globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Hornet problém s dobíjením
2.8.2015 v 18:43
Čau,
Mám problém s dobíjením na hornetu 600 rv 2005. Min týden jsem vyměnil regulátor po proměření dobíjení. Včera jsem to jel projet z Ostravy do Litovle a ejhle v Litovli zhasl display, otáčkoměr nic a na první křižovatce KO. Řeška dvě hodiny než se mě ujal borec a půjčil mi baterii ze svojí moto s tím,že mu ji v pondělí vrátím. Tím mu mnohokrát děkuji a zítra ho beru na pivo. Ale problém je následovný: dojedu dom bez světel pro jistotu, baterku to trochu cuclo, tak sem ji hodil na noc na nabíječku. Dnes ráno ji dělám zátěžák a ok. Ale problém je v tom,že napětí mezi všemi fázemi na altíku je stejných 14.5-14.8 V. Za regulátorem je ve všech režimech otáček a zatížení 13.1-14.0 V ovšem během jízdy vycucává baterií viz moje cesta do Litovle a zpět. Baterka má 12.7 V. A jak sem již psal regulátor jen 14 dnů starý. V čem bych měl hledat příčinu ? Před těmi 14ti dny co sem měnil regulátor bylo mezi fázemi cca 50 V. Že by po výměně regulátoru haluzově odešel altík? Ze dne na den? Jinak všecky kontakty a spoje bez oxidace, pro zichr jsem vyměnil všechny pojistky.
Díky za případné tipy.
Edit moje baterie byla ko, na tu půjčenou jsem dojel domů a trochu ji vybil dle sluchu při protočení startéru. Po dobití byla ve 100 pro kondici, dělán ten zmíněný zatěžák.

Naposledy editováno 02.08.2015 20:08:31

Honda Hornet problém s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2015 v 19:09 | Nahoru | #1
To zalezi jak si to stridavy napeti na altiku meril. Naprazdno by to melo skutecne byt neco okolo tech 50 V.
Promer si to podle navodu a mel by si vedet na cem jsi. Pak bych dobre zkontroloval konektor mezi reglerem a altikem, pac kdyz je tam napetova asymetrie tak to dela divy a chova se to proste prapodivne.

Honda Hornet problém s dobíjením

2.8.2015 v 19:23 | Nahoru | #2
Jj gugo vše jsem měřil dle tvého navodu, je supr.Před výměnou regulátoru i po. A prostě z 50 V je 15 V. Neumím si to vysvětlit. Konektor mezi altíkem a regulátorem jsem rozebral a podle tvého navodu měřil. Na tom konektoru je ve všech kombinacích napětí mezi fázemi stejné,ale rapidně nižší.
Edit: gugo po změření napětí mezi fázemi alternátoru se zátěži ( 12V žárovka z automobilového blinkru 21W ) viz tvůj návod byly napětí mezi všemi fázemi cca 14.5 V.

Naposledy editováno 02.08.2015 20:24:27

Honda Hornet problém s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2015 v 20:35 | Nahoru | #3
je dobré to proměřit na prohřáté motorce . teplé cívky v altíku nemusí dávat a muže se tam projevit mezizávitový zkrat

Honda Hornet problém s dobíjením

2.8.2015 v 20:42 | Nahoru | #4
Bylo měřeno na prohřátém motoru viz gugův návod abych vyloučil regler zmetek.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet problém s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2015 v 21:04 | Nahoru | #5
změř při zapnutým klíčku jestli není na baterii velký odběr proudu a kam to utíká...

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet problém s dobíjením

2.8.2015 v 21:53 | Nahoru | #6
Hlavně nevím jak na tomhle můžeš vypnout světla, hornet 2005 má automatiku - nelze vypnout. Proměřil bych altík.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 04:38 | Nahoru | #7
ffugas> úplně jednoduše, dva dva křížové šroubky a vytáhnout konektory že žárovek

(reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 04:40 | Nahoru | #8
ja1> vyzkousim, budu ale muset zaficet koupit multimetr.

(reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 08:38 | Nahoru | #9
Paprik23> tak to potom už tomu rozumím akorát trochu pracné vypínání

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet problém s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2015 v 10:18 | Nahoru | #10
pořádně vyčisti všechny kostry včetně kablů na baterce . ale to mohla udělat i vadná baterie kterou mohl poškodit ten minulý regler a šla do zkratu. raději bych to nechal proměřit odborníkem a kvalitním přístrojem než kupovat měřák pro domácí účely . je to práce max na 1 hod

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 10:25 | Nahoru | #11
ja1> Coz o to levnej multimetr by stacil... spis pokud doposavad multimetr nepotreboval tak bych se obaval te interpretace vysledku

(reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 12:40 | Nahoru | #12
gugo> toho jsem si všiml..proto jsem mu to napsal mne v tom obyčejným měřáku zaleží jak je stará 9v baterie v něm.. pak to ukazuje + - 2v

1 reakcí na tento příspěvek Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 12:59 | Nahoru | #13
není nad analog

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

3.8.2015 v 13:07 | Nahoru | #14
ffugas> tak pokud mas nejakej starej funkcni why not. Ale zase ti to nesmi spadnout na zem, nemelo by se to klepat apod.

Honda Hornet problém s dobíjením

4.8.2015 v 03:10 | Nahoru | #15
kolik je odpor mezi fazema altiku (1-2, 2-3, 1-3) a mezi kazdou fazi a kostrou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

4.8.2015 v 16:12 | Nahoru | #16
gugo> s multimetrm nemam problem neco zmerit jen nemam doma funkcni. Donesu si z prace a promerim ty odpory jak radi bubrak. Bohuzel jsem na sluzebce takze mereni posouvam na patek. Jinak jake to ma davat hodnoty mezi temi fazemi??
.

(reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 4.8.2015 v 18:10 | Nahoru | #17

Paprik23 píše: gugo> s multimetrm nemam problem neco zmerit jen nemam doma funkcni. Donesu si z prace a promerim ty odpory jak radi bubrak. Bohuzel jsem na sluzebce takze mereni posouvam na patek. Jinak jake to ma davat hodnoty mezi temi fazemi??
.



mezi fazemi by melo byt kolem 1 Ohmu, a mezi kazdou fazi a zemi nekonecno

(reakce na) Honda Hornet problém s dobíjením

5.8.2015 v 08:18 | Nahoru | #18

gugo píše: ffugas> tak pokud mas nejakej starej funkcni why not. Ale zase ti to nesmi spadnout na zem, nemelo by se to klepat apod.


no to každopádně

Honda Hornet problém s dobíjením

7.8.2015 v 22:30 | Nahoru | #19
Takže proběhla vyměna kabeláže k alternátoru. Na radu Bubráka dnes proměřeno s výsledkem : za studeného chodu odpor mezi fazemi 1 Ohm a mezi každou fázi a zemi nekonečno. Po namontování diodového voltmetru přestala motorka po zahřátí dobíjet zase.Měření proběhlo znova s výledkem, že stator zkratoval na kostru takže odpory lítaly do prapodivných čísel. Po konzultaci s mechošem (elektrikářem) jde stator na převinutí, které bude chvíli trvat ,což pro mě znamená, že se mi ruší motodovča přes rumunsko k moři do bulharska.

Naposledy editováno 07.08.2015 22:31:15

Honda Hornet problém s dobíjením

7.8.2015 v 22:33 | Nahoru | #20
Všem zůčasněným děkuji za příspěvky a jdu si teď vypít aspoň půl litra slivovice abych zahnal smutek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist