bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odborníci sem!
 
18.6.2015 v 20:56
Tak,doufám že jsem nalákal ty správné osoby a teď k věci:
Řeším téměř stejný problém až na to že v inkriminovaném stroji je baterie nová.
Ve zkratce:Přivezena CB 500 na servis s tím že jeden válec žere svíčky a motorka stále hůře startuje.Karburátory vyčištěny,ale problém se starty přetrvával.Našel jsem uvedené vlákno a zkusil start s povytaženými fajkami.Motorka naskočila v podstatě na otočení.Dále jsem zjistil že je potřeba dát o půl otáčky více bohatosti než doporučuje manuál.Nakonec jsem vypozoroval,že na bezproblémové starty je potřeba maximálně nabitá baterie.I když částečně vybitá baterie točí v podstatě stejně rychle,nedojde ani k jednomu zápalu.
Zajímalo by mně jestli je to nějaká konstrukční slabost těchto strojů nebo záležitost některých kusů.A především bych rád objasnil důvod tohoto chování.Moje teorie je úbytek napětí na nějakém špatném spoji,případně nedostatečná rychlost výstupku pro snímač který poté dá špatné informace řídící jednotce a zápal je ve špatnou dobu.Jiskra je pěkná a pokaždé.Chtěl jsem napojit strobo,ale kabel je na fajce napevno.Možná by bylo potřeba vytočit kabel z cívky(pokud to jde).Nějaké teorie?

Naposledy editováno 18.06.2015 20:59:36

Odborníci sem!

18.6.2015 v 21:37 | Nahoru | #1
Je to tak jak pises. Baterie se muze chovat OK, pokles napeti pri startovani je velky. A kazdy ubitek je znat. Mam na me suzine baterii ktera se tvari ze je taky OK, ale po delsim stani je problem masinu natocit. Ne ze by netocila, ale to napeti je nizke. A kdyz uz chytne, tak ji trva nez se chytnou vsechny valce. Kdyz ji rovnou pripojim na startovaci baterii, tak chytnnou vsechny valce hned a bezi hned normalne. Staci kratka jizda a uz problem neni.

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci sem!

19.6.2015 v 05:55 | Nahoru | #2
To ale nevysvětluje,proč při povytažení fajek motor naskočí.Při poklesu napětí by měla být energie pro jiskru slabší.

Odborníci sem!

19.6.2015 v 06:06 | Nahoru | #3
nejsem odporník, ale co omrknout fajfky. Jen jestli nedochází ke svodům. Ona henta energie se pak nežene na jiskřiště svíce, ale část utíká pryč a ejhle, již je to pod hranicí minima potřebného.

(reakce na) Odborníci sem!

19.6.2015 v 06:37 | Nahoru | #4
Anti> Tím že povytáhneš fajfku, tak vznikne předjiskřiště a tím se zvětší napětí. Vedlejší vlákno jsem nečetl, ale doporučiju ti projít ukostření baterky a cívky. A jak tu bylo psáno fajfky, kabely, cívka, vše proměř dle manuálu.

Odborníci sem!

19.6.2015 v 06:42 | Nahoru | #5
Přesně jak napsal Ajk, povytažením fajky zesílíš přeskokové nápětí na svíčce, ale zároveň je kratší doba výboje. Pravděpodobně díky špatné baterii bylo při startu nižší napájení zapalovací soustavy a proto povytažení fajek pomohlo.

Odborníci sem!

19.6.2015 v 09:42 | Nahoru | #6
odborník už dneska nejsem:), ale napíšu svůj názor

podle mě je to víc závad které je spíš dáno celkovým opotřebením.
Máš někde přechodový odpor v přívodu ke startéru nebo ve startéru nebo špatné pouzdra atd.
Tlaky motoru už nejsou co bývaly.

jedná se o to, že startér neprotočí motor dostatečnou rychlostí aby tlaky válců byly dostatečný, pokud sundáš fajfky snížíš malinko předstih a motor chytá líp.

nejspíš na roztlačení to chytne hned, a pokud připojíš startovací kabely tak taky.

Nevim jestli u CB jde snížit na zkoušku předstih, ale zkusil bych, i když řešení to stejně není.

Zkusil bych i změřit změřit tlaky a uvidíš...

1 reakcí na tento příspěvek Odborníci sem!

19.6.2015 v 09:45 | Nahoru | #7
povytazenim fajfky snizit predstih? urcite?

Odborníci sem!

19.6.2015 v 09:52 | Nahoru | #8
"Dále jsem zjistil že je potřeba dát o půl otáčky více bohatosti než doporučuje manuál."
Jestli jsi sroub o pul otacky povolil, tak jsi naopak smes ochudil. Muj nazor je, ze krom problemu se zapalovanim (viz vyse) to mas moc bohaty a uchlastavaji se svicky. Chtelo by to udelat udrzbu karburatoru - overit, zda nejsou vysoko hladiny, zda neproteka ventil plovaku nebo jeho ulozeni a jestli jehla s kominkem nejsou prilis opotrebovany.

(reakce na) Odborníci sem!

19.6.2015 v 10:37 | Nahoru | #9

assassin píše: povytazenim fajfky snizit predstih? urcite?



to je filozofická otázka:)

ale v podstatě je hned několik důvodů proč tomu tak je...
K zapálení směsi dojde až v okamžiku kdy na elektrodách svíčky je zápalné napětí.
Potřebné zápalné napětí závisí na stáří svíčky, provedení svíčky, na složení směsi a přenosu od cívky ke svíčce.

Odborníci sem!

19.6.2015 v 15:45 | Nahoru | #10
Předjiskřiště?Zajímavé.Rád jsem se poučil.
Před odjezdem do práce a po příjezdu z práce jsem provedl test.Motorka teď chytá na otočení.Vzhledem k tomu,že baterie je nová,vypadá to na dimenzování na hranu a v případě slabšího napětí je to nedostatečné.Zbytek je otázka nastavení karburátoru.Ta mašina někde dva roky stála.Zřejmě bude v některých kanálkách zmenšený průřez,proto odlišné nastavení karburátoru od manuálu.Momentálně tedy starty bez problému,nicméně chod je tvrdý a nepravidelný.Zkusím ještě přidat bohatost.

Odborníci sem!

19.6.2015 v 17:04 | Nahoru | #11
Nejspíš půjde o stejný problém, jako před časem zde. Tam nakonec mohla být "slabší" i cívka, ne jen vadná kond. Předřazené jiskřiště skutečně napomáhá "hlavní jiskře" - už jen tím, že potlačí vliv kapacity mezi elektrodami svíčky, který by jinak snižoval strmost vzrůstu napětí mezi nimi. Tady, když válec "žere svíčky", tak může být vadná cívka, stejně tak mohou být vadné koncové prvky v zapalovací jednotce (na cívku jde nižší napětí). U válce mohou ale být i vadné kroužky, nebo gufero na sacím ventilu = spalování oleje a karbonování svíčky. Zkusil bych jako první prohodit cívky, zda se závada nepřesune na druhý válec. A s tou baterkou je to pravda - klasický zrádný případ, kdy je jen "o trochu slabší", takže starter točí ještě zdánlivě normálně, ale napětí je přitom "pokleslé" natolik, že na jiskru už to nestačí. Mohou být i jen přechodové odpory v napájení zapalovací jednotky a od jednotky k dané cívce. Pokud nebude vadná cívka samotná.
U některých starších aut bylo riziko slabého akumulátoru (hlavně v zimě) potlačeno tak, že cívka byla dimenzována na 8V napájení a vyšší (12V) napětí palubní sítě bylo kompenzováno předřadným výkonovým odporem, který se zkratoval relátkem, napojeným paralelně se spínací cívkou starteru. Byla tak zajištěna spolehlivá jiskra i při slabé baterce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist