globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ninja - prehriva se
5.7.2015 v 22:22
Ahoj :)

Máme s tátou problém dovezli jsem si novou motorku Ninja r.v. 2004 od jednoho chlápka co zamaskoval všechno co se dalo takže při koupi vypadalo všechno v pořádku motorku jsme po ose přivezli a všechno v pohodě druhý den to jel táta projet a někde z chladiče tekla voda ( opravovaná díra ) tak to jsme opravili ale máme další problém motorka nejde pod 100°C a to za normální jízdy a když se jen zastaví na semaforu je tam 112°C v chladiči je nová destilka komplet umytej žadnej bordel tam není všechno těsní . Vůbec už nás nenapadá co by to mohlo bejt zkoušíme to prvně tady jinak se bude muset do servisu :(

Děkuji za každou radu

1 reakcí na tento příspěvek Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 22:27 | Nahoru | #1
Aby do toho někdo nenalil takovou tu kouzelnou lahvičku na utěsnění chladiče. To poradili kdysi někde máti nalejt na benzínce do auta a pak se to přehřívalo a musel se dát novej chladič a vše co šlo propláchnout. vše bylo pokrytý takovou divnou káškou

2 reakcí na tento příspěvek Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 22:30 | Nahoru | #2
jen destilka? Nevím, jestli si to jen blbě nenapsal, ale mělo by to být myslím v poměru 1:1 k fridexu a nebo kup speciální chladící kapalinu (ale to bych vzhledem k ceně, do té doby, než zjistíte, čím to přesně je asi nekupoval).
V současném počasí si myslím, že ta teplota nemusí být problém, ale musí tam být správná chladící směs, která pak nevře při 100 ale při vyšších teplotách.
Moc si to taky nepopsal, co větrák funguje, spíná, co expanzka, teče to z ní, nacucává si to zpátky, co víčko těsní atd. atd.?

(reakce na) Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 22:38 | Nahoru | #3
BladeRider> Do chladiče se něco takovýho lilo ale měli sme to už jednou odzkoušené na jiné motorce a tam to bylo v pořádku a vlastně navíc se po tomhle chladič vypouštel a ta voda byla v pohodě žádná kaše

(reakce na) Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 22:45 | Nahoru | #4
mmks> ano jen destilku jsme tam dávali tak ta by měla chladit nejvíc a právě do doby než to zjistíme tak tam necháme jen tu destilovanou vodu . a na 100°C to bylo i když nebyli takoví vedra . větrák funguje a nikde už nic neteče kapaliny všude na ryskách ........ vím že sem toho moc nepopsal atd .... ale moc tomu taky nerozumím a proto sem se obrátil sem

Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 23:18 | Nahoru | #5
Já si myslim že tak či tak to chladič pokryje malou vrstvou čehosi a o něco míň chladí a pak se může zvednout o pár stupňů teplota. Chlápek co nám pak dovez novej chladič mi říkal že to je jen na dojetí a může se stát že chladič v některejch případech už tak dobře nefunguje. Já už to nikdy nezkoušel já radši chladič vždy zaletoval to vyjde levnějc.Takže jinou zkušenost s timhle přípravkem nemám. To že ve vodě nic nejni je jasný je to na těch stěnách ani já ve vodě nic neměl. Kolik má mít přesně teplotu tvoje motorka netušim ale já tam mívám od 95-105 °C jak je teplo a jedu pomalejc jde to nahoru až sepne ventilátor.

Ninja - prehriva se

5.7.2015 v 23:28 | Nahoru | #6
určitě bych nahradil destilku za chladicí kapalinu mám to odzkoušené a destilka by měla být jen dočastné řešení toho když někdo nemá chladící kapalinu, jestli to na jiné motorce nic nedělalo tak je to dost možné, ale každá motorka reaguje jinak..:)

Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 08:10 | Nahoru | #7
já si taky myslím, že by to chtělo obětovat těch pár korun do fridexu a naředit to - má vyšší stupeň varu, měl by mít lepší schopnost odvodu tepla atd. Podle toho co popisuješ se ti zdá, že teplota je vysoká, ale nikde nic neutíká, vše funguje. Takže pokud to není v pořádku (tuším, že třeba na mojí se větrák pouští až kolem 105st C - ale nerad bych kecal) tak mě napadá jen to, že chladič už byl vícekrát zanesený/opravovaný a nemá už takovou schopnost chladit.

Naposledy editováno 06.07.2015 08:12:05

1 reakcí na tento příspěvek Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 08:16 | Nahoru | #8
destilka nebo chadici kapalina - to je z pohledu chlazeni mtoru uplne jedno. Podstatny je, abys mel chladici soustavu tesnou a aby spravne fungovalo vicko na expanzce a chladici. Pokad to mas tesny, tak voda nevre pri 100 stupnich, alepodstatne vys a motor se spravne chladi. Tech 112 stupnu neni pri soucasnejch teplotach adna tragedie, radsi bych vymenil olej za vyrobcem doporucovany!!!

Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 08:35 | Nahoru | #9
Já teda nevím ale ta motorka at tam je destilka nebo chladící směs by neměla jít normálně na 112 stupnů..To nebude tím...Mě zx10 spíná jako jediná motorka co jsem měl né až okolo 102-104 st ale už při 98 a spadne vždycky na 92 a sahara přestane foukat...Viděl bych to spíš na špatný termostat...Teda pokud se ti nestrácí voda a v expanzce je po vychladnutí pořád stejné množství tekutiny..

1 reakcí na tento příspěvek Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 09:17 | Nahoru | #10
Zkouknete taky termostat jestli neni zaseklej,a jestli nemi ometena vodni pumpa... A tu destilku po vyreseni problemu nahradte nemrzkou...ono totiz ma mmj Antikorozni a Antioxidacni slozky,ktery ti udrzujou system v cajku vcetne gufer vodni pumpy...

(reakce na) Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 09:48 | Nahoru | #11
miguel323> Tak tak a hlavně má bod varu né ve 100 ale někde 112 st tuším..

(reakce na) Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 10:29 | Nahoru | #12

sered píše: destilka nebo chadici kapalina - to je z pohledu chlazeni mtoru uplne jedno.!


Není. Měrná tepelná kapacita vody a chladící kapaliny před naředěním je značně odlišná. Při 20 stupních celsia je tepelná kapalina čisté chladící kapaliny zhruba poloviční. Teda lehce přes polovinu cca 2600 dle typu. Při zahřívání sice roste, ale pro správné měření a sledován teploty je bezpodmínečně nutné dodržet předepsaný poměr kapaliny a vody nebo bod mrazu. Při použití neředěné chladící kapaliny např. hrozí přehřátí a poškození/zkroucení hlavy. Při pužití pouze vody je nutná zase dlouhá doba pro ohřev motoru i ochlazení a ventilátor to poté nemusí "stíhat". Hlavně v tomhle horku a opět riziko např. krátkodobého přehřátí.

1 reakcí na tento příspěvek Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 11:37 | Nahoru | #13
Ja pokud jezdil po okrskach tak teplota okolo 75 - 80 , jakmile jsem prijel do mesta a nejake postavacky tak tam bylo kilo cobydup a hned spinal vetrak.

Pokud jsi to zkousel nekde na popojizdeckach ve meste a v tomhle vedru, tak bych pockal s resenim na nejake normalnejsi pocasi a delsi projizdku.

Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 14:16 | Nahoru | #14
Pri teto venkovni teplote ktera venku posledni tri dny panuje se me motorka na semaforu taky ohreje na 105 stupnu.

Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 14:28 | Nahoru | #15
teploměr nemám, ale větrák se mi ani v těchto vedrech nesepne Fazer chladí moc dobře, ale u ostatních se nedivím, že jdou přes 100°C

(reakce na) Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 16:45 | Nahoru | #16

Creck píše: Ja pokud jezdil po okrskach tak teplota okolo 75 - 80 , jakmile jsem prijel do mesta a nejake postavacky tak tam bylo kilo cobydup a hned spinal vetrak.

Pokud jsi to zkousel nekde na popojizdeckach ve meste a v tomhle vedru, tak bych pockal s resenim na nejake normalnejsi pocasi a delsi projizdku.

Pokud píše že nejde pod 100 st tak to asi v pořádku nebude.Já jezdím ted celý dny a pokud popojíždím i ve městě tak teplota nejde ani přes 100 protože mě spíná sahara v 98 a ještě se mi nestalo aby to neuchladila...

Ninja - prehriva se

6.7.2015 v 21:26 | Nahoru | #17
Nevím ale přijde mi jako blbost soustředit se na to jestli tam má destilku nebo chladící kapalinu s ohledem na to co řeší.
Tyhle Ninji jsem měl dvě a žádná neměla vůbec snahu se přehřívat. Naopak jak tu někdo psal, sahara spínala už při teplotě okolo 100 a to už musela být popojížděčka po městě. Okresky a volnej průjezd městem vždycky do 90. Pokud jede na 112, tak bych řešil to, jestli je motor správně chlazen. Tedy ta vodní pumpa, atd. Prostě správná cirkulace chladící kapaliny.

Ninja - prehriva se

7.7.2015 v 04:34 | Nahoru | #18
Tak vypadá že všechno těsní ale zjistilo se ze když se zapne větrák tak teplota se změni jen třeba o 4°C max a přitom větrák se točí .

A Děkuji všem za rady

(reakce na) Ninja - prehriva se

17.6.2021 v 22:05 | Nahoru | #19
Cau mohl bys mi napsat co to tehdy bylo? Dela mi to ted uplne stejne zx10r 2004. Dik moc lukas

Ninja - prehriva se

18.6.2021 v 07:21 | Nahoru | #20
ZX-9R obecne v teple a poskakovani po meste se drzi cca kolem 82, pri dlouhem stani nekde v kolone to jde rychle nahoru a ventilator spina pri 105, za mestem kdyz je mozne jet minimalne predpisove a i na neco jineho nez 1,2,3 tak i v tomto vedru je to bez problemu pod 70 a je to pak lepsi i pro mne, protoze nejde z vydechu tolik horka na mne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nová baterie nevydrží déle než 5 dn... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja Italy777 49 Dnes v 17:44 PetrL3
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 543, 544] Kawasaki ZX-10R Ninja Bubrak-ZX10R 16301 16.4.2024 v 16:26 FiZzeR
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja Baciszx9r 2 7.4.2024 v 10:17 Baciszx9r
Při vypnutém motoru mi pořád bliká ... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja lukash321 33 12.3.2024 v 12:11 Straza.ninja
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist