globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 06:48 | Nahoru | #61
art007> Ano,konstrukčně je rozdíl velký,ale jak to rozeznáš při jízdě?Jen tak,že variátor je plynulejší.Honďáckou spojku jsem studoval když s tím vyběhli do světa,vím o co jde..Řešení se mi moc nelíbí.Nevím jak to mají konkrétně konstrukčně provedené,ale bál bych se že si ty kvalty časem budou sukovat.
Každopádně jak jsem psal,je mi to jedno,vystačím si s klasikou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 07:57 | Nahoru | #62

art007 píše: to nevím, jak mi při průjezdu Prahou ve špičce pomůže krouťák... :)
Než dojedu z jednoho konce na druhý, bolí mě ruka.. :) a moc si to neužiju....
Myslím, že než krouťák do XX NM by bylo lepší, kdyby někdo vynalezl možnost jak na motorce řadit jako v autě - neutrál odkudkoliv... takhle, sotva se člověk rozjede, už musí zase podřazovat.. a tak pořád do nekonečna.. Kdyby někdo vymyslel, jak tam dostat N odkudkoliv, bylo by to možná zajímavější a přínosnější než automat... ale bohužel se bojím, že jednou budou automaty naprosto ve všem... i v lidech :) :) :)



Jestli chceš motorku kde dáš N z jakéhokoli kvaltu tak si kup fichtla

E. překlep

Naposledy editováno 24.08.2015 08:26:07

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:07 | Nahoru | #63

kubacech píše: Jestli chceš motorku kde dáš N z jakéhokoli kvaltu tak si kupo fichtla



(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:13 | Nahoru | #64
art007> v poho,tak ono modelu s dsg v masine moc asi nebude a tady az na par výjimek co na těch motorkaj jeli ti jen budou říkat jen klasiku o automatech než skutecne pocity z jízdy...

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:26 | Nahoru | #65
vyzivne vlakno..uz se tesim az bude nekdo vyrabet automat do terenu .

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:34 | Nahoru | #66
K tématu.
Podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil, ale taky se mi zdá, že se výrazně zvýšil počet lidí, co řídit neumí a spoléhají na všechny možné asistenty. Parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu... to je tak vážně složité sledovat provoz kolem auta a při změně směru otočit hlavu a podívat se?

Občas bych taky na motorce poloautomat uvítal, když popojíždím v koloně a co 20 metrů spojkuju 1 a zase N. Ale kvůli občasným pár km ve městě nebudu kupovat motorku, u které mi bude při zbylých tisících najetých km ta spojka chybět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:35 | Nahoru | #67

gugo píše: vyzivne vlakno..uz se tesim az bude nekdo vyrabet automat do terenu .



Myslíš letošní podzim až se začne prodávat nová Afrika ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:39 | Nahoru | #68

Dráťa píše: Motáš jabka s hruškama.

Stará auta měla výkon směšně nízký proti dnešním, ale moderní auta taky drasticky rostou na váze (například Golfový vozítko od "Das Auto" první generace váží přibližně polovinu jeho nástupce poslední generace), ergo poměr výkon/hmotnost se nezměnil až tak moc

Nesynchronizovaná převodovka u aut zanikla, protože sychro není konstrukčně a finančně příliš náročné, takže je to velká výhoda (pro automobilku v konkurenčním boji) za málo peněz. Navíc u auta je možno zařadit neutrál z jakékoliv jiného stupně a naopak zařadit jakýkoliv stupeň z neutrálu, takže synchro je užitečné, oproti motorce, kde se řadí vždy následující nebo předchozí stupeň a synchro tedy u motorek není

Bubnové brzdy se používají dodnes, mají mnohem delší životnost než modernější kotoučové a někteří řidiči je právě proto upřednostňují, nicméně kotoučové brzdy jsou účinnější

Blinkry, součástka za málo peněz, nijak nekecá do řízení, a dá se nepoužívat. Což nedoporučuji.

A teď z druhého soudku.

ABS vzniklo pro auta, jeho účel je jediný, zachovat řiditelnost auta při intenzívním brzdění v zatáčce na úkor účinnosti (snížení účinnosti brzd pod hranici trakce pneumatik). U motorek, které mají navíc proti autům oddělené ovládání přední a zadní brzdy a které se kromě točení řídítek ovládají i kloněním, přenosem váhy etc, vlastně jediná výhoda ABS zůstává zabránění podklouznutí předního kola v přímém směru jízdy při zachování nevýhody snížení účinnosti. Při jízdě v terénu je ABS spíš ke škodě.

