prodávám svoje tuono a chci něco pohodlnějšího, cestovnějšího na co se vejdu i s přítelkyní na prodloužený víkend do alp, ale co taky bude trochu sranda řídít na zakroucených silnicích a trochu s ním zlobit.....
po dalekosáhlém výzkumu jsem zjistil, že nikde nic jako pohodlné tuono není a tak jsem došel k BMW R 1200 R a nebo Triumph Tiger sport 1050, plánuju to koupit nové, abych nemusel zas řešit co s tím provedl majitel přede mnou a měl chvíli klid.
bohužel ani na jednu motorku není nějaký pořádný dlouhodobý test. má někdo nějaké zákulisní informace o motorkách?
o bmw jsem se dozvěděl:
* že nový vodník není až takový držák jako bývaly vzducháče
* že trochu je tam zlobí občas elektronika - trochu mě to vyvedlo z míry když chci koupit v plné výbavě s ESA, quickshifterem apod..
O triumphu zas:
* že ten motor je trochu už moc hodný, což po dvouválu italském mě trochu děsí - neměl jsem ejště půjčenou testovačku a upřímně ani se mi moc nechce jet do olomouce z Prahy a pak mi jí půjčí na půl hodiny tak se snažím vyřešit jinak
* že převodovka potřebuje trochu hrubší zacházení
bmw jsem měl už půjčené a teď si ho o víkendu půjčím zas, dost se mi líbí projev boxeru s příplatkovou verzí (kde je sportovní mapa), ale děsím se až se po záruce vykašle elektrika.. chci něco co vydrží a ne kde po 40tis budu muset kupovat novou elektroniku jako na Italovi..
díky moc za info
1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 R VS triumph tiger
S rozpočtem někam k 250 tis. jsem přemýšlel o výměně svojí CBF 1000. Chtěl jsem zůstat u možnosti semtam cestovat do Alp. Prakticky hned jsem měl v hledáčku Sporta 1050 a taky BMW R1200R. S těma penězma se šlo dostat na mnohem novějšího Triumpha, nicméně nakonec jsem šel s cenou níž a mám doma eRko z roku 2008.
Sport mě nadchnul tříválem a taky ho neskutečně chválil Sršeň :) Mimochodem, v tu dobu dokonce svůj prodával a za výbornou cenu. Ale postupem času mě omrzel vzhled té motorky, měl jsem obavu, že mě to přestane bavit, že to vlastně nebude zase taková změna v porovnání s CBF (ona by byla, ale stejně). Tak jsem nakonec sehnal eRko. Nemá ESA, takže o věc míň, která se může podělat. Nikdy předtím jsem nejel na dvouválu, ale myslím, že takto by měl fungovat a mě, jako relativně nezkušeného řidiče, nijak nevyděsil. Spíš mě mile překvapilo, že to není až tak strašná změna a zvyknul jsem si hned. Jediný, co mě vadilo, že při předjíždění na dvojku jsem se dostával do omezovače, to u čtyřválu nebylo. Jinak bezúdržba kardanu mě taky vyhovuje.
To nejnovější eRko se mi nelíbí, protože ustupuje z té nadčasové klasiky, kterou ty motorky měly až do letoška. Moc mi to připomíná ty všechny MT-09, podle mě je to škoda, ale evidentně se prodejům daří, letos jsem jich viděl v Alpách spousty.
Pro mě eRko výborná volba, cestování super, je lehká a obratná, jede. Teď mám v hlavě Multistradu, protože jsem ji viděl naživo (a samozřejmě na ní nejel:), ale naštěstí na ni nemám peníze :)
Osobně jezdím raději na BMW - podvozek jak po kolejích - mám větší pocit bezpečí, ale když si chci vyčistit tykev lehkým kravením, beru Brita. Je zábavnější a točivější a a a......................stejně se budeš muset rozhodnout sám. Sto lidí, sto chutí.
Moje závady: při koupi (po dovozu z It) tekly vidle - přetěsněno a tři roky je klid; vyměnil jsem gufero v unašeči rozety (asi jsem tam blbě nasadil ten mezikus při montáži kola a odpadla ta pružinka). Loni nechtěl občas startovat, ale vyřešilo se to rozhýbáním spínače na spojkové páčce a vyčištěním kontaktů tlačítka startéru. Povolila se mi spona na hadici chladiče a prosakovala chl. kapalina - dotaženo.
Nedostatky: větší spotřeba oleje při konstantní jízdě delší dobu po dálnici a vibrace (vše při rychlosti kolem 160 km/h), převodovka není japonec a starost o řetěz. (převodovka na Sportu by měla být lepší).
Obecné závady: občas tady někdo řeší elektriku, ale subjektivně míň, než na Hondách
A co BMW S 1000XR? (no jo, je to čtyřválec)
Bu_back píše: máš odkaz kde se to tak dá sehnat? a kolik to stojí?
Diagnostika
www.hexcode.co.za/shop
Krejčík píše: Ahoj Chlape, bohužel nemám tolik penez abych mohl koukat na novou motoku ale mám podobnou zkušenost jen o level dole.
Koupil jsem si R1150R - 2001 jezdil ho 4 roky , koupil kufry a takové ty blbosti, udělal 3 malé opravy a byl jsem spokojenej. Celkovej nájezd 49 tis. km
ale po čase mi začal chybět výkon a blbnutí. a proto jsem letos přešel na Triumph Tiger 1050 - a opravdu se nedá porovnat....
Vím že srovnávám nesrovnatelné a R1150R a 1200 je úplně něco jiného ale jak je známo BMW jde cestou evoluce a ne revoluce a proto si myslím, že Tě po Italáčkovi BMW na dlouho bavit nebude. A okud máš kačky na nového Tigra tak bych asi ještě počkal na něj.... Vždyť BMW má dneska kde kdo.... a i Ten Tiger bude dobré svezení....
a opava se musí řešit stejně na tom či onom.... a takové to já znám známého a jeho známej měl to a to.... na to nevěřím....
Jestli se Ti to má pojebat tak se to pojebe.....
Zase to eRko 1150 je výborný univerzál.Záleží na člověku,ale mě výkon po 35 000km nechybí.Mohu přejet celou Evropu,ale i za blbnout kolem komína.Brácha má sv 650 a ovladatelnost je u ní daleko horší.Mám vyzkoušeno,že v zátáčkách dokážu potrápit motarda,ale i supersporta.Za mě r 1200r,ale bral bych vzducháče.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
informační panel BMW R1200R BMW R 1200 R | elvis78 | 16 | 4.3.2024 v 17:21 elvis78 |
Světlo BMW R 1200 R | sara007 | 6 | 16.2.2024 v 07:35 sara007 |
ABS trvale svítí BMW R 1200 R | elvis78 | 17 | 24.10.2023 v 16:14 elvis78 |
Koncový převod BMW R 1200 R | Jarcin | 4 | 23.10.2023 v 21:06 elvis78 |
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... | StB | 19 | 18.8.2023 v 21:53 StB |