měl jsem loni s Banditem problémy s pocukáváním při lehkém přidání plynu do tahu. Konečně jsem našel trochu času se v tom povrtat a protože to nepomohlo, dávám to sem a prosím o další rady než to odvezu do servisu, kterým vůbec nevěřím.
Projev je takový, že motorka drží stabilní volnoběh, jde nastartovat na otočení za tepla/studena. Od 1/5 plynu táhne plynule až do omezovače bez děr, nechá se vytáčet, otáčky padají rychle k volnoběhu, jede maximálkou, co tachometr dovolí. Akorát těsně nad volnoběhem do tahu vynechává, pocukává, prostě nepravidelný chod. Na jednom vnitřním válci je po 50km úplně černá svíčka.
Zajímavost: zastavím na přejezdu, nechám běžet motorku 3min na volnoběh a pak to pár set metrů nedělá. Zastavím u krajnice, párkrát to na místě protočím a zase je to pár set metrů v pořádku.
Aktuálně jsem už vyzkoušel a nepomohlo to: kompletní vyčištění nádrže kyselinou, vyčištění kohoutu, UZV vyčištění karburátorů, ten byl rozebrán jeden po druhém do šroubku, všechno bylo v čističce, měření hladiny plováku podle manuálu, dány originální nové jehly a hlavní trysky (byl tam dynojet s KN a otevřeným laďákem), nový filtr, šroub bohatosti nastaven podle manuálu, namontovaná homovložka v laďáku, svíčky original nové 500km, seřízené ventily před 1000km, kontrola násosek u karburátorů, jestli tam není díra, řetěz ke kolu napnutý a namazaný. Svíčky mimo motorku na startér pálí všechny stejně i na tom blbém válci, nevynechávají ani za tepla. Pístek sytiče těsní. Membrány v karbcích OK. Svíčky jsem přehazoval mezi sebou. TPS nastaven podle manuálu. Nový rozvoďák. Spotřeba 7-8l s dynojetíma tryskama, s originálem to bude asi lepší.
Nezkoušel jsem: měřit tlaky ve válcích, přes rám tam nedostanu budík, po čištění není uděláno pořádně synchro, dělal jsem jen podtlakem z vysavače a budíkem s karbcema venku z motorky, neměřil jsem zatím elektriku v zapalování, baterka OK, dobíjení OK. Nezkoušel jsem prohazovat cívky, jestli se problém nepřesune na jiný válec z důvodu blbé elektriky. Nezkoušel jsem měřit hladinu benzínu na plováku rovnou na motorce.
Napadá někoho rozumný nápad, co ještě vyzkoušet? Chyba je asi jen na tom jednom válci, podpálené ventily, ztráta komprese, něco v karburátoru, čeho jsem si nevšiml a co jsem nekontroloval? Vynechávající zapalování jen na volnoběhu?
Je kolem Horoměřic + 30km dílna, kde by to za 2-3k dokázali diagnostikovat, seřídit, pořádně by to vyzkoušeli a neojebali mě nebo domrvili motorku ještě víc než je? Nebo někdo z okolí na pokec nad motorkou s pivem v ruce se zkušenostma?
Díky za odpovědi a omlouvám se za delší psaní.
Naposledy editováno 07.08.2015 08:58:19
Na své prababičce jsem čistil karbec asi pětkrát než jsem přišel na problém (hned poprvé ultrazvukem a to vůbec nepomohlo).