Ostatní elektronické fičury? Výkony dnešních motorek hrubě nekorespondují s jezdeckými schopnostmi naprosté většiny jezdců, takže například kontrola trakce dělá jen a pouze to, že ze 150koňové motorky dělá v případě jezdecké chyby 50koňovou motorku, ať už změnou předstihu, vypnutím zapalování, možná i vypnutím vstřikování. Ergo, kdyby 50HP_ready manták nelezl na 150koňovou motorku, nebylo by třeba kontroly trakce.

A automat? Pochopím ho v městském autě, v limuzíně, a možná i v GTčku. Taky v tahači, traktoru a autobusu. Nepochopím ho ve sportovním autě pro radost. A stejně tak ho nepochopím v motorce, která má být pro radost. Možná tak v motorce pro dojíždění, což je vlastně skůtr. Dá se chápat jako berlička pro mantáky, který jezdit neumějí a ani se to nechtějí naučit.

EDIT: Ještě dovětek k ABS. Nějakej kretén ve Štrasburku nebo Bruselu, kterej na motorce pravděpodobně nikdy nejel, rozhodl, že ABS bude na motorkách povinně. Takže motorka bude vážit o pár kilo víc a bude mít něco, co by na ní někteří majitelé nechtěli. Možná bude vrchnost tak laskavá, že dovolí plebsu ten systém někdy i vypnout, nicméně vozit s sebou ho budeme muset všichni. A ještě nám bude umožněno ho i zaplatit v ceně nový motorky, i když ho nebudeme používat.



Nemyslím že bych motal jablka a hrušky - nebavil jsem se o ceně inovací, ale o jejich přínosu. Pořád tu budou. Menší - nebo větší. A bude nutné se s tím nějak smířit. A bohužel EU a spol do toho bude kecat pořád víc a víc...
to jaká je převodovka v autě i v moto vím a co je synchro vím také. Bylo to jen jako příklad inovace - bez synchra se dalo řadit také... ale se synchro je to lepší. Bubnovky se používají jen pro jejich nízkou nákladovou cenu. Jejich brždění je horší - mají slabší účinnost a proto jsou zejména na zadních kolech, kde není nutné brzdit takovou "silou". Blinkry jsou levné - ano to je pravda. Ale v době jejich vzniku to tak úplně možná nebylo - nevím, to jsem ještě opravdu nebyl na světě.
Jen jsem chtěl podotknout, že hodně technických vymožeností bylo v minulosti vnímáno jako zbytečné, navíc a špatné a postupem času natolik zevšedněly, že si to ani jinak neumíme představit....
Ale je mi jasné, že většina lidí si na motorce užívá tu možnost řazení... ALe jsou i tací, kteří už si chtějí užívat jen samotnou jízdu - a nemyslím, že by byli horší nebo to neuměli... Já mám například v autě automat, a nemyslím si, že bych neuměl řadit. I když je auto něco jiného... to je další fakt. Auto je dopravní prostředek a motorka je zábava. Ale co když se to musí nějak skloubit dohromady - a nejsou prostředky na koupi obojího (skútr i motorka - například)? Pak by právě automat v motorce mohl někomu vyhovovat ne?
Ohledně ABS si myslím, že varianta s možností vypínání je jediná správná - a proto neprojde. Byť v autech to tak většinou je - i když často jen do cca 50 km/h... Ale nezbyde, než se s tím smířit. Elektroničtí pomocníci a vychytávky budou stále víc ovlivňovat náž život. Jinak by nemuseli výrobci dělat nové a nové modely. Ale to je na delší polemiku.
Já chápu tvůj názor a je mi jasné, že lidé jako ty nikdy automat nepřipustí. A i to je správně. A budou lidé, kteří si motorku s automatem koupí (a ve světě jich stále přibývá - dle ohledu na prodejnost některých modelů). A asi jich bude stále víc a víc. Ale jinak díky za názor...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:41 | Nahoru | #69

kubacech píše: Jestli chceš motorku kde dáš N z jakéhokoli kvaltu tak si kup fichtla

E. překlep


Já neříkal že chci 3 kvalty na 50ccm objemu. Já se bavil o tom, že mnoho lidí má problémy právě s tím odstupňováním k neutrálu a proto si raději koupí automat. Možná kdyby existovalo řešení, jak zachovat práci s manuální převodovkou a současně možnost přechodu na neutrál odkudkoliv, že by to mohlo ten nárůst prodeje automatů nějak zastavit... ale to je jen polemika - nic víc. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:49 | Nahoru | #70
art007> bubny jsou skutecne ucinejsi než kotouce vzhledem k ovládací síle,ale jejich největší problém je ze se spatne chladi ,proto se nepoužívají na předku(mimo jine samo)

Naposledy editováno 24.08.2015 08:50:25

Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:53 | Nahoru | #71
Drata: nejtezsi z rady golf byl mk5 a ani jeho nejtezsi varianta R32 4motion dsg nevazila 1800kg = dvojnasobek toho co mk1
Od petkovy rady uz golfy prochazi docela vyraznou odtucnovaci kurou - spalovaci motor je na limitu a urednici tlaci emise - neni jina cesta nez odlehcovat. Mk7 uz je zas pomerne lehka, jednicka se motala kolem 900kg a sedmicka zacina na 1200 a konci nekde kolem 1500 - coz zas ve stovnani s tim ze ma to auto 7mi stupnovej automat a 300koni a 4x4 neni tak spatny....

Naposledy editováno 24.08.2015 08:54:22

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:54 | Nahoru | #72
 

gugo píše: uz se tesim az bude nekdo vyrabet automat do terenu .


Na krosku si ještě chvíli počkáš, ale do lehčího terénu by se už něco našlo - třeba zrovna ta Honda VFR 1200X Crosstourer (je přiřazena tomuto vláknu) je volitelně vybavena automatem:

http://www.motorkari...osstourer-20752.html

http://www.motorkari...a-i-atlet-30443.html

 

A nová litrová Afrika Twin od Hondy zvládající i náročnější terén bude za příplatek taky k dostání s DCT...

http://www.motorkari...edstavena-31977.html

 
Holt ať se to komu líbí nebo ne, časem těch motorek s automatem bude přibývat, jak si je bude kupovat víc a víc lidí a jak postupně zmizí obavy neznalých a pohrdavé odsudky "všeznalých"...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:54 | Nahoru | #73

kubacech píše: K tématu.
Podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil, ale taky se mi zdá, že se výrazně zvýšil počet lidí, co řídit neumí a spoléhají na všechny možné asistenty. Parkovací asistent, hlídání mrtvého úhlu... to je tak vážně složité sledovat provoz kolem auta a při změně směru otočit hlavu a podívat se?

Občas bych taky na motorce poloautomat uvítal, když popojíždím v koloně a co 20 metrů spojkuju 1 a zase N. Ale kvůli občasným pár km ve městě nebudu kupovat motorku, u které mi bude při zbylých tisících najetých km ta spojka chybět.



S tím že lidé spoléhají na asistenty souhlasím - koneckonců, když je tam mají... ale horší je to, že ti lidé už vycházejí z autoškol, odkojení asistenty... K čemu je například autoškola na dvoulitrové naftě, kde k rozjíždění stačí pustit spojku a jede to... ale ani to lepší nebude... Možná by se do autoškol měly vrátil staré škodovky - na těch se člověk naučil nejvíc... to si myslím já.. ale to jsme u aut...
a bojím se, že za chvíli budou i motoškoly na "user friendly" strojích, tak aby hlavně zákazník prošel - a jestli bude něco umět nebo ne, to nikoho zajímat nebude - a asi už ani dneska mnohé nezajímá...

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:56 | Nahoru | #74

art007 píše: S tím že lidé spoléhají na asistenty souhlasím - koneckonců, když je tam mají... ale horší je to, že ti lidé už vycházejí z autoškol, odkojení asistenty... K čemu je například autoškola na dvoulitrové naftě, kde k rozjíždění stačí pustit spojku a jede to... ale ani to lepší nebude... Možná by se do autoškol měly vrátil staré škodovky - na těch se člověk naučil nejvíc... to si myslím já.. ale to jsme u aut...
a bojím se, že za chvíli budou i motoškoly na "user friendly" strojích, tak aby hlavně zákazník prošel - a jestli bude něco umět nebo ne, to nikoho zajímat nebude - a asi už ani dneska mnohé nezajímá...



Pochybuju ze lidi z autoskoly nebo po par mesicich jezdeni pouzivaj asistenty - me treba zacne esp a dalsi do rizeni hrabat az printakovem stylu jizdy, ze to urcite na silnice nepatri a ridice kteri jedou stejne potkam na silnici tak 2x do roka max....

A to ze se s autem da snadno rozjet je probuh spatne v cem? Ze by mel pak tenhle clovek problem se rozjet se 120kou?

To je jak JMK - ten by vsem dal do aut nesychronizovany prevodovky, aby se naucily radit s meziplynem... A radit tak i v moderninprevodovce, aby vydrzela milion kilometru ... :)

Naposledy editováno 24.08.2015 08:58:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 08:59 | Nahoru | #75

Milosek.m píše: art007> bubny jsou skutecne ucinejsi než kotouce vzhledem k ovládací síle,ale jejich největší problém je ze se spatne chladi ,proto se nepoužívají na předku(mimo jine samo)


Já vím - musí být technicky účinější - když je větší přítlačná plocha při stejné síle tlaku, tak musí být vyšší účinnost - ale já to myslel jako komplet. A přičtu li směr kterým pakny tlačí na buben - který je symetrický - tak musí brzdit lépe. Ale pokud by byla síla tlaku stejná jako u kotoučových, tak by to asi rychle shořelo...
Proto jsem psal o nižší účinnosti - Plocha + Tlak + teplota (+ další blbůstky, jako seřizovatelnost, dávkovatelnost, atp.) - to dá dohromady účinnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:00 | Nahoru | #76

Dovi píše:   nová litrová Afrika Twin od Hondy zvládající i náročnější terén bude za příplatek taky k dostání s DCT...

http://www.motorkari...edstavena-31977.html

 
Holt ať se to komu líbí nebo ne, časem těch motorek s automatem bude přibývat, jak si je bude kupovat víc a víc lidí a jak postupně zmizí obavy neznalých a pohrdavé odsudky "všeznalých"...
 



To je hrůza. Je to tady svět se v prdel vobrací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:01 | Nahoru | #77

Dovi píše:  

Na krosku si ještě chvíli počkáš, ale do lehčího terénu by se už něco našlo - třeba zrovna ta Honda VFR 1200X Crosstourer (je přiřazena tomuto vláknu) je volitelně vybavena automatem:

http://www.motorkari...osstourer-20752.html

http://www.motorkari...a-i-atlet-30443.html

 

A nová litrová Afrika Twin od Hondy zvládající i náročnější terén bude za příplatek taky k dostání s DCT...

http://www.motorkari...edstavena-31977.html

 
Holt ať se to komu líbí nebo ne, časem těch motorek s automatem bude přibývat, jak si je bude kupovat víc a víc lidí a jak postupně zmizí obavy neznalých a pohrdavé odsudky "všeznalých"...
 



problém ale bude, až se na tomhle bude dělat motoškola... stejně jako lze dělat autoškolu i na automatu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:06 | Nahoru | #78

art007 píše: Já vím - musí být technicky účinější - když je větší přítlačná plocha při stejné síle tlaku, tak musí být vyšší účinnost - ale já to myslel jako komplet. A přičtu li směr kterým pakny tlačí na buben - který je symetrický - tak musí brzdit lépe. Ale pokud by byla síla tlaku stejná jako u kotoučových, tak by to asi rychle shořelo...
Proto jsem psal o nižší účinnosti - Plocha + Tlak + teplota (+ další blbůstky, jako seřizovatelnost, dávkovatelnost, atp.) - to dá dohromady účinnost.



S plochou to absolutne nema nic spolecneho - treci sila nezavisi na plose, ciste jen na pritlacne sile a koefecientu treni. Plocha uz ma vliv ciste jen na vydrz desek/oblozeni a na odvod tepla...
Ucinnost navic opravdu neni definovana tak jak pises...

Vyhoda bubnovych brzd je uplne nekde jinde - jdou konstrukcne postavit tak, ze reakce od treci sily pusobi jako pritlacna sila = jako by tam byl posilovac. Coz ale lze udelat - sice trosku sloziteji - i u kotoucu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:06 | Nahoru | #79

BladeRider píše: To je hrůza. Je to tady svět se v prdel vobrací.



i to je názor... ale to bych mohl tvrdit i o jiných "vymoženostech" moderní doby.. Mobily, počítače, internet - to jsou všechno vymoženosti, které ničí lidi - aniž by si to uvědomovali... takže nějaký automat na motorce - to je proti tomu prkotina - a naštěstí zatím je ještě volba... ANO/NE. Asi vždy bude, jen je otázkou, jestli další generace budou tu volbu vůbec chtít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:17 | Nahoru | #80
 

art007 píše: problém ale bude, až se na tomhle bude dělat motoškola... stejně jako lze dělat autoškolu i na automatu.



Neviděl bych to jako nějakou zásadnější komplikaci.

1)
Kdo si troufá (zatím se to týkalo nás všech, kteří jsme usilovali o řidičák na motorku), bude dělat papíry od začátku do konce na klasické mašině.

2)
Kdo si není úplně jistý a nikdy předtím na mašině neseděl (holky, metrosexuálové atd.), můžou si dát v lépe vybavených autoškolách první dvě tři jízdy na automatu a pak podle svých schopností přejdou na manuál.

3)
A ten, kdo se s manuálem nedokáže sžít a je si jistý, že si pořídí motorku s automatem (a nikdy nic jinýho), nechť si tedy udělá ty jednodušší papíry na motorku s automatem - podobně jako je tomu už dnes s autama...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:24 | Nahoru | #81

assassin píše: S plochou to absolutne nema nic spolecneho - treci sila nezavisi na plose, ciste jen na pritlacne sile a koefecientu treni. Plocha uz ma vliv ciste jen na vydrz desek/oblozeni a na odvod tepla...
Ucinnost navic opravdu neni definovana tak jak pises...

Vyhoda bubnovych brzd je uplne nekde jinde - jdou konstrukcne postavit tak, ze reakce od treci sily pusobi jako pritlacna sila = jako by tam byl posilovac. Coz ale lze udelat - sice trosku sloziteji - i u kotoucu



Ty "+" tam nejsou jako rovnice, ale jako info, ze ty aspekty se na tom podileji.
A velikost treci plochy celkove na ucinnosti zavisi. Resp, zavisi na tom celkova funknost a vydrz. Jinak by stacila desticka jako petikoruna... Ale ta by po jednom zabrzdeni byla v pr..eli. Jako posilovac pusobi svym zpusobem sama o sobe jejich odstrediva sila...

Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:25 | Nahoru | #82
Za me k jizde patri razeni. Pohrat si s tim, jednou radit pozdej, pak driv, vymyslet na jaky kvalt se kde da jet a je to nejpphodlnejsi, nejsportovnejsi. Proto automat ne. Chapu to pro lidi co jezdi autem a nebavi je to, chcou pohodli. Ale nechapu kamarada, co si poridil auto s automatem a tvrdi mi, jak sportovne a zabavne s tim jezdi.

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:28 | Nahoru | #83

Dovi píše:  

Neviděl bych to jako nějakou zásadnější komplikaci.

1)
Kdo si troufá (zatím se to týkalo nás všech, kteří jsme usilovali o řidičák na motorku), bude dělat papíry od začátku do konce na klasické mašině.

2)
Kdo si není úplně jistý a nikdy předtím na mašině neseděl (holky, metrosexuálové atd.), můžou si dát v lépe vybavených autoškolách první dvě tři jízdy na automatu a pak podle svých schopností přejdou na manuál.

3)
A ten, kdo se s manuálem nedokáže sžít a je si jistý, že si pořídí motorku s automatem (a nikdy nic jinýho), nechť si tedy udělá ty jednodušší papíry na motorku s automatem - podobně jako je tomu už dnes s autama...
 



4)
kdo je líný učit se základy, přemýšlet během jízdy, soustředit se, předvídat situaci a tomu manuálně přizpůsobit i řazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:31 | Nahoru | #84

kubacech píše: Myslíš letošní podzim až se začne prodávat nová Afrika ?



Ty kjaaaaaaaaavo to bych fakt nesutil ze jsou toho schopni.... ale jinak se jim afrika docela povedla... tedy by me zajimalo jak dlouho to prezije ten svod vepredu pod ramem v terenu... ale zas kolik lidi stim pojede do terenu ze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:36 | Nahoru | #85

gugo píše: Ty kjaaaaaaaaavo to bych fakt nesutil ze jsou toho schopni.... ale jinak se jim afrika docela povedla... tedy by me zajimalo jak dlouho to prezije ten svod vepredu pod ramem v terenu... ale zas kolik lidi stim pojede do terenu ze



on i ten terén je hodně relativní pojem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:44 | Nahoru | #86

Dovi píše:  

Holt ať se to komu líbí nebo ne, časem těch motorek s automatem bude přibývat, jak si je bude kupovat víc a víc lidí a jak postupně zmizí obavy neznalých a pohrdavé odsudky "všeznalých"...
 



Hele na motorce s automatem jsem nikdy nejel a doufam ze snad ani nepojedu (pokud nepocitam nejakyho scootera na dovoleny).
Vloni jsem jezdil s automatem (autem) po Korsice a byla to takova nuda... ale priznavam ze to proste muze byt vec navyku, kdy proste ten fofrklacek postrebujes a navic te sere ze si auto dela co se mu zlibi a jeho ligika se ne vzdy potkava stou tvoji.

Ale na motorce si to nedovedu predstavit krom nejaky debilni rovinky, kvuli kterejm asi na motce nikdo nejezdime.
V terenu, sorry tam uz vubec, to proste neni auto co ma 4x4 treba by me zajimalo jak by ta automaticka prevodovka pobirala to ze si cas od casu chces procistit zadni kolo , co kdyz si zrovna ve vyjezdu usmysli, ze bude prerazovat ? A nejaky plynuly davkovani vykonu na bahne kde pracujes i se spojkou .... ani omylem.

Snaha vyrobcu motorek je prodat co nejvic motorek, tzn rozsirit je i mezy takove mrdaly, kteri by si za normalnich okolnosti koupili treba 3kolku kdyz nevedi co s prachama, takze samozrejme budou rozsirovat sortiment i do tehle koncin.
Kazdej at si jezdi nacem chce, me je to fakt u zadele, jen si myslim, ze jezdit s automatem musi bejt proste nuda a ja se na motorce nudit nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:47 | Nahoru | #87

art007 píše: i to je názor... ale to bych mohl tvrdit i o jiných "vymoženostech" moderní doby.. Mobily, počítače, internet - to jsou všechno vymoženosti, které ničí lidi - aniž by si to uvědomovali... takže nějaký automat na motorce - to je proti tomu prkotina - a naštěstí zatím je ještě volba... ANO/NE. Asi vždy bude, jen je otázkou, jestli další generace budou tu volbu vůbec chtít...



A ty chces motorku proto aby ti usnadnovala zivot nebo pro zabavu ?

(reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:48 | Nahoru | #88

kubacech píše: on i ten terén je hodně relativní pojem



Joo to je pravda pro nekoho je teren nase silnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 09:56 | Nahoru | #89

gugo píše: A ty chces motorku proto aby ti usnadnovala zivot nebo pro zabavu ?


i zábava je svým způsobem usnadnění života - ale když se ptáš, tak vlastně pro obojí - pobavit se jen tak projetím, dopravit se když je hezky z místa A na místo B a nebo zajet do Prahy a moci zaparkovat kdekoliv. Takže i zábava, i potřeba...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

24.8.2015 v 10:00 | Nahoru | #90

charlie.vtx1800 píše: Jako určitě si to svý kupce najde, o tom žádná. Ale pochybuju, že to někdy bude většinová záležitost. Je otázkou, jestli tomu zůstane podíl 5 nebo 25% trhu, ale pochybuju, že to bude přes 50%.


Budeš možná překvapený zde citace z článku v MOTOCYKLU :

Ale podobně jako s mnoha novými technologiemi stačilo pár let vývoje a programování (konkrétně čtyři), aby se ze systému DCT stala plnohodnotná alternativa – až polovina Crosstourerů prodaných v roce 2013 byla dodána právě s DCT


a podle Hondy se to číslo loni ještě zvýšilo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin


TOPlist