globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R 1200 R VS triumph tiger
Zdravím mudrcové,

prodávám svoje tuono a chci něco pohodlnějšího, cestovnějšího na co se vejdu i s přítelkyní na prodloužený víkend do alp, ale co taky bude trochu sranda řídít na zakroucených silnicích a trochu s ním zlobit.....

po dalekosáhlém výzkumu jsem zjistil, že nikde nic jako pohodlné tuono není a tak jsem došel k BMW R 1200 R a nebo Triumph Tiger sport 1050, plánuju to koupit nové, abych nemusel zas řešit co s tím provedl majitel přede mnou a měl chvíli klid.

bohužel ani na jednu motorku není nějaký pořádný dlouhodobý test. má někdo nějaké zákulisní informace o motorkách?

o bmw jsem se dozvěděl:

* že nový vodník není až takový držák jako bývaly vzducháče
* že trochu je tam zlobí občas elektronika - trochu mě to vyvedlo z míry když chci koupit v plné výbavě s ESA, quickshifterem apod..

O triumphu zas:
* že ten motor je trochu už moc hodný, což po dvouválu italském mě trochu děsí - neměl jsem ejště půjčenou testovačku a upřímně ani se mi moc nechce jet do olomouce z Prahy a pak mi jí půjčí na půl hodiny tak se snažím vyřešit jinak
* že převodovka potřebuje trochu hrubší zacházení

bmw jsem měl už půjčené a teď si ho o víkendu půjčím zas, dost se mi líbí projev boxeru s příplatkovou verzí (kde je sportovní mapa), ale děsím se až se po záruce vykašle elektrika.. chci něco co vydrží a ne kde po 40tis budu muset kupovat novou elektroniku jako na Italovi..

díky moc za info

1 reakcí na tento příspěvek BMW R 1200 R VS triumph tiger

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2015 v 10:02 | Nahoru | #1
Tak já jsem řešil úplně to stejné dilema před rokem, nicméně nekupoval jsem nový stroj, takže to ber s rezervou.

S rozpočtem někam k 250 tis. jsem přemýšlel o výměně svojí CBF 1000. Chtěl jsem zůstat u možnosti semtam cestovat do Alp. Prakticky hned jsem měl v hledáčku Sporta 1050 a taky BMW R1200R. S těma penězma se šlo dostat na mnohem novějšího Triumpha, nicméně nakonec jsem šel s cenou níž a mám doma eRko z roku 2008.

Sport mě nadchnul tříválem a taky ho neskutečně chválil Sršeň :) Mimochodem, v tu dobu dokonce svůj prodával a za výbornou cenu. Ale postupem času mě omrzel vzhled té motorky, měl jsem obavu, že mě to přestane bavit, že to vlastně nebude zase taková změna v porovnání s CBF (ona by byla, ale stejně). Tak jsem nakonec sehnal eRko. Nemá ESA, takže o věc míň, která se může podělat. Nikdy předtím jsem nejel na dvouválu, ale myslím, že takto by měl fungovat a mě, jako relativně nezkušeného řidiče, nijak nevyděsil. Spíš mě mile překvapilo, že to není až tak strašná změna a zvyknul jsem si hned. Jediný, co mě vadilo, že při předjíždění na dvojku jsem se dostával do omezovače, to u čtyřválu nebylo. Jinak bezúdržba kardanu mě taky vyhovuje.

To nejnovější eRko se mi nelíbí, protože ustupuje z té nadčasové klasiky, kterou ty motorky měly až do letoška. Moc mi to připomíná ty všechny MT-09, podle mě je to škoda, ale evidentně se prodejům daří, letos jsem jich viděl v Alpách spousty.

Pro mě eRko výborná volba, cestování super, je lehká a obratná, jede. Teď mám v hlavě Multistradu, protože jsem ji viděl naživo (a samozřejmě na ní nejel:), ale naštěstí na ni nemám peníze :)

BMW R 1200 R VS triumph tiger

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2015 v 20:43 | Nahoru | #2
Mám doma Triumpha i BMW........................sice starší modely, ale pouze poskytnu recenze mojí báby, kterou už ze zvyku beru pořád s sebou. Na Triumphu jí to baví a tvrdí, že BMW je sterilní a všude je spousta místa a nemůže si sednout hned za mě a kufry to má nízko a ani to necuká a i když jedeme rychle, tak to nepozná a a a..................prostě je nějak s BMW nespokojená. Potom ti poskytnu recenze moje, který tu bábu už ze zvyku pořád někam vozí. Triumph má nepříjemnější vibrace, fouká tam víc, podvozkově s BMW nesrovnatelné - odskakuje, kroutí se, ve dvou měkká vidle, nemá palivoměr, ukazatel kvaltu, tempomat, vyhřívané hefty, BC, musíš se patlat s řetězem a a a.................ale je jednodušší, míň žere, je o dost kilo lehčí a a a......................proto jsou v garáži tyto motorky obě.

