globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:06 | Nahoru | #91
Kdo potřebuje (chce) automat, ABS, kontrolu trakce a podobně by se měl raději nechat vozit a raději neřídit.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:09 | Nahoru | #92
art007> Jako ja jezdim na moto do prace kazdej den, ale porad rikam ze mam moto pro zabavu, to je ten primarni duvod.
Ale jo jinak chapu oni nekteri lidi taky povazuji za zabavu sednout si na choppera a jet 80 krajinou .... tak to je mozna ta cilova skupina na automat.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:10 | Nahoru | #93
 
gugo 24.8.2015 v 09:44 >

Celkem rozumím Tvým výhradám a taky jsem se na to ještě před pár lety díval podobně.
Ale nechtěl jsem jen teoretizovat a vyzkoušel jsem si to raději osobně (myslím tím dvojspojkovýho automata) zatím "jen" na silniční motorce a nuda s tím nebyla, spíš objevování jejích vlastností a sžívání se s ní.

Je to samozřejmě jiný než s manuálem (kterýho má člověk za ty desítky let zažranýho až pod kůži) - v něčem a někdy překvapivě lepší, v něčem zase horší, ale neodsuzuju to.
A jsem si dneska už jistý, že TO NENÍ SLEPÁ VĚTEV.

A přestože jsem si nyní zase pořídil klasiku s mechanicky ovládanou spojkou a převodovkou, po kladných zkušenostech s DCT v posledních třech sezónách jsem rád změnil svůj předchozí názor na tuto alternativu (přiznávám, že tehdy z neznalosti spíš negativní) a neodvažoval bych se nikoho hodnotit nebo dokonce cejchovat na základě toho, jestli mu lépe vyhovuje automat oproti manuálu. Není o to menší nebo míň hodnotný motorkář.
 

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:11 | Nahoru | #94

keto píše: a podle Hondy se to číslo loni ještě zvýšilo



Nejak nechapu proc nad tim udajem tak jasas ... znamena to jen ze na silnicich jezdi zase vetsi pocet mrdalu bez fantazie

Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:12 | Nahoru | #95
Tý vole tady to bude žít snad víc jak u kraťomírovýho penisu

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:13 | Nahoru | #96

Číkus píše: Kdo potřebuje (chce) automat, ABS, kontrolu trakce a podobně by se měl raději nechat vozit a raději neřídit.



to je tady furt dokola, ve skutečnosti bysme měli skoro všichni jezdit na nějaký 50ti koňový pětistovce protože na víc nemáme. A ještě by měla mít naprd podvozek a startování nožní pákou, ať poznáme že motorka neni pro slečinky ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:43 | Nahoru | #97

keto píše: a podle Hondy se to číslo loni ještě zvýšilo


Myslel sem podíl automatu na celým segmentu mašin kde to má smysl (asi ne u dvác a menších, tam to zastanou skútry). Že to u jednoho modelu, který jako jeden z mála má alternativu manuál/automat udělá třeba i 50% neni nic divnýho, i když uznám, že mě to překvapilo kolik to je. Automaty u aut asi časem přelezou přes 50% i v Evropě (o USA nemá cenu diskutovat...), ale u mašin pochybuju - to už asi dřív zakážou spalovací motory a bude to vyřešený...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:47 | Nahoru | #98

charlie.vtx1800 píše: Myslel sem podíl automatu na celým segmentu mašin kde to má smysl (asi ne u dvác a menších, tam to zastanou skútry). Že to u jednoho modelu, který jako jeden z mála má alternativu manuál/automat udělá třeba i 50% neni nic divnýho, i když uznám, že mě to překvapilo kolik to je. Automaty u aut asi časem přelezou přes 50% i v Evropě (o USA nemá cenu diskutovat...), ale u mašin pochybuju - to už asi dřív zakážou spalovací motory a bude to vyřešený...



Ono je asi třeba si uvědomit na jakou skupinu zákazníků je zrovna ten model cílený

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 11:36 | Nahoru | #99

kubacech píše: Ono je asi třeba si uvědomit na jakou skupinu zákazníků je zrovna ten model cílený


Jedna věta - a řekne vše.
Je prostě faktem, který je a bude, že každá motorka - skútr - chopper atp. si najde svou cílovou skupinu. Asi není značka, která by vyráběla modely bez toho, aby pro ně měla odbyt.

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 11:37 | Nahoru | #100
Jak to tady tak čtu, tak by mě měli obvinit z obecnýho ohrožení, protože jezdím na nadlitru po městě

automatika je k prdu, stejně jako ty nový elektronický serepetičky... víc věcí = víc toho, co se může posrat... do BMW (a možná i jiných motorek) už cpou třeba i kontrolu tlaku v gumách... heh... ještě chvíli a motorka se bude startovat platební kartou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:15 | Nahoru | #101

Harry007 píše: Jak to tady tak čtu, tak by mě měli obvinit z obecnýho ohrožení, protože jezdím na nadlitru po městě

automatika je k prdu, stejně jako ty nový elektronický serepetičky... víc věcí = víc toho, co se může posrat... do BMW (a možná i jiných motorek) už cpou třeba i kontrolu tlaku v gumách... heh... ještě chvíli a motorka se bude startovat platební kartou


uznávám že hodně toho je možná jen pro to, aby byl důvod mít motorku novou a dražší... kontrola tlaku není špatná, když funguje a když není povinná - viz nová auta.. tam je to k vzteku...
startovat platební kartou? to bych raději moc nepsal - nebo se toho někdo chytne a bude se motorka jen pronajímat a platit kartou každé otočení kola...
Bohužel ale elektroniky méně nebude... s tím se nějak musíme smířit.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:31 | Nahoru | #102

art007 píše: Bohužel ale elektroniky méně nebude... s tím se nějak musíme smířit.



Co to je kurva za životní postoj "musíme se s tím smířit"? Nevolám po revoluci, ale když bude výrobce vyrábět samý "manták_friendly" pseudomotocykly, tak já u něj svoje peníze utrácet nebudu!

Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:35 | Nahoru | #103
dokud se bude jezdit na benzin, tak to přežiju i s minimem elektroniky.... prostě jen do světel a zapalování.... a hlavně s tím strašně složitým manuálním řazením.... ať žijou karburátory a vzducháče

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:37 | Nahoru | #104
Takový ty serepetičky, co nemají za následek znehybnění stroje, jsou v poho,třeba zrovna ten tlak v pneu,horší jsou ty, co tě odstaví,kdysi se mi tak akorát ucpala tryska v karbecu,tak jsem ji profouk a frčelo se dál,podobně to bylo i s elektrikou,rozdělovač,cívka, svíčka.Dnes,když se stříkačka podělá, tak je to na odtah

Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:41 | Nahoru | #105
no u toho BMW když jsi měl blbej tlak, tak to ovlivňovalo něco dalšího... ale teď už nevím, co to bylo...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:44 | Nahoru | #106

Dráťa píše: Co to je kurva za životní postoj "musíme se s tím smířit"? Nevolám po revoluci, ale když bude výrobce vyrábět samý "manták_friendly" pseudomotocykly, tak já u něj svoje peníze utrácet nebudu!



Obávám se, že tvoje rozhodnutí Hondu - Suzuki - BMW a spol rozhodně nepoloží ... na tvé místo nastoupí 1000 jiných z ostatních zemí, kteří si to koupí, protože "friendly"... S tím se prostě smiř - to není životní postoj, to je realita. Řešit můžeš něco, co ovlivníš. Ale tohle to není. Na druhou stranu buď rád, zatím máš na výběr - a v případě naší generace a snad ještě té další stále na výběr bude... i když - i já pamatuju auta výhradně s rozdělovačem, karburátory... a dnes to nekoupíš. Takže možná jsem až moc optimista, když mluvím o celé generaci...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:45 | Nahoru | #107

Dráťa píše: Co to je kurva za životní postoj "musíme se s tím smířit"? Nevolám po revoluci, ale když bude výrobce vyrábět samý "manták_friendly" pseudomotocykly, tak já u něj svoje peníze utrácet nebudu!



Ale taky ti dnes už nikdo nevyrobí motorku bez minima elektriky. Vstřikování a lambdu tam asi už budeš mít vždy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:46 | Nahoru | #108

Dráťa píše: Co to je kurva za životní postoj "musíme se s tím smířit"? Nevolám po revoluci, ale když bude výrobce vyrábět samý "manták_friendly" pseudomotocykly, tak já u něj svoje peníze utrácet nebudu!


Právě,že to co se prodává dnes ovlivňuje trh ruku v ruce s ekolobby,ekologové prosadí ty svoje emisní limity a výrobci se holt musí vejít, no a tak tam nacpou spoustu elektroniky,která to vše snímá a řídí, jen aby se to vlezlo do limitů a podle toho jak zrovna prodeje BMW rostou je vidět,že velké části zakazníků ty fičury nevadí nebo je dokonce vyžadují

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:48 | Nahoru | #109
Hezká diskuze, na které je vidět většina trendů, které ovlivňují současný vývoj motocyklů, dle mého negativním způsobem.

1) Většina uživatelů nerozumí technice. To je pro výrobce motocyklů vyloženě dobrá zpráva. Umožňuje jim to vydávat snižování výrobních nákladů za technický pokrok a umožňuje jim to praktikovat drahý servis formou výměny celků – jedinou podmínku je mí dostatečně zdatné PR oddělení.
2) Značná část uživatelů požaduje, aby jejich stroj obstál v protikladných úlohách. Chtějí motorku, co zvládne jak bahno tak dálnice, chtějí motorku co bude pohodlná i ovladatelná zároveň – výsledkem je, že roste popularita crossoverů s rozbředlým charakterem, které sice umí hrát spoustu rolí, ale ani jednu z nich pořádně (tenhle trend neberu vyloženě negativně a chápu, že pro někoho může být třeba cestovní enduro ideální stroj).
3) Téma doby zní – chci si maximálně užívat. Silné zážitky byly povýšeny na metu nejvyšší, zároveň však musí být dostupné snadno a bez námahy a nebezpečí. Proč ztrácet čas učením se dobře jezdit, když si můžu koupit „bezpečnou“ motorku s kupou asistentů?

Takovýchto jezdců bude přibývat (zakladatel vlákna budiž zářným příkladem), automat je přesně něco, s čím budou spokojeni, takže se připravme na jejich vzrůstající tržní podíl.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:49 | Nahoru | #110

keto píše: Takový ty serepetičky, co nemají za následek znehybnění stroje, jsou v poho,třeba zrovna ten tlak v pneu,horší jsou ty, co tě odstaví,kdysi se mi tak akorát ucpala tryska v karbecu,tak jsem ji profouk a frčelo se dál,podobně to bylo i s elektrikou,rozdělovač,cívka, svíčka.Dnes,když se stříkačka podělá, tak je to na odtah



Připomíná mi to, když jsem byl před nějakými 15 lety na brněnském okruhu na závodu historických F1 - procházel jsem se po padocku a obdivoval mechaniku - jediná elektrika byla snad ke svíčkám.. jinak všechno pružinky, táhla.... a dnes? Playstation na kolech... Tomu se bohužel říká "vývoj"...

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:56 | Nahoru | #111
pokrok nezastavíš.... no... když vidím, kolik se do Evropy hrne "intelektuálů", tak si myslím, že ten pokrok se minimálně přibrzdí
a teď asi rejpnu do vosího hnízda... ale není to tady zdaleka poprvé, co pražák káže, že nikdo nic neovlivní a "máme se s tím smířit"

Naposledy editováno 24.08.2015 12:57:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 12:59 | Nahoru | #112
keto> Dobře, no, vlastně volám po revoluci, uvažuju o velkovýrobě vidlí (zemědělský nástroj, ne podvozkový komponent) a jejich distribuci zdarma jako prostředku k nutné obraně proti ekologům, Zeleným a jiným neomarxistům, Svazu evropských socialistických republik a marketingovýmu oddělení firmy Hrnda.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:02 | Nahoru | #113

JohnnyS08 píše: Hezká diskuze, na které je vidět většina trendů, které ovlivňují současný vývoj motocyklů, dle mého negativním způsobem.

