motozem_rijen





Téma: Jawa 350 / 638 klepání v motoru
8.8.2015 v 03:16
Zdravím, mám problém. Koupil sem motor 350/638 cvakalo v něm po pár najetých km v něm začalo hrozně cvakat jakoby kvedlat asi jako kdyby se šroubovákem rychle bouchalo o karter, pravý válec na volnoběh střílel jak samopal a levý jel tak jak měl tím pádem si to někde přisávalo. Zjistili jsme že hliníkový střed na klice byl vykloktanej a tudy si válce přisávali a mysleli jsme si, že klepe ten polohový kolík na středovým čele, protože když jsem přidal a jawa byla v zápřahu nic neklepalo. Udělal jsem tedy celkvou GO motoru. Celá klika, nový kartery, nový ložiska, výbrus, nový písty, nový pístní kroužky žádná vůle na ojnici prostě super. sestavil sem to komplet a když jsem to našlápl motor funguje normálně nikde si nepřisává ale to klepání v motoru pořád je....už si opravdu nevím rady co by to mohlo být, přijde mi jakoby to šlo z válců to klepání ale nevim co by se tam mohlo stát při montáží hlav válců jsem si všiml otlučených spalovacích prostor skoro jakoby píst narážel do hlavy ale na pístu nebylo nic tak nevím na jednom foru sem četl že klepání dělala středová vložka nad středovým čelem a ještě jsem tam narychlo namontoval 638 spojkový koš který je na dvě části protože se hned za košem ulomil ale moment to přenáší na kolo. Čekám na nový, tak zatim provizorně sem tam dal toto a ted s říkám jestli to nemuže klepat ale opravdu už nevím dal sem do toho motoru cca 9000,- a hrozně mě s prominutím sere že to pořád klepe nevíte někdo co s tím ? Nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 10:49 | Nahoru | #91
Jeniccek> Teď jsem upřímně rád, že jsem se hecnul a dal si tam volné jehly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 11:18 | Nahoru | #92
Wenca24> To věřím ač za tohle uplně nemůžou jehly jako rozměr ojničního oka no :D páč levej válec byl uplně v klidu

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 11:52 | Nahoru | #93
Jeniccek> Byla cítit nějaká vůle v tom oku když jsi namontoval píst?
Stejně bych nevěřil, že je tam tolik místa, že se ty vidličky můžou vysunout...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 12:05 | Nahoru | #94
Wenca: Já myslím, že to muselo mít znatelnou vůli při polkepání ojnice přes ruku, co jí tahne směrem nahoru, jen se to včas nezkusilo, neodhalilo a takhle blbě to dopadlo. Každej tohle nezná, jak se to má správně dělat, nebo to člověka nenapadne.

Jen při montáži pístu bez zkoušky jak jí popisuju se to nemusí projevit.

Naposledy editováno 07.08.2020 12:06:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 12:15 | Nahoru | #95
PetrL3> To taky neznám...to jako taháš za píst nahoru a druhou rukou klepneš do ruky držící píst? pak se dá vůle vicítit?
Já jsem píst zkoušel rukou, jestli nechodí nahoru dolů...ale tušil jsem už tenkrát, že to asi nebude dostatečně citlivá metoda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 12:27 | Nahoru | #96

Wenca24 píše: PetrL3> To taky neznám...to jako taháš za píst nahoru a druhou rukou klepneš do ruky držící píst? pak se dá vůle vicítit?
Já jsem píst zkoušel rukou, jestli nechodí nahoru dolů...ale tušil jsem už tenkrát, že to asi nebude dostatečně citlivá metoda...



Přesně tak. Tahneš ojku nahoru a druhou rukou boucháš dolů na pěst, ve které oj držíš. Tím zajistíš chod v celém rozsahu vůle a ucítíš ji.
Hlavně musíš tahat jen nahoru, eliminovat pohyb do strany, abys tím vůli nechtěně nevymezoval.

(Bez pístu samozřejmě, pokud je vůle v čepu, tak musíš držet v ruce jen horní oko, abys cítil vůli na spodním oku.)

Naposledy editováno 07.08.2020 13:00:27

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 13:02 | Nahoru | #97
PetrL3> Jasný chápu...tím se teda dá odhalit vůle ve spodním ojničním čepu na klice a pak po nasazení pístu i ve vrchním očku...
Super, díky

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 14:52 | Nahoru | #98
Tak jsem dnes vyndal motor a zjistil jsem, že do té pravé ojnice jde ten píst s ložiskem mnohem ztouž než do levé takže to opravdu nechápu jak se tohle stalo. Jestli byla vůle na klice dole a díky tomu? Jinak vůli na klice jsem zkoušel tak že jsem si kliku položil na stůl chytl ojnici do ruky tahal nahoru a bouchal sem si do ruky ze shora, ale byla nově po GO a věřil sem tomu no :/ při poklepu na té pravé straně byla cítit uplně pidpidpidi vůle, ale říkal sem si je to po GO za 3600,- tak snad ví co dělaj no bohužel teď už vím, že to každej akorát vomrdá :D tady ještě fotka co zbylo z jehličkového ložiska a vůle toho ložiska v pístu

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 18:15 | Nahoru | #99

Jeniccek píše: laďa-prášil> Obě dvě pojistky jsem z obou pístů hezky vyndal a oba čepy vyklepal, takže ne pojistka pístního čepu nikam nevypadla, šlo to vnitřkem pístu dolů.



Jo sorry, ty jsi tam měl klece... Nechápu, proč si tam dává někdo klecový ložiska... volný jehly jsou podle mýho spolehlivější i trvanlivější

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 18:37 | Nahoru | #100
Já jsem si klece koupil taky.. Dokonce jsem je i namontoval, ale pak mi přišlo divný, že ta klicka jezdit po tom čepu doleva doprava(je to vidět i na té fotce).. Měl jsem strach, že to bude dělat neplechu, tak jsem tam dal radši zpátky jehly..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 21:23 | Nahoru | #101
No taky mi to přišlo divný bez ničeho tam nechat to ložisko s takovou vůlí no buď dám jehličky ale spíš si udělám rozpěrky, aby se to ložisko nekouzalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

7.8.2020 v 22:55 | Nahoru | #102
Jeniccek> Jehly bez klece jsou 100% spolehlivé, akorát montáž v garáži je komplikovaná nutností přípravku - krátkého čepu.
Jinak ta klec musí mít vymezenou stranovou vůli na cca 0,3-0,5mm. Tobě se posunula víc a to bylo asi fatální, že už nebyla na jedné straně centrovaná (vedená) v otvoru ojnice, ale na čepu, a to ji roztrhlo.

Naposledy editováno 07.08.2020 22:55:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2020 v 11:17 | Nahoru | #103
Beranidlo> Díky za info. říkám si teď, že sem fakt pako, že jsem to tam nechal s tou vůlí. No každopádně to budu dělat znovu, protože za to celoživotní sraní a útrapy s Jawou jí nenechám jen tak stát, ale bude mrcha jezdit Co sem si různě četl, tak prý se jehly dělají v různých průměrech a údajně vydávají nějaký cinkavý zvuk či co? oproti té klecy? Je to pravda? Jinak kde se dají ty jehličky koupit? Na netu sem našel jen jeden shop s jehličkou za 8,- to by byla dvě ložiska za 448,- + rozpěrky a jedno ložisko v kleci stojí 80,- tak si říkám jestli si neudělat ty rozpěrky a dát to tam v kleci s rozpěrkama? Co myslíte? Chápu, že jehličky samotný vydrží asi nejvíc, ale říkám si, že zafixovaná klec by nemusela být marná.

Naposledy editováno 08.08.2020 11:19:13

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2020 v 17:34 | Nahoru | #104
Jeniccek> Čti tady https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9502152
a několik příspěvků po sobě tady: https://www.motorka...p;pgr=10#goto9762386
Jehly se kupují tak za 2Kč/kus, nejlíp v obchodě s ložiskama, kde stojí ještě míň

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.8.2020 v 13:07 | Nahoru | #105
Beranidlo děkuji za odkazy, nicméně sem ještě napíšu pár věcí. Sehnal jsem shodou náhod chlapíka, který má kontakty v Týnci přímo v Jawě a koupil jsem si od něj krásný válce (honovaný přímo tam), novou klikovku (s podstivými ojnicemi testovanými přímo v Jawě) a plný střed. Když jsem mu ukázal co se mi stalo, moc to nechápal, ostatně jako každý kdo to viděl :D a říkal mi, že teď se všude dávají Taiwanský ojnice, který ovšem nikdy nikdo nekontroloval zda to vydrží. Takže v podstatě nikdo neví jestli se rozpadnou hned nebo za pár. Jawa si své ojnice testuje na počet cyklů. Dál mi pak kamarád mechanik říkal, že jehličkové ložisko s axiální vůlí je normální věc. V x motorech jsou prý jehličková ložiska v kleci jen nasunuta a mají vůli do strany a třeba na jeho autě co je má, má najeto už přes 400tis km a bez problému. Dál vím, že tento můj kamarád má na jehličkách v kleci v jeho Jawě najeto cca přes 30 000km bez problému, ten chlápek co mi prodával Jawa díly má taky Jawu a na ní najeto přes 20 000km v klidu, taky na jehličkách v kleci, říkal mi že po nasunutí pístního čepu je to stejně široké jako klasické jehličky. Myslím si, že u mě to způsobila špatná ojnice, která se vyjebala ve spodu na klice a měla vůli do strany a honila tam tak dlouho to ložisko, až se rozpadlo. Myslím, ale že to už se nikdy asi nedozvíme no. Faktem je, že mi to dělal Frnoch v ČB ke kterýmu už nikdy nepujdu, protože všechno dělal hrozně draze a všechno napiču. Třeba válce mi vyhonoval špatně za 3000,- , že bych tam ani nedal píst, kdybych si je v práci nezměřil, a Kliku někam poslal za 3600,- ani nevěděl jaký tam dali ložiska a byla už s Taiwan ojnicema. Jinak mi chlápek od kterýho mám díly říkal, že drnčet v motoru může i středový čelo na klice v motoru, že i když tam drží a ohřeje se motor, stejně může klepat, proto sem si i plný čelo koupil.Dejte si pozor i na ony výbrusy válců, protože někdo to ani nehonuje, ale pouze probrousí štětkou na vrtačcce s tvrdýma karbidama na konci štětinek, povrch pak je lesklý. Správně to má ale být vyhonováno na kamenech a povrch má mít specifický křížový mapy a má bejt trochu drsný právě aby se tam udržel olej. No tak to bylo jen pár poznatků, který sem zjistil a uvidím jak dopadne druhá GO, která už bude doufám z kvalitních dílů. Chlapík vypadal seriozně tak doufám, že si nevymýšlel :D btw dal mi k válcům i ty jehličky sólo s rozpěrkama, ale uvidím.

Naposledy editováno 22.08.2020 13:33:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.8.2020 v 13:32 | Nahoru | #106
Jeniccek> jehly tam mají na čepu ješte kroužky, který vymezujou tu vůli aby ojnice potažmo ložiska po čepu neputovali... Ta klicka rozhodně není stejně široká jako jehly s těma krouzkama...

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.8.2020 v 13:32 | Nahoru | #107
Wenca24> To jsem tam nešťastně napsal, myslel jsem že po nasunutí pístního čepu je stejný průměr do díry v ojnici jako když se naskládají jehličky kolem čepu. Né, že jsou stejně široké. Klec je užší než jehličky na volno to ano.

Naposledy editováno 22.08.2020 13:37:27
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350 638 klepe Jawa 350/638 WANDERER_REVUCA 22 28.8.2020 v 20:38 Julip2
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 48 14.7.2020 v 14:00 Richie1990
Blinkry Jawa 350/638 a ČZ 350/472 Jawa 350/638 tomas21 5 13.7.2020 v 23:37 Julip2
Jawa 350/638 bluestyle,motor, privo... Jawa 350/638 Lucie97 12 23.5.2020 v 10:15 Lucie97
Jawa 350 638 elektrika zapojení Jawa 350/638 Qwatro 1 18.4.2020 v 09:18 kokoška.

TOPlist