Osobně jezdím raději na BMW - podvozek jak po kolejích - mám větší pocit bezpečí, ale když si chci vyčistit tykev lehkým kravením, beru Brita. Je zábavnější a točivější a a a......................stejně se budeš muset rozhodnout sám. Sto lidí, sto chutí.

BMW R 1200 R VS triumph tiger

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2015 v 22:49 | Nahoru | #3
Nemám Sporta, ale mám na TT 1050 najeto téměř 40 tkm. Cestou i necestou, krátké i dlouhé trasy. Jednodenní vyjížďky i dovolené na Balkáně. Motorka je to spolehlivá a řeším jen běžnou údržbu.

Moje závady: při koupi (po dovozu z It) tekly vidle - přetěsněno a tři roky je klid; vyměnil jsem gufero v unašeči rozety (asi jsem tam blbě nasadil ten mezikus při montáži kola a odpadla ta pružinka). Loni nechtěl občas startovat, ale vyřešilo se to rozhýbáním spínače na spojkové páčce a vyčištěním kontaktů tlačítka startéru. Povolila se mi spona na hadici chladiče a prosakovala chl. kapalina - dotaženo.

Nedostatky: větší spotřeba oleje při konstantní jízdě delší dobu po dálnici a vibrace (vše při rychlosti kolem 160 km/h), převodovka není japonec a starost o řetěz. (převodovka na Sportu by měla být lepší).

Obecné závady: občas tady někdo řeší elektriku, ale subjektivně míň, než na Hondách

A co BMW S 1000XR? (no jo, je to čtyřválec)

(reakce na) BMW R 1200 R VS triumph tiger

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2015 v 16:14 | Nahoru | #4

Bu_back píše: máš odkaz kde se to tak dá sehnat? a kolik to stojí?


Diagnostika
www.hexcode.co.za/shop

(reakce na) BMW R 1200 R VS triumph tiger

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2015 v 18:54 | Nahoru | #5

Krejčík píše: Ahoj Chlape, bohužel nemám tolik penez abych mohl koukat na novou motoku ale mám podobnou zkušenost jen o level dole.
Koupil jsem si R1150R - 2001 jezdil ho 4 roky , koupil kufry a takové ty blbosti, udělal 3 malé opravy a byl jsem spokojenej. Celkovej nájezd 49 tis. km
ale po čase mi začal chybět výkon a blbnutí. a proto jsem letos přešel na Triumph Tiger 1050 - a opravdu se nedá porovnat....

Vím že srovnávám nesrovnatelné a R1150R a 1200 je úplně něco jiného ale jak je známo BMW jde cestou evoluce a ne revoluce a proto si myslím, že Tě po Italáčkovi BMW na dlouho bavit nebude. A okud máš kačky na nového Tigra tak bych asi ještě počkal na něj.... Vždyť BMW má dneska kde kdo.... a i Ten Tiger bude dobré svezení....

a opava se musí řešit stejně na tom či onom.... a takové to já znám známého a jeho známej měl to a to.... na to nevěřím....
Jestli se Ti to má pojebat tak se to pojebe.....



Zase to eRko 1150 je výborný univerzál.Záleží na člověku,ale mě výkon po 35 000km nechybí.Mohu přejet celou Evropu,ale i za blbnout kolem komína.Brácha má sv 650 a ovladatelnost je u ní daleko horší.Mám vyzkoušeno,že v zátáčkách dokážu potrápit motarda,ale i supersporta.Za mě r 1200r,ale bral bych vzducháče.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
informační panel BMW R1200R BMW R 1200 R elvis78 16 4.3.2024 v 17:21 elvis78
Světlo BMW R 1200 R sara007 6 16.2.2024 v 07:35 sara007
ABS trvale svítí BMW R 1200 R elvis78 17 24.10.2023 v 16:14 elvis78
Koncový převod BMW R 1200 R Jarcin 4 23.10.2023 v 21:06 elvis78
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB

TOPlist