1) Většina uživatelů nerozumí technice. To je pro výrobce motocyklů vyloženě dobrá zpráva. Umožňuje jim to vydávat snižování výrobních nákladů za technický pokrok a umožňuje jim to praktikovat drahý servis formou výměny celků – jedinou podmínku je mí dostatečně zdatné PR oddělení.
2) Značná část uživatelů požaduje, aby jejich stroj obstál v protikladných úlohách. Chtějí motorku, co zvládne jak bahno tak dálnice, chtějí motorku co bude pohodlná i ovladatelná zároveň – výsledkem je, že roste popularita crossoverů s rozbředlým charakterem, které sice umí hrát spoustu rolí, ale ani jednu z nich pořádně (tenhle trend neberu vyloženě negativně a chápu, že pro někoho může být třeba cestovní enduro ideální stroj).
3) Téma doby zní – chci si maximálně užívat. Silné zážitky byly povýšeny na metu nejvyšší, zároveň však musí být dostupné snadno a bez námahy a nebezpečí. Proč ztrácet čas učením se dobře jezdit, když si můžu koupit „bezpečnou“ motorku s kupou asistentů?

Takovýchto jezdců bude přibývat (zakladatel vlákna budiž zářným příkladem), automat je přesně něco, s čím budou spokojeni, takže se připravme na jejich vzrůstající tržní podíl.



To že někdo nerozumí technice na 100 % je pravda - ale i když budu rozumět technice tak to neznamená, že budu chtít NĚCO. Ale je pravda, že většina lidí problematiku techniky hodí za hlavu, protože může - a může proto, protože mu to výrobci umožní - dovolí - a nebo mu nedají jinou možnost...

Univerzálnost je v mnoha případech nutností. Ať z pohledu pocitu nebo z pohledu užití. Kvalita silnic je jen malým příkladem toho, že lidé koukají na něco, co jim trochu ty díry "eliminuje"... Ale za mě - já hledám cestovní enduro ze zcela praktických důvodů - výška skoro dva metry a potřeba jet po silnici, i po rozkopané Praze mi moc jinou možnost nedává.

A s tím časem je to pravda - lidi prostě nemají čas. A to lepší nebude. Všechno se zrychluje...
Ale za sebe ti napíšu jednu jedinou věc - není to omluvenka, ale možná to bude malé vysvětlení pro mou "zrychlenost".
Vyrůstal jsem mezi motory - na autokrosech a motokrosech a na ploché dráze. A těšil se, jak budu od 18 moc také jezdit.... No - zdraví si postavilo hlavu a tak místo v 18 jsem dělal řidičák na auto v 36! letech. A po nějakých 8 letech za volantem jsem dosáhl toho, že chci také někam jet - a trochu se bavit - sám. Takže začínám v 43 - dodělávám plné Ačko abych mohl znovu začít od nuly. Divíš se že to chci trochu urychlit?????
A pokud mi nějaký ten asistent pomůže, tak proč ne. Ztrátu 20 let nedoženu, ale musím to alespoň trošku eliminovat.

A ve vláknu jsem nepsal nic že si koupím automat - jen mne prostě zajímaly názory na něj. Pokud bych si ho chtěl koupit, tak se budu ptát těch, kdo ho mají a ne těch, kdo ho zavrhují. Prostě jsem chtěl jen znát názory - a možná si trochu pokecat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:05 | Nahoru | #114

JohnnyS08 píše: Hezká diskuze, na které je vidět většina trendů, které ovlivňují současný vývoj motocyklů, dle mého negativním způsobem.

