen ty levný čínský plasťáky se nehoděj vůbec na nic
Čau, Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS fajgara 6 21.4.2024 v 18:37 fajgara
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS RobocopCAP 20 5.4.2024 v 19:42 Anetoska
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Hlučná spojka BMW R 1200 GS Cenda28 3 3.3.2024 v 21:06 yzf07


TOPlist