bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 / 638 klepání v motoru
8.8.2015 v 03:16
Zdravím, mám problém. Koupil sem motor 350/638 cvakalo v něm po pár najetých km v něm začalo hrozně cvakat jakoby kvedlat asi jako kdyby se šroubovákem rychle bouchalo o karter, pravý válec na volnoběh střílel jak samopal a levý jel tak jak měl tím pádem si to někde přisávalo. Zjistili jsme že hliníkový střed na klice byl vykloktanej a tudy si válce přisávali a mysleli jsme si, že klepe ten polohový kolík na středovým čele, protože když jsem přidal a jawa byla v zápřahu nic neklepalo. Udělal jsem tedy celkvou GO motoru. Celá klika, nový kartery, nový ložiska, výbrus, nový písty, nový pístní kroužky žádná vůle na ojnici prostě super. sestavil sem to komplet a když jsem to našlápl motor funguje normálně nikde si nepřisává ale to klepání v motoru pořád je....už si opravdu nevím rady co by to mohlo být, přijde mi jakoby to šlo z válců to klepání ale nevim co by se tam mohlo stát při montáží hlav válců jsem si všiml otlučených spalovacích prostor skoro jakoby píst narážel do hlavy ale na pístu nebylo nic tak nevím na jednom foru sem četl že klepání dělala středová vložka nad středovým čelem a ještě jsem tam narychlo namontoval 638 spojkový koš který je na dvě části protože se hned za košem ulomil ale moment to přenáší na kolo. Čekám na nový, tak zatim provizorně sem tam dal toto a ted s říkám jestli to nemuže klepat ale opravdu už nevím dal sem do toho motoru cca 9000,- a hrozně mě s prominutím sere že to pořád klepe nevíte někdo co s tím ? Nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.8.2020 v 13:07 | Nahoru | #1
Beranidlo děkuji za odkazy, nicméně sem ještě napíšu pár věcí. Sehnal jsem shodou náhod chlapíka, který má kontakty v Týnci přímo v Jawě a koupil jsem si od něj krásný válce (honovaný přímo tam), novou klikovku (s podstivými ojnicemi testovanými přímo v Jawě) a plný střed. Když jsem mu ukázal co se mi stalo, moc to nechápal, ostatně jako každý kdo to viděl :D a říkal mi, že teď se všude dávají Taiwanský ojnice, který ovšem nikdy nikdo nekontroloval zda to vydrží. Takže v podstatě nikdo neví jestli se rozpadnou hned nebo za pár. Jawa si své ojnice testuje na počet cyklů. Dál mi pak kamarád mechanik říkal, že jehličkové ložisko s axiální vůlí je normální věc. V x motorech jsou prý jehličková ložiska v kleci jen nasunuta a mají vůli do strany a třeba na jeho autě co je má, má najeto už přes 400tis km a bez problému. Dál vím, že tento můj kamarád má na jehličkách v kleci v jeho Jawě najeto cca přes 30 000km bez problému, ten chlápek co mi prodával Jawa díly má taky Jawu a na ní najeto přes 20 000km v klidu, taky na jehličkách v kleci, říkal mi že po nasunutí pístního čepu je to stejně široké jako klasické jehličky. Myslím si, že u mě to způsobila špatná ojnice, která se vyjebala ve spodu na klice a měla vůli do strany a honila tam tak dlouho to ložisko, až se rozpadlo. Myslím, ale že to už se nikdy asi nedozvíme no. Faktem je, že mi to dělal Frnoch v ČB ke kterýmu už nikdy nepujdu, protože všechno dělal hrozně draze a všechno napiču. Třeba válce mi vyhonoval špatně za 3000,- , že bych tam ani nedal píst, kdybych si je v práci nezměřil, a Kliku někam poslal za 3600,- ani nevěděl jaký tam dali ložiska a byla už s Taiwan ojnicema. Jinak mi chlápek od kterýho mám díly říkal, že drnčet v motoru může i středový čelo na klice v motoru, že i když tam drží a ohřeje se motor, stejně může klepat, proto sem si i plný čelo koupil.Dejte si pozor i na ony výbrusy válců, protože někdo to ani nehonuje, ale pouze probrousí štětkou na vrtačcce s tvrdýma karbidama na konci štětinek, povrch pak je lesklý. Správně to má ale být vyhonováno na kamenech a povrch má mít specifický křížový mapy a má bejt trochu drsný právě aby se tam udržel olej. No tak to bylo jen pár poznatků, který sem zjistil a uvidím jak dopadne druhá GO, která už bude doufám z kvalitních dílů. Chlapík vypadal seriozně tak doufám, že si nevymýšlel :D btw dal mi k válcům i ty jehličky sólo s rozpěrkama, ale uvidím.

Naposledy editováno 22.08.2020 13:33:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.8.2020 v 13:32 | Nahoru | #2
Jeniccek> jehly tam mají na čepu ješte kroužky, který vymezujou tu vůli aby ojnice potažmo ložiska po čepu neputovali... Ta klicka rozhodně není stejně široká jako jehly s těma krouzkama...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist