globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?
30.7.2015 v 18:13
Mám Yamahu WR250X (motard převod 13/42) a k tomu enduro sadu kol (21/18) s rozetou 50z. Dost by mě zajímalo jestli tento převod 13/50 není pro motor s výkonem 23KW příliš?? Ve výjezdech na cross country trati si to nemůžu vynachválit ale celkově je to spíš takový traktorovitý projev s krátkými kvalty a na přejezdech člověk musí neustále řadit. Tak bych rád slyšel názor toho kdo má zkušenosti s různými převody na svém stroji. Nebylo by lepší pořídit rozetu 47z nebo 48z abych na rovinkách motor tolik netrápil ale zachoval sílu? Podle zkušeností jiných je převod 13/46 ideální kompromis silnice/terén. Předem díky za každou reakci

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

30.7.2015 v 18:16 | Nahoru | #1
je to o tom co jezdíš a jak.
univerzální radu 13/46 už máš ,ale doladit si to musíš podle sebe.

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

30.7.2015 v 22:14 | Nahoru | #2
Na Rku mám tušíím 49z a v terénu super, ale přejezdy jsou opruz - cca 85 kmh je smyslupné maximum aby motor nebyl moc vytočený
ale zase toho hodně vidíš kolem

1 reakcí na tento příspěvek Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

31.7.2015 v 09:52 | Nahoru | #3
Idealne se mrkni na http://www.gearingcommander.com/ da ti to pak lepsi predstavu o tom jaky prevod zvolit. Ja na CRF mel prevod 14/45 a to bylo do terenu dobre a dalo se stim jeste normalne jezdit, ale jelikoz vetsinu casu jsem na silnici nebo polnacce mam ted prevod 14/42 a prudky vyjezdy uz ted muzu jezdit jen na jednicku ,ale zase s tim da jet 110-120kmh. Kdybych jezdil jen teren dal bych tam prevod 14/50.

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

31.7.2015 v 13:52 | Nahoru | #4
Tak jak říkáte je to o tom co jezdím,...na silnici mám motárdy kde je převod krásně do rychlosti,...na enduro kolách se silnicím vyhýbám tak jak jen to jde (je mi líto drapáku),...jezdím dost i po polnačkách než se přesunu na určité misto at už jsou to nějaké lesní výjezdy nebo dráha,... chtěl bych zkusit rozetu 47z celkem by mě ten rozdíl zajímal,...ale novou kupovat určitě nechci,...tak snad se něco na ten pokus naskytne,...

jeden mazák z japonska co jezdí na otevřené yamaze WRR tak má převod 12/46 a dle ratio výpočtů je to obdobné jak ten můj 13/50,....a na hard enduro událost zvolil převod dokonce 13/52,...

Kome díky za ten commander,...včera jsem podobné výpočty tukal na kalkulačce,.. Už jsme se o té rozetě kdysy bavili na jiném vlákně,..když si prozkoušel všechny možnosti,...byl tam dost znatelný rozdil mezi převodem 14/45/ a 14/50? který převod bys zvolil na ježdění tipu polnačka / les / mx či enduro dráha poměrově zhruba 30/50/20? spíš by to byl ten střed že jo?

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

31.7.2015 v 20:37 | Nahoru | #5
Na AJP je origo 12/50 já šel do 12/52 a rozdíl hodně, ale mám to spíš na technický až trialový úseky

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

31.7.2015 v 21:20 | Nahoru | #6
Tak ono WRR toci vic nez CRF. Takze si to muzes dovolit trochu zkratit vic, Navic je dole ucukanejsi nez CRF (,aspon teda bez uprav) a chce to par set otacek navic . Ja bych tech 50 zkusil, jezdit to co ty. Porad se s tim da jet 90 po silnici pri cca 7000ot.. Ja jezdim na CRFku do prace a na vylety ,takze jsem tam placnul plexi a prevod do rychla. Do terenu se dostanu dvakrat do mesice a to co jsem jezdil s prevodem 14/45 na dvojku musim s prevodem 14/42 uz jezdit na jednicku.

Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

2.8.2015 v 17:37 | Nahoru | #7
já už jsem těch 50 chvilku měl,...takže jsem to odzkoušel ale jak říkám zdálo se mi to strašně krátký ty převody,...ale ve výjezdu ta dvojka jela uplně až do spodních otáček a pořád pěkně táhla,...takže v extrému dlouhá,...jsem v začátcích,..takže na všechno časem dojdu,...jen bych chtěl vyzkoušet třeba tu 47 abych to porovnal,...ale to až někdy časem,...

(reakce na) Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

4.8.2015 v 00:54 | Nahoru | #8
Kome> Dneska jsem mluvil se servisakem a doporucil mi misto zkouseni mensi rozety, zkusit větší kolecko tzn. převod 14/50,...tak to tak nejspíš udělám a uvidím,...

1 reakcí na tento příspěvek Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

4.8.2015 v 07:58 | Nahoru | #9
Vidíš, to je dokonce levnější varianta a navíc šetrnější k řetězu.

(reakce na) Převod do síly - není rozeta příliš velká pro tento stroj?...

4.8.2015 v 10:08 | Nahoru | #10
Kome> Ano tak jak říkáš,..levnější varianta bez potřeby úpravy řetězu,...a jednodušší výměna,...no uvidíme jak to bude fungovat,...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8252 Dnes v 12:15 Fic6
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Za kolik prodat Yamaha WR 250X mikouš 23 17.7.2023 v 14:44 Gahan37
Yamaha WR 250X + WR 250R a další 25... [1 ... 60, 61] Yamaha WR 250X, Yamaha WR 250R, Honda CRF 250L Dovi 1815 27.1.2023 v 13:31 cross119
Yamaha WR 250X píská v motoru Yamaha WR 250X karikat1 6 22.6.2022 v 21:22 Eug


TOPlist