1) Většina uživatelů nerozumí technice. To je pro výrobce motocyklů vyloženě dobrá zpráva. Umožňuje jim to vydávat snižování výrobních nákladů za technický pokrok a umožňuje jim to praktikovat drahý servis formou výměny celků – jedinou podmínku je mí dostatečně zdatné PR oddělení.
2) Značná část uživatelů požaduje, aby jejich stroj obstál v protikladných úlohách. Chtějí motorku, co zvládne jak bahno tak dálnice, chtějí motorku co bude pohodlná i ovladatelná zároveň – výsledkem je, že roste popularita crossoverů s rozbředlým charakterem, které sice umí hrát spoustu rolí, ale ani jednu z nich pořádně (tenhle trend neberu vyloženě negativně a chápu, že pro někoho může být třeba cestovní enduro ideální stroj).
3) Téma doby zní – chci si maximálně užívat. Silné zážitky byly povýšeny na metu nejvyšší, zároveň však musí být dostupné snadno a bez námahy a nebezpečí. Proč ztrácet čas učením se dobře jezdit, když si můžu koupit „bezpečnou“ motorku s kupou asistentů?

Takovýchto jezdců bude přibývat (zakladatel vlákna budiž zářným příkladem), automat je přesně něco, s čím budou spokojeni, takže se připravme na jejich vzrůstající tržní podíl.



Dostal jsi mě do deprese...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:06 | Nahoru | #115

Harry007 píše: pokrok nezastavíš.... no... když vidím, kolik se do Evropy hrne "intelektuálů", tak si myslím, že ten pokrok se minimálně přibrzdí
a teď asi rejpnu do vosího hnízda... ale není to tady zdaleka poprvé, co pražák káže, že nikdo nic neovlivní a "máme se s tím smířit"



ty jo - čekal jsem dost - ale abych se i tady dočetl že "pražák...." to ne... Nekážu - konstatuju. Smiřuji se s tím, co je nutnost - ale nikdy se nesmířím s tím co mohu změnit. Bohužel tento trend to není. Tak se smířit musím.
a rýpat zpět vosám naproti nebudu - tj, poznámky typu "brno" si nechám pro sebe

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:07 | Nahoru | #116

Dráťa píše: keto> Dobře, no, vlastně volám po revoluci, uvažuju o velkovýrobě vidlí (zemědělský nástroj, ne podvozkový komponent) a jejich distribuci zdarma jako prostředku k nutné obraně proti ekologům, Zeleným a jiným neomarxistům, Svazu evropských socialistických republik a marketingovýmu oddělení firmy Hrnda.


to budou dlouhé vidle....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:09 | Nahoru | #117

Dráťa píše: Dostal jsi mě do deprese...



to není třeba - sedni na svou moto a jdi se projet... to pomůže...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:15 | Nahoru | #118
art007> Motorka spinká v garáži a já ležim v posteli s vyhřezlou plotýnkou. Proto nejezdím a nudím se tady na fóru...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:16 | Nahoru | #119

Dráťa píše: art007> Motorka spinká v garáži a já ležim v posteli s vyhřezlou plotýnkou. Proto nejezdím a nudím se tady na fóru...


tak to je mírně depresivní to uznávám... tak hlavně brzké vyléčení...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 13:42 | Nahoru | #120

art007 píše: Ty "+" tam nejsou jako rovnice, ale jako info, ze ty aspekty se na tom podileji.
A velikost treci plochy celkove na ucinnosti zavisi. Resp, zavisi na tom celkova funknost a vydrz. Jinak by stacila desticka jako petikoruna... Ale ta by po jednom zabrzdeni byla v pr..eli. Jako posilovac pusobi svym zpusobem sama o sobe jejich odstrediva sila...



Pokud se bavime o technice, je ucinnost docela specificka velicina, do ktery se urcite neda zapocitavat zivotnost desticek apod...

A to s tou odstredivou silou je dobrej joke
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD


TOPlist