V první řadě zkontrolovat kabeláž a
změřit stator. Podobné chování zpravidla způsobí výpadek jedné fáze - tzn. třetina výkonu pryč a pak už to se zapnutými světly nestíhá. Hlavně provést "žárovkovou zkoušku" - závada vinuté jedné z fází se projeví nesymetrií proudů. Když bude magneto v pořádku, tak
změřit regler. Výpadek fáze může způsobit i přerušená, nebo naopak proražená některá z diod, popř. může být v dané fázi proražený tyristor. A samozřejmě zkontrolovat kabeláž mezireglerem a baterkou - stačí měřit napětí mezi výstupem regleru (píchnout fous měřáku do konektoru- ze zadu, ze strany drátů) a (+) svorkou baterky a když toto bude větší, jak cca 0.3V a při zapnutí světel několikanásobně stoupne, je jasné, že někde na té cestě je přechodový odpor.