globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

26.8.2015 v 10:19 | Nahoru | #211
Tak projet se v klidu můžeš i na motorce se spojkovou páčkou. Přítomnost tě v ničem neomezuje, naproti tomu absence skoro ve všem. Samozřejmě i ty druhé toleruji. A to že o někom řeknu že je lama=má snížené schopnosti pro ovládání motorového vozidla, tak to podle mě není urážka. Otázkou je, jestli potřebujeme na silnicích ještě více motocyklů se snazším ovládáním a potažmo tak s řidičem méně vyježděným. Já za sebe říkám NE

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 10:45 | Nahoru | #212

fockewulf píše: Ty jsi docela solidně upadl na hlavu, co? Já už se ani nedivím, že se s tebou u Hamouze nikdo nechtěl bavit, protože jestli jsi mu tam tlačil do hlavy tyhle kraviny, tak buď rád, že tě nevyhodili vitrínou



jeden o voze - druhý o koze... to fakt nekomentuju...

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 10:59 | Nahoru | #213

prochi20 píše: Tak projet se v klidu můžeš i na motorce se spojkovou páčkou. Přítomnost tě v ničem neomezuje, naproti tomu absence skoro ve všem. Samozřejmě i ty druhé toleruji. A to že o někom řeknu že je lama=má snížené schopnosti pro ovládání motorového vozidla, tak to podle mě není urážka. Otázkou je, jestli potřebujeme na silnicích ještě více motocyklů se snazším ovládáním a potažmo tak s řidičem méně vyježděným. Já za sebe říkám NE



tak tomu rozumím - to má i hlavu a patu . Je to pravda - klasické řazení neomezuje - a dá se to postupně naučit - stejně jako řazení v autě...
Nicméně s ohledem na množství skútrů co se chrlí se obávám, že "dvoukolek" bude přibývat - minimálně ve městech... Koneckonců - proto ten zákon o 125 skútrech udělali, aby se do měst nehrnuli auta, ale aby tam, když už jezdí po svých, jezdili lidé na něčem menší. Bohužel udělali A a zapomněli B - např. zákonem umožnit parkování na chodníku... a i proto, že se a) otepluje v létě a teploty se asi budou posouvat nahoru a jaro - podzim bude teplejší, budou lidé koukat i po jiné dopravě než auto (dopravě - ne zábavě) a b) výrobci motocyklů na to reagují a vyvíjejí automaty. Jak někdo podotkl, je otázka, zda to je módní trend nebo zda to je cesta pro budoucnost (neřeším jestli dobrá nebo špatná). Nicméně možná se to rozdělí, stejně jako auta - zábava a odreagování bude s manuálním řazením, doprava a přesun z A do B skončí u skútrů a automatů. Možná blbá vize, ale podle toho jak to postupuje myslím, že není tak nesprávná...
P.S. Lamu beru - v autě umím řadit, myslím, víc než dobře - na motorce jsem začátečník... co jsem?

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:09 | Nahoru | #214
Taková prognóza do budoucnosti Skůtr do města - fajn.... automat do města? Vysoká tězká motorka typu NC? - blbost... a pokud by automat byl až tam moc "správným směrem" tak v GP už to dávno montujou Ono to tak nějak postupně přechází z těch speciálů do sériové tvorby... třeba ta elektronika do brzd, že když brzdíš předkem, brzdí i zadek automaticky...
Asi to je dobou... ti co jezdí dýl, tak mají ke klasice určitej vztah... ti co jezdí chvíli, nebo zatím vůbec hledají, jak si to ulehčit... Podle mě je lepší manuál a vícedenní kurzy jízdy, než nějaká věc, kde jen otáčíš kolečkem a je to taková nuda, že u toho usínáš

4 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:16 | Nahoru | #215
Nahnat lidi z aut na skůtry se asi jen tak nepodaří. Tady to není jak třeba v Itálii. Alespoň já si v Praze žádného velkého nárůstu nevšiml. Ale to že lamu posadím na skůtr s rychlostí atakující stovku aniž ta by měla jakékoliv zkušenosti s motorkou, mi nepřijde nikterak rozumné.

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:20 | Nahoru | #216
prochi20> já si v Praze nárůstu skůtrů všimnul. A myslím že je lepší začínat na skůtru a pak pokračovat motorkou, než naopak

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:21 | Nahoru | #217

prochi20 píše: Nahnat lidi z aut na skůtry se asi jen tak nepodaří. Tady to není jak třeba v Itálii. Alespoň já si v Praze žádného velkého nárůstu nevšiml. Ale to že lamu posadím na skůtr s rychlostí atakující stovku aniž ta by měla jakékoliv zkušenosti s motorkou, mi nepřijde nikterak rozumné.



tak to ja teda zvyseny pocet skutru registruju ... ale jako v Italii to rozhodne nikdy nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:34 | Nahoru | #218

Harry007 píše: Taková prognóza do budoucnosti Skůtr do města - fajn.... automat do města? Vysoká tězká motorka typu NC? - blbost... a pokud by automat byl až tam moc "správným směrem" tak v GP už to dávno montujou Ono to tak nějak postupně přechází z těch speciálů do sériové tvorby... třeba ta elektronika do brzd, že když brzdíš předkem, brzdí i zadek automaticky...
Asi to je dobou... ti co jezdí dýl, tak mají ke klasice určitej vztah... ti co jezdí chvíli, nebo zatím vůbec hledají, jak si to ulehčit... Podle mě je lepší manuál a vícedenní kurzy jízdy, než nějaká věc, kde jen otáčíš kolečkem a je to taková nuda, že u toho usínáš



souhlasím... ale je hodně věcí, které se zkusí - a pak se zase od nich upouští - například právě od toho přibržďování u motorek Honda upouští.
Je to dobou... lidé hledají nové a nové... před X lety byli všichni "golfisté" - pak "cyklisté", "jezdci na koních", teď jsou všichni "jachtaři" (stačí se dívat na samolepky na autech ) - co bude za 5, 10 let... kdo ví - třeba všichni budou "motorkáři" - to by asi mnozí fakt nerozdýchali...
S manuálem a kurzem rozhodně souhlasím - i já ho rozhodně chci absolvovat, jako jsem před mnoha lety absolvoval "školu smyků" a tu bych fakt asi doporučil jako povinné ukončení autoškoly. Stejně jako motokurz po získání Ačka..

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:37 | Nahoru | #219

prochi20 píše: Nahnat lidi z aut na skůtry se asi jen tak nepodaří. Tady to není jak třeba v Itálii. Alespoň já si v Praze žádného velkého nárůstu nevšiml. Ale to že lamu posadím na skůtr s rychlostí atakující stovku aniž ta by měla jakékoliv zkušenosti s motorkou, mi nepřijde nikterak rozumné.



No vidíš - a přesně to jsem udělal já... A od dubna jsem najel 6000 km a na skútru ani škrábanec... možná jde také o "vztah ke dvěma kolům" - osobně si myslím, že nejlepší je začít na kole (dvě kolaa rovnováha) - pak skútr (přehled a jízda) a pak motorka (řazení, a vylepšování vlastní jizdy)... Ale to je můj názor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 11:41 | Nahoru | #220

prochi20 píše: Nahnat lidi z aut na skůtry se asi jen tak nepodaří. Tady to není jak třeba v Itálii. Alespoň já si v Praze žádného velkého nárůstu nevšiml. Ale to že lamu posadím na skůtr s rychlostí atakující stovku aniž ta by měla jakékoliv zkušenosti s motorkou, mi nepřijde nikterak rozumné.



tohle se ti asi líbit nebude...
http://www.ceskatele...otorek-v-praze-roste
ten nárůst je fakt znatelný...

Automat nebo manuál

26.8.2015 v 12:45 | Nahoru | #221
skůtr bych zrovna jako předstupeň pro motorku nebral... tam se dá získat hodně špatných návyků... hlavně co se vedení do zatáček týče.... a pak se to blbě odstraňuje, když už to máš zažitý

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 12:45 | Nahoru | #222
art007> Mě to je jedno. Defacto jsem na skůtru taky začínal. Nárůst v prodeji o desítky procent nejsou v celkovém pojetí až tak velké, ale to je jedno. Protože stejně žádná autoškola z nikoho nedělá dobrého řidiče, atk je asi fakt jedno jesli někdo začíná s Áčkem nebo ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:03 | Nahoru | #223

art007 píše: souhlasím... ale je hodně věcí, které se zkusí - a pak se zase od nich upouští - například právě od toho přibržďování u motorek Honda upouští.



a k tomuto tvrzeni te vede prosimte co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:15 | Nahoru | #224

art007 píše: momentálně na skútru - je to i v profilu, - dodělávám "full A"



tvl ..podlte toho jak tady pises by clovek rek' ze natom jezdis odmala

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:24 | Nahoru | #225

Veverčák píše: a k tomuto tvrzeni te vede prosimte co?



V tomhle má pravdu. Do pseudomotorky se dřív montovalo Dual CBS a převrtaná verze už ho nemá. A samozřejmě tohle není jen záležitost Hrndy. BMW například u jednoho modelu upouští od teleleveru a osazuje konvenční USD.

EDIT: zaměnil jsem para za tele

Naposledy editováno 26.08.2015 13:27:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:39 | Nahoru | #226

Veverčák píše: a k tomuto tvrzeni te vede prosimte co?



Oficiální recenze...
Crossrunner 2015 - "Je zajímavé, že Honda opustila kombinovaný brzdový systém."
Honda NC 750 X a 750S - tady jsem nenašel text, ale na rozdíl od 700 to tam také není..

nechce se mi hledat dál - ale u některých modelů od toho upouští a nechává brzdit každou brzdu samostatně - pro plnou kontrolu jezdcem. Tak jsem to někde četl. A má to částečně i logiku - bylo dost lidí - i zde na foru, kterým tento systém nevyhovoval...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:42 | Nahoru | #227

gugo píše: tvl ..podlte toho jak tady pises by clovek rek' ze natom jezdis odmala



Připadá ti divné, že se někdo zajímá alespoň teoreticky, protože mu zdravotní důvody nedovolovali dlouhou dobu zajímat se i prakticky???
Pokud tam píšu faktické - ne pocitové - nesmysly, rád se nechám poučit - to myslím bez ironie...
Teď už mohu i prakticky, tak se uvidí. Až mi upraví tu malou kartičku s názvem Oprávnění k řízení motorových vozidel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:47 | Nahoru | #228

Dráťa píše: V tomhle má pravdu. Do pseudomotorky se dřív montovalo Dual CBS a převrtaná verze už ho nemá. A samozřejmě tohle není jen záležitost Hrndy. BMW například u jednoho modelu upouští od teleleveru a osazuje konvenční USD.

EDIT: zaměnil jsem para za tele



Je nové R1200R a NineT mají už klasiku. Jinak co jsem četl, tak R1150R měla ten systém společných brzd a že když si nenechal doběhnout diagnostiku a během ni zmáčkl brzdu, tak se prý špatně nastavil a nebrzdilo to vůbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 13:49 | Nahoru | #229
art007> z toho co si tady naplkal by clovek mel pocit ze kdyz tady o necem pises tak o tom alepson neco vis. A ty mas najezdino 6tkm na skutru a autoskolu.
Zajimavy je, ze trpis tim stejnym cim trpej ti 17ti lety kluci, ale to bude mozna povahova vlastnost.
Sry ale najezdi 50tkm , prezij to a pak prijd teoretizovat. MOzna ze az to tak bude, tak nebudes mit tak dlouhe prispevky a nebudes pusobit tak jak pusobis.
Preju ti aby si to zahodil co nejdrive, bez nasledku a doslo ti o cem to je.

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:05 | Nahoru | #230
kubacech> V BMW si možná myslí, že brzdy jsou od toho, aby vozidlo stálo, takže k jízdě jich netřeba

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:14 | Nahoru | #231

gugo píše: art007> z toho co si tady naplkal by clovek mel pocit ze kdyz tady o necem pises tak o tom alepson neco vis. A ty mas najezdino 6tkm na skutru a autoskolu.
Zajimavy je, ze trpis tim stejnym cim trpej ti 17ti lety kluci, ale to bude mozna povahova vlastnost.
Sry ale najezdi 50tkm , prezij to a pak prijd teoretizovat. MOzna ze az to tak bude, tak nebudes mit tak dlouhe prispevky a nebudes pusobit tak jak pusobis.
Preju ti aby si to zahodil co nejdrive, bez nasledku a doslo ti o cem to je.



