Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zdar pánové,mám takový problem,dnes jsem přijel z projíždky a dam motorku do garáže a koukam ze se kouří z baterky a hlavně mi cca po minutě jízdy praskne pojistka na potkávací světla.Nevíte nekdo co stim ?
Baterka může být v háji od toho přebíjení, můžeš tam mít třeba jen 1/2 elektrolitu, jestli vařila. Mě se jí tenkrát podařilo zachránit dle instrukcí z Otosu: baterku otevřít, dolít až nahoru destilkou a nechat otevřenou nabít (dost se při tom zahřeje). Potom vylít přebytečnou (nevsáknutou) vodu, zavřít a zkusit. Jak jsem psal, moje to celkem rozchodila, měla pak 90% původní kapacity.
Pojistka může praskat právě proto, že regler pouští ven víc voltů než má (zpravidla dává max 14,5V), alternátor může dávat do regleru klidně 100V (dle typu moto). Mě onehdá taky vařila baterka, popraskané všechny žárovky, nějaká ta pojistka a poškozená řídící jednotka...
Co se týče dobíjení, tak to celkem pěkně sepsal gugo zde