bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou moto pro staříka
20.6.2015 v 00:46
Zdravím kolegy a kolegyně

Chci Vás poprosit jestli by jste mi nepomohli s výběrem moto. Je mi 47 let. jsem vysoký 176cm,a váha 96kg. Před měsícem jsem dodělal neomezený Áčko. Zkušenosti s moto mám jedině ze Simálu sr50 a tři roky jsem jezdil na skůtru Honda pcx 125. Motorku chci na pohodovou jízdu takže asi spíš cestovní enduro. Aby to mnělo pohodlné sedlo,trošku ochranu před větrem a hlavně úsporné jak na benzínu tak kolem toho . Díval jsem se na tu Hondu integru ale je to skůtr nevim ,ale líbí se mi od Hondy NC 750 a nebo Suzuki DL 650 V-strom. Investovat můžu do toho max. 120 000 Kč.

Děkuji za pomoc při výběru moto.


Naposledy editováno 01.07.2015 19:24:42

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 00:50 | Nahoru | #151
Dráťa> Vždyt jsem psal at jezdí na kole.A ty chytrolíne jsi jeho mluvčí? jdu raději spát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 06:24 | Nahoru | #152

Dovi píše:  

OK, spotřebu jsem psal (2.67 l/100 km), naježděno od prvního dotankování do druhého dotankování do plné bylo 403 km již popsaným pohodovým stylem respektujícím české zákony (obce do 55 km/h tachometrových, okresky do 90 km/h).
Průměrnou rychlost nevím přesně, ale odhadnul bych ji v souhrnu přes všechny ty vesničky a po okreskách tak okolo 60-65 km/h. Za ty 4 stovky kilometrů mě sice pár řidičů v autech na delších rovinkách předjelo, ale to je pochopitelné - já dodržoval tu 90ku a oni ne. Ještě jim v případě nutnosti uhnu ke kraji a rukopu pokynu, že o nich vím a ať si jedou - nemám s tím problém.

Je to zatím stále záběhový režim, kdy se snažím střídat rychlostní stupně víc než je nutno a měnit často otáčky plus zátah a brždění motorem, aby si to pěkně spolu všechno vzájemně sedlo. Plyn přidávání s citem (ne s těžkou rukou), aby to ještě syrový motor s rezervou všechno v pohodě pobíral a aby ještě nevytažený sekundární řetěz nedostával teď ze začátku zbytečně čočku - aby se vytahoval rovnoměrně a polehoučku.
 


Tak to, že jezdíš jako důchodce na cruiseru jsem předpokládal, nicméně nenech se mýlit, průměrná rychlost pohybu je kolikrát nižší o 5-10km/h než člověk předpokládá. Výpočet je jednoduchý, ale ten čistý jízdní čas znát musíš, jinak nespočítáš nic.

Já proti spotřebě nic nemám, sám bych vybíral moto podle toho, kolik žere, ale jezdit zase takové šílené eko rally je děsná nuda (několikrát jsem to zkoušel), ale jak říká klasik "proti gustu..."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 09:18 | Nahoru | #153
 
fockewulf>

Ano, je to tak, s průměrnou rychlost dokáže hodně zamávat i malé zdržení nebo zpomalení - ubíhající čas je neúprosný.

Viz klasický příklad cesty z A do B průměrnou rychlostí např. 50 km/h, kdy otázka zní, jaká průměrná rychlost musí být zase zpátky z B do A, aby celková průměrná rychlost byla 100 km/h...

Svoje průměrné rychlosti sice nesleduju, ale dalo by se to zjistit - třeba na své oblíbené cca 100 km kolečko přes vesnice, jedno město a přes okresky (ve skutečnosti je to vlastně osmička s dvěma okruhy 70 + 30 km) mívám jízdní dobu zhruba tak hodinu a půl až hodinu 35 minut (plus minus podle hustoty provozu, počasí atd.). Teď ale s novou mašinou byl ten čas zkreslený o množství zastávek po trase (časté focení plus občas čurací pauza)...
Viz galerie ve zdejším Motokatalogu http://www.motorkar...a/honda-nc-750s.html
Takže proto jsem to mohl jen odhadnout na ten můj víceméně stabilní celkový cestovní průměr mezi 60 až 65 km/h po takovéto kombinované kochací trase (střídavě přes vesnice a po okreskách při dodržování rychlostních limitů).

