bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: razeni s mezi plynem
16.7.2015 v 02:08
Ahoj mám takový dotaz nevím co je na tom pravdy ale slyšel jsem ze když se radi dolů s meziplynem tak se ničí lamely :/ ale když řídíte na jedno válci bez tak ty kvalty nejdou nebo jdou ztuha :)
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 06:41 | Nahoru | #1
Jestli myslis "vrknuti" plynem pri razeni dolu, tak tim lamely naopak setris. Vyrovnas tim rozdil otacek, ktery by jinak musela vyrovnavat spojka. To znamena ze snizis treni (a tim opotrebeni) spojky!

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #2

Gilless píše: Jestli myslis "vrknuti" plynem pri razeni dolu, tak tim lamely naopak setris. Vyrovnas tim rozdil otacek, ktery by jinak musela vyrovnavat spojka. To znamena ze snizis treni (a tim opotrebeni) spojky!



když se trefíš

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:03 | Nahoru | #3
Svata pravda Chce to cit a cvik

2 reakcí na tento příspěvek razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:15 | Nahoru | #4
je to jen efekt.... abys něco šetřil,musel bys mít neutrál a spojku v záběru,což nemáš. maximálně tím dokážeš zvednout spotřebu.nic vic..nic mín

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:28 | Nahoru | #5
ja1> Razeni pres neutral je setrnejsi pro prevodovku. Vrknuti zase usetri praci spojce... a zadni pneumatice

3 reakcí na tento příspěvek razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:31 | Nahoru | #6
kdxž to vemeš logicky tak ty rozepneš spojku ,lamely se od sebe odlepí a ty je plynem roztočíš rychleji čímž odletí olej a pak se zas po zařazení rychlosti spojka sepne a otáčky se zase musí srovnat.. ano lamely rychleji ubývají

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:34 | Nahoru | #7
meziplyn se používal při řazení v nákladáku kde nebyly synchrony v převodovce a bez meziplynu jsi nezařadil... jinde není potřeba

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:40 | Nahoru | #8
Ja1: přesně jak píšeš, spekulace o tom, jestli to šetří, nebo nešetří gumu, to už asi záleží na stylu jízdy, je to subjektivní záležitost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:40 | Nahoru | #9

ja1 píše: je to jen efekt.... abys něco šetřil,musel bys mít neutrál a spojku v záběru,což nemáš. maximálně tím dokážeš zvednout spotřebu.nic vic..nic mín



Mýlíte se, doporučil bych nastudovat problematiku než tady šířit bludy. "Meziplyn" má svoje opodstatnění. Ale abych byl fér, tak aspoň s tou spotřebou jste to trefil.

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:42 | Nahoru | #10
Pulku lamel (mam na mysli vicelamelovou spojku), ktere jsou spojeny se vstupnim hridelem prevodovky, urychli kopnuti nizsiho stupne. Druhou pulku, spojenou s motorem, urychli vrknuti plynem. Pokud se to spravne trefi, tak rozdil v jejich rychlosti je minimalni, poustis rychle spojku a dochazi jen k malemu prokluzu. Pokud nevrknes, ale poustit pomalu spojku aby se ti srovnaly otacky vstupu a vystupu, logicky spojka prokluzuje a roste opotrebeni

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:44 | Nahoru | #11

ja1 píše: kdxž to vemeš logicky tak ty rozepneš spojku ,lamely se od sebe odlepí a ty je plynem roztočíš rychleji čímž odletí olej a pak se zas po zařazení rychlosti spojka sepne a otáčky se zase musí srovnat.. ano lamely rychleji ubývají



a co když tam olej není?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 09:53 | Nahoru | #12

torvik píše: Mýlíte se, doporučil bych nastudovat problematiku než tady šířit bludy. "Meziplyn" má svoje opodstatnění. Ale abych byl fér, tak aspoň s tou spotřebou jste to trefil.



Já vidím jediné opodstatnění v tom, že tzv. meziplynem srovnáš při řazení dolů otáčky zadního kola, tedy rychlost vozidla s otáčkami motoru při dané konkrétní zařazené rychlosti, tudíž jízda bude plynulejší, spolujezdec nebude skákat tam a sem, zabráníš tím smyknutí zadního kola vlivem brzdného účinku motoru, tím se může šetřit zadní guma, to však musíš ten meziplyn trefit, ale není to bezpodmínečně nutné, pokud nejedeš střelbu na okruhu.

Jinak nevím, měl by jsi nám to tady vysvětlit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:00 | Nahoru | #13
onderfaus> Presne tak, jedine opodstatneni je to srovnani rychlosti. Ale krome spotreby benzinu z toho plynou same vyhody. Tazatel se ptal, jestli tim nenici lamely, takze JEDNOZNACNE NENICI. A s tou plynulosti jizdy, to je prece jeden z dukazu spravneho ovladani motocyklu a je jedine dobre, pokud se to ridic nauci uz "zamlada" na 125

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:13 | Nahoru | #14
Gilless> tak on tě k tomu vyšší objem donutí sám Párkrát blokne kolo a začneš dávat meziplyn

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:23 | Nahoru | #15
Řazení nahoru s meziplynem je blbost. Jako dá se to, ale postrádá to jakýhokoliv smyslu. Dolů se to hodí hlavně při ostřejší jízdě, třeba když potřebuješ před zatáčkou rychle podřadit klidně i o dva kvalty dolů, nebo když jedeš třeba 120kmh a víc a potřebuješ podřadit níž kvůli lepšímu zrychlení při předjíždění. Udělat to bez meziplynu, kterým vyrovnáš otáčky motoru s kolem/rychlostí (laicky řečeno), tak se ti zablokuje zadní kolo a jde do smyku (jako kdybys v padesáti podřadil na jedničku a pustil spojku - nezkoušej to, malá 125 by to nemusela dlouho vydržet). Ale se správně trefeným meziplynem motorka pak jede krásně plynule.

Třeba tady ve 2:10 podřadím s meziplynem. Udělal jsem tam sice tu chybu, že jsem měl po podřazení hned plynule přidat plyn a ne to nechat přibrzdit motorem - jednou jsem to udělal ze 4. na 2., byl jsem pomalej na spojku a došlo na nechtěnou jízdu po zadním. V 6:15 by už měl bejt lepší. Samotnej proces meziplynu je už snad v pořádku

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:26 | Nahoru | #16
Toto téma tu bylo mockrát a vždy co člověk, to jiný názor . Já jsem ze začátku podřazoval bez meziplynu, pak jsem jednou vezl strýce, který si toho všiml a řekl mi, ať to dělám. Tak teď podřazuju vždy s meziplynem. A přijde mi to takové přirozenější.

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:37 | Nahoru | #17
ono to není meziplyn v pravém slova smyslu(to je u převodovek bez synchronů a funguje to tak, že vymáčkneš spojku->vyřadíš->povolíš spojku->krátce přidáš->zmáčkneš spojku->zařadíš nižší kvalt).
U motorky jde opravdu pouze o to srovnat otáčky nižšího kvaltu a motoru, a to právě kvůli tomu, aby se nekouslo zadní kolo, neničila se řetězovka, převodovka a td.
Správně bys při podřazování pouze přidal plyn tak aby si pouze cvaknul nižší kvalt a motorka ani necukla(prostě krásně plynule tam sednul),
to se nechá i bez spojky a bez rychlo řazení, ale chce to cit a cvik :)
Pak jde řadit nádherně bez jakéhokoli odporu a je to i citlivé k převodovce.
Konec konců na motokrosu se tak řadí běžně a lidi co to uměj tak řaděj i na supersportu...

Naposledy editováno 16.07.2015 10:39:17

1 reakcí na tento příspěvek razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:45 | Nahoru | #18
Konec konců na motokrosu se tak řadí běžně a lidi co to uměj tak řaděj i na supersportu
tam jde o otáčky motoru víc než o řazení...podívej se kolik závodníků používá vrknutí plynem .....lepší je se naučit řadit včas a bez vrkání

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:48 | Nahoru | #19
Tady ještě jeden vrkal

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:50 | Nahoru | #20
to: ja1 Já jsem jsem nepsal že vrkne plynem to ani nedokáže pokud nevymáčkne spojku,
on si vrkne jenom pokud si chce podřadit a pomoct si spojkou aby se motor líp zberkal.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:52 | Nahoru | #21

ja1 píše: Konec konců na motokrosu se tak řadí běžně a lidi co to uměj tak řaděj i na supersportu
tam jde o otáčky motoru víc než o řazení...podívej se kolik závodníků používá vrknutí plynem .....lepší je se naučit řadit včas a bez vrkání


Když se podíváš na starší záznamy závodů vrkají všichni závodníci. Mizí to s příchodem antihop spojek.
Mluvím o silničních závodech. Motokros je trochu jiné kafe.

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:53 | Nahoru | #22
byl tady o tom slušně sepsanej článek... ale ať ho najde někdo jinej, mě to nebaví furt dokola a navíc... přestaňte tu teoretizovat a jděte si to vyzkoušet... pokud trochu vnímáte, jak běží motor, tak ucítíte, že je mu to příjemnější... nahoru se dá řadit i bez spojky... dolů vždy se spojkou...
Občas řadím nahoru bez spojky... ale to je většinou, když zrovna šahám na tu kočku, co sedí za mnou

Naposledy editováno 16.07.2015 11:03:24

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 10:58 | Nahoru | #23
[quote=1100Virago]Když se podíváš na starší záznamy závodů vrkají všichni závodníci. Mizí to s příchodem antihop spojek.

Ano, a taky prichodem elektroniky, ktera meziplyn davkuje sama a velmi presne

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:12 | Nahoru | #25
1100Virago> staré motorky nedrželi volnoběh aby po pádu chcíply a karbce měli jen šoupě ,o směsi se dá taky bavit... dřív musel vrkat aby nestratil motor točky a neulil se. dnes je to pasé

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:18 | Nahoru | #26
Motokros jsem dával jenom jako příklad, protože jak jsou tam kvalty blízko sebe tak to dovede i takový poleno jako jsem já :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:23 | Nahoru | #27
Harry007> vidíš píší jemně zvýšit otáčky.. žádné vrkání.. přidat jen tolik,aby po zařazení a puštění spojky měl motor stále stejné otáčky.. ale to se musí naučit poslouchat motor

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:30 | Nahoru | #28
ja1> Ale prece presne o tom celou dobu mluvime! Nikdo nerika, ze mas pri razeni vytocit motor do omezovace a pak to nechat padat nebo zase zpomalit poustenim spojky. Jenom slovickareni

(reakce na) razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:36 | Nahoru | #29

Harry007 píše: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/razeni-prevodovych-stupnu-13174.html



Hezky napsaný článek, ale co nám vlastně řekl, kromě toho, že u motocyklů se používá nesynchronizovaná převodovka,což každý kdo tu chce diskutovat musí vědět, a že jsou různé technické vychytávky jak zrychlit řazení, tak jen to, že je třeba srovnat otáčky hřídelů převodovky a jestli je srovnáš adekvátním přidáním plynu když vymáčkneš spojku, nebo vrknutím, což je taky možnost, je snad úplně jedno, já jezdím tak i tak, jde jenom o cvik jak ti to vyhovuje.

razeni s mezi plynem

16.7.2015 v 11:53 | Nahoru | #30
Ještě si můžeme pustit naše oblíbené naučné video. 1:21:42 se tomu začínají věnovat.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E Aposhtol 4 8.8.2023 v 19:31 krokoš
Xrko za 32000 Honda XR 125, Honda XR 125 L fissionCZ 14 6.1.2021 v 16:56 Massakra
Pneu na XR 125 do terénu [1, 2] Honda XR 125 dave-lister 52 6.12.2020 v 07:04 dave-lister


TOPlist