bbg_listopad_2





Téma: Jawa 350 / 638 klepání v motoru
8.8.2015 v 03:16
Zdravím, mám problém. Koupil sem motor 350/638 cvakalo v něm po pár najetých km v něm začalo hrozně cvakat jakoby kvedlat asi jako kdyby se šroubovákem rychle bouchalo o karter, pravý válec na volnoběh střílel jak samopal a levý jel tak jak měl tím pádem si to někde přisávalo. Zjistili jsme že hliníkový střed na klice byl vykloktanej a tudy si válce přisávali a mysleli jsme si, že klepe ten polohový kolík na středovým čele, protože když jsem přidal a jawa byla v zápřahu nic neklepalo. Udělal jsem tedy celkvou GO motoru. Celá klika, nový kartery, nový ložiska, výbrus, nový písty, nový pístní kroužky žádná vůle na ojnici prostě super. sestavil sem to komplet a když jsem to našlápl motor funguje normálně nikde si nepřisává ale to klepání v motoru pořád je....už si opravdu nevím rady co by to mohlo být, přijde mi jakoby to šlo z válců to klepání ale nevim co by se tam mohlo stát při montáží hlav válců jsem si všiml otlučených spalovacích prostor skoro jakoby píst narážel do hlavy ale na pístu nebylo nic tak nevím na jednom foru sem četl že klepání dělala středová vložka nad středovým čelem a ještě jsem tam narychlo namontoval 638 spojkový koš který je na dvě části protože se hned za košem ulomil ale moment to přenáší na kolo. Čekám na nový, tak zatim provizorně sem tam dal toto a ted s říkám jestli to nemuže klepat ale opravdu už nevím dal sem do toho motoru cca 9000,- a hrozně mě s prominutím sere že to pořád klepe nevíte někdo co s tím ? Nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

28.11.2016 v 08:59 | Nahoru | #61
Kynklačka> to jsem nezkoušel. Můžu to zkusit, ale myslim, že problém bude jinde posledně co sem poslouchal přes šroubovák se zvuk ozýval v horní části válce pod hlavou

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

28.11.2016 v 14:49 | Nahoru | #62
Jestli to nemá vape, měřil a nastavoval jsi předstih a odtrh?

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

28.11.2016 v 19:17 | Nahoru | #63

Jeniccek píše: laďa-prášil> duté čelo



Duté čelo se vyklepe tím tenkým uložením do karteru. Pak může udělat go celé motorky... a stejně to bude klepat. Když to není moc, stačí vyměnit, je kdysi nechal srovnat kartery a plné mám dělané na míru. Pak to bylo dobré.

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

29.11.2016 v 22:35 | Nahoru | #64
Jeniccek> Dvouválec má tu ošklivou vlastnost, že oba pracující by měli být stejní - hmotnostně i rozměrově.
Měli by mít oba stejnou kompresi, tvar i rozměry antidetonační štěrbiny...atd.
Ono se totiž klidně může stát, že v tom jednom válci je detonační hoření...kompresní poměr může být stejný, ale třebas hlava je nedostatečně opravená po poďobání od vylétnuvších kruhů (příklad) a průser je na světě.
Kontroluje se to pájků.




Tohle se dá udělat bez demontáže, jen dírů po svíčce.
Objede se celý spalovák dokola a když to nebude výrazně spláclé pod jeden milimetr (štěrbina se musí od okraje válce ke svíčce plynule zvětšovat), neměly by se tam detonace vyskytnout.
V opačném případku tam riziko vzniku detonačního hoření může býti...

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

29.11.2016 v 22:53 | Nahoru | #65

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

29.5.2017 v 20:36 | Nahoru | #66
Ahoj, zapojím se do diskuze, pročítal jsem vlákno a chtěz bych se zeptat, složil jsem motor na 638, nová klika z Týnce, nový výbrus, český písty, nový jehly a čepy na pístech, ale i přesto se z motoru ozývalo klepání jakoby ocelový kuličky, shodil jsem válce asi po 200 km, koupil nový kroužky a písty a dal klece s jehlama, stejně se ozývá ten samej zvuk, je to nepravidelný a víc se to projevuje při "brždění" motorem. Nevim si rady, napadá mě už jedině klika, že má větší tolerance na oku pro čep, je to sice typický zvuk pro třindu, ale když jsem do motoru vrazil skoro 10 000,- tak jsem si přál trohu jiný zvuk. Jinak motor jsem skládal kultivovaně, stylem nahřát-zmrazit ani jedna rána kladivem, i když bych mu jí teď s radostí dopřál

Díky za veškeré nápady a rady

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

30.5.2017 v 12:01 | Nahoru | #67
Dnes jsem byl na konzultaci u mazáka a verdikt je takový který jsem tušil, ale nechtěl jsem si ho připustit, je to vůle v ojnici na pístnim čepu.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

30.5.2017 v 21:09 | Nahoru | #68
Tak to je jednoduchý opravit, když už víš co

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

30.5.2017 v 21:50 | Nahoru | #69
Zkus zjistit, o kolik je to víc a určitá vůle se dá kompenzovat použitím jehel jiného rozměru (třídění).
Píšu to proto, že to nekdy nekeho nenapadne...

Naposledy editováno 30.05.2017 21:51:16

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

24.7.2017 v 22:00 | Nahoru | #70
Pro Jeniccek - tak co, už jsi to klepání opravil?
Ten zvuk z videa velice dobře znám, je to uvolněné středové čelo mezi klikama. Ze začátku je to jen lehké klepání, dokud ještě drží ta dvě kuličková ložiska na klice. Nakonec se i ta uvolní na čepu a středové čelo lítá v karteru ze strany na stranu několik desetin a klepe do osazení v karteru. Nejvíc to mlátí na volnoběh a při mírně zvýšených otáčkách, ve vyšších to trochu ztichne. Výsledkem je vyběhaný průměr osazení, takže nepomůže ani nové originál čelo. Další to odnesou střední kuličková ložiska a vymačká se labyrint mezi nimi. Když sundáš válce a budeš zkoušet posunout to čelo osově třeba šroubovákem, nemusíš na nic přijít, protože se čelo při nerovnoměrném tlaku šprajcne. Ale jakmile se motor roztočí a začne se zleva zprava střídat přetlak/podtlak, na tak veliké ploše je to strašná osová síla (odhadem jsem napočítal tak 5000N). Když jsem to kdysi přišel, zkusil jsem nechat to čelo narýhovat aby se zvětšil průměr, ale ani přesah 0,1mm nepomohl. Nakonec jsem stočil pruh 1mm plechu ten strčil do kartru jako vložku a čelo nechal zmenšit tak, aby bylo s přesahem 0,2mm, pak to teprve drželo. Na předchozích motorech třistapadesátek se toto nestávalo, měly totiž kartery stažené ke středovému čelu dvěma šrouby šikmo zepředu a zezadu (poz. 15 na obr.). Šrouby taky něco udržely, ale hlavně stahovaly karter k sobě a ten se uprostřed "neotvíral".

Motor 638 ty šrouby nemá:

Řešením je, jak píšou ostatní, plné čelo, které se dá dnes už někde koupit. Originál čelo totiž vyběhá jenom dvě drážky po stranách osazení, střed karteru zůstane nedotčen. Navíc větší styková plného čela bude víc držet.


Naposledy editováno 24.07.2017 22:21:23

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

25.7.2017 v 09:27 | Nahoru | #71
Já jsem postupně předělal na plné čelo, které jsem si nechla dělat na míru do opravených karterů, a když se mi i tak 2x vysypalo ložisko, tak jsem ho přišrouboval na třech místech přes karter. Buď anebo, Je fakt, že to od té doby drží, ale je taky fakt, že v tom plném čele byla trochu těsná díra na ložiska. A člověk to tak nějak od přírody dotahuje na max... Takže poslední rada od chlapíka, co mi dělal kliky, byla Zvětši to. Tak jsem to trochu zaškrabal a Lojziku, kurva měl jsi pravdu. Rakovina je ovšem svině.
Je to od blata, ale jsou zasraný cesty. Ty třetí šrouby jsou víc vzadu. tam se mi už nechtělo ale vychází to tak nějak dokola.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

29.5.2018 v 12:22 | Nahoru | #72
Jedna z možností. Nové kartery a původní válce 638. Pokud jsou nově koupené kartery nejdou do nich použít původní válce neboť v Jawě změnili technologii obrábění a s tím i tolerance. Původní válce jsou v nových karterech moc na těsno. minim vůle je 0,06 až 0,12mm. pokud je menší po ohřátí se začne píst přidírat ve spodní úvrati ale v horní je v poho. Tento zvuk důvěrně znám protože jsem si naběh stejně. A taky vše zgenerálkované. Sundal jsem válce , spodní část(ocelolitinovou)která se zasunuje do karteru jsem nechal na soustruhu stočit, zaleštil zrcátka na pístech a po smontování bylo klepání pryč. Pouze tomu předcházela minimálně 3x demontáž motoru při které jsem nikdy nic zásadního nenašel. až mě napadlo změřit původní kartery(bastl do traktůrku) a porovnat je s novýma. A pár telefonátů do JAWY kde mi potvrdili že v rámci zkvalitnění výroby změnili tolerance a nabídli nové válce v ceně cca4500,- za kus!

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.7.2018 v 10:55 | Nahoru | #73
codl-1> Zajímavé a jak poznám jestli mám kartery a válce nové nebo staré? Jinak závadu sem zatim pořád nevyřešil zatim jezdí a klepe to nejhlasitěji asi při volnoběžných otáčkách v tahu to tolik slyšet neni když rychle pustim plyn je to slyšet když ho pouštím pomalu neni po celou dobu jízdy to trochu cinká, při tahu opravdu malinko. Momentálně mi nastal nový problem a to ten, že mi jawa škube. Dělá to jen na dvojku, at jí dám napít nebo jí jen šolíchám, stejně to vždy jakoby škubne a vystřelí dopředu asi jako kdybych rychle ubral a přidal plyn. Kamarád říkal, že mi odešlo kolečko v převodovce nevíte náhodou jestli to je tim nebo něčím jiným? S motorkou sem jel týdenní výlet přes alpy,itálie, slovinsko, chorvatsko cca 2300Km Vše bez problému, klepe to pořád stejně a pořád stejně mě to štve...jen mi to včera začlo škubat na dvojku jak jsem již popsal. Vtipný je to, že minulý víkend jsem dával s kamarádem dohromady jeho motor, celková GO, postup uplně stejný jako jsem to dělal u sebe jen s tim rozdílem, že jemu tam nic neklepe.....

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.7.2018 v 11:38 | Nahoru | #74
Nemáš vyběhané šoupátko karbecu? Když má vůli, tak cinká a je to slyšet po celém motoru

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.7.2018 v 12:36 | Nahoru | #75
dakarista> Díky za typ, ale myslím že šoupátko to nedělá. Poslouchal jsem motor různě přes šroubováky a násady a z karburátoru se nic neozývalo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.7.2018 v 16:10 | Nahoru | #76
A odkud se to ozývalo?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.7.2018 v 16:56 | Nahoru | #77
jawa 638 - klika

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.7.2018 v 07:45 | Nahoru | #78
dakarista> v pravým válci, ale nejsem si jistej, ten motor budu kvůli té škubající dvojce půlit tak se podívám jestli se to někde neprojevilo něčím otlačeným obouchaným atd. Napadli mě ještě dva důvody co to může dělat. Koukal jsem na netu, že mezera uvnitř pístu je o cca 1,5mm širší než je šířka jehličkovýho ložiska v kleci tak jestli tam nemůže jezdit to ložisko po pístu a cvakat o boky nebo co sem koukal tak v obou motorech i v mým starým (634), měla třipade pístní čepy na jedné straně uzavřený směrem ven z motoru tak si říkám, že to asi mělo nějaký důvod přeci jen ta hmota na jedný straně pístu mohla něco znamenat. Motor budu půlit asi až někdy na zimu tak sem pak napíšu co jsem zjistil popřípadě zpravil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.7.2018 v 15:02 | Nahoru | #79
Jeniccek> většina motorů klepe na čele nebo ložisku. Jestli ti klepe jehličkový ložisko, tak statisticky budeš asi první, ale vyloučit se to samosebou nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.7.2018 v 19:33 | Nahoru | #80
Jeniccek> Na pístním ložisku těžko najdeš vadu. Na starých motorech až po 634 musí být pístní čep uzavřený, aby ti skrz něho nefoukala směs z přefuku rovnou do výfuku. Na 638 už jsou válce míň pootočené.

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.7.2018 v 21:10 | Nahoru | #81
laďa-prášil> Ten motor klepe od generálky, začal hodně jemně, ted už to je trochu víc :D takže ložiska bych asi vyřadil tak jedině ten střed no. Poznám to nějak pohledem? Třeba že ten kolík bude vytlučenej do karteru?

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.7.2018 v 21:11 | Nahoru | #82
Beranidlo> Díky za info ;)

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.10.2019 v 21:17 | Nahoru | #83
Ahoj nevíte jaké čelo davají do těchto motorů v současné době? V katalogu n.d. jsou nakreslena obě. Psal jsem email do Jawy,ale žádná odpověd. Díky
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 36 11.11.2019 v 16:49 Bimbam
Jawa 350 634 nestartuje po go Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/6... ales47 15 4.11.2019 v 20:01 Petan69
Nehází jiskru na pravém válci Jawa 350/638 nepi 3 30.8.2019 v 16:08 kokoška.
Jawa 350/638 uložení misek pro kuli... Jawa 350/638 Jeniccek 5 17.7.2019 v 12:46 Jeniccek
Jikov 2838 Trysky M6x1mm ČZ 175/487, Jawa 350/638, Jawa 350/639 Linedem 1 9.7.2019 v 23:39 udinar

TOPlist