Ok - beru tě za slovo... za 50 000 km jsem tu... (snad na to nezapomenu - ale to se asi nedá... )
P.S. jen jsem netušil, že aby tady někdo diskutoval o teorii a technice, musí mít najeto 50 000 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:15 | Nahoru | #232

art007 píše: Oficiální recenze...
Crossrunner 2015 - "Je zajímavé, že Honda opustila kombinovaný brzdový systém."
Honda NC 750 X a 750S - tady jsem nenašel text, ale na rozdíl od 700 to tam také není..

nechce se mi hledat dál - ale u některých modelů od toho upouští a nechává brzdit každou brzdu samostatně - pro plnou kontrolu jezdcem. Tak jsem to někde četl. A má to částečně i logiku - bylo dost lidí - i zde na foru, kterým tento systém nevyhovoval...



no posledniho crosrunnera jsem v ruce nemel, pravda, ale jinak mam pocit, ze to porad davaj skoro vsude .. NC odmitam resit, tenhle pseudostroj mi do zivota nesmi, pokud se od zakladu nezmeni

Naposledy editováno 26.08.2015 14:20:21

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:48 | Nahoru | #233
art007> Ja ti jenom rikam, jak pusobis, diskutuj si jak chces. Jenom proste tim ze tady akorat teoretizujes delas vola ze sebe.
Po tech 50tkm ti to treba dojde. A myslim ze uz to rozvadet nemusis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:49 | Nahoru | #234
Veverčák> nová vfr800 to snad už nemá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:51 | Nahoru | #235

Stev píše: Veverčák> nová vfr800 to snad už nemá



tak vzhledem k tomu, jak k sobe maji blizko vfr800 a crossrunner, tak pokud to nma jeden, nebude to asi mit ani druhy ...

jinak nerikam, ze to tak nemuze byt, ale nejaky masivni ustup jsem zatim nepozoroval. A podle mne by to byla i skoda, v urcitem segmentu motorek je to vyborna vec, sam jsem za dual celkem rad ..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 14:57 | Nahoru | #236

art007 píše: Ok - beru tě za slovo... za 50 000 km jsem tu... (snad na to nezapomenu - ale to se asi nedá... )
P.S. jen jsem netušil, že aby tady někdo diskutoval o teorii a technice, musí mít najeto 50 000 km


Ale jo, diskutovat můžeš. Ale je to jak když panic diskutuje o sexu... - páč fšechno už viděl v péčku a tak tomu přece rozumí, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:04 | Nahoru | #237
Veverčák> co jsem se kouknul tak se zdá že to má v podstatě vfr1200, goldwing, a st1300, možná ještě nějakej chopper.

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:05 | Nahoru | #238

charlie.vtx1800 píše: Ale jo, diskutovat můžeš. Ale je to jak když panic diskutuje o sexu... - páč fšechno už viděl v péčku a tak tomu přece rozumí, ne?



Jooo tohle prirovnani me nenapadlo, je takove vystizne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:12 | Nahoru | #239

sered píše: Kdyz mam auto jako plechovej kabat na cestu do prace nebo na dovolenou - co by nemelo automat. U motorky je troslu jina situace. Bud ji potrebuju misto toho plachovyho kabatu na rychlejsi prepravu po ucpanym velkomeste - tam ma automat smysl ALE U SKUTRA, ktery mi poskytne aspon zakladni ochranu pred neprizni pocasi a muzu jen kroutit plynem a brzdit. V tomhle pripade maji smysl i nejruznejsi kurvitka typu elektronickejch pomocniku ABS pocinaje. NEBO mam motorku pro radost. V takovym pripade si s chuti radim, davam mezyplyny a uziju si treba i powerslide na zadnim kole. A to vsechno nejlip v karburatorovy verzi bez jakykoli alektroniky a berlicek.
Ted je jen otazka CO autor prispevku od motorky ceka!

prosímtě jak se dává meziplyn u motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:14 | Nahoru | #240

Stev píše: Veverčák> co jsem se kouknul tak se zdá že to má v podstatě vfr1200, goldwing, a st1300, možná ještě nějakej chopper.



coz jsou presne motorky, kde bych to cekal .. velke, tezke, cestovni ...

plus se to davalo celkem ve velkem na skutry
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 12 Včera v 20:51 Beďa43
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin

TOPlist