bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM DUKE 390 A2?
 
6.8.2015 v 15:18
Zdravím všechny nadšence jednostopých vozidel :) Plánuju na příští rok koupi KTM duke 390, momentálně dělám řidičák A2. Všichni prodejci v ČR i recenze prezentují, že 390ka je určená hlavně pro A2ku, ale ať počítám kolikrát chci, pořád se s ní nedostanu pod 0,2 kW/kg (32kW/150kg podle techničáku)poměr. Když jsem napsal na prodejce KTM flash team, tak mi odpověděl, že podle zákona to prý řídit můžu, a že se žádné škrcení u ní neprovádí. Něco podobného mi bylo řečeno i v Autonově v Brně. Psal jsem i na ministerstvo dopravy tak uvidím co řeknou. Jak jste to řešili vy, pokud jste měli stejný problém? :)

Naposledy editováno 06.08.2015 15:19:15

KTM DUKE 390 A2?

6.8.2015 v 15:24 | Nahoru | #1
A2 je do 35 kw a to splnuješ... výkon váha se řeší u seškrcení

1 reakcí na tento příspěvek KTM DUKE 390 A2?

6.8.2015 v 16:44 | Nahoru | #2
Snad máš pravdu :) v autoškole mi řekli zase že to ten poměr musí i přesto splňovat a na offic. stránkách KTM píšou, že pro ten poměr 0,2kW/kg, dělají i seškrcenou verzi 30kW.. ale zas, bůhví jak je to u nás, je to zahraniční stránka.

(reakce na) KTM DUKE 390 A2?

6.8.2015 v 17:15 | Nahoru | #3

Zoy píše: Snad máš pravdu :) v autoškole mi řekli zase že to ten poměr musí i přesto splňovat a na offic. stránkách KTM píšou, že pro ten poměr 0,2kW/kg, dělají i seškrcenou verzi 30kW.. ale zas, bůhví jak je to u nás, je to zahraniční stránka.



To ti v autoškole říkali správně:

motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,


Být tebou bych po dealerovi KTM požadoval mnohem podrobnější vysvětlení. Nová motorka není malý nákup a pokud si koupíš špatně, oni za to neručí. Z toho, co jsi napsal do skupiny A2 skutečně nespadá.

1 reakcí na tento příspěvek KTM DUKE 390 A2?

6.8.2015 v 17:45 | Nahoru | #4
Seškrtit na 30kw a zapsat do TP = Oficiální informace od Importu KTM.
-ZDARMA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM DUKE 390 A2?

6.8.2015 v 18:07 | Nahoru | #5

Vincent_V píše: Seškrtit na 30kw a zapsat do TP = Oficiální informace od Importu KTM.
-ZDARMA.



Vzhledem k tomu, že mu oficiální dealer KTM napsal, že to může řídi bez úprav, tak bych byl opatrný a rozhodně uvažoval o oslovení dovozce a celý případ popsal.

1 reakcí na tento příspěvek KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 08:30 | Nahoru | #6
Na Slovensku je pomer rovnaký - jedná sa ale o "najvyššiu prípustnú celkovú hmotnosť" (a to je určite aj v CZ) - t.j. max. hmotnosť naloženej moto. Nie iba hmotnosť motorky. Tento údaj je zapísaný v TP a v technických špecifikáciach na internete sa neudáva. Predajca by ti to mal povedať. Resp. sa na to opýtaj niekoho, kto Duka 390 vlastní.

(reakce na) KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 09:20 | Nahoru | #7
vilgatsk> bohužel nikoho takového neznám :/ a z nejvyšší přípustné hmotnosti by snad prošlo úplně vše ne?

1 reakcí na tento příspěvek KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 11:05 | Nahoru | #8
Ak by sa jednalo o celkovu hmotnosť tak určite. Ovšem vo vyhláške v CZ sa píše iba o hmotnosti ale nie o akej .
Podla príspevkov na forach si to uradnici a policajti vykladajú každy po svojom
Rovnako su aj zapisované pomery do malých TP. Rôzne. Preto je najlepšie osloviť niekoho z fora kto vlastní
túto motorku, aby ti napísal ich údaj z malého TP o pomere výkonu/hmotnosti. A skús ich osloviť viac.
Medzi použivatelmi je ich viacero a určite ti odpíšu.

Naposledy editováno 07.08.2015 11:44:33

(reakce na) KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 11:21 | Nahoru | #9
Mr.Dreamer>

Toto je oficiální odpověď od dovozce KTM CEE. a můj dotaz ohledně KTM DUKE 390 a jeho zařazení do skupiny A2.

KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 11:45 | Nahoru | #10
děkuju vám všem za pomoc vyřešit tohle :) jen je blbý že od každého zdroje je jiné info :D pak babo raď čím se řídit :)

(reakce na) KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 12:48 | Nahoru | #11

vilgatsk píše: Ak by sa jednalo o celkovu hmotnosť tak určite. Ovšem vo vyhláške v CZ sa píše iba o hmotnosti ale nie o akej .
Podla príspevkov na forach si to uradnici a policajti vykladajú každy po svojom
Rovnako su aj zapisované pomery do malých TP. Rôzne. Preto je najlepšie osloviť niekoho z fora kto vlastní
túto motorku, aby ti napísal ich údaj z malého TP o pomere výkonu/hmotnosti. A skús ich osloviť viac.
Medzi použivatelmi je ich viacero a určite ti odpíšu.



Tou hmotností se v zákoně myslí hmotnost soupravy uváděná v TP v kolonce F3.

Naposledy editováno 07.08.2015 12:54:47

1 reakcí na tento příspěvek KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 21:37 | Nahoru | #12
Slovenská vyhláška to určuje jednoznačnejšie -
-Do podskupiny A1 patria motorové vozidlá skupiny A s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou vyššou ako 45 km/h, ktorých zdvihový objem valcov motora nepresahuje 125 cm3 a výkon nie je väčší ako 11 kW.
-Do podskupiny A2 patria dvojkolesové motorové vozidlá bez postranného vozíka alebo s postranným vozíkom vybaveným motorom s výkonom nepresahujúcim 35 kW, s pomerom výkon/najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahujúcim 0,2 kW/kg, ktoré nie sú odvodené od vozidla s viac ako dvojnásobkom ich výkonu.
Tak to je uvedené v slovenskej vyhláške.
Iba podľa pomeru výkon/hmotnosť (suchá-bez náplní - tj ta najnižšia) si v CZ nikto nezajazdí ani na 120 kg (alebo ľahšej) moto s výkonom 25 kW.

KTM DUKE 390 A2?

7.8.2015 v 21:40 | Nahoru | #13
já mám na WR 125X váhu 322 kg a motorka váží okolo 130

(reakce na) KTM DUKE 390 A2?

8.8.2015 v 10:27 | Nahoru | #14
vilgatsk> buď rád, že to slovenští zákonodárci neuměli přesně opsat z evropské směrnice. Ta píše pouze výkon/hmotnost jako v čr. Asi v eu čekali, že každý bude jasně počítat z hmotnosti provozní v tp.

Zoy> tak se schválně těch dealerů zeptej, kolik kw/kg mají v tp, nebo zdejších majitelů. Možná nic, možná pod 0.2 počítané z celkové. Pak to můžeš risknout na silnici Nebo kup tu 30kw verzi, nějak to ktm a legislativci nevychytali

edit2019: v české vyhlášce o registraci vozidel je, že se kw/kg počítá z provozní hmotnosti

Naposledy editováno 13.03.2019 17:24:53

KTM DUKE 390 A2?

8.8.2015 v 21:51 | Nahoru | #15
bledemon: veď práve o ten chaos v EU ide. http://europa.eu/yo...alidity/index_sk.htm
SK - https://www.slovens...odicskych-opravneni/
EU - http://www.autoskol...pravaID=4&pid=12
T.j. na SK na Duku 390 v pohode a ak prejdem do CZ možno prídem o papiere ?
EU je iba jeden veľký byrokratický bordel.
Resp. našiel si niekde dotyčnú europsku smernicu v originálnom znení a vieš dať na ňu odkaz ?
Lebo mám taký dojem, že úradníci v každom členskom štáte si preklady smerníc robia a zjednodušujú po svojom - možno je v originál smernici
naozaj "najväčšia prípustná celková hmotnosť " akurát sa to byrokratovi zdalo dlhé tak to zamenil iba za nič nehovoriacu hmotnosť - a určite väčšina
tých odborníkov a dopravákov nevie, či sa pohotovostná hmotnosť počíta s náplňami alebo bez. Aj to môže urobiť cca. 20 kg.

