bbg_listopad_2





Téma: Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní
Zdravím, ohledně Stromku 650 tu byly již mnohá témata a porovnání. Plánuji časem pořídit moto ve stylu cestovního endura. Doposud mám zkušenosti na 125 ccm. I když i s 125 kubíkama se dá také cestovat, není to úplně ono
Zaujal mě V-Strom 650 díky pozitivním zkušenostem majitelů, dále také Versys 650 a k tomu mi to ještě zkomplikovala Honda CB500X
Moto bych využil kolem komína i na dálky jako cesty do Norska, apod. Moto by mělo snýst lehčí terén. Pohodlí je jistě fajn, ale zase nejsem z cukru. U Stromka mi trošku vadí rozměry a servisní interval v čem ho Versys a CB jasně poráží.
Pokud by chtěl někdo poradit, budu rád za věcné komenty.
Předchozí
1 2 3
Následující

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:26 | Nahoru | #1
CB500X nebude výkonově žádná hitparáda. To versys nebo strom na tom budou výrazně líp a při pořízení Ti zřejmě vydrží i déle. Jak strom, tak versys umí jezdit taky za fantastickou spotřebu. U toho CB500X nevidím oproti těm dvěma žádné body navíc. Nevím, kolik km najedeš nebo hodláš najet za rok, ale pokud tolik, že Ti vadí servisní interval u stromka, tak bych CB500X ihned z výběru vyřadil, protože výkonově je na cestování poddimenzovaný.
Shrnul bych to shruba tak. Na ježdění po čr asi bude i CB500X dobrý. Provozní náklady, výkon - strom a versys bez zásadního rozdílu. Velikostně je strom největší s nejlepší ochranou, pak versys a CB500X nakonec. Jezdím rekreačku jak sám, tak s manželkou naložen a za posledních 8 000km mám spotřebu 4,43l/100km. Tzn. i případná výhoda ještě menší spotřeby u CB500X není nic, co by asi melo smysl hodnotit.
Pokud se ustálíš mezi strom a versys, bude hrát významnou roli jak se ti co bude líbit a na čem si budeš připadat pohodlněji.
Co snese "lehčí" terén nedokážu posoudit. Třeba pro mě je lehčí terén, co dá strom bez problémů. Jak je na tom s průchodností CB500X nebo versys netuším, ale zásadní rozdíl v tom asi nebude. Já dal na stroma za 500,- kratší kosti a defacto jsem tím vyřešil případné nedostatky v průchodnosti, které jsem s manželkou naložen zavazadly do té doby pozoroval. Tzn. i případný sériový nedostatek se dá v určitém rozsahu někdy vyřešit pár korunami.

Naposledy editováno 18.06.2015 08:29:44

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:31 | Nahoru | #2
"Aby snesla lehci teren" znamena aby byla take obuta jako cestovni enduro. Gumy treba pro 90% asfaltu a 10% lehkeho terenu. A takove se nedelaji pro 17" palcove predni kolo. Takze CB a Versyse si skrtni.
A V-strom? Zkus se zacist do meho profilu. Treba ti to bude vyhovovat, treba ne.
Koukni se treba po 700ccm Transalpovi. To je technicky i zpracovanim uplne jina liga nez CB500X a stoji presne vedle V-stroma.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:45 | Nahoru | #3
Můžu se zeptat kolik ročně najedeš kilometrů, že ti vadí servisní interval 6000km?

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:48 | Nahoru | #4
Díky za oba komenty, právě u CB mě zaujal (ale nemůžu posoudit) prý vcelku dostatečný výkon. V-Strom jak i píše seikos je asi i trochu možná nudný, ale z mého ježdění na 125 ccm to moc ani nepoznám. Prý novější verze je o kus hbitější. Nájezd na sezonu bez delšího výletu odhaduju 5000 km s výletem i víc. Ale někdy jsem schopnej dávat i v průměru přes 1000 až 2000 km měsíčně. CB u mě má plus za všelijaké chujoviny na něho jako centrální stojan (mazání). Spolehlivost je věc špatně měřitelná, ale zase se mi nezdá špatná u CB. Nevim, ale jestli to CB nepůsobí kvůli půl litru jako slabý stroj i když se prý skoro rovná silnějším strojům.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:51 | Nahoru | #5
foky, nevadí až tak, ale kdybych jel třeba "výlet" 8000 km, tak bych musel měnit olej a tudíž tahat olej i část vercajku sebou, ale zase to není berná mince. Takových situací bude minimum.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:55 | Nahoru | #6
Já si myslim no
Nejsi vyjímka, je to obvyklej argument "Interval 6000km mi vadí, protože co kdybych náhodou jel výlet 8000km?!" vždycky se musim hrozně smát.

Jinak si můžeš rozkliknout i můj profil a něco se o V-Stromkovi dočíst.....aktuálně jsem na 93000km.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 08:59 | Nahoru | #8

dubis7 píše: foky, nevadí až tak, ale kdybych jel třeba "výlet" 8000 km, tak bych musel měnit olej a tudíž tahat olej i část vercajku sebou, ale zase to není berná mince. Takových situací bude minimum.



O kolik bude dražší vyměnit olej po cestě někde v servisu?? Než táhnout olej sebou,tak bych to spíš řešil servisem po cestě (záleží ale kam jedeš!). Na druhou stranu,co potřebuješ k výměně na cestě vlastními silami?? Flanděru oleje (prázdnou vyhodíš),plechový filtr a klíč na vypoušťák. Takže skoro nic.
Chystám se také měnit motku a plácám se v tom stejně jako ty. Když nemáš vybráno moto,tak je předčasné přemýšlet na výměnou po cestě a jestli je serv.interval 6 nebo 8tis km.
Srovnej si priority co od toho chceš (hlavně buď obouma nohama na zemi) a zjistíš,že ty intervaly pro běžného smrtelníka stačí. Když se k tomu chováš slušně a nehoníš to jak pominutý,tak když na oleji trochu přejedeš,tak se houby stane.

Edit=pravopis

Naposledy editováno 18.06.2015 09:00:11

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:01 | Nahoru | #9
Časem se dozvíš od "zkušenějších", že i strom má na cestování nedostatečný výkon. Pokud je strom nudný, jaký bude alp 700, jaké bude CB500X. Pokud jezdíš jen 125ccm, tak je docela odvaha tvrdit, že 70k stříkačka bude pro tebe nudná. To může tvrdit seikos a jemu podobní, co vystřídali X-strojů a mají porovnání. Spolehlivost u CB hodnotit nemůžeš, je příliš krátce na trhu. Spolehlivost stroma je neoddiskutovatelná, ale i tak se může stát, že narazíš na páteční kus.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:06 | Nahoru | #10
jj s tím olejem to beru, byl to jen příklad. Jen třeba cesta na Nord cap apod by se tím trochu zkomplikovala, ale stejně větší bobky bych měl aby moto spolehlivě fungovalo. Proto priorita je spolehlivost. V- Strom má za to u mě body i přes tu velikost ( moto používám skoro denně).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:06 | Nahoru | #11

kubacech píše: Ono to s tím servisním intervalem je taky takové ošemetné



...má pravdu ten chlapec... Pokud přejedu interval,tak bych určitě motor propláchl a investoval do toho o nějakou kačku víc.
Výrobci dnes v honbě za co nejnižší prodejní cenou a spojenými náklady na servis,prodlužují interval výměny oleje a já si myslím,že to je kravina a motor trpí. U auta mám předepsanou výměnu po 49000km. Ale jezdím po 30000km,protože si myslím,že tím jenom prospěju.
Jak jsem psal výše...když se o motor celou dobu staráš a jednou za 100 let něco ojebeš,tak se ten motor nezadře,ani nepoznáš zkrácení životnosti a pod. To zase nebude tak horký,jak se ti snaží vnutit některé servisy,že na přesné výměně oleje stojí bytí a nebytí motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:13 | Nahoru | #12

seikos píše: ...................Gumy treba pro 90% asfaltu a 10% lehkeho terenu. A takove se nedelaji pro 17" palcove predni kolo..............................


?
http://www.moto-pneu...M43---AM44/6652.html
http://www.moto-pneu...onti-TKC80/6712.html
http://www.moto-pneu...60-R-Corsa/1845.html

Naposledy editováno 18.06.2015 09:14:09

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:14 | Nahoru | #13
Co chceš v kategorii hbitějšího než V strom? Rovnat se mu může jen Versys, jinak má jednoznačně nejvýkonnější motor a žere mnohdy méně, než ty slabší.. Jen si srovnej parametry.
Strom 50kw
Vesys 47kw
Transalp 44kw !!! jen 5 kvaltů !!!
CB500X 35kw

Vyměnit olej kdekoliv na cestě je otázka povolení jednoho šroubu a nalití náplně. V Evropě jej koupíš kdekoliv. FIltr se mění co 12000km a když pojedeš cestovatelským tempem, tak motoru neublížíš ani těmi 8000 na oleji. Jinak by střelci museli měnit olej po 3000.

Nudná motorka? Je to cestovní enduro, ne nějaký streetfighter. Každé enduro má klidný projev.

