bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 / 638 klepání v motoru
8.8.2015 v 03:16
Zdravím, mám problém. Koupil sem motor 350/638 cvakalo v něm po pár najetých km v něm začalo hrozně cvakat jakoby kvedlat asi jako kdyby se šroubovákem rychle bouchalo o karter, pravý válec na volnoběh střílel jak samopal a levý jel tak jak měl tím pádem si to někde přisávalo. Zjistili jsme že hliníkový střed na klice byl vykloktanej a tudy si válce přisávali a mysleli jsme si, že klepe ten polohový kolík na středovým čele, protože když jsem přidal a jawa byla v zápřahu nic neklepalo. Udělal jsem tedy celkvou GO motoru. Celá klika, nový kartery, nový ložiska, výbrus, nový písty, nový pístní kroužky žádná vůle na ojnici prostě super. sestavil sem to komplet a když jsem to našlápl motor funguje normálně nikde si nepřisává ale to klepání v motoru pořád je....už si opravdu nevím rady co by to mohlo být, přijde mi jakoby to šlo z válců to klepání ale nevim co by se tam mohlo stát při montáží hlav válců jsem si všiml otlučených spalovacích prostor skoro jakoby píst narážel do hlavy ale na pístu nebylo nic tak nevím na jednom foru sem četl že klepání dělala středová vložka nad středovým čelem a ještě jsem tam narychlo namontoval 638 spojkový koš který je na dvě části protože se hned za košem ulomil ale moment to přenáší na kolo. Čekám na nový, tak zatim provizorně sem tam dal toto a ted s říkám jestli to nemuže klepat ale opravdu už nevím dal sem do toho motoru cca 9000,- a hrozně mě s prominutím sere že to pořád klepe nevíte někdo co s tím ? Nemáte někdo podobnou zkušenost ? Díky za odpovědi.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2015 v 12:36 | Nahoru | #1
dej podložky...těsnění pod hlavy

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2015 v 15:29 | Nahoru | #2
Taková akademická, co třeba šoupátko v karbecu? Pokud je vyběhané a má vakl, tak by mohlo klepat při rázech v sání

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2015 v 20:15 | Nahoru | #3
pujč si od doktora stetoskop nebo poslechni přes šroubovák kde to klepe... píst může klepat do hlavy aniž by to na něm bylo vidět

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

8.8.2015 v 21:19 | Nahoru | #4
Píšeš že dals nový kartery,,, a středový čelo nechals starý? Dutý, plný?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.8.2015 v 15:20 | Nahoru | #5
těsnění pod hlavou mám, šoupátko od karburátoru to nebude. Co sem poslouchal šroubovákem tak skříň si ševelí to je v pohodě, ale když dám šroubovák mezi žebra a na hlavu tak slyšim klepání. Střed na klice sem koupil na aukru dutej a starej, ale co sem měřil měl cca o 0,3 mm větší průměr než díra v karteru tak si myslim že to stačí jo a pro info válce sem už měl 2x sundaný a kontroloval vůle. Nic nikde nemá vůli klika po repasu ojnice nový výbrus, písty, čepy, jehlový ložiska všechno nový a bez vůle proto mi nejde do hlavy co tam muže rachtat

Naposledy editováno 10.08.2015 15:27:23

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.8.2015 v 17:31 | Nahoru | #6
Zdar hlape, když máš hlavy sundaný a píst je v horní úvrati nevyčuhuje okraji píst z válce?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.8.2015 v 17:35 | Nahoru | #7
nevyčuhuje jediný co sem si všiml že pravá hlava je hrozně dobouchaná ale to už byla než sem jí tam dával tak jestli to muže mít nějakej vliv nevím ? ted to do ní nebouchá protože když sem to sundal tak na pístu ani čárka stejně tak na hlavě

Naposledy editováno 10.08.2015 17:36:02

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.8.2015 v 17:46 | Nahoru | #8
a když je po výbrusu nepřidřels jí hnedka? ty tečky v hlavě zespoda bývají z pravidla od popraskaných kroužků při zadření se válec tak rožhaví ze se do hlavy o zapichují ty popraskaný kroužky jako nic. a kdyby byla přidřená bylo by i možné že prasklý kroužek zadrhává přes některý z kanálků

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

10.8.2015 v 17:54 | Nahoru | #9
další věc co mně napadá je: dával si na čep pístu vymezovací podložky? Myslim z vnitřní strany pístu a ojnice. jestli jo tak je možný že píst si na některou stranu válce nemůže po tom čepu sklouznout a pro to se může tlačit násilím do jedný stany a to by taky dělalo bordel. jestli mi teda rozumíš

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

11.8.2015 v 08:12 | Nahoru | #10

Jeniccek píše: nevyčuhuje jediný co sem si všiml že pravá hlava je hrozně dobouchaná ale to už byla než sem jí tam dával tak jestli to muže mít nějakej vliv nevím ? ted to do ní nebouchá protože když sem to sundal tak na pístu ani čárka stejně tak na hlavě



Je dobouchaná a nebyla? tos asi něco nassál :) Že by kus kruhu, pojistku, kus ložiska nebo ti něco spadlo do motoru? :)
edit - jo už byla dojebaná... to nemá vliv

Naposledy editováno 11.08.2015 08:13:43

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

11.8.2015 v 10:43 | Nahoru | #11
Mas vyuhlovane na ojnici oko pro pistni cep vuci karteru?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

12.8.2015 v 15:08 | Nahoru | #12
a ten hluk je mechanický? projevuje se i s kopce bez zapalování? Není to ve svíčce?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

12.8.2015 v 17:04 | Nahoru | #13
Já jsem měl problém i po opravě klikovky, že se z motoru ozývalo klepání, takže i tady může být zakopaný pes..(klepaly jehličky na klikových čepech). Taky jsem tehdá laboroval, prohazoval další válce atd....Ono se člověku nechce věřit, že i opravu může někdo po....
Tu bych ještě upozornil na citlivost klikovky při montáži na údery na její čepy - následně může dojít k posunutí setrvačníku a změně axiální vůle jehliček na klikových čepech.
Jinak pokud máš vše ok - klikovka, písty, válce, ložiska...Chce na betón vědět, jestli ti v horní úvrati nenaráží píst do hlavy (klidně mohl být motor upravený kvůli zvětšení komprese). Nevím jaké ložisko máš u pístních čepů. Jestli máš jehličky bez klece, tak si přepočítej jejich počet, jestli náhodou nějaká nechybí. Taky pozor na vymezovací kroužky po stranách ojničního oka a na správnou polohu pojistek pístního čepu. Kamarád si to nepohlídal a cca po 100m měl super drážku ve válci od zapadnuté jehličky, že ho mohl zahodit. Pro snížení hlučnosti se mi osvědčilo sražení hran pístních kroužků a kanálů pilníčkem. Jinak tady bylo asi řečeno už vše. Chce to znovu vše pořádně zkontrolovat, někde problém určitě zůstal. A poznámka na závěr: máš 100% jistotu, že veškeré vzájemně pohybující se díly jsou ve správných tolerančních třídách? Držím palce, ať to dobře dopadne. D.

Naposledy editováno 12.08.2015 17:09:54

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

12.8.2015 v 21:26 | Nahoru | #14
tak shrnu všechny odpovědi :D takže přidřená není určitě protože jsem ty válce už dvakrát sundaval a nandaval, ty hlavy byly domlácený už když jsem je tam dával protože ten motor sem koupil od jednoho "kutila", kterej tam nabouchal hliníkovej střed s klikou kladívkem takovým zpusobem že to vydřelo do karterů drážky po obvodě... za 4000,- a začlo v něm hrozně mlátit jak polohový čep bouchal do karterů protože střed se popotáčel, ale odjel 1500km na slovensku tak sem řek že si zaslouží repas a právě když jsem to rozebral viděl sem že ty hlavy jsou dojebaný tak to tohle nový nemohlo udělat protože ty kroužky jsou neporušený nejsou rozlámaný i sem kontroloval zúhlování ojnice která zuhlovaná je celkem slušně trošíčku to jde k pravé straně ale myslim že tam problém neni a nechce se mi jí přihýbat protože to je o trochu a nechci si nějak podělat fungl novou kliku. vymezovací podložky na pístních čepech nemám. a myslim že o čep nepujde jelikož jsem měl celkem drahej výbrus stál mě 3100,- a když sem se ptal jakto že to je tak drahý řekl mi že kupuje kvalitní písty že čínskej stojí 150,- ale tenhle 700,- a jako vypadaj opravdu kvalitně a čepy v něm sedí jak prdel na hrnec do protější díry pístu jsem je musel i lehce naklepávat tyčkou protože tam šli na fest a jehličkový ložisko, který mám v kleci jsem vyměnil za nový a dělá to pořád. Montáž proběhla myslim že uplně v pohodě prostě klika do mrazáku kartery horkouvzduškou nahřát dokud se z nich nevypařuje plivanec :D a do levý půlky zaplula bez jedinýho klepnutí a to samý i do pravý na složení karterů sem do ní vubec neklepl ničim jen pak s ní nešlo točit a kámoš mi řekl že se do ní musí bouchnout lehce na čep přes prkno, to sem udělal a začla se točit, ale v klice problém asi nebude když sem dal šroubovák na karter pod válec tak sem neslyšel jedinou ranku, ale když jsem ho dal mezi žebra a na hlavu tak to bylo slyšet že to klepe tam. Jako jistotu na toleranční vůle nemám vim jenom že klika mě stála 3300,- a výbrus těch 3100 tak očekávám že to jsou mazáci protože takhle drahý sem to na netu nikde nenašel :D a i vypadali že ví o čem mluví. Jinak ted sem jel 300 Km a to klepání v otáčkách nebo když to padá z otáček je minimální je to spíš takový zvuk jako kdyby vibroval někde plech ale jak to nechám na volnoběžný otáčky tak to klepe celkem silně ale jak vezmu za plyn hned se to ztiší nevím zkusím teda zabrousit ty kanálky a ještě zkusim dát dvě těsnění pod hlavu, protože to co ted prodávaj je tenký jak papír a kámoš když ho dal do svojí tak mu foukalo pod hlavou tak si myslím jestli tam nemá nějakou pidi vůli nevím zkusím uvidím, díky za rady dám vědět až to udělám

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.8.2015 v 11:06 | Nahoru | #15
No jestli máš obavy z narážení pístu o hlavu, že dáš dvě těsnění, tak vezmi kousek plasteliny a dej ji na píst, nasaď hlavu a protoč motorem...
Jaké máš zapalování?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.8.2015 v 14:55 | Nahoru | #16
nemám strach že píst naráží ten nenaráží, ale mám tušení že by se mezi hlavou a válcem mohlo mít těsnění pod hlavu vůli že by nedotěsňovalo a vibrovalo a zapalování mám klasiku kladívka

Naposledy editováno 13.08.2015 14:56:14

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.8.2015 v 17:45 | Nahoru | #17
tak tomu se říká "ZÁHADA" Už mně napadaj fakt jen vedlejší blbosti dáváš jí na zajíždění bohatší směs? případně doufam ze né to skurxxxý M2T skus snížit co nejvíc tření tak na 1:40 až 1:30 ale výc fakt ne. A jinak těsnění pod válci řádně promasti vazelínou to je pod válce již leta nejověřenější sám sem dával paulin a podobný a to bylo příčinou profuku.

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

13.8.2015 v 18:58 | Nahoru | #18
no záhada celkem slušná :D leju do benzínu Castrol 2t do motorek 1:40 + tam cmrdnu trochu víc :) jináč těsnění sem mázl

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

14.8.2015 v 03:40 | Nahoru | #19
Nazdar draku to cvakáni co popisuješ není nic jiného než velké těsněni pod hlavou a kousek ti zasahuje do válce dochází tam k samozápalum vyráběji se dva druhy těsněni v tvém případe máš širší verzy sežen užší a budeš mít pokoj at ti to dobře jezdi přeju

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

14.8.2015 v 08:45 | Nahoru | #20
Pokud ten motor šel předtím blbě a máš kladívka, tak se podívej na předstihy. Předpokládám, že předstih seřídit umíš, ale některý vačky jsou špatný v tom, že kdy seřídíš předstih "normálně", hodí ještě jednu jiskru někde kolem dolní polohy. To by mohlo být to střílení "jak z kulometu". Prostě sundej dekl, toč zapalkem po směru a na vymontovaných svíci sleduj jiskry, jestli ti to neháže další. Kdyby se to někomu nezdálo... přebrušoval jsem dvě vačky, takže vím, o čem mluvím.

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

14.8.2015 v 15:10 | Nahoru | #21
laďa-prášil> ty si to pořád pleteš :) někde tam nahoře jsem popisoval jak se choval starej dojeanej motor ted mam jiný kartery a všechno nový totální rebuild motoru a tohle už nedělá :) ale díky

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

14.8.2015 v 15:10 | Nahoru | #22
dík za rady vyzkoušim napíšu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.8.2015 v 11:36 | Nahoru | #23
Tak jsem sundal válce a zjistil sem že v pravým válci mi vypadla segrovka od pístu do válce....a vybrousila mi tam dvě parádní drážky takže novej výbrus mužu zahodit i ten píst je asi na výměnu protože je má taky vybroušený....nevím co to bylo jestli sem jí tam blbě vložil nebo jestli nějak vypadla nevim každopádně sem pěkně nasranej....a ted teda mám kvuli ní pulit motor aby ty kousíčky z tý segrovky nenapadaly do ložisek ? nebo se spíš podívám do výfuku jestli tam neni protože drážky nejsou vydřený až do skříně a vedou přes výfukovej kanálek tak to tam možná nenapadalo já ted potřebuju na ní ještě dva týdny jezdit a nechce se mi to půlit a ještě jaký ty kroužky pojistný jsou lepší jestli tyhle segrovky nebo ty drátkový origa ? Jo a myslíte že to mužu dát takhle dohromady ? zabrousit ty rejhy a složit to ? bude to mít trochu menší kompresi protože to bude utíkat těma rejhama ale funkčně by to mohlo fungovat ne ?

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.8.2015 v 17:51 | Nahoru | #24
pěkný a bylo to teda todle cvakání? no jestli máš přístup ke kompresoru tak prostor klikovky vyfoukej, případně bordel vylítá. jinak jezdit by se na to dát mnělo jestli nemáš taky poškozený kroužky? hele já vždycky dával original takovej ten drátek né ségrovku

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

16.8.2015 v 21:24 | Nahoru | #25

Jeniccek píše: Tak jsem sundal válce a zjistil sem že v pravým válci mi vypadla segrovka od pístu do válce....a vybrousila mi tam dvě parádní drážky takže novej výbrus mužu zahodit i ten píst je asi na výměnu protože je má taky vybroušený....nevím co to bylo jestli sem jí tam blbě vložil nebo jestli nějak vypadla nevim každopádně sem pěkně nasranej....a ted teda mám kvuli ní pulit motor aby ty kousíčky z tý segrovky nenapadaly do ložisek ? nebo se spíš podívám do výfuku jestli tam neni protože drážky nejsou vydřený až do skříně a vedou přes výfukovej kanálek tak to tam možná nenapadalo já ted potřebuju na ní ještě dva týdny jezdit a nechce se mi to půlit a ještě jaký ty kroužky pojistný jsou lepší jestli tyhle segrovky nebo ty drátkový origa ? Jo a myslíte že to mužu dát takhle dohromady ? zabrousit ty rejhy a složit to ? bude to mít trochu menší kompresi protože to bude utíkat těma rejhama ale funkčně by to mohlo fungovat ne ?



tak se párkrát vyškolíš s bude to dobrý

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

17.8.2015 v 12:08 | Nahoru | #26
složil jsem to zpátky po zabroušení kanálků atd a stejně to klepe takže tady je video at máte představu o zvuku

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 13:47 | Nahoru | #27
...žeby inovace...pneumatické kladivo Jawa???

(reakce na) Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 14:32 | Nahoru | #28
Zdenalbenal> no to si mi moc nepomohl...

Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 17:02 | Nahoru | #29
...a ty se divíš?
Páč tam musí byt neco pokazeného.
A bez prohlídky dobrým mechanikem se ničeho nedopátráš...ten by to taky měl složit tak, jak se má, protože ty vyluzované zvuky jsou, velmi mírně řečeno, nezdravé.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 / 638 klepání v motoru

18.8.2015 v 17:52 | Nahoru | #30
heled ještě mně napadá jedna věc já vim že to by se spíš projevilo špatným chodem motoru než řinčením válce. a to neprohodils pravej s levím pístem? mně se to jednou omylem stalo a byla to docela prdel od 4tisíc otáček chytla kalup a jela 160 ale do 4tisíc nejela skoro vůbec. Vím zřejmě blbá připomínka ale co kdyby. ale jistý je že to zní jako že tam něco dře jakoby něco drhlo přez kanálky než jako ložisko nebo klepání pístu do hlavy
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist