globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava regulátoru napětí
20.8.2015 v 18:43
Ahoj,po minulém dotazu že se mi vyvařuje náplň baterky jsem změřil šťávu která jde při chodu motoru na baterku a usoudil sem že se opravdu přebíjí...naměřil sem skoro 18V...a tak se chci zeptat,vzhledem k tomu že momentálně jsem s financema docela naštíru,opravoval už někdo regulátor napětí nebo jej vždy měníte za nový...je to vůbec proveditelné,taková oprava???
Předchozí
1 2
Následující

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 18:56 | Nahoru | #1
prej na štíru Kdybys neměl peníze, tak bys ten regulátor už dávno koupils a zachránil bys baterku. Vždy se neříká kdo šetří má za tři.

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 18:57 | Nahoru | #2
Ještě jsem neslyšel ani nečetl že by ho někdo opravil a fungoval. Jestli novej tak se poptej hýr elesys

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 19:23 | Nahoru | #3
Regulátor obecně se opravit dá, problém je, že každý výrobce používá jinou zalévací hmotu a k některým neexistuje originální sajrajt na jejich rozpuštění. A jakýkoli pokus o mechanické vybrakování zálivky musí nutně zkončit poškozením obvodu, protože kolikrát je to montáž"z nohy na nohu" bez jakýchkoli DPS nebo pájecích můstků

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 20:33 | Nahoru | #4
Jó holt kluci,nesplňuju pravidlo...když chceš 30 roků starou mašinu,musíš mít dost peněz na její opravy...a věřte že se sere furt

Stím sajrajtem na rozpuštění,to mě zaujalo...co třeba se používá? Jinak mám v rodině velice schopného elektronka který by to myslím pak dal dohromady...

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 20:50 | Nahoru | #5
Používají se speciální sračky, které ti prodají ti, kteří ti prodají také zalévací sračku :) Ale pochybuju, že to z někoho vyrazíš, a když tak z toho, kdo kupuje zalévací sračku přímo od výrobců, tj né plechovku ročně..

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 20:54 | Nahoru | #6
Petaheaven, poslyš já tomu moc nerozumím. Co na tom chceš opravovat? Na CBR600F2 mě stál žebrovaný regler 1000,- i s dopravou(plus mínus cihla). Kolik chceš opravou ušetřit? Vážně nemáš litra?

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 20:57 | Nahoru | #7
No mě tu doporučoval(radil) uživatel J.M.K. kterého mi tu doporučili jako náhradu regulátory Vape R 90 nebo R 106,ale ty stojí 2,5 a víc a originál taky nějak do 3 tisíc...

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:03 | Nahoru | #8
Tak Honda je regulátory známá. Koupil jsem tu svou s vape regulátorem(neznal jsem historii) a po cca roce KO. Objednal jsem nejlevnější žebrovaný a jezdí dodnes i novému majiteli. Ale nevím, jak je to u Suzuki.

Navíc, jestli seš na suchu, tak si můžeš stýskat nad koupí drahého regulátoru nebo si ten levný koupit a jezdit. V zimě zamakej a našetři na dražší součástky

Naposledy editováno 20.08.2015 21:05:06

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:14 | Nahoru | #9
Tak díval sem se,originál je za 2700,- Ono jde o to že těch oprav mě čeká víc a chci aspoň něco co jsem schopný sám vyřešit udělat sám a ne to nechávat servisu kde se zase prohnu...nemáte nějaký tip čím by to mohlo jít rozpustit? Stejně už na tom nemám co skazit...

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:24 | Nahoru | #10
Držím palce a snažně tě prosím, zveřejni výsledek! Myslím to vážně, takový proces jsem nikdy neviděl. Jestli máš nějaký foťák či kameru, natoč proces rozpouštění a proces slepování do původní formy, oprava nějakého obvodu není zajímavá.

Za mě osobně - kdo chce kam, pomožme mu tam. Budeš za nějaký peníz nahánět chemii na rozleptání, skládat nějakou krabičku nebo kupovat hmotu na opětovné zalití. Rád se budu mýlit, ale po pětistovce za materiál, třech hodinách u netu a v krámech, pěti hodinách práce a bordelu v kuchyni/garáži půjdeš a koupíš si nový regulátor. Ale to až potom, co vše složíš a klekne ti baterka nebo vinutí na altíku.

Jestli ne a půjde ti to rozumě, může to být zajímavý druh přivýdělku

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:30 | Nahoru | #11
Ale no tak :) Já jen sonduju...jestli to bude opravdu tak nereálné tak budu muset šáhnout po novém...co nadělám :)

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:43 | Nahoru | #12
Ono řekněme si to otevřeně...většina výrobců regulátorů vsadila na to že napíšou zaleto speciální hmotou...a máte smůlu,žádné opravy,kupte nový za 3 litry...ale když se podíváte tak se tuba podobných hmot určených k těmto účelům prodává od 300 do litru a to už stojí za zvážení...jen vědět jak to rozpustit...

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 21:45 | Nahoru | #13
No já jsem za poslední 3 roky vyzkoušel od firem pe-moto79, vydržel měsíc, smůla akorát odešel altík… pak m-style.cz přesně 150km do spálení a teď dávám Vape… je na něj minimum stížností a má i odpovídající kapacitu…

Oprava regulátoru napětí

20.8.2015 v 22:13 | Nahoru | #14
Neuraz sa, ale opravovať regulátor mi pripadá, ako opravovať guličkové ložisko. Možno by to tiež išlo, ale tie náklady...Mal som s tým problémy na Hornete , originál stojí 200 E, od Ignitechu polovicu. Nakoniec som kúpil starší originál (za 60E), zatiaľ ide, ale dnes by som išiel radšej do Vape alebo Ignitechu.

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 07:25 | Nahoru | #15
Dělá se z toho věda,ale jak je psáno výše je regulátor vcelku jednoduchý opravitelný obvod,ale problém je zalévací hmota.Pokud chceš ekonomickou variantu,stačí vycházet z toho že všechny regulátory mají stejnou funkci.Takže když jsem chtěl pořídit levně,sháněl jsem jakýkoliv regulátor odpovídající typem(jednofázový/třífázový) a výkonem.Konektor se dá vždy uzpůsobit.Na některé typy mašin jsou díly prostě levnější.

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 09:17 | Nahoru | #16
Anti : Ámen, na mojej špagete mám k plnej spokojnosti regulátor z dákej Kawy (myslím že to bola ATV Bruteforce či čo...). Oproti originálu stál pár šupiek a výkonom ho vysoko prevyšuje...

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 09:34 | Nahoru | #17
No tipuju že se první zkusím podívat tomuhle starému originálu na střeva a když bych se do toho nedostal tak hodím dotaz na náhradu...

1 reakcí na tento příspěvek Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 09:49 | Nahoru | #18
a co všechno jsi změřil? Jestli jsi měřil pouze napětí na baterce tak nejseš ještě ani v polovině cesty na zjištění závady, už jsem se několikrát setkal s přebíjením díky vadnej spínací skříňce, byl v ní přechoďák takže do skříňky při zapnutým klíčku šlo to co bylo na baterce ale ze skříňky do regulátoru už šlo i o 2V!!! méně, tudíž regulátor valí naplno a sype do sítě po startu co jen to jde, takže pak nastartuješ a měříš dobíjení a najednou máš na baterce 16-17V ale to je na baterce, na výstupu ze spínačky do regulátoru je díky přechoďáku oněch kýžených cca 14,5V Někdo chtěl vyměnit spínačku, někdo chtěl řešit problem předěláním elektroinstalace na spínání přes relé.

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 09:52 | Nahoru | #19
no měřil jsem jen na té baterce...

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 14:35 | Nahoru | #20
No kdyz mas v rodine "velice schopneho elektronika" tak nez to kuchat, tak at ti to radeji postavi nove, ne? Je to sest diod, tri tyristory, jedna zenerka, ridici tranzoistor, rc clen, trimr a nejaka bizuterie. Dohromady soucastky za 3 - 4 kila.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 14:44 | Nahoru | #21

JiriK84 píše: a co všechno jsi změřil? Jestli jsi měřil pouze napětí na baterce tak nejseš ještě ani v polovině cesty na zjištění závady, už jsem se několikrát setkal s přebíjením díky vadnej spínací skříňce, byl v ní přechoďák takže do skříňky při zapnutým klíčku šlo to co bylo na baterce ale ze skříňky do regulátoru už šlo i o 2V!!! méně, tudíž regulátor valí naplno a sype do sítě po startu co jen to jde, takže pak nastartuješ a měříš dobíjení a najednou máš na baterce 16-17V ale to je na baterce, na výstupu ze spínačky do regulátoru je díky přechoďáku oněch kýžených cca 14,5V Někdo chtěl vyměnit spínačku, někdo chtěl řešit problem předěláním elektroinstalace na spínání přes relé.

kdyz pominu, ze to co pises je nesmysl i u buzeneho alternatoru, tak on resi regulator u alernatoru s permanentnimi magnety ...

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 15:45 | Nahoru | #22
Já bych se vyprdnul na odborníky a napsal Gugovi…

Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 17:36 | Nahoru | #23
Regulace alternátoru s permanentními magnety je řešena zkratovým regulátorem.není na tom nic složitýho.Zalitá hmota má minimálně dvojí účel.Odolnost proti vibracím,vlhkosti a aby se v tom nikdo nehrabal.Při troše šikovnosti se ta hmota dá opatrně ostrýma malýma klíštkama odloupat.Situaci víše popisovanou bych řešil náhradou regulátoru vlastní konstrukce.

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

21.8.2015 v 17:51 | Nahoru | #24
Medved> Zas taková blbost to není. Některé motorky to tak mají, že budicí a zároveň referenční vstup regleru je zapojen za spínačkou, takže když se někde po cestě od baterky (a výkonového výstupu altecu) udělá přechoďák, tak potom stačí zapnout světla, regler to dorovnává ne na baterce, ale u spínačky, takže čím větší proud, tím víc to baterku přebíjí. Řešívalo se to tak, že se buzení regleru natáhlo od baterky, přes relátko, ovládané spínačkou.

Jinak ale snažit se kuchat vadný regler a do stejného pajšlu cpát nějaký samodomo a ještě se jebat se zaléváním, je celkem ptákovina. Té práce s tím, to už je rozhodně lepší koupit hotový regler od VAPE, když se osadí R106-1, tak vydržet musí, i kdyby čert na koze rajtoval a bejky pěstí mordoval. Hlavně ale prvně pořádně mašinu prohlédnout a zjistit, jak je řešená - i když zadám u GSX1100EF zadám přímo rok 1985, stejnak ujo Gugel vyblúva jak buzené altece, tak aj magneta. Tak prvně zjistit, co na tomto konkrétním kusu jest a dle toho pak vybírat vhodný regler.
Starý regler si eventuelně potom nechat na bastlířské experimenty za dlouhých zimních večerů.

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

23.8.2015 v 19:42 | Nahoru | #25

Medved píše: kdyz pominu, ze to co pises je nesmysl i u buzeneho alternatoru, tak on resi regulator u alernatoru s permanentnimi magnety ...



Měl by sis odpočnout, vypadáš unaveně...

2 reakcí na tento příspěvek Oprava regulátoru napětí

25.8.2015 v 06:47 | Nahoru | #26
No kluci,celkově mě od toho odrazujete,asi víte proč...ale jen jednu připomínku...myslíte si že starší generace motorkářů co jezdila už za komoušů na těchhle starých mašinách to řešila jen výměnou...? Umíte si představit to shánění ND ze západu? Myslím si osobně že spravovali co šlo...ale bohužel žádný takový starý pardál mi tu neodepsal...

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

25.8.2015 v 08:02 | Nahoru | #27
Petaheaven: Jenže v té době byla drtivá většina věcí mechanických. Vyrábět mechanickou věc je jednodušší, než opravovat elektroniku zalitou pryskyřicí.

Mrtvý regulátor jsem kdysi neopravoval, součástky z obchodu by do té dutiny nevešly. Vyrobil jsem jiný a ukryl do míst, kam oko nedohlédlo.

(reakce na) Oprava regulátoru napětí

25.8.2015 v 09:13 | Nahoru | #28

Petaheaven píše: No kluci,celkově mě od toho odrazujete,asi víte proč...ale jen jednu připomínku...myslíte si že starší generace motorkářů co jezdila už za komoušů na těchhle starých mašinách to řešila jen výměnou...? Umíte si představit to shánění ND ze západu? Myslím si osobně že spravovali co šlo...ale bohužel žádný takový starý pardál mi tu neodepsal...

A co bys čekal že ti napíše??? zalejvací hmtou rozpustit?? rozsekat.. Utopie. pokud to neni "gelovaté" tak nemáš šanci to nepoškozené vyjmout z té hmoty. Většina je neopouzdřená, tranzistory na ker destičce rovnou, vše miniaturní. Diody jsou jakbysmet na tom stejně.
Prostě nechápu to. pokud chceš takhle dloubat. kup jakejkoliv typově stejnej
(1F/3F/buzenej..) předelej konektory a val. Opravovat to váážně nemá smysl. K součástkám pro opravu se nedostaneš-stejnej- nevejdeš se do toho chladiče. Taky sem si myslel, že bych... prostě utopie. koupil sme jinej regler přepinoval a fertig..

Oprava regulátoru napětí

25.8.2015 v 09:20 | Nahoru | #29
Za mě bych dal už jen osvědčený a předimenzovaný Elesys - navíc český výrobek s 3-letou zárukou. S regulátory, kde prodejce není schopen ani říci, kdo je vyrábí, natož výkon a parametry tak si zaděláváš na problém dalších a dražších oprav - lavinový efekt.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava regulátoru napětí

25.8.2015 v 09:54 | Nahoru | #30
Ještě jsem se nesetkal s případem, žeby regulátor přebíjel, ale ´su "jen dvoutakťák"
Vždycky (??) byl problém, že baterku dobíjel nedostatečně a tak se všemi následky,
které z toho plynou především u motocyklů s elektrickým startováním. Zlatý bajky, co
měly "elektro" i startpáku A že alternátory letitých "japonců" trpěly a trpí spíš
"profláknutým" vinutím a tudíž NIŽŠÍM než potřebným NEZATÍŽENÝM napětím dobíjení
baterie (v manuálech obvykle 15,5V min.) , tak to je taky fakt .
Zkušenost, kterou Ti "Nebeský Peťo" nabízí Motoblazen (shodou okolností taky Brňák),
je neocenitelná a se "zaděláváním" na pojkračující trable naprosto pravdivá.
Ty "utajené" regulátory fakt smrdí nějakou čertovinou

Naposledy editováno 25.08.2015 09:57:18
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojkové lanko-těžký chod [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 47 13.3.2024 v 19:53 Petaheaven
Příruby karburátoru Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 8 3.11.2023 v 16:23 Petaheaven
Progresivní pružiy za originál [1, 2] Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 56 18.11.2022 v 20:15 Guzo
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Odvzdušnění přední brzdy Suzuki GSX 1100 EF Petaheaven 27 5.5.2022 v 21:56 Petaheaven


TOPlist