bmw_r1300gs_cartec

Téma: Twist of the Wrist - bible zatáčení a jiná videa

25.7.2015 v 23:30
Twist of the Wrist - Bible zatáčení - dokument CZ titulky
je to fakt dlouhý, vyzobejte si z toho co vás zajímá, je tam spoustu povídání okolo, nicméně shlédnout celé od začátku je taky od věci

házejte sem i jiný videa s podobnou tématikou, je to pro nás
1 2

25.7.2015 v 23:30 | Nahoru | #1

27.7.2015 v 19:39 | Nahoru | #2
Díky Pavle za super video!!!
Protože mě zatáčky hodně baví, studoval jsem to hodně pomalu a důkladně. Vždycky jsem si kousek pustil, abych nastudoval titulky a pak jsem si ho pustil znova, klidně i víckrát, aby mi neušlo nic z toho, co a jak dělají... Dovolím si pár poznatků...

Dobře jsem ve filmu nepochopil opačné řízení... A to jsem si to pouštěl znova a znova... Takže jsem sednul na FyJonu a šel to zkusit v praxi... Myslím, že tohle nemají úplně dobře vysvětlené. Zjistil jsem totiž, že opačné řízení běžně používám, ani o tom nevím. Jak říkají v tom dokumentu, tohle jsme se všichni naučili při jízdě na kole. Je to podle mě spíš o tom, že když se blížím k pravé zatáčce, podvědomě už vím, že bude pravý náklon. Ten moje tělo potáhne doprava a pokud chci zachovat svojí jezdeckou pozici, zpevním více pravou ruku. Tím, aniž bych si to uvědomoval, mírně odtlačuju pravé řídítko a motorka poslušně lehá do zatáčky.

Ostřejší využití opačného řízení jsem zase kdysi nevědomky natrénoval, když jsem dělal kraviny a zkoušel v jakých rychlostech zvládnu slalom mezi přerušovanou čárou. To doporučuju, to je nečekaně dobrá a účinná technika, hlavně bacha na protijedoucí auta, kdyby měl někdo nešťastnej nápad zkoušet to na jednoproudé silnici

Za důležitou považuju 38. minutu. Nadlehčit se v nohách, jako když jedete na koni opravdu neskutečně pomáhá v zatáčce, která v terminologii rallye tzv. kope (má nekvalitní a hrbolatý povrch). Má to ještě jednu obrovskou výhodu, o které dokument nemluví... V případě, že to přeženu, kola ustřelí a jdu k zemi mám napružené nohy k tomu, motorku odkopnout. To je hodně důležité i když nesnadné (kdo z nás se nepokouší motorku zachránit do poslední chvíle). Kdysi tuhle věc nevěděl můj spolužák na Jawě-350 a ta padla i s ním a ubrousila mu nohu. Amputace nad kolenem a doživotní mrzák!!! Takže tohle doporučuju si zažít a v každé zatáčce, kdy jedete "kosu" být připraven motorku odkopnout, kdyby něco nevyšlo

Další věc, kde vidím malou mezeru je tzv. ideální stopa. Mluví tam o ní, ale v podstatě polopatě neukážou, v jakých typech zatáček je jaká stopa ideální. Dám Vám sem oskenovanou část dvou knížek, zabývajících se sportovní a závodní jízdou autem. Základ ideální stopy a průjezdu po ní zůstává stejný i u motorky a mají to velice dobře popsané...

Pro ty, co to myslí vážně, mají počítač, čas a nevadí jim počítačové hry doporučuju stáhnout si na Uložto hru Ford racing3. Je tam série závodů zvaných Racing line a na těch jsem se naučil používat ideální stopu já... Možná to zní jako kravina, že se něco naučíš na hře, ale fakt to funguje a dost mě to v zatáčkách zrychlilo. Kdo by měl zájem, dám mu savy mojí dohrané hry, aby se mohl věnovat jenom ježdění po zelené čáře (to je ta ideální stopa) a nemusel hrát všechno.

Další věc, na kterou neupozornili, je nebezpečí levých zatáček... Bohužel si ne všichni uvědomují, že když beru levou zatáčku při středu vozovky, moje kola jsou na správné straně silnice, ale moje hlava už je v protisměru. To není to nejlepší, co se nám může stát, pokud proti jede Tatra

Zítra jedu podle dokumentu na kruháče trénovat vysedání, protože tam dělám hned dvě chyby, proto nejsem dost rychlej!!! Dneska jsem to zkusil jen tak nanečisto a zlepšení je fakt znát.

27.7.2015 v 19:47 | Nahoru | #3
rádo se stalo a dík za vyčerpávající komentář a postřehy - taky jsem úplně nepochopil to prostisměrné řízení z tohoto videa

1 reakcí na tento příspěvek Twist of the Wrist - bible zatáčení a jiná videa

27.7.2015 v 19:53 | Nahoru | #4
Něco z dnešního tréningu:

27.7.2015 v 20:11 | Nahoru | #5
Slíbené scany z knih Sportovní jízda a Horký volant:

30.7.2015 v 22:18 | Nahoru | #6

Kluci,tohle je teda borec.Tohle musíte vidět.Tomu se říká trénink

12.8.2015 v 21:49 | Nahoru | #7
tady jsem chtěl taky Zdendovi poděkovat za vyčerpávající komentář a pečlivé sledování videa Twist of the wrist

je vidět , že ho moto baví a rád se podělí o zkušenosti

kdo to ještě neviděl, doporučuju, dívám se na to čas od času a pořád zjišťuju nový věci a taky vím, jaký dělám chyby při jízdě - ( a je dobrý si to uvědomit a pracovat na sobě na odblokování špatnejch návyků, i když to někdy skřípe a pud sebezáchovy je docela silnej a pro bikera omezující )

a takhle super funguje forum u nejlepší skupiny v ČR - Rytíři - Jihočeští jezdci !!!!! a jsem na nás hrdej, že jsme do toho šli

13.8.2015 v 20:52 | Nahoru | #8
Existuje i textová verze cca 80 stran, přelouskl jsem to během dvou dnů na pláži u moře . Vypíchnu pár věcí, které jsou důležité a podrobně rozvedené

1) Do zatáčky zrychluj - rozložení váhy 40:60, lepší trakce
2) Řidítka drž zvolna - nepřenáší se vibrace do těla a motorky
3) Váhu mít na stupačkách, v zatáčkách na vnější - lepší rozložení váhy, trakce....
4) Udržuj ,,širokoúhlé" vidění, nesoustředit se na jeden bod

Tipy: je dobré umět vědomě používat kontrařízení a další plus je umět rychle klopit.

Přihodím taky video z youtube, pro mě nedostižné na suchu natož na mokru

Naposledy editováno 13.08.2015 20:58:25

13.8.2015 v 21:39 | Nahoru | #9
CB600> S tím rozložením váhy bych byl opatrný. Pokud budeš mít zadek těžší než předek, hrozí smyk předního kola a ten už určitě nedáš... Smyk zadního kola je zvládnutelný kontrováním (pokud se motorka nesekne) a při mírném prokluzu zadního kola máš i jistější kontrolu nad mašinou, že už se blíží hrana.
Toť můj názor...

13.8.2015 v 22:37 | Nahoru | #10
No moc jsem vás chlapci nepochopil..... Těžko zařídíš nějaký rozložení váhy. V zatáčce se rozhodně nezakloníš, naopak, při vysednutí jdeš spíš pod přední část motorky, protože jsi v zálehu...
Rozložení váhy motorky tedy řídíš jenom plynem a neexistuje myslím žádný způsob, jak racionálně ověřit, kde máš v danou chvíli těžiště...
A co se Yanka týká, vždycky budeš mít zadek těžší, což je dáno už konstrukcí motorky a akcelerací v zatáčce. K ustřelení zadního kola Ti pomáhá právě váha na zadku, na kterou působí odstředivá síla, pokud se bavíme o průjezdu zatáčkou a ne o burnoutu nebo donutu.

Chlápek s BMW na videu je borec. Wheelie a Stoppie s várnama na polívku jsem ještě neviděl. Vždyť to vyleje, blbec
Hodně mi dynamikou jízdy a jízdním stylem připomíná Chrise Pfeiffera, kterého jsem zažil v roce 2003 na mistrovství světa ve stuntridingu. To bez problémů vyhrál. Ten však jede na jistotu, tenhle mi připadá, že moc hazarduje a jen čeká, jak to dopadne. Ale každopádně podívaná excelentní!!!

13.8.2015 v 22:52 | Nahoru | #11
Fonďák> Tak já si myslím, že je to trochu cirkusácký číslo, ale jezdit asi umí, i s várnicema.
Šlo mi o průjezdy zatáčkou kontrovaným smykem a všimni si, jak odlehčuje zadek maximálním posezem vpředu pro větší kontrolu mašiny. Samozřejmě, že u zálehu je to trochu jinak...

13.8.2015 v 23:14 | Nahoru | #12
yanek-cz> Jasně, ale to je čistá exhibice, ten průjezd zatáčkou je divácky zajímavej, ale pomalej. Je to to, o čem mluvím, technika Powerslide.Utrhnutí zadního kola burnoutem. Je to to stejný, jako když závoďák jede zatáčku s široce rozhozenou prdelí (technika sideway). Je to divácky krásný, ale pilot je na tom s časem špatně.
Nepředpokládám, že takovýhle triky bude někdo z nás zkoušet, už kvůli finanční náročnosti (gumy a spojka) a slušné nebezpečnosti. Moje příspěvky se týkají spíš rychlého a čistého průjezdu zatáčkou, při kterém Ti zadní kolo taky ustřeluje, ale podstatně méně a jinak, tenhle smyk nevyrovnáváš, jen jemně koriguješ plynem.....

