globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vespa nestartuje, pravděpodobně problém s řídící jednotkou
9.7.2015 v 20:13
Dobrý den,
mám závažný problém s nedávno koupenou Vespu ET2 Iniezione (jde o typ kterých se už nevyrábí a celkem se jich nevyrobylo úplně moc).
Nebudu tady teď popisovat svůj příběh s nejmenovaným servisem. Jde o tohle.
Jednoho dne Vespa chcípla a už ji nešlo nastartovat.Odtáhli ji do servisu a po nějaké době přišli s tím že jde o vadnou řídící jednotku (nejsem odborník, nevím jestli se tomu tak opravdu říká, šlo o tu krabičku, do které vede konektor, a z ní vede další kabel se svíčkou do válce). Jednotky se už nevyrábí a nová nešla sehnat, až po dlouhé době jsem ji sehnal sám přes Ebay z prodejný nových a použitých dílů v Itálii. Asi nemusím zmiňovat že samotná jednotka nebyla nejlevnější a doprava byla skoro stejně tak drahá :)
Servis ji namontoval a Vespa zase normálně fungovala.
Po několika dnech ale zase chcípla. Vyndal jsem svíčku, byla od oleje, tak jsem ji očistil a podařilo se to nahodit, příští den ale zase chcípla a už nechtěla ožít.
Jsem zase na začátku. Dost signálů napovídá, že něco ve skútru ničí řídící jednotky, ale doufám že to bude v něčem jiném, protože jestli jsem jí kupoval zbytečně a jestli bych měl shánět další…

Ještě podotknu že svíčku jsem zkoušel vyndat a přiložit závitem na šroub motoru a při nastartování opravdu neházela jiskry. Při starování startér normálně točí, ale motorka motor se vůbec nechytá, z výfuku nejde žádný kouř. Takže problém asi opravdu bude kolem jednotky. Další věc asi nesouvisí ale pro jistotu ji napíšu, vypadá to že ukazatel se vůbec nefunguje. Po nastartování vyjede do poloviny nádrže a tam je celou dobu, i po dlouhém projetí i po natankování plné nádrže,tak jestli to není něco vyzkratovaného, co by třeba působilo tyhle problémy.

Nenapadá prosím někoho o co by mohlo jít? Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Jakékoliv požadované detaily doplním.

Předem děkuji za jakýkoliv podnět nebo radu.

VS

Vespa nestartuje, pravděpodobně problém s řídící jednotkou...

10.7.2015 v 08:38 | Nahoru | #1
Podle myho nazoru je tam univerzalni zapalovaci jednotka, kterou ma 4/5 malych skutru a je k mani za +/- 250 CZK. Sezen si kamarada elektrikare - jakyhokoli, nemusi to byt autoelektrikar, ale mel by umet aspon trochu anglicky a mit k dispozici obycejny multimetr- a at e podiva na odkaz. V odkaze je detailni a DOBRE POPSANEJ POSTUP IDENTIFIKACE ZAVADY, vctne hodnot odporu civek a napeti, ktere davaji pri protoceni.
Zavada nemusi byt v jednotce, muze byt blba snimaci sonda na statoru, nebo spatne nastavena, prip. i civka,ktera napaji jednotku. V tom pripade budes potrebovat stahovak rotoru alternatoru, aby ses k civkam dostal. Ten maji servisy, opravujici tyhle mrchy.
Zavady zapalovani Piaggio/Vespa

Naposledy editováno 10.07.2015 08:44:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vespa ET2 50 - boční stojan Vespa 50, Vespa ET2 50 mara029 0 2.7.2016 v 16:04 mara029
Vespa ET2 zabírá až ve vyšších otáč... Vespa ET2 50 neonknght 4 9.7.2015 v 20:15 neonknght


TOPlist