globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr moto do 35kw (první)
Ahoj, už delší dobu projíždím internet a vybírám první velkou motorku - Naháče. Bohužel/bohudík? jsem limitovaný ŘP, takže můžu moto do 35kw. Mám naježděno asi 6 000km na 125ccm 4T 1V. Motorku chci na -> Pohodová jízda, žádný závodění, žádná dálnice, spíš takový okrskovky, baví mě víc zatáčky, než ježdění 150km/h, výlety max okolo 150km, takže žadný hltání kilometrů, chtěl bych fajnovej zvuk, pohodlný posez, abych nemusel být nějak shrbený jako na nějakém supersportu..Takže asi tak..Investovat mohu něco okolo 100 000 max :) Měřím cca 179cm a vážím cca 70kg. Co jsem tak vybíral a brouzdal, tak mi padly do oka tyhle 4 motorky:

Aprilia SL 750 Shiver -> 2válec
+ Vzhled, palubní počítač (volba jízdních režimů), zvuk
- Škrcení, vyšší hmotnost, vyšší cena, málo rozšířená

Yamaha MT-03 -> 1válec
+ 1V = Parádní zátah odspodu, není potřeba škrtit, design, nižší cena
- Údajně malinkatá (spíš pro holky), vibrace, údajně často chybí výkon

Yamaha MT-07 -> 2válec
+ Vzhled, zvuk, novinka
- Škrcení, vyšší cena

Kawasaki ER6n -> 2válec - Pokud bych kupoval, tak bych nešel do starších ročníků než je 2012, protože ty se mi nelíbí
- Škrcení, musel bych shánět ročník 2012+ (kvůli vzhledu), vyšší cena

Všechny motorky jsou 2V až na MT-03, které je 1V, četl jsem toho na netu hodně o 1V vs 2V, ale abych pravdu řekl, sám nevím Řeším právě otázku také toho, jestli koupit motorku, která má v základu 35kw, nebo silnější a seškrtit ji. Je pravda, že když si koupím silnější, tak jí můžu mít déle, ale zase škrcení + odškrcení = Vyhozené peníze, kdežto když koupím 35kw v základu, tak sice není jak zvýšit výkon, ale zase úšetřím peňauze za cenu toho, že budu časem přesedlávat na silnější..Možná Má tedy vůbec smysl motorku škrtit?

Hledal jsem hodně na netu, ale všude jsem našel něco jiného, tak se zeptám tu - Jaká je cca cena za seškrcení + odškrcení?

Je toho hodně, takže to shrnu - 1V vs 2V/Koupit motorku, která má v základu 35kw, nebo silnější a seškrtit/Cena za uškrcení a odškrcení a samozřejmě kterou z těchto 4 Nebráním se i případným jiným návrhům.

Děkuji všem za rady, hodně mi to pomůže, protože fakt už nevím
Anketa: Jakou první motku po 125ccm?
Aprilia SL 750 Shiver
27%
9
Yamaha MT-03
27%
9
Yamaha MT-07
24%
8
Kawasaki ER6n
21%
7
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

26.8.2015 v 14:43 | Nahoru | #31
ZAZAJ> To je teoretizování, rozdíl 7kW možná nehraje u tvé motorky která má 95kw roli, u motorky která jich má okolo 30ti to roli rozhodně hraje, takže určitě rozdíl 28 a 35 bude hodně znatelný.
Zrovna třeba u toho FMX je ten rozdíl dost znát, třeba oproti Dominatoru s 33kW

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

26.8.2015 v 18:56 | Nahoru | #32
Humusus> hele netvrdím že 28 a 35kw nebude rozdíl jen tak pro pořádek on tu novější MT-03 řídit nemůže teda alespoň ne legálně bude mít totiž v TP a OTP napsáno 35,3kw a pokud ho na tom chytěj tak si na něm každej policajt smlsne a to už ani nedomýšlím kdyby třeba zavinil nějakou havárku takže on musí jedině do té starší MT ta má 33kw ani tak nejde o to jestli 5kw výkonu pozná nebo ne ono jde o to že to je jednobuch sice píše že to chce hlavně do zatáček ale naše silnice nejsou jen zatáčky jsou tam roviny a hlavní tahy po kterých musíš kolikrát popojet když se chceš někam přesunout a nezlob se na mě rozjet jednoválec někam ke 150 abys nebyl za brzdu to je podle mě vraždění neviňátek být na jeho místě a mít 100tis. na motorku tak určitě koupím silnější 2 nebo 4válec a seškrtím

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

27.8.2015 v 06:04 | Nahoru | #33
ZAZAJ> jak silnější? stále je přece limitovaný 35kw, až nebude tak prodá a koupí silnější stroj, dle mě levnější řešení

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto do 35kw (první)

27.8.2015 v 11:56 | Nahoru | #34
Humusus: Nejlehčí z tohoto výběru je MT-03 a MT-07, Er6n a Shiver jsou poměrně těžké, přes 200kg..A myslím si, že přesedlat z motorky, která má 130kg na 200kg je celkem skok :D Jinak asi ZAZAJ myslel, že si koupit silnější (např. 60kw), nechat ji uškrtit a poté odškrtit..Ale po tom všem, po těch radách a tak, si myslím, že je to taky zbytečné..

ZAZAJ: Ano, někdy je potřeba přejet hlavní tahy, ale pokud se nebudeme bavit o dálnicích, na kterých stejnak jezdit nebudu, tak mi neříkej, že na nějaké státovce poletíš 150km/h, jenom kvůli tomu, abys nebrzdil provoz..? Jen tak se zeptám, pokud bych s tím jednoválcem nasadil 120/130km/h, tak to mu nebude dělat problémy i při větší jízdě, nebo snad ano? Jasně, dlouhodobě jet 150 je asi pro motor nemilé, ale těch 120/130 je v pohodě ne?

EDIT: ZAZAJ: Jasně, vím že ty novější ročníky mají 35.3kw, ty řídit nemůžu a ani nemám v plánu takový ročník kupovat..Ale na inzercích jsem viděl i ročníky, které měly přesně 35kw, nejlíp bych chtěl ty, ale pokud se to nepovee, tak budu muset jít do těch 33kw :)

Naposledy editováno 27.08.2015 11:58:05

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

27.8.2015 v 14:00 | Nahoru | #35
Motoristik> no tak myslím že nejezdím "rychle" na to nemám koule ani motorku a taky se o sebe bojím ale těch 150-180 na státovce je poměrně normální rychlost pokud se nechceš táhnout kolonama kamionů tak musíš zrychlit. Koukám že už jseš rozhodnutý být tebou ale ještě popřemýšlím protože to o čem se tady celou dobu bavíme je motor MT-03 dejme tomu 35kw maximálka 150-160 víc těžko ono totiž když továrna "Yamaha" vyrobí motorku jako je MT-03 tak při výrobě celku přihlíží k výkonu motoru a maximálce od toho se pak odvíjí podvozek a brzdy takže pokud koupíš MT-03 počítej že k tomu motoru který není nic moc dostaneš taky podvozek nic moc a brzdy nic moc je to prostě tak protože to tak japonci prostě dělaj pokud chceš jednoválce co bude mít super podvozek a super brzdy a motor co nebude nudný tak jdi do KTM. Podle mě je jediná možnost koupit třeba tu MT-07 seškrtit a až budeš mít neomezený noty tak odškrtit. Jako je pravda že seškrcená pojede taky těch cca 160 a výkon bude 35kw ale zůstane ti super podvozek a super brzdy. Navíc si nemyslím že by to seškrcení bylo nějak extrémně fin. nákladné (8000+/-) pokud vím tak většina motorek vhodných k uškrcení jsou stříkačky tam se mění jen řídící jednotka dají ti v servisu papír že je uškrcená a na základě toho ti to pak na úřadě zapíšou do TP a až jednou odškrtíš tak samozřejmě můžeš tu škrtící "sadu" zase prodat dál. ono totiž když se podíváš do inz. na MT-03 tak jsou tam 8-10 letý kousky za 75-80tis. "nevím co je na tom že je to tak drahý" ale třeba 6-7let starý Bandit 650 tě vyjde na ty samý prachy a ty budeš jen slintat jakou sis pořídil motorku. Vlastně ani nevím proč v tvém výběru chybí 4V? Takže to je asi všechno a teď se do mě můžete pustit

2 reakcí na tento příspěvek Výběr moto do 35kw (první)

27.8.2015 v 18:06 | Nahoru | #36
No tak rozhodně nemám v plánu lítat po státovce 180..:D To pro mě zase není .. :D Asi se toho moc bojím :D Jak píšeš, že podvozek a brzdy jsou na MT-03 nic moc, tak to nevím, ale co jsem četl v recenzích, tak údajně brzdy a podvozek jsou parádní, takže si nemyslím, že by Yamaha řekla, že když je motor "špatnej", tak tam hodíme i na nic podvozek s brzdama..Na podvozek a brzdy jsem četl jenom chválu..Určitě se bude chovat podvozek jinek ve stovce a jinak ve stošedesáti..:) To asi ano..Bandit je Bandit.. Ale zase mně se moc nelíbíí Jinak to škrcení je fakt, že máš super mašinu, ale dospěl jsem k názoru, že je to asi fakt zbytečný..Jasně, 8 000Kč není moc, ale jak pro koho :/ Vezmi si, že za osm klacků můžu mít novou super bundu na motorku..To to raději investuju do výbavy..A nebo jedině koupit motorku už zavřenou..

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

27.8.2015 v 18:40 | Nahoru | #37
Motoristik> mt03 jsem jel jednou pri testovaci jizde. Rozhodne to spatnej podvozek nema a brzdy na to kolik to ma litat podle me OK.
Slabina je ze si to hraje na motarda a je to tezky. Ale zabava se natom urcite uzit da.

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

28.8.2015 v 12:08 | Nahoru | #38
Motoristik> já jsem ale nepsal že podvozek, brzdy, a motor jsou na nic psal jsem že to všechno je "nic moc" a to je rozdíl. jinak ten Bandit byl jen jako příklad je samozřejmě hodně jiných motorek co by se seškrtit daly. Evidentně jsi už ale rozhodnutej a to je vlastně dobře tak hlavně vyber nějakou pěknou a ať ti slouží

Výběr moto do 35kw (první)

30.8.2015 v 23:55 | Nahoru | #39
Ahooj Ozývám se trošku později, ale neva..Jo ták..Hele nevím, co jsem četl, tak recenze na podvozek, brzdy vesměs dobrý, nebude to asi žádná hitparáda, ale bída asi taky ne, jak píšeš. Ale tak jako motorku, která bude taková "přestupní" a nebudu jí mít asi fůru let, si myslím že je to ok Rozhodnutej, jak píšeš, jsem rozhodnutej i ne.. Jsem rozhodnutej že nechci škrtit, protože mi to fakt přijde jako vyhozený peníze, ale ještě pokukuju po motorkách který mají 35kw v základu..

Koukal jsem ještě na Hondu CB500F a zajímalo by mne, co si myslíte o Hondě CB500F vs Yamaha MT-03 -> Styl mota bych viděl hodně podobný, markantní rozdíl vidím v počtu válců a v obsahu (500 vs 660) a samozřejmě značka .. Abych byl přesný .. Jaké hlavní rozdíly jsou v těchto bajcích? Bude hodně znát obsah motoru na akceleraci atd.? Díky za postřechy

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto do 35kw (první)

3.9.2015 v 17:00 | Nahoru | #40
Poradí někdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

3.9.2015 v 22:57 | Nahoru | #41
Motoristik> Vyber si dle toho, která se ti více líbí. Pokud ti někdo doporučí Hondu a tobě se líbí Yamaha, budeš naštvanej. Rozdíl ve výkonu - průběhu výkonu motorek bude, ale takový, že bych ho zde neřešil, pač skoro nic nepoznáš.
A pokud chceš mít jistotu - sedni na motorku a projeť se. To je za 1000 názorů. Uvidíš, na které se ti lépe jede. A pokud budou obě stejné, zvol tu, s kterou si budeš dělat fotky.
Pokud je to složité, tak to napíši jednoduše. Pokud máš rád velký kozy, tak si nevezmeš tu, co je ma malé, ale o trochu lépe vaří než ta kozatá. A jestli to tak uděláš, stejně budeš celý život ty velký kozy hledat
Mně se vizuální líbí více MT-03, proto mám taky MT-07 .

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

4.9.2015 v 08:47 | Nahoru | #42
izers18> ty jseš úplnej Radim Uzel, myslím to s těma kozama , Jinak tak ta honda 500 vs mt-03, honda určitě pojede při normálním ježdění v provozu lépe, jako dvouválec než jednoválec a určitě bude mít větší maximálku, To mtčko bude asi lepší na nějaký blbnutí. Ale na normální přepravu bych volil dvouválec. Mimochodem na tý pětistovce hondě jsem seděl i jel a moc příjemný. Na mt-03 jsem neseděl.

Naposledy editováno 05.09.2015 11:57:53

Výběr moto do 35kw (první)

6.9.2015 v 12:55 | Nahoru | #43
Motoristik píše o: Styl mota bych viděl hodně podobný, markantní rozdíl vidím v počtu válců a v obsahu (500 vs 660)

To asi MT-03 nemyslí. kdyby jo, tak je jasné, že Honda s 500ccm a 2 vály pojede úplně jinak než MT-03. Ta se budu "ploužit". Stačilo mi vidět a zkusik malou Ninju 300. Vypadá to skvěle, ale jezdit na tom v žádném případě. Asi už su zvyklý na obsah 600+

Výběr moto do 35kw (první)

8.9.2015 v 22:15 | Nahoru | #44
Jasně, já jsem už rozhodnutej pro MT-03, bude to asi nejlepší volba, jak z hlediska financí, tak z hlediska starostí (no spíš nestarostí) o škrcení..A za pár let můžu vyměnit.. Ale píšu to pro zajímavost, jak prostě pojede MT-03 v porovnání s ostatníma dvouválcovýma motorkama, který mají v základu 35kw a to jsou většinou pětikila..Protože jsem snad nenašel šestikilo 2V, který by měl 35kw v základu..Ale o to nejde, neptám se už na to, abyste mi "poradili" co koupit, co bude lepší, ale ptám se prostě jen tak ze zajímavosti Mimochodem o tý Ninje..Koukal jsem na nějaký videjka s tou Ninjou na youtubu a nezdálo se mi že by to byla nějaká herka, tím se jí nezastávám, spíš se divím..Když jsem čučel na porovnání XT 660 vs Ninja, tak se mi zdálo, že si to celkem dávala..A nechce se mi tomu moc věřit..

Výběr moto do 35kw (první)

9.9.2015 v 10:52 | Nahoru | #45
tak si najdi časy na motorradu podobných strojů, časově se moc neliší,jen pocitově. Každopádně pro 9z10 začátečníků bude dvouval přívětivější-hodnější, má šestku a méně vibrací a tvrdosti.

CB 500F:
Höchstgeschwindigkeit** 175 km/h
Beschleunigung
0-100 km/h 5,6 sek
0-140 km/h 12,4 sek
Durchzug
60-100 km/h 6,4 sek
100-140 km/h 7,8 sek
Verbrauch Landstraße 3,2 Liter

XT 660R:
Höchstgeschwindigkeit* 160 km/h
Beschleunigung
0–100 km/h 5,3 sek
0–140 km/h 11,6 sek
Durchzug
60–100 km/h 5,3 sek
100–140 km/h 6,7 sek
Verbrauch Landstraße 4,3 Liter

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto do 35kw (první)

12.9.2015 v 22:05 | Nahoru | #46
Díky

Nemá někdo scan z časáká Motohouse 5/2009? Je tam prej porovnání MT03 a Kawi ER6n, celkem by mě to zajímalo, nikde jsem to nenašel. Byl bych moc vděčný, díky moc :)

Naposledy editováno 12.09.2015 22:07:32

(reakce na) Výběr moto do 35kw (první)

14.9.2015 v 11:36 | Nahoru | #47

Výběr moto do 35kw (první)

12.10.2015 v 18:58 | Nahoru | #48
CB500 spotřeba 3,2l ? To bych chtěl vidět
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 Dnes v 10:24 Radik55
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
budíky Yamaha MT-03 peldik1 1 31.3.2024 v 11:52 Fili68
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte


TOPlist