 

Ohledně té zdánlivě zbytečné "přesnosti":
S novou motorkou a s jejím chováním se teprve postupně seznamuju a mj. jsem si chtěl taky ověřit, jak moc se liší údaj palubního počítače od skutečnosti.
Palubák totiž vypisuje hodnoty zaokrouhlené na jedno desetinné místo, takže jeho údaj o průměrné spotřebě "2.8 l/100 km" může v sobě zahrnovat hodnoty od 2.7500 do 2.8499.. Proto je samozřejmě vhodnější srovnávat tento údaj palubáku se zdánlivě zbytečně přesně zjištěnou skutečnou spotřebou.
Je to čistě technický přístup nezanášet to další zbytečnou nepřesností vlivem dalšího svévolného zaokrouhlování, nic víc. 

Naposledy editováno 25.06.2015 10:30:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 11:26 | Nahoru | #154
Dovi> Když to tak čtu a představim si, že podobný teorie rozvíjíš i u piva, tak s tebou fakt asi moc psina nebude

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 12:32 | Nahoru | #155
Tak z tohohle vlákna si už nikdo motorku nevybere přečíst 155 příspěvků a z toho cca133 mimo téma,tak to zvládne jen masochista

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 12:33 | Nahoru | #156
Já naopak kvituju když někdo umí napsat věcně připomínky… a má to formu, argumentaci a ještě nepíše nesmysly…

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 13:09 | Nahoru | #157
Já tím stylem co popisuje Dovi jezdím za 5l s TAčkem, s NCčkem bych jezdil skoro zapolovinu, to už je hodně znát, obzvlášť v takovém Norsku. Prostě Honda vyrobila velkou spolehlivou motorku se spotřebou dváci. Proč jen to nedávají do cendura.

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 13:17 | Nahoru | #158
Tak ale nemůžeš moc srovnávat 10 let starou motorku na karburaci a moderní stříkačku, kde ti hodně udělá i taková blbost, jako vhodná palivová mapa.

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 13:50 | Nahoru | #159
TA700 je taky stříkačka a spotřebu má jen nepatrně nižší, tím to není. Je to konstrukcí motoru. Třeba Tiger 800 měl (má) se spotřebou problém, kdy žere o dva litry víc než přímí konkurent BMW 800. Triumph už udělal nějaké úpravy u nového, aby ji trochu snížil. I výrobci to řeší, zákazník si může kvůli tomu vybrat BMW.

Tohle Honda zvládla skvěle a navíc přidala, jako obvykle, i spolehlivost od 1. prodaného kusu. Kolik témat na podivné zvuky z motoru a zadřených motorů najdeš po netu na NC a kolik na BMW 800.

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 14:22 | Nahoru | #160
tvl, já to nechápu, takovou spotřebu nemá ani zahradní traktůrek... 2.6L mám nejspíš na volnoběh...

4 reakcí na tento příspěvek Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 14:47 | Nahoru | #161
Tady už se to tu řešilo (hledat to nebudu), na Youtube o tom byla nejaká videa, NC má udělanej tachometr pro mrdaly, prostě tachometr hodně přehání. Takže jestli v devadesátce ukazuje rychloměr 100, pak tedy nutně musí haprovat i počítání ujetý vzdálenosti. Pak by tedy Doviho zázračných 2.67 nebylo na 100, ale na 90 kilometrů => spotřeba 3L/100 km.

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 14:52 | Nahoru | #162
Dráťa> ale to ti taky dost penez ušetří Představ si že letíš po dálnici tachometrových 200 a passát tě ani nezastaví, protože pod 150 neberou

Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 15:01 | Nahoru | #163
Jo, taky to může bejt adrenalín, tacho ukazuje 10km/h a jezdec může klidně sesednout, protože stojí.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 15:04 | Nahoru | #164
Nazdar "Staříku"

za mne je volbou DL650. Mám k2008 a žádný problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 15:56 | Nahoru | #165
 

Dráťa píše: Tady už se to tu řešilo (hledat to nebudu), na Youtube o tom byla nejaká videa, NC má udělanej tachometr pro mrdaly, prostě tachometr hodně přehání. Takže jestli v devadesátce ukazuje rychloměr 100, pak tedy nutně musí haprovat i počítání ujetý vzdálenosti. Pak by tedy Doviho zázračných 2.67 nebylo na 100, ale na 90 kilometrů => spotřeba 3L/100 km.



Malá osvěta a uvedení věcí na pravou míru:

1)
To, že více či méně (zpravidla ale více) přeměřuje každý tachometr motorového vozidla, je fakt, který by měl být už dlouho znám každému řidiči/jezdci - děje se tak zcela ZÁMĚRNĚ.

2)
Velmi se ale mýlíš, když se domníváš, že "jestli v devadesátce ukazuje rychloměr 100, pak tedy nutně musí haprovat i počítání ujetý vzdálenosti". A tuto svoji domněnku vydáváš za fakt, na jehož základě buduješ nesprávné závěry.

Z toho, že záměrně (definovaně, výrobcem řízeně) přeměřuje tachometr, vůbec neplyne, že NUTNĚ MUSÍ (jak tvrdíš) přeměřovat i odometr. Tachometry běžně přeměřují o cca 7 až 10 procent (nezřídka i víc), ale odometry (na tom samém vozidle/motocyklu) jen o malý zlomek této záměrné tachometrové nepřesnosti, a navíc na obě strany (přeměřují i podměřují).

Pozn. for sichr:
Toto větší nepřesnosti tachometrů a malé nepřesnosti odometrů platí samozřejmě jen u originálně osazeného auta nebo motocyklu, tedy s origo kolama (ráfek plus pneu) a u motorek navíc s origo sekundárním převodem (původní počty zubů obou rozet/řemenic) dle specifikací.

____
 
Příklad typického (normálně nepřesného) tachometru:
Jedeš 55 km/h tachometrových, ale reálná okamžitá rychlost je 50 nebo 51 km/h (nepřesnost tachometru do 10 %)

Pozn.:
Zatím největší nepřesnost tachometrů u mnou provozovaných motocyklů jsem zjistil u boxera BMW R 1100GS, kde byla více než 15 % (skoro se blížila 20 %) - tachometrových 60 km/h bylo reálných cca 51 až 52 km/h.

____
 
Příklad typického odometru:
Ujedeš skutečnou vzdálenost 100 km a odometr udává (podle toho kterého vozidla) hodnotu typicky od 98.5 do 101.5 km, čili s odchylkou plus minus 1.5 %.

Takže ta přesně zjištěná spotřeba 2.67 l/100 km by se v případě typické 1.5 % nepřesnosti odometru projevila hodnotou od 2,63 do 2,71 l/100 km.
 

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 16:17 | Nahoru | #166
Dráťa> Nejdříve si o tom něco nastuduj, než začneš dělat závěry, je to jak psal Dovi. Auta taky přeměřují, ale na v diagnostice lze najít reálnou rychlost, ze které se počítá ujetá vzdálenost. Měl jsem skůtr, tam bylo 90 tacho 75 real, ale vzdálenost měřil přesně.

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 16:22 | Nahoru | #167
Dráťa> každej ukazuje cca 5-10 proc plus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 16:27 | Nahoru | #168
Dovi> ani sebedelsi příspěvek te nezbaví nálepky Mr.nuda

2 reakcí na tento příspěvek Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 18:26 | Nahoru | #169
Já vim, že to dělá každej tachometr, každej ukazuje víc než je skutečnost. A uvědomuju si, že výsledek zkresluje i sjetá pneumatika. Nicméně, u NC o tom byla nějaká diskuse, že ta odchylka od skutečnosti je vyšší než bývá běžné. Jak už jsem říkal, hledat to nebudu. Nevím, jak je to u digitálních počitadel, nicméně si nějak nedokážu představit, že by mechanický tachometry (na většině motorek starších 10 let) s náhonem z předního kola zvlášť ukazovaly (zkreslenou) rychlost a pak vedle ukazovaly skutečnou ujetou vzdálenost, když počítají jen počet otáček předního kola.

Pro rejpaly, prohnal jsem před časem litrový SV, na budíku 225 a už se mi nechtělo tahat víc, rozhodně to nebylo příjemný, a kamoš na mým XJR jel stejně rychle za mnou a divil, proč nejedu rychleji, jemu budík ukazoval 210. Mimochodem ujetá vzdálenost se nám při cestování v bandě na větší vzdálenost liší, a ne jen o metry

Pro fízly a pseudofízly, nejeli jsme na pozemní komunikaci

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 19:44 | Nahoru | #170
Dráťa> To, že si to ty nedokážeš představit neznamená, že to nejde. Rozhodně není možné, aby záměrnou odchylku tachometru třeba 10% ukazovalo i počítadlo vzdálenosti. Vážně si myslíš, že když třeba na internetu naplánuješ trasu řekněme 700km tak tacho ti ukáže 770km ? Jistě, může tam lítat 1% z důvodu pneu atd. ale rozhodně ne 70km.

Naposledy editováno 25.06.2015 19:44:55

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 20:15 | Nahoru | #171
Charlie_KM> Zdravím kroměříž jo v- strom je dobrá volba, sice to nemá výkon, je to uchlastaný proti mojí.

(reakce na) Jakou moto pro staříka

25.6.2015 v 21:24 | Nahoru | #172

jongi píše: Dovi> Když to tak čtu a představim si, že podobný teorie rozvíjíš i u piva, tak s tebou fakt asi moc psina nebude



Dává to smysl, pokud to pivo je starobrno...

Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 00:35 | Nahoru | #173
tak po dnešním odpoledni - za předpokladu, že zapomeneš na spotřebu jako podstatný parametr výběru - říkám, pořiď si XJR 1300. Vždycky se mi líbila, spolu s GSX 750, a teď byla možnost si jí půjčit jen za zálohu, tak jsem to udělal. Nemyslel jsem si, že je ta motorka zlá, to ne, ale že je taková...taková...no prostě hodná, to jsem si taky nemyslel. Kdybych měl srovnat svou R6 s tímhle, řekl bych nervózní hřebeček a zralá zkušená kobylka. Ta orgie točivýho momentu od volnoběhu, ten zátah! Během jízdy mně čím dál tím víc kovalo v hlavě slovo DŮVĚRA. Ta motorka jede jako nůž máslem všechny povrchy, všechny typy zatáček a 240kg není znát ani při pomalých rychlostech. A co je hlavní, ta motorka je krásná, má koule... Mimochodem, umí i pěkně upalovat, ale i to dělá s grácií a přehledem, ty kila tam jsou velký plus. Po mě si jí bral na vyzkoušení pán cca 60 let, kterej přišel tenhle týden na Yamaha Days pro tu samou motorku už podruhý a tentokrát s manželkou - a jsem přesvědčenej, že na 99,9% mu jí paní schválí a budou šťastnými majiteli skvělýho stroje. Vybírají srdcem.

(reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 07:21 | Nahoru | #174

vybouřená_mrkev píše: Jestli preferuješ hlavně úsporný provoz a chceš něco jednostopého, kde se nemusíš bát svištícího větru, poradím Ti jízdní kolo. Opravdu teda nechápu, proč s těmito preferencemi nezůstaneš u skútru. Kterýkoli nový model od Hondy raději nebudu komentovat, na mě těmito hrůznými výrobky opravdu zacíleno nemají a podle mého (jistě nesprávného) názoru řada NC nemá s motorkami nic společného. A to říkám s plným vědomím jako majitel echt holčičího stroje. Sakra chlape, to, že Ti je skoro 50 přece neznamená, že jsi odsouzen k trápení na takovýchto slabých užitkových keplech, kde je vyplavování adrenalinu nahrazeno tetelením nad uspořenou částkou za benzín. Až si navzdory mé radě koupíš NC, vezmeš ženu na výlet a budete chtít v kopci předjet kamion, možná si vzpomeneš.
Za mě - jestli do toho jdeš takto rozumem, protože Tě baví šetřit a cítíš se už starý - pak to jízdní kolo nebo skútr.

...............čéče na tom něco je!!!

Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 07:59 | Nahoru | #175
Známý vlastní více strojů. Afriku, GS 1150..............a přivezl lehce položenou NC v Xku. V dnešní době jezdí převážně na tomto stroji - prý musí trochu více řadit, ale je to obratné, spolehlivé a jezdí to snad na vítr. Jezdí ale již jen solo - pro dva to prý již není. Překvapivě nikoho s papírově nejslabším motocyklem nezdržuje. Ono to opravdu není o tabulkových parametrech. Na tak malý objem ten stroj má velmi solidní krouťák. A to je parametr, který tvoří plynulou a pohodovou jízdu. Není nutno přepečlivě číst zatáčku, správně nakvaltovat, posadit rafičku otáčkoměru na správnou hodnotu a teprve potom začít sklápět, hlídat si bod zlomu a při výjezdu příliš necukat zápěstím - ano, skvěle projetá zatáčka je také příjemné adrenalinové uspokojení..........................já osobně již více cestuji, než "sportuji", takže kochací stroj, kde průjezd zatáčkou řeší kolem sebe lelkující motorkář pouze heftem může být cestovatelsky příjemnější, než pořád držet na uzdě překoňovanou bestii.

Pohled staříka stejné věkové kategorie, jako tazatel.

(reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 08:47 | Nahoru | #176
 

Dráťa píše: Nevím, jak je to u digitálních počitadel, nicméně si nějak nedokážu představit, že by mechanický tachometry (na většině motorek starších 10 let) s náhonem z předního kola zvlášť ukazovaly (zkreslenou) rychlost a pak vedle ukazovaly skutečnou ujetou vzdálenost, když počítají jen počet otáček předního kola.



Proč by sis to neuměl dokázat představit?
Je to jednoduché a není v tom žádná vyšší matematika.

U "digitálu" stačí např. vynásobit přesnou hodnotu koeficientem větším než jedna, případně k výsledku ještě přičíst pár km/h navíc.
Je to čistě programátorská záležitost a zde se tvůrčí iniciativě výrobce meze nekladou.

U mechanické klasiky je (ne)přesnost tachometru záležitostí převodu za náhonem a celkového naladění tachometrového mechanismu (zpravidla na magnetoinduktivním principu nebo pracujícím s výřivými proudy rotujícího magnetického pole).

Ale laicky si to znepřesnění či naopak zpřesnění tachometru můžeš udělat snadno i Ty sám na koleně. Stačí Ti k tomu kus papíru, nůžky a fixka, kterou si nakreslíš svoji vlastní stupnici tachometru - přesnou nebo libovolně nepřesnou (přeměřující)...
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 08:49 | Nahoru | #177
 

gugo píše: Dovi> ani sebedelsi příspěvek te nezbaví nálepky Mr.nuda


Lepší druhej než bejt tuhej...
 


 

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 09:35 | Nahoru | #178
Dovi> ale tohle fakt nemyslíš vážně ?
Ten maník používal motorku pravděpodobně dost podobně jako ty...tedy za celý svůj dlouhý(krátký) motorkářský život to nedostal do smyku ...neučil se jak zvládat krizovky.... nevěděl co s tím, když se něco sere....
Tedy, když se nechal jednou ...nedej bože... unýst...jediná věc nač si vzpomněl byla brzda ... má přeci ABS a všechnu tu elektroniku...ejhle, ale fyziku ani elektronika nepřechčije.

Tohle sem určitě nedávej jako důsledek vysoký rychlosti (kterou ani nejel) ... tohle sem dávej jako důsledek čím dál tím většího konzumismu v moto světě... sedne na to každej, kdo má mezi půlkama díru ...a takhle to dopadá... ono zkušenosti...stejně jako ten entuziasmus se v krámě fakt nekoupěj...

i ze zdánlivě neřešitelný situace můžeš vyjít s trochou štěstí a umu živej ... jen nesmíš bejt jelito



Naposledy editováno 26.06.2015 09:38:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 10:00 | Nahoru | #179
 
t_freedom>

Zcela vážně myslím postoj "Lepší druhej než bejt tuhej".
Každý by měl znát svoje možnosti. Zlepšovat se dá (mělo by se) postupně a je škoda zbytečně ztratit život.

O tom dalším lze diskutovat.

Máš pravdu v tom, že:
- fyziku elektronika nepřechčije
- sedne na to každej, kdo má mezi půlkama díru
- zrovna tohle mohl být důsledek většího konzumismu v moto světě (zde možná nevyježděnost spolu s pořízením relativně výkonné a lehké mašiny)
- zkušenosti...stejně jako ten entuziasmus se v krámě fakt nekoupěj

Na druhou stranu bylo by asi nošením dříví do lesa dokumentovat to přísloví "lepší druhý než být tuhý" množstvím videí, kdy se zrakvili i ivelmi zkušení střelci.

Čili ta "pravda" bude podle mě někde uprostřed.
 

P.S.

Ten maník používal motorku pravděpodobně dost podobně jako ty...tedy za celý svůj dlouhý(krátký) motorkářský život to nedostal do smyku ...neučil se jak zvládat krizovky.... nevěděl co s tím, když se něco sere....


Nevím jak ten maník, ale smyk (nechtěný) jsem vybíral naposledy včera v podvečer na výjezdu z Olomučan v levotočivé odbočce směr Rudice (jedna z mých oblíbených tras severně od Brna). V zatáčce rozsypaný písek, naštěstí bez ztráty květinky - byl už trochu rozježděný autama a rozfoukaný, místa ke krajnici bylo ještě dost a za chvíli se to zase chytlo.
 

EDIT 27.6.2015:

Když tak tady je ten jeho crash kompletní - co tomu předcházelo a následovalo. Parta čtyř motorek, on vyjel jako poslední a spolu s předposledním se zřejmě snažili tu první dvojici dohonit.



Naposledy editováno 27.06.2015 19:19:15

(reakce na) Jakou moto pro staříka

26.6.2015 v 10:18 | Nahoru | #180
Dovi> bezesporu...

...i to, že sebevětší zkušenosti ještě neznamenaj, že se ti nic nestane... život někdy dokáže udělat zajímavý situace k řešení...který uspokojivý východisko prostě nemaj
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X 0Storm1 7 12.3.2024 v 10:25 0Storm1
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X skulo 2 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X ok4rm 73 31.1.2024 v 11:22 assassin
schránka na přilbu Honda NC 750X ochcik 3 9.1.2024 v 11:56 _pat_


TOPlist