bbg_listopad_2





Téma: Jawa 350 / 638 klepání v motoru
8.8.2015 v 03:16
Zdravím, mám problém. Koupil sem motor 350/638 cvakalo v něm po pár najetých km v něm začalo hrozně cvakat jakoby kvedlat asi jako kdyby se šroubovákem rychle bouchalo o karter, pravý válec na volnoběh střílel jak samopal a levý jel tak jak měl tím pádem si to někde přisávalo. Zjistili jsme že hliníkový střed na klice byl vykloktanej a tudy si válce přisávali a mysleli jsme si, že klepe ten polohový kolík na středovým čele, protože když jsem přidal a jawa byla v zápřahu nic neklepalo. Udělal jsem tedy celkvou GO motoru. Celá klika, nový kartery, nový ložiska, výbrus, nový písty, nový pístní kroužky žádná vůle na ojnici prostě super. sestavil sem to komplet a když jsem to našlápl motor funguje normálně nikde si nepřisává ale to klepání v motoru pořád je....už si opravdu nevím rady co by to mohlo být, přijde mi jakoby to šlo z válců to klepání ale nevim co by se tam mohlo stát při montáží hlav válců jsem si všiml otlučených spalovacích prostor skoro jakoby píst narážel do hlavy ale na pístu nebylo nic tak nevím na jednom foru sem četl že klepání dělala středová vložka nad středovým čelem a ještě jsem tam narychlo namontoval 638 spojkový koš který je na dvě části protože se hned za košem ulomil ale moment to přenáší na kolo. Čekám na nový, tak zatim provizorně sem tam dal toto a ted s říkám jestli to nemuže klepat ale opravdu už nevím dal sem do toho motoru cca 9000,- a hrozně mě s prominutím sere že to pořád klepe nevíte někdo co s tím ? Nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 20:40 | Nahoru | #31
skinsharp> heled jestli je R pravej a L levej a maj být šipkama dopředu tak sou správně ty kanálky jsem zabrousil na obou válcích a v tom pravým to pořád řinčí já nevim co to může být říkám si jestli nemůže být nějak vadnej ten válec...ale zase si říkám že je to v podstatě trubka :D co jsem koukal tak jak jsou tam otvory na sání a výfuk tak myslím že ten levej je má hezky proti sobě ale u toho pravýho se to moc nekreje ta vložka je tak o centimetr posunutá oproti tomu hliníku tak jestli to tam nemůže taky dělat bordel ve vůlích bejt problém nemůže si myslím

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 20:58 | Nahoru | #32
J

Naposledy editováno 23.10.2015 01:16:43

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

19.8.2015 v 07:57 | Nahoru | #33
hm tak bude asi opravdu vadnej válec i to se může stát že se vložkování nezdařilo. a kroužky v pístu ti zamačknutý sedí dobře nejsou do pístů velký? znam týpka co mu je omylem nasadily už ve fabrice až na druhou reklamaci zjistili že na original výbrus dali kroužky pro 1rvní výbrus, prostě větší. jemu se to přidíralo a za tepla prej i cvakala. jen né tolik co tobě

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

27.8.2015 v 11:23 | Nahoru | #34
Jak to tak čtu, máš celkem štěstí na závady. Jestli máš vložku válce pootočenou vůči válci, tak to určitě problém je - nesedí pak kanály vůči výřezům v pístu a v extrémním případě pokud by byl zámek v místě kanálku, tak by hrany zámku kroužku mohly více tlačit do hran kanálů a způsobovat klepání - cvakání. A taky bych dal pro zajištění pístního kroužku originální drátěný pojistný kroužek. Každý pojistný kroužek je namontovaný správně, pokud jde s ním v drážce pootočit. A jak jsem psal dříve, jeho háčky musí směřovat k čepu a ne ven k válci. A pokud chceš mít jistotu, že ti žádný kousek starého kroužku nezůstal v motoru, půlení je jediná možnost. Leda, že bys věděl, že máš kompletně všechny části původního kroužku vytažené...Drážky ve váci - záleží v jaké části je máš, čím jsou blíže k horní úvrati, tím budou mít zásadnější vliv na ztrátu kompresního tlaku a tím pádem nižšího výkonu a vyšší spotřeby. Jinak máš písty správně - L vlevo ve směru jízdy a šipka dopředu k výfuku.
Jestli náhodou nemáš špatný rozměr pístních kroužků, můžeš ověřit změřením vůle v zámku. Kroužek 1. výbrusu bude mít menší vůli v originálním válci. Holt chce to mít patřičné informace, ať se člověk zbytečně netrápí....ale vlastní zkušenosti jsou k nezaplacení (někdy doslova drahé). Jinak pokud nejsou válce ani hlavy nijak výškově upravovány, dal bych klasicky jedno papírové těsnění mezi karter a válce a jedno kovové těsnění pod každou hlavu. Nech si dařit. D.

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

27.8.2015 v 12:48 | Nahoru | #35
dajos> ...no tak packy drátové pojistky s packou (packama) musí směřovat od čela čepu k vývrtu válce , jinak je čep může vytlačit.
A taky záleží, jaký druh pojistky se používá a k ní příslušný tvar čela čepu.
Nevím, jak na třindě, ale v zásadě sů dvě pojistky - s packama (obvykle tenší) a nebo bez nich.
K těm silnějším přináleží pístní čep s více sraženou hranou a píst s okýnkem pro demontáž pojistky.
Když se to nevhodně zkombinuje, je problém na světě.

Naposledy editováno 27.08.2015 12:50:40

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.9.2015 v 10:52 | Nahoru | #36
.. jak uz jsem psal v jinym vlakne .. neni volny pisni cep v pistu ? .. kdyz se tam narve zastunena vystruzi material z pistu a pri vyssim zahrati se zacne protacet a pomalu vymilat lože v pistu

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.3.2016 v 21:31 | Nahoru | #37
Kdysi jsem měl naprosto stejnej problém. Bylo to tím, že se tenkrát sralo na přesný tolerance vůlí píst a výbrus (válec) a já měl namísto tuším snad 8-10 stovek píst o další desetinu menší. Takže při dosáhnutí horní úvratě se prostě překlopil na jinou stranu válce a díky velké toleranci klepl. Přesně jak na videu. Když jsem pak kamošovi dělal motor, tak jsem dva výbrusy reklamoval, až se trefili přesně. Píst ve svém dolním konci, musí mít suvné uložení , když ho zkoušíš nahoře ve válci. Píst je konický, nahoře je menší než dole, při zahřátí se mají tolerance srovnávat. Prostě jsem měl malý písty, přebrousili výbrus a namísto toho, aby udělali o rozměr další, tak mě k tomu zkompletovali písty a ani se nesrali s tím, že to nebyly ty největší. Prostě za studena namísto vůle 8-10 stovek jsem měl kolem 0,2-0,25mm a klepalo to.
Ty vůle si přesně už nepamatuji kluci, takže kdybych psal nepřesně tak sorry, ale myslím, že máš stejnej problém. Já to řešil před dvaceti lety :)

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.3.2016 v 21:44 | Nahoru | #38
Vymlácený dutý čelo v karterech lze vyloučit?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

21.3.2016 v 13:36 | Nahoru | #39
Už se zjistilo, čím to je? Já už jsem se ptal i na jawamanii, ale zeptám se i tu a rovnou sem, ať nezakládám nový téma... Jen je to ohledně 350/640.

Motor momentálně zní takto:

Už jsem to koupil s tím, že to občas jemně klepalo, nic hroznýho, všici říkají, že jawa klepe furt, tak jsem to neřešil a jezdil... Ono to klepalo třeba jen chvíli a pak zas chvíli dobrý. Ke konci poslední jízdy to ale klepalo furt a když jsem dojel dom, tak už to bylo to, co je na videu... Motor jede jinak dobře, volnoběh drží, nehulí, jediný co je špatně, že to klepe. Zatím jsem neměl hlavy dole ani písty, ale to přijde asi teďka jak bude volno tak se v tom povrtám... Z tipovaných závat byly:
- volný "špunt" mezi válci co kryje čelo motoru bo co (nevim jak se to jmenuje)
- volný pístní čepy
- kroužky střihlý
- ložiska na klikovce
- narážení pístu do hlavy nebo dolu do klikovky

Edit: až mi z toho vypadla gumová vložka mezi žebrama u válce jednoho. jinak hrčí to stále, v otáčkách, bez otáček na volnoběh i s kvaltem...

Naposledy editováno 21.03.2016 13:40:51

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

21.3.2016 v 21:23 | Nahoru | #40
Deyva> Klepe nejspíš volné čelo, pokud máš duté

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

21.3.2016 v 23:10 | Nahoru | #41
Podobnej zvuk mi dělala 634ka s pístem kterej byl o výbrus menší než válec. Nebo ještě jesli neni volná ta vložka nad čelem, ta taky dokáže zajmavé zvuky.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.3.2016 v 06:25 | Nahoru | #42
Tohle mi v 98 dělal Tramp a když jsem přijel na garančku tak mi pán (Dvořák se tuším jmenoval abylo mu kolem 70ti) říkal jestli jsem pořádně mazal že to mám lízlý na válcích (rozuměj přidřený). Schodil válce - zalapoval a byl klid..... Jestli ještě žije netuším. Ale doufám že už ne jelikož co se teď v Jaws děje by ho asi zabilo....

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.3.2016 v 07:04 | Nahoru | #43
To bych chtěl vidět jet Jawu 160 km/hod. Jinak měl jsem kdysi novou 639 a podobně klepala už jako nová, ne tak nahlas ale zvuk podobnej. V servisu při garančce řekli že je to normální. Tak jsem s tím jezdil. Ale tenhle zvuk už je dost intenzivní. Řekl bych, že to dělají kroužky jak přejíždějí přes kanálky - srazit hrany kanálků!

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.3.2016 v 07:43 | Nahoru | #44
Je to prostě vymlácený dutý čelo. Můžeš dělat výbrusy jak chceš, měnit ložiska jak chceš a pak tě z toho jebne, protože nastartuješ a bude to to stejný šrotiště jako teď.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

22.3.2016 v 08:52 | Nahoru | #45
V mým případě nevím jestli je tam dutý čelo, co jsem četl, tak se dutý vyměňovalo za plný a ta moje jawka už asi má i klikovku měněnou nebo opravovanou, protože u primárního kolečka nemá ani zářez na unašeč pro oilmaster (přitom číslo motoru je původní, stejně tak jako oilmaster je tam od výroby). Ledaže by dali zase dutý. Jinak mažu dost řekl bych - 1:40 ten červenej Castrol dvoutaktní (co je na něm nakreslená babeta jakoby). No o víkendu se kouknu na hlavy a na válce...

Jinak "ta vložka nad čelem" - v rozkresu jsem ten díl našel... Ale to je tak všechno... Ani nevím, jak se to přesně jmenuje a jestli se to dá koupit jako náhradní díl nebo jestli je to přesně spasovaný s blokem a tudíž nevyměnitelný...

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

23.3.2016 v 11:50 | Nahoru | #46
Není to zvuk z vložky nad čelem, ale z čela, čelo tluče do bloku, proto je to takový rachot. Aspoň podle videa na 99%, online diagnostika může být i nepřasná. Sundej hlavy a uvidíš, že nic neuvidíš. Go kliky nesouvisí s tím, jaký si tam dáš čelo, je to další díl, ne součást kliky. Až to budeš rozdělávat, svrtej vložku s čelem a máš dilema jestli klepe nebo ne vyřešené tak nějak navždy.

Naposledy editováno 23.03.2016 12:30:56

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

23.3.2016 v 23:03 | Nahoru | #47
Kluci nevím,nevím,ale já to tipuju na pístní kroužky.Tento zvonivý zvuk..Asi bych šel po nich.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

24.3.2016 v 14:19 | Nahoru | #48
Určitě, už jsem to psal dříve. Srazit hrany kanálků!

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

24.3.2016 v 20:44 | Nahoru | #49
pouzij toto na ty kanálky :)

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

28.3.2016 v 23:28 | Nahoru | #50
Zdravicko, tak jsem to dneska rozdelal... hlavy vypadaji ok, valce bez ryh, pisty taky. Jen pravej pist je/byl asi lehce pridrenej, protoze ma na nekolika mistech leskly plosky a valec taky. Jeden krouzek na levym pistu (uplne ten horni) ma trosku okousanej zamek a asi tak 1mm mezeru u zamku, kdyz se vlozi do valce. Dale na leve ojnici dolni lozisjo asi k.o., protoze ma vuli ve vsech trech osach. Prava neni tak strasna, ale asi taky lehce... Tak jsem dneska vydelal motor, pak to s tatkem rozpulime a dam klikovku na repas/vymenu lozisek. Stredovy dil nad celem se ani nehne, ale lehce pootoceny je, ale setinkove, tak to asi neva. Takze bud to bude stredovy celo nebo ty loziska na klice nebo vsechno dohromady. Jo a na obou pistech jsou cepy zajisteny perovkama s dvema zobacky nebo jak se to jmenuje, ale levy pist venkovni zajistovaci podlozka ma bud jedno urvany nebo ma jen jednu packu, to nevim...

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

29.3.2016 v 15:30 | Nahoru | #51
Jestli máš v kelu ojnicu, tak to bude asi tím. Přiznávám se, že čtu spíš letmo a myslel jsem, že jsi autor už prvního příspěvku, že jako motor po GO. Nejlepší je to rozdělat, všecko spravit a složit a prostě se tím problém vyřeší. Tak na 90 procent to tak bude.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

30.3.2016 v 08:39 | Nahoru | #52
Jj uz jsem volal k panovi Padalikovi do Sardic. Prinejhorsim, pokud bude potreba komplet go klikovky se vsim vsudy cca 3900. No, pak nejaky loziska, tesneni, radsi novy stredovy celo asi pokud tam bude duty (pokud uz bude plny, tak ho tam necham) a budu tak nekde na necelych sesti.... s temer novym motorem ale (krom pistu a valcu)

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

30.3.2016 v 11:08 | Nahoru | #53
Někdy je to jednoduché. Bohužel to není případ jawa.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.11.2016 v 08:10 | Nahoru | #54
Takže jen pro zajímavost odepíšu mám jiný válce zase s novým výbrusem, písty, kroužky, čepy vše sem složil válce sem i proměřil sou cajk. Po smontování šel motor krásně nic v něm neklepalo, ale po zahřátí to zase začlo jemně klepat při jízdě to ani neni znát ale na volnoběh ano, tak si mylím že mi to udělalo menší vůli na klice u ojnice dole jinak opravdu netušim co tam pořád klepe každopádně už sem do tý jawy nasral spoustu peněz, takže na to prdim a ted chci aby mě to chvíli taky vozilo mám tam 4tý výbrus a jede parádně takže to lehký cvakání už neřešim když to neni kvedlačka jako to byla, díky všem za příspěvky a po pár tisíc Km zase udělám znovu GO motoru už budu vědět co a jak a doufám že se toho otravnýho cvakání zbavím jednou pro vždy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.11.2016 v 12:54 | Nahoru | #55
Jeniccek> zkoušel jsi šoupátko v karburátoru? Shodit gumovou manžetu za karburátorem, strčit do něj prst a to šoupátko přimáčknout?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.11.2016 v 14:38 | Nahoru | #56

Jeniccek píše: lehký cvakání už neřešim když to neni kvedlačka jako to byla, díky všem za příspěvky a po pár tisíc Km zase udělám znovu GO motoru už budu vědět co a jak a doufám že se toho otravnýho cvakání zbavím jednou pro vždy.



Máš duté čelo nebo plné?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.11.2016 v 14:56 | Nahoru | #57
No mě to nepřestalo tak docela (už je to ale mnoooohem lepší a jen občas se to projeví) ani po repasi klikovky (vše vyměněný krom setrváků), výměně všech ložisek dole, výměně pístních kroužků, taky jsem měnil středový čelo za plný a ten mezikus mezi kartrama jsem potřel lepidlem n závity tím modrým. I tak to klepe. Výbrus jsem nedělal a pístní čepy jsou taky původní. Zkusím vyměnit ještě to, ale asi to prostě bude místy trochu klepat.

Kynklačka - ten zvuk jde přímo jakoby od levýho válce, nejde od karburátoru (alespoň v mým případě).

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

19.11.2016 v 11:46 | Nahoru | #58
Deyva> No jedna z hlavních příčin klepání u těchto motorů je volný pístní čep.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

19.11.2016 v 20:47 | Nahoru | #59
Jj už mám koupený nový, teďka najít čas a chuť to vyměnit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

28.11.2016 v 08:56 | Nahoru | #60
laďa-prášil> duté čelo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 36 Včera v 16:49 Bimbam
Jawa 350 634 nestartuje po go Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/6... ales47 15 4.11.2019 v 20:01 Petan69
Nehází jiskru na pravém válci Jawa 350/638 nepi 3 30.8.2019 v 16:08 kokoška.
Jawa 350/638 uložení misek pro kuli... Jawa 350/638 Jeniccek 5 17.7.2019 v 12:46 Jeniccek
Jikov 2838 Trysky M6x1mm ČZ 175/487, Jawa 350/638, Jawa 350/639 Linedem 1 9.7.2019 v 23:39 udinar

TOPlist