globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 05 jawa 20
7.9.2015 v 23:44
jak spolehlivě poznat že se jedná o jawa 20 a ne jawa 05 nemá štítek

1 reakcí na tento příspěvek jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 07:09 | Nahoru | #1
No podle mně je asi nejjednodušší mrknout na motor. Ona plechařina je celkem stejná, ale když se mrknu na kryt zapalování, tak model 20,21,23 Mustang to má již takové hranatější a ke kladívkům se dá dostat takovým menším plechovým krytem na tři šroubky. 05 má kryt zapalování ještě zaoblen jako na 550, 555. Nebo spojkové lanko. Na 05 vede pod motor, 20, 21, 23 vede vrchem a je kryto malým plastovým krytem. Nebo zadní kyvná vidle. Na 20,21,23 je to jen tenká trubka, na 05 je výlisek cca 5cm vysoký a 2cm široký. A jistě se najde ještě pár dalších detailů. No ale na první pohled by to mnělo stačit.

(reakce na) jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 08:04 | Nahoru | #2

Vladaz píše: No podle mně je asi nejjednodušší mrknout na motor. Ona plechařina je celkem stejná, ale když se mrknu na kryt zapalování, tak model 20,21,23 Mustang to má již takové hranatější a ke kladívkům se dá dostat takovým menším plechovým krytem na tři šroubky. 05 má kryt zapalování ještě zaoblen jako na 550, 555. Nebo spojkové lanko. Na 05 vede pod motor, 20, 21, 23 vede vrchem a je kryto malým plastovým krytem. Nebo zadní kyvná vidle. Na 20,21,23 je to jen tenká trubka, na 05 je výlisek cca 5cm vysoký a 2cm široký. A jistě se najde ještě pár dalších detailů. No ale na první pohled by to mnělo stačit.



Zaujalo mě Tvé posouzení zadní kyvky, že na 20,21,23 je to jen tenká trubka. Což je ovšem nesmysl. Platí to jen u 23 Mustanga

jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 08:21 | Nahoru | #3
I Mustang měl oba typy zadní kyvky, JK

jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 08:59 | Nahoru | #4
PEPAFJR: No... tak asi bylo i zde mnoho typů. Brácha má legitimní 20 a má úzkou vidli. Kdyby to byla nějaká přestavba ze 23, bylo by to na rámu vidět. Viz držáky spodního bříška, díra na háček vrchního bříška, úchyty nádrže.... Ano, vše jde upravit, ale asi bych si toho všimnul.

jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 09:01 | Nahoru | #5
Kdysi jsem měl 20 (bez plechů ala 21 ) a zadní kyvka byla ten plechový nesmysl nikoliv trubka jako na mustafovi... takže tohle bych jako bernou minci nebral, ale ty motory jsi popsal dobře

1 reakcí na tento příspěvek jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 14:20 | Nahoru | #6
Vladaz, PEPAFJR> V prvních letech výroby Jawa 50 typ 20,21 byla kyvka lisovaná. Měl jsem 21 z r. 67 to byl první ročník, kdy se začaly vyrábět, takže to vím na 100%. Od kdy začal používat výrobce trubku, to už nevím, ale dalo by se to dohledat. Stejně tak v první pár letech měla 21 řídítka s hrazdou, ty větve bez hrazdy tam dali později. A ještě k motoru: 20,21 a Mustang měly válec i hlavu hranatější, větší žebra se zaoblenými rohy,a ve spalovacím prostoru byl takový výstupek,nálitek. 05 měla válec i hlavu kulatou, spalovací prostor také kulatý.A také 05 měla háček na tašku za dvou dílů, jeden se vyklápěl do strany, to už 20 a 21 neměly.

Naposledy editováno 08.09.2015 14:44:53

jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 15:09 | Nahoru | #7
No tak jsem nelenil a omrknul jsem fotky zde v katalogu a i tady nejsou jednotní, takže s kyvkou už budu opatrnější. Jsou zde 20, 21 ale dokonce i mustang s lisovanou kyvkou, ale jsou tu často i s trubkou. Takže asi záleží na roku.
WEN52: U toho válce - doufám že si to nepleteš s litinovým válcem s 550,555. Ty mněly takový tvar, co píšeš. 05 má žebrování válce hliníkové s většími žebry, jako 20,21,23.

(reakce na) jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 16:38 | Nahoru | #8

WEN52 píše: Vladaz, PEPAFJR> V prvních letech výroby Jawa 50 typ 20,21 byla kyvka lisovaná. Měl jsem 21 z r. 67 to byl první ročník, kdy se začaly vyrábět, takže to vím na 100%. Od kdy začal používat výrobce trubku, to už nevím, ale dalo by se to dohledat. Stejně tak v první pár letech měla 21 řídítka s hrazdou, ty větve bez hrazdy tam dali později. A ještě k motoru: 20,21 a Mustang měly válec i hlavu hranatější, větší žebra se zaoblenými rohy,a ve spalovacím prostoru byl takový výstupek,nálitek. 05 měla válec i hlavu kulatou, spalovací prostor také kulatý.A také 05 měla háček na tašku za dvou dílů, jeden se vyklápěl do strany, to už 20 a 21 neměly.



Kyvka na 20 - 21 a i ze začátku na 23 byl v podstatě svařenec ze 4 kusů.

jawa 05 jawa 20

8.9.2015 v 21:10 | Nahoru | #9
Vladaz> Máš pravdu, je to víc než 45 let, takže jsem si to spletl.
PEPAJFR> V podstatě potvrzuješ to, co jsem o kyvce napsal já.

Naposledy editováno 08.09.2015 21:11:49

jawa 05 jawa 20

3.8.2018 v 07:33 | Nahoru | #10
Dobry den, poradili byste mi prosim? Shanim někoho, kdo renovuje tyto male motocykly Jawa 20/21. Děkuji ta tip na nekoho spolehliveho. Fajn den!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Jawa 50 indukční cívka [1, 2] Jawa 50/05, Jawa 50/05 Sport Pivo86 49 24.2.2024 v 19:42 Milos1
Ulomený kousek pístu Jawa 05 Jawa 50/05 Katalyzátor 18 29.11.2023 v 00:40 motovlk
co za výplet Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr dom_burda 15 26.11.2023 v 18:42 Milos1
Jawa 05 evidenční kontrola bez motoru Jawa 50/05 Bluecz98 19 27.10.2023 v 15:00 rg250


TOPlist