Beranidlo děkuji za odkazy, nicméně sem ještě napíšu pár věcí. Sehnal jsem shodou náhod chlapíka, který má kontakty v Týnci přímo v Jawě a koupil jsem si od něj krásný válce (honovaný přímo tam), novou klikovku (s podstivými ojnicemi testovanými přímo v Jawě) a plný střed. Když jsem mu ukázal co se mi stalo, moc to nechápal, ostatně jako každý kdo to viděl :D a říkal mi, že teď se všude dávají Taiwanský ojnice, který ovšem nikdy nikdo nekontroloval zda to vydrží. Takže v podstatě nikdo neví jestli se rozpadnou hned nebo za pár. Jawa si své ojnice testuje na počet cyklů. Dál mi pak kamarád mechanik říkal, že jehličkové ložisko s axiální vůlí je normální věc. V x motorech jsou prý jehličková ložiska v kleci jen nasunuta a mají vůli do strany a třeba na jeho autě co je má, má najeto už přes 400tis km a bez problému. Dál vím, že tento můj kamarád má na jehličkách v kleci v jeho Jawě najeto cca přes 30 000km bez problému, ten chlápek co mi prodával Jawa díly má taky Jawu a na ní najeto přes 20 000km v klidu, taky na jehličkách v kleci, říkal mi že po nasunutí pístního čepu je to stejně široké jako klasické jehličky. Myslím si, že u mě to způsobila špatná ojnice, která se vyjebala ve spodu na klice a měla vůli do strany a honila tam tak dlouho to ložisko, až se rozpadlo. Myslím, ale že to už se nikdy asi nedozvíme no. Faktem je, že mi to dělal Frnoch v ČB ke kterýmu už nikdy nepujdu, protože všechno dělal hrozně draze a všechno napiču. Třeba válce mi vyhonoval špatně za 3000,- , že bych tam ani nedal píst, kdybych si je v práci nezměřil, a Kliku někam poslal za 3600,- ani nevěděl jaký tam dali ložiska a byla už s Taiwan ojnicema. Jinak mi chlápek od kterýho mám díly říkal, že drnčet v motoru může i středový čelo na klice v motoru, že i když tam drží a ohřeje se motor, stejně může klepat, proto sem si i plný čelo koupil.Dejte si pozor i na ony výbrusy válců, protože někdo to ani nehonuje, ale pouze probrousí štětkou na vrtačcce s tvrdýma karbidama na konci štětinek, povrch pak je lesklý. Správně to má ale být vyhonováno na kamenech a povrch má mít specifický křížový mapy a má bejt trochu drsný právě aby se tam udržel olej. No tak to bylo jen pár poznatků, který sem zjistil a uvidím jak dopadne druhá GO, která už bude doufám z kvalitních dílů. Chlapík vypadal seriozně tak doufám, že si nevymýšlel :D btw dal mi k válcům i ty jehličky sólo s rozpěrkama, ale uvidím.
Naposledy editováno 22.08.2020 13:33:39