KTM DUKE 390 A2?

12.8.2015 v 10:41 | Nahoru | #16
Toto mi bylo odepsáno z KTM race tool, docela i tomu věřím :D
Dobrý den,

Pro českou verzi řidičáku A2 (respektive českou definici této kategorie) je potřeba snížit výkon na 30kW, toto je provedeno bezplatně při prvním uvedení motocyklu do provozu.


ktm racetool

Pavel Heiník
RACETOOL s.r.o.
Vrbova 19
Praha 4 - Braník
147 00
tel: 225 110 936
mob: 420 724 823 727
pavel@racetool.cz
www.racetool.cz

KTM DUKE 390 A2?

26.2.2019 v 19:35 | Nahoru | #17
Oživím tohle vlákno, páč v jiných už se tady řešení toho zavření KTM 390 Duke z 32 kW na 30 kW neřešilo. Mě jde ale o opačný problém. Koupil jsem si od prodejce jetého Ducka dovezeného z Itálie,...v pěkném stavu najeto 7 tisic rok 2015. Nechtěl jsem ten novej model od 2017 bo se mi nelíbí a ty modely do 2017 se už nový koupit nedájí-jinak bych si ho klidně koupil, takže jsem hledal bazarovej. V inzerátu prodejce uváděl výkon 32 kW, nic o tom, že je motorka zavřená na 30 kW. To jsem zjistil až z vystaveného českého techničáku po koupení motorky. Po okouknutí klapky plynu jsem zjistil, že je tam přišroubovanej plíšek na doraz klapky-aby se nedala plně otevřít a na plíšku je napsáno 30 kW. Tak to by nebylo tak strašný-jsem chtěl stejnak něco mezi skůtrem a velkou motorkou. No plíšek jsem stejnak odšrouboval.

Problém ale trochu nastal, když jsem na motorky namontoval laďák se svodem bez katalizátoru a dal KN filter. Na začátku průběhu, když otevřu plyn je trochu znát díra v náběhu. Na 390-tkovýho Duka dává spoustu lidí laďák bez katu a otevřený filtr a nikdo o díře v náběhu výkonu nepíše. Takže to bude problém toho zavření na 30 kW, ikdyž už je plíšek dorazu klapky vyndanej. Zjistil jsem totiž, že na řídící jednotce je ISO štítek přelepenej (co jsem koukal na řídící jednotky na gůglu-na žadné jsem to neviděl) a je tam napsáno za číslem ISO, které je stejné,...tak je tam ještě číslo 30-cítka navíc. :(

Volal jsem tomu panu Heiníkovi z KTM Praha a ten říkal, že tam zřejmě italové pro dodržení nějaké jejich legislativy kolem řidičáků nahrávaj nějakou zavřenou mapu na 30 kW a že by mělo jít normálně tu řidící jednotku přemapovat otevřenou mapou. Tak jsem zvědavej,...přehrátí mapy mám domluvené někdy v půli března v KTM Vlašim, tak pak to snad bude v pohodě. Jestli ne,...doufám, že nebudu muset shánět novou řídící jednotku na KTM 390 Duke 2015.



Naposledy editováno 26.02.2019 22:27:36

KTM DUKE 390 A2?

28.2.2019 v 17:08 | Nahoru | #18
Jen doplním kdyby se někdo pídil po informacích. Dojel jsem do KTM do Práglu, tam mi přehráli palivovou mapu (nesjostřejší bez katalizátoru) a je po problému. Motorka jede parádně. Jinak v tom RACETOOL s.r.o. byli musím říci nad míru ochotný a v pohodičce. Jeden den jsem tam zavolal, druhej den dojel,...hned motorku napojili na diagnostiku, přehráli mapu a za 20 minut jsem odjížděl. Fakt super!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist