globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:20 | Nahoru | #241

nerjan píše: prosímtě jak se dává meziplyn u motorky?



Uplně jednoduše, používám taky, moje převodovka nemá synchrony a tvoje asi taky ne.. třeba z N na 2

Naposledy editováno 26.08.2015 15:23:50

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:21 | Nahoru | #242

charlie.vtx1800 píše: Ale jo, diskutovat můžeš. Ale je to jak když panic diskutuje o sexu... - páč fšechno už viděl v péčku a tak tomu přece rozumí, ne?


tak to jsi přirovnal hezky - - a jako srovnání super..
jen se maličko ale ohradím - já netvrdím, že tomu rozumím...a nikdy jsem netvrdil... na to jsou tu jiní "gigolové"

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 15:23 | Nahoru | #243

Veverčák píše: coz jsou presne motorky, kde bych to cekal .. velke, tezke, cestovni ...

plus se to davalo celkem ve velkem na skutry



na skútry se to pořád dává..

Automat nebo manuál

26.8.2015 v 16:02 | Nahoru | #244
je to marny, je to marny, je to marny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 17:03 | Nahoru | #245
levrto> Nebabrej se v tom, nebo všichni budeme muset být poučeni, že hrknutí plynem v době vypnutí spojky před přeřazením není čistokrevný a pravověrný meziplyn, protože takhle jednoduchý to u legendárních korábů typu IFA nebo Praga V3S nebylo.

Většina pochopila, co "meziplyn" u motorky znamená a proškolení tedy netřeba.

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2015 v 19:08 | Nahoru | #246
Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:47 | Nahoru | #247

AlesRst1000Futura píše: Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.



tyjo fakt dik za osobni dojmy z delsiho pouzivani podle me by bylo idealni kdyby misto toho rucniho razeni na riditkach byla klasicka packa u levy stupacky, protoze jinak me to DCT prijde hrozne dobry reseni (narozdil od napr. D-CBS)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:57 | Nahoru | #248

charlie.vtx1800 píše: Ale jo, diskutovat můžeš. Ale je to jak když panic diskutuje o sexu... - páč fšechno už viděl v péčku a tak tomu přece rozumí, ne?



Blbost. Nastudoval si to na emimi a mimibazaru

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 19:58 | Nahoru | #249

Bubrak-ZX10R píše: tyjo fakt dik za osobni dojmy z delsiho pouzivani podle me by bylo idealni kdyby misto toho rucniho razeni na riditkach byla klasicka packa u levy stupacky, protoze jinak me to DCT prijde hrozne dobry reseni (narozdil od napr. D-CBS)


ono to jde - nebo alespoň u NC řady to jde (jestli u Crosstoureru nebo jiných - to netuším) - dá se koupit klasiká páka na nohu.. ale jde o to, jestli je to lepší.
Spojka tam stejně není. A co je rychlejší - noha nahoru/dolu nebo ruka +/-.
Někde na foru jsem četl reference od někoho, kdo si tu nožní řadičku na NC 750 koupil a údajně to použil asi 5x (prý, aby to alespoň použil, když už to koupil).

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:02 | Nahoru | #250

AlesRst1000Futura píše: Jsem již víc jak tři roky vlastníkem Hondy VFR 1200 F DCT tzn. s automatickou dvojspojkovou převodovkou. Musím říct, že jsem si na automat zvykal dost dlouho. Hlavně proto, že jsem vždy jezdil s kvaltovkou a jízdu s automatem jsem si nedokázal představit. Ale život mne donutil koupit automat, jestli chci vůbec na motorce jezdit (úraz). Ze začátku jsem tomu nemohl přijít na chuť, pořád jsem měl pocit , že řadí jinak než bych chtěl já. Jednou dříve , podruhé později. Několikrát se mi stalo (v Alpách), že mi ve vrácečce najednou přeřadila z dva na jedna a to škubnutí mne málem poslalo k zemi. Ale postupně jsem se ,,naučil,, s tím žít, využívat drive a nebo sport mode, popř. ruční řazení ovladačem na řidítkách. Nyní už vím, že vrácečky v Alpách si musím řadit ručně, že dálnice je ideální s drive mode a když ve mne bouchnou saze, tak jedině sport mode.Takže závěrem mohu říct, že se s tím dá žít ale kdybych mohl, tak koupím raději kvalťák.



Taky moc díky za osobní zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:04 | Nahoru | #251

kubacech píše: Blbost. Nastudoval si to na emimi a mimibazaru


na mimibazaru jsem cca 1 rok každou chvíli... takže můžu zodpovědně prohlásit, že tam ani o sexu a ani o motorkách nic není. Takže tam ne... Neměl bys pro mne nějaké jiné stránky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:05 | Nahoru | #252

art007 píše: na mimibazaru jsem cca 1 rok každou chvíli... takže můžu zodpovědně prohlásit, že tam ani o sexu a ani o motorkách nic není. Takže tam ne... Neměl bys pro mne nějaké jiné stránky?



Tu máš odborníka co ví o sexu a ženách vše

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:10 | Nahoru | #253

kubacech píše: Tu máš odborníka co ví o sexu a ženách vše



diky. prostuduji peclive..

(reakce na) Automat nebo manuál

26.8.2015 v 20:57 | Nahoru | #254

Dráťa píše: levrto> Nebabrej se v tom, nebo všichni budeme muset být poučeni, že hrknutí plynem v době vypnutí spojky před přeřazením není čistokrevný a pravověrný meziplyn, protože takhle jednoduchý to u legendárních korábů typu IFA nebo Praga V3S nebylo.

Většina pochopila, co "meziplyn" u motorky znamená a proškolení tedy netřeba.


Já tomu říkám falešný meziplyn a nebo předplyn.

Automat nebo manuál

26.8.2015 v 21:43 | Nahoru | #255
meziplyn u motorky je samozrejme nesmysl, max mezi 1 - N - 2 a zpet

nicmene falesny meziplyn nebo predplyn muze byt jeste dvojiho druhu, tj v momente nez preradim a potom po prerazeni nez pustim spojku

pri razeni bez spojky je uz jen plyn na nastaveni motoru do zaberu (dopredu ci brzdici motor) ci do nezaberu pro podrazovani bez spojky mi nejlip funguje mit motor v lehkem zaberu tesne po nezaberu

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

27.8.2015 v 00:16 | Nahoru | #256
meziplyn??





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 00:56 | Nahoru | #257
Pedrosso> Ach jo, další kdo to nepochopil. Měl jsem držet hubu, třeba by to vyšumělo

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

27.8.2015 v 09:08 | Nahoru | #258
Dráťo, víš proč nepotřebujeme automat? Protože to XJR jede stejně na všechny kvalty stejně

1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2015 v 09:26 | Nahoru | #259
a

Naposledy editováno 23.10.2015 01:06:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 09:31 | Nahoru | #260

CAG píše: art007> Většina těchto pomocníků na sériových strojích je proto aby bylo ovládání strojů co nejméně závislé na schopnostech a námaze řidiče.I díky tomu se ovládání aut,motorek stává dostupnější,tzn.jezdí čím dál větší počet a v to je dle mě"špatně" (větší provoz,zpřísňují se emise,atd.)Navíc pak na mcz vznikají témata Proč motorkáři nezdraví?


to je fakt, skoro mám pocit, že je 50% šance, že se zdravíš s debilem a to jsem na ty procenta možná moc optimistickej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 09:40 | Nahoru | #261

Harry007 píše: to je fakt, skoro mám pocit, že je 50% šance, že se zdravíš s debilem a to jsem na ty procenta možná moc optimistickej



Kdo není debil, tak si nikdy nic tak nebezpečného jako motorka nekoupí

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 09:43 | Nahoru | #262

kubacech píše: Kdo není debil, tak si nikdy nic tak nebezpečného jako motorka nekoupí


to je relativní... umřít můžeš i tak, že se utopíš hltem kafe, když tě pobaví nějakej z příspěvků, co se tu objevují

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 09:51 | Nahoru | #263

Dráťa píše: Pedrosso> Ach jo, další kdo to nepochopil. Měl jsem držet hubu, třeba by to vyšumělo



alespoň vidíš, když máš něco na mysli, napíšeš to a nejsi pochopen..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:05 | Nahoru | #264

Harry007 píše: Dráťo, víš proč nepotřebujeme automat? Protože to XJR jede stejně na všechny kvalty stejně



To je fakt, vlastně nás to připravuje na dobu eletromotorů, ty mají podobný průběh krouťáku
Ale je fakt, že když nechám mozek doma a jedu do zatáček, tak stejně jedu většinu cesty na 3-4

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:12 | Nahoru | #265

Dráťa píše: To je fakt, vlastně nás to připravuje na dobu eletromotorů, ty mají podobný průběh krouťáku
Ale je fakt, že když nechám mozek doma a jedu do zatáček, tak stejně jedu většinu cesty na 3-4


jo to je přesně ono... byl jsem v pondělí na okruhu a jiný kvalty jsem neřadil jo a musím koupit nový stupačky

2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:24 | Nahoru | #266
Dráťa, Harry007> to nemáte špatné. Mi to pod 1500 otáček už nechce jet a řadit musím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:27 | Nahoru | #267
kubacech> Vole! My nemáme choppery!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:33 | Nahoru | #268

Dráťa píše: kubacech> Vole! My nemáme choppery!



To přijde s věkem jsem slyšel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:50 | Nahoru | #269

kubacech píše: Dráťa, Harry007> to nemáte špatné. Mi to pod 1500 otáček už nechce jet a řadit musím



hmmm, a ti co maji R6 a jine zihadla musi radit kdykoli to maji pod 15000

(reakce na) Automat nebo manuál

27.8.2015 v 10:53 | Nahoru | #270

Veverčák píše: hmmm, a ti co maji R6 a jine zihadla musi radit kdykoli to maji pod 15000



Tak já mám obavu, že kdyby se mi povedlo vytočit to na 15 000, tak mi ojnice utečou blokem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 12 Dnes v 20:51 Beďa43
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin

TOPlist