bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ jake lamely spojky
Nazdar dneska mi došla trpělivost se spojkou u mzty když jsem sundal kryt čekalo mě nemilé překvapení :D














uštíplá lamela a oje.... unašeč :D takže mé otázky zní co je to za lamely myslel jsem že tam budou korkové ? a dále ten unašeč je potřeba vyměnit to je jasné ale je potřeba sundat koš ? děkuji za odpovědi.

Naposledy editováno 16.07.2015 23:50:21

1 reakcí na tento příspěvek MZ jake lamely spojky

15.7.2015 v 23:50 | Nahoru | #1
ahoj lamely maš správné. korkove tam byt nemaji. každopadně unášeč je na výměnu a koš sundavat nemusiš.jen narovnáš jisticí podložku a povoliš středovou matici a vyndaš unášeč i s lamely. tot vše

(reakce na) MZ jake lamely spojky

16.7.2015 v 23:47 | Nahoru | #2
Nick86> ale ty zuby unašeče ještě stačí na podložky možná ještě není tak strašný a říkal jsem si jestli nevyměnit první lamely nevim kolik je minimální tloušťka a jak jsem to složil tak se nevracela nakopávačka přitom segment nový a pružina je ok tak nevim a korkové lamely se normálně do mz prodávají tak nwm :D

1 reakcí na tento příspěvek MZ jake lamely spojky

16.8.2015 v 23:12 | Nahoru | #3
Zdravím,
k první fotce: špatně založená pojistná podložka matice unašeče - plech podložky, který je ohnutý na matici na ni nepatří, patří přiohnout a nacpat mezi výlisek vlevo od kroužku (11-tá hodina) označující olámaný unašeč a výlisek pro závit šroubu držícího distanční podložky, talíř, pružinu atd spojky. Takto "zajištěná" matice unašeče spojky se klidně povolí. K matici se ohýbá kratší výstupek na pojistné podložce. Doporučuji předělat.
Unašeč máš v docela dobré kondici - já ho mám výrazně více olámaný a nijaký vliv na funkci to nemá - klidně ho používej dál.
Lamely se používají COSSID a stačí vyměnit ty s ulámanými jazýčky. Pozor - nové lamely je potřeba po CELÉM obvodu zabrousit pilníkem, aby v koši hrkaly!
Minimální tloušťku lamel moc řešit nemusíš - nová lamela dohoní případné ztráty na starých lamelách a stejně budeš znova nastavovat vůli ve spojce.
Nakopávačka se Ti nejspíš nevrací proto, že jsi nepředepnul pružinu o jednu otáčku.
Máš slícovaný segment s rozběhovým kolem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ jake lamely spojky

17.8.2015 v 11:49 | Nahoru | #4
AresMlok> už je vše ok nakonec jsem koupil rovnou komplet lamely nové a ano ten unašeč jsem se taky ptal je to ok jde o to aby stačil na zuby těch mezilamel no dal jsem teda ty lamely a ze začátku vůbec nic prostě nezabíraly pak jsem si vzpoměl že jsem je nedal přes noc do oleje tak ono to asi není úplně nutné ale i tak jsem tak provedl pak jsem zjistil že já kok.... jsem tam dal obráceně přítlačnou pružinu no jak by to taky mohlo fungovat že ? no teď je vše ok pak jsem zjistil že jsem potřeboval ještě jednu kuličku z pravé strany dal jsem ji tam a vše funguje spojka jde jak má :D stojim na místě na rychlosti a ani se nehne jo a tu nakopávačku jsem též spravil ano byla přetočená pružina prostě byla celá otočená ani to nemohlo vracet takže jsem to napnul nakopávačkou prostě jsem to celé přetočil no jediná otázka co ještě tak mám je to že spojkový koš by měl mít radiální vůli tu tam mám ale nevim proč tam mám i axiální jako jede jede ale neměla by tam být ne ? protože občas to má vliv na startování protože segment nejde ůplně přesně do zubů toho kola co je za košem nevím jestli se vůle ňák vymezuje mě to až tak nevadí ale prostě někdy ta nakopávačka je zaseklá a musim na ni zlehoučka podupávat a když nic tak dát kvalt a jenom drcnout pak vyřadit a zas de sem přesvěčen že je to tou vůlí takže tak no já sem rád že jede :D ale do spojky se budu ještě určo vracet každopádně díky.

(reakce na) MZ jake lamely spojky

14.9.2015 v 21:51 | Nahoru | #5
Simso> Jj, axiální vůle by tam býr neměla, ale vždy trochu bude - výrobní tolerance a kvalita druhovýroby či opotřebování prvovýroby. Jediný co můžeš ovlivnit jsou podložky pod koš a hřídel pružiny. Co se týče segmentu a rozběhovýho kola, stačí je slícovat, aby chodily v ose. Že se občas seknou, seknou - to je zase důsledek opotřebování, ale je rozdíl, jestli ubývá první zub na segmentu z čela nebo prvních pět šest zubů na segmentu z boku - to pak ožvejká i rozběhový kolo. Někdy pomůže pilník, jindy otočit segment. U některých umělců výměna segmentu i rozběhového kola...

Naposledy editováno 14.09.2015 21:54:18

MZ jake lamely spojky

1.10.2015 v 20:05 | Nahoru | #6
Jen doplním na jaký unašeč jezdím já - olámán předpředchozím majitelem. Funguje dobře, i když zoufale vypadá



MZ jake lamely spojky

4.10.2015 v 21:53 | Nahoru | #7
tak teď už sem v klidu :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3866, 3867] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 115992 Včera v 16:43 Jirka4137
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin


TOPlist