13.8.2015 v 23:38 | Nahoru | #13
Jo jo Zdendo, já to znám, je mi jasné ,že powerslide je divácky zajímavej, ale časově pomalej.A to už tu vůbec nechci rozebírat čtyřpohonovky a samosvory. To by jsme se dostali úplně někam jinam. Jezdil jem kdysi oblastní závody s Waranem.Taková pěkná zábava. Chtěl jsem poukázat, že když seš trochu připravenej, tak ustřelený zadní kolo na mašině vůbec nemusí znamenat pád a většinou se to dá v pohodě vybrat.Nesmí tě to prostě zaskočit.

13.8.2015 v 23:45 | Nahoru | #14
Áááá, koukám, že jsi taky pěknej blázen.... No já mám za sebou pár let na hobbycrossové dráze... Všechno od škodovek a žigulíků, přes Moskviče 412 až po Hondu Civic. Takže dobře vím, o čem mluvíš . Jinak ustřelený zadní kolo je zábava na dobrej silnici. Když za něj může písek, má člověk hnědej pruh až na zádech

14.8.2015 v 00:46 | Nahoru | #15
Tak takhle nějak vypadá kontrolovaný smyk...
Ovšem ten MUSTANG je opravdu srdeční záležitost...

14.8.2015 v 01:14 | Nahoru | #16
yanek-cz> Jen ať mi to borci ukážou na českých silnicích

16.8.2015 v 14:22 | Nahoru | #17

yanek-cz píše: CB600> S tím rozložením váhy bych byl opatrný. Pokud budeš mít zadek těžší než předek, hrozí smyk předního kola a ten už určitě nedáš...]

Zadní pneu je širší, čímž se mění užitečné zatížení až na 70% u závodních motorek (jinak obecně platí uvedených 40/60) z důvodu prudké akcelerace ze zatáček.

25.8.2015 v 22:18 | Nahoru | #18
dneska jsem si vyzkoušel protisměrný řízení - asi jsem blbej, ale z toho videa ( twist of...) jsem to nepobral, ale kámoš mi to ukázal

a s jakou lehkostí se motorka naklopí, to jsem teda čuměl !!!!

5.9.2015 v 22:01 | Nahoru | #19
Tak jsem začal pomalu a zlehka trénovat drift... Podlaha v podzemních garážích Hypernovy je na to jako dělaná... Čekám, kdy tam na mě vletí ochranka. Přece jen moje FyJona není z nejtišších Tak až se dozvíte, že nezodpovědný motorkář v hypernově rozmlátil několik aut, tak mi něco nevyšlo

6.9.2015 v 20:09 | Nahoru | #20
ty zvíře
nějaký video z garáží by nebylo ?

7.9.2015 v 02:18 | Nahoru | #21
tlumex> Ty vole, tam fakt není čas natáčet. 2x až 3x se projet kolem a rychle pryč . Navíc takovej pilot zase nejsem, aby to stálo za natáčení. Teprv začínám

9.11.2015 v 20:03 | Nahoru | #22
něco pro delší zimní večer

9.11.2015 v 20:55 | Nahoru | #23
[quote=Džambulka]něco pro delší zimní večer

potvrzuju - je to celkem zajímavej dokument

26.3.2016 v 21:14 | Nahoru | #24
kluci, nepojedem do Buchláků ? Co vy na to ?

26.3.2016 v 21:15 | Nahoru | #25
Buchláky a BESIP

29.3.2016 v 13:31 | Nahoru | #26
nevím jestli už jsem to sem dával :) moje

29.3.2016 v 18:39 | Nahoru | #27
hejt> Nevím, co dělám blbě, ale mně to nejde otevřít....

30.3.2016 v 07:59 | Nahoru | #28
Buchláky vypadají hezky. Asi budu muset na operaci prodloužení stehen a lýtek, abych taky dosáhl na zem kolenem

30.3.2016 v 19:23 | Nahoru | #29
hejt : mě ten fejsbúk nejde otevřít
cb600: takovej čahoun jako ty nebude mít problém kolínkem na zem
ledaže.... si tě vezmem do parády a naučíme tě tajnou nauku...kterou ale nesmíš prozradit....a kolínko pak budeš dávat i na fichtlovi na kruháči u Bauhausu

30.3.2016 v 19:28 | Nahoru | #30
Publikováno 7. 9. 2015

Jeli jsme se projét se na Buchláky 26.6.2015 když v tom nám vyletěl chlap s Felicií do protisměru přes dvojtou plnou čáru a smétl Psa na zem a dělal jako by nic ujížděl dál... Já se zeptal jestli je v pořádku a že jo a jestli mám jét a chytit ho on že jeď po otočení sem viděl že už tam jsou za námi auta a tak sem je poprosil jestli mu pomůžou a zavolají sanitku a já jél.. po dlouhé cestě sem ho už viděl začal sem na něho najíždět a snažit ho nějak zbrzdit.. Povedlo se a slezl sem z motorky a šel za ním chlap co to zavinil seděl zamčený v autě po chvílí přemlouvání... konečně vylézl a co z něho vypadlo já nebyl za plnou a neujížděl sem jél sem se otočit.. ono když se na to podívate znovu vidíte že jsou tam odbočky kde mohl klidně zastavit a když už teda tak přece máte právo zastavit u nehody a né (někam se jét otáčet)