bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT
Ahoj, mám dotaz ohledně podivného chování podvozku motocyklu K 1300 GT, hlavně mě zajímá, jestli se tu už někdo s podobným jevem/problémem setkal.
V sobotu jsem při jízdě po městě mezi 50 a 60 km/h po dokonale rovné (nově opravené) silnici zaregistroval, že se moto mírně, ale přesto dostatečně znatelně a hlavně pravidelně vlní. Normálně si samo přenáší váhu zprava doleva a zpět s pravidelnou frekvencí cca 1 sec. Pocitově je to jako kdybych vjel do vyjetých kolejí, ale ty tam nebyly, ani nikde jinde, kde jsem to pak zkoumal dál. Nevíc je to poznat právě v té "obecní" konstantní rychlosti a na vozovce bez hrbolů. Zaráží mě na tom ta pravidelnost výchylek levá-pravá.
Pozoroval jsem bedlivě chování motorky po zbytek víkendu a možná to už i trochu hraničilo s paranoiou, říkal jsem si, jestli si to jen nevsugerovávám, ale ne. Zjistil jsem následně, že se to výrazněji projevuje i v náklonech, kvalitní povrch je zase podmínkou (pokud je vozovka nerovná, tak se to vlnění nedá téměř poznat). Na dálnici v zatáčce a v rychlosti blížící se 200 se to docela solidně rozkývalo s frekvencí vyšší úměrně té rychlosti (tedy cca 3-4 výkyvy/sec)...
Pneu Metzeler Z8 ve specifikaci přesně pro tento typ moto mají najeto cca 8 tis km a jsou ojeté rovnoměrně bez jakýchkoliv nepravidelností, na zadní gumě není žádná obvodová ploška, přestože jezdím hodně po dálnicích. Odhaduji, že ještě vydrží tak 5 tis km. Laboroval jsem i s tlaky v pneu, ale nic se nezměnilo, ani když jsem to o cca 0,5 MPa přefoukl, ani když to bylo mírně podhuštěné. Kontroloval jsem i závažíčka na ráfcích, ale jsou všechna a nevyvážené kolo by se projevovalo spíš vibracemi, než tím pravidelným kýváním. Zkoušel jsem, jestli není nějaká vůle v zavěšení kol, na duoleveru i kardanu, ale na nic jsem nepřišel. Kotouče se zdají být taky v pohodě, při protáčení koly rukou se neděje nic zvláštního. Když pustím za jízdy řídítka, taky se nic neděje, žádné kmitání, nic. Zkoušel jsem i plynulé zrychlování přes tempomat z 80 na cca 150 km/h, přičemž jsem přidržoval řídítka lehoučce jen jedním prstem, taky s nic nedělo, prostě to drželo stopu jak podle pravítka.
Loni na podzim jsem s GT ulehl v relativně malé rychlosti, ale bylo to jen podjetí předního kola a sklouznutí po pravých kapotách, zastavilo se to samo třením o asfalt. Ale pokud by to mělo mít něco společného s touto událostí, určitě bych si toho všiml hned zjara...
S ničím podobným jsem se ještě nesetkal a dost mně to znervózňuje, příští podnělí vyrážím do rakouských hor...

1 reakcí na tento příspěvek Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 12:22 | Nahoru | #1
Mám to úplně stejný na jiným typu motorky, konkrétně S10 Supertenere. Přehazoval jsem snad všechno co je na motorce a stále beze změny. Pneu Metzeler Tourance. Jsem zvědav co ti tady poradí.

(reakce na) Zvláštní chování podvozku BMW K 1300 GT

10.8.2015 v 20:54 | Nahoru | #2
georgeCZ> čau mám jí na motorce týden a kupoval jsem ji novou nedá se na tom jezdit, když se postavím a kouknu jak jede vzorek tak to lítá ze strany na stranu, jdu ji reklamovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vrzající duolever K1200S BMW K 1200 S TomasssUrbannn 5 29.3.2024 v 16:43 pavelgl1
BMW K1300R - tecie zadny tlmic BMW K 1300 R yurij 3 17.3.2024 v 15:13 yurij
Jaké náplně do K1200R r.v:08 BMW K 1200 R Dýmovnice 27 20.10.2023 v 13:54 puffybodie
Zvýšení řídítek na BMW K1300R BMW K 1300 R stenlej 9 15.10.2023 v 18:01 Maximax68
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice


TOPlist