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:19 | Nahoru | #14
A o kolik ten interval chces prejet? 1000, 1500km pres neni zadnej problem

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:19 | Nahoru | #15
No a tvrdit ze 650ka nebude proti 125ccm rozdil to chce opravdu kvalitni matros

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:21 | Nahoru | #16

dafikk píše: ...má pravdu ten chlapec... Pokud přejedu interval,tak bych určitě motor propláchl a investoval do toho o nějakou kačku víc.
Výrobci dnes v honbě za co nejnižší prodejní cenou a spojenými náklady na servis,prodlužují interval výměny oleje a já si myslím,že to je kravina a motor trpí. U auta mám předepsanou výměnu po 49000km. Ale jezdím po 30000km,protože si myslím,že tím jenom prospěju.
Jak jsem psal výše...když se o motor celou dobu staráš a jednou za 100 let něco ojebeš,tak se ten motor nezadře,ani nepoznáš zkrácení životnosti a pod. To zase nebude tak horký,jak se ti snaží vnutit některé servisy,že na přesné výměně oleje stojí bytí a nebytí motoru.



Tak já ani nevím, jaký mám interval na výměnu a vlastně ani nevím, kolik mám na tom současném najeto To u auta moc nehlídám a jednou za čas si řeknu že bych to už asi mohl vyměnit. Takže v praxi to měním někdy po 5-10 tisících

Naposledy editováno 18.06.2015 09:21:44

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:22 | Nahoru | #17
Tiez som mal predtym 125 a bol som mini turista. Teraz mam Versys a moc ma uz jazdenie nebavi..asi to bude skor tym ze neni moc kam tak aby to nebolo den cesty iba sa dostat niekam. V-Storm bol favorit od zaciatku ale na Versyse mi vyhovovo to ze je kratsi, vyssi, krajsi... V-Strom mi prisiel prilis cestovatelsky a masivnejsi.
Z toho co pises by som jendoznacne ale bral V-Strom. O Honde by som ani nerozmyslal.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:24 | Nahoru | #18
dafikk> 49 tkm? Na jednu olejovou náplň? Co to máš za auto prosím tě?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:27 | Nahoru | #19
Skalda82 - Fiat Ducato
Edit-díky tomu že měním olej po 30000km a teď už po 15000km,má to auto najeto bez nějakých poruch a výměn součástí motoru,krásných 753000km. Má původní rozvodový řetez!!! Auto šlape jak hodinky,motor je stále klidný,akorát už nemá takovou sílu,než když byl nový. Měněné byly akorát kotouče (několikrát),spojka,startér,vodní čerpadlo,řemeny a spotřební materiál. Jinak bez problémů.

Naposledy editováno 18.06.2015 09:30:53

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:28 | Nahoru | #20
Kubo, no nevim ale píšu úplný opak

Dotaz, co je na Hondě tak hroznýho, že se pořád haní. Jo vim, to DCT je dost divný a falešná nádrž je skůtrovina ale vlastně na škodu to není, ale jinak po technické stránce se mi ty stroje nezdaj špatný. Ale nemůžu hodnotit.

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:33 | Nahoru | #21
dafikk> Aha, užitkáč, tak to jo. Ale stejně si nedokážu představit, jak velkou tu olejovou náplň to musí mít, abych se nebál nechat tam 50 tkm jeden olej Ono i těch 30 tkm, co některé automobilky udávají pro některé své osobáky, se umí ukázat jako likvidační
No 750 000 to je krása . Je to atmosféra, předpokládám, 2.5ka?

Naposledy editováno 18.06.2015 09:35:23

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:33 | Nahoru | #22

dubis7 píše: Kubo, no nevim ale píšu úplný opak

Dotaz, co je na Hondě tak hroznýho, že se pořád haní. Jo vim, to DCT je dost divný a falešná nádrž je skůtrovina ale vlastně na škodu to není, ale jinak po technické stránce se mi ty stroje nezdaj špatný. Ale nemůžu hodnotit.



Ve Tvé kategorii je to to, že nemá konkurenceschopnou motorku s rozumným motorem a Alp už se prodává snad jen ze setrvačnosti.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:34 | Nahoru | #23
A když jsme u oleje aut, tak když jsem před časem koupil Octavii 1.8 bez turba, pak jsem zjistil, že po bývalé majitelce jsem olej měnil po 34000 km. Dokonce se mi po te i přiznala, že na to úplně zapoměla. Myslel jsem, že za chvíli je ko, ale zvládl se mnou dalších 100 000km a vypadá, že se nechystá ještě do věčných lovišť. Spíš jsem měl štěstí. Ale takhle tejrat motor je sadomaso.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:34 | Nahoru | #24

ganmiki píše: ?
http://www.moto-pneu...M43---AM44/6652.html
http://www.moto-pneu...onti-TKC80/6712.html
http://www.moto-pneu...sa/1845.html [/quote]

Tak TKC fakt není 90/10% A dále, bavíme se o gumách, nikoliv o sračkách. Taková Distanzia se vyrábí už 20 let a je to gumová tragédie. A ta MT60 není o moc lepší

Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:47 | Nahoru | #25
Trochu OT ale ked sme pri tej trvanlivosti, tak na advrideri sa preberali zivotnosti motoriek a nejaky american ma BMW GS, neviem ci 1200 alebo 1150 ale ma na nej cez milion mil(nie km) a jedine co robi je ze pravidlene meni olej :D

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:49 | Nahoru | #26

seikos píše: Tak TKC fakt není 90/10% ..............................


Ok, sorry holt jsem jednak přikládal moc velkou váhu slůvku "třeba" ( Gumy treba pro 90% asfaltu a 10% ) nepochopil jsem to že ten poměr je podmínka. a druhak jsem si špatně vyložil slovní obrat "A takove se nedelaji pro 17" palcove predni kolo."
Jinými slovy gumy se v tomto rozměru dělají, ale většina stojí za hovno, ten Avon jsem měl a byla rychle odskákaná, Pirelli neznám nemohu soudit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:49 | Nahoru | #27

fidlimydli píše: Co chceš v kategorii hbitějšího než V strom? Rovnat se mu může jen Versys, jinak má jednoznačně nejvýkonnější motor a žere mnohdy méně, než ty slabší.. Jen si srovnej parametry.
Strom 50kw
Vesys 47kw
Transalp 44kw !!! jen 5 kvaltů !!!
CB500X 35kw

Vyměnit olej kdekoliv na cestě je otázka povolení jednoho šroubu a nalití náplně. V Evropě jej koupíš kdekoliv. FIltr se mění co 12000km a když pojedeš cestovatelským tempem, tak motoru neublížíš ani těmi 8000 na oleji. Jinak by střelci museli měnit olej po 3000.

Nudná motorka? Je to cestovní enduro, ne nějaký streetfighter. Každé enduro má klidný projev.



co je tak špatnýho na Alpovi se 44 kW a 5-ti kvaltech, že to musí mít tři vykřičníky?

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:50 | Nahoru | #28

dubis7 píše: A když jsme u oleje aut, tak když jsem před časem koupil Octavii 1.8 bez turba, pak jsem zjistil, že po bývalé majitelce jsem olej měnil po 34000 km. Dokonce se mi po te i přiznala, že na to úplně zapoměla. Myslel jsem, že za chvíli je ko, ale zvládl se mnou dalších 100 000km a vypadá, že se nechystá ještě do věčných lovišť. Spíš jsem měl štěstí. Ale takhle tejrat motor je sadomaso.



Olej udělá pravdu hodně

(reakce na) Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:54 | Nahoru | #29

dubis7 píše: Kubo, no nevim ale píšu úplný opak

Dotaz, co je na Hondě tak hroznýho, že se pořád haní. Jo vim, to DCT je dost divný a falešná nádrž je skůtrovina ale vlastně na škodu to není, ale jinak po technické stránce se mi ty stroje nezdaj špatný. Ale nemůžu hodnotit.



Teď netuším na co přesně reaguješ. Jsem to dával jen že jak je možné, že jeden výrobce předepisuje výměnu 2x častěji než druhý na motoru téměř srovnatelném.

apropo Honda je po technické stránce jeden z nej výrobců. Ale díky tomu to mají vše tak uhlazené, že se ta motorka zdá taková tupá. Na to sedneš, otočíš heftem. Ono to začne hlasitěji řvát a nic. Potom koukneš na tachometr a zjistíš že už celkem letíš a ani sis toho pořádně nevšiml

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom vs CB500X a ostatní

18.6.2015 v 09:54 | Nahoru | #30
wakasaki, tak s versáčem spokojenost? Párkrát jsem zkusil starší model a nebyl vůbec špatný, ale štve mě tam ten centrální stojan a absence terénu. Ale i tak bych to oželel. Nejlepší by byla kombinace V-strom a Versys ale ta snad neexistuje.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kawasaki versys 650 stojan předního... [1, 2] Kawasaki Versys 650 vopák 34 8.12.2019 v 18:51 cuir
Motul C2+ Chain Lube Road+ vs Castr... Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 8 5.12.2019 v 13:05 VlaHa
Jakou motorku na začátek [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki DL 650 V-Strom Venouš13 72 5.12.2019 v 11:05 fofrkvalt
A2 motorka pro holku na výlety Honda CB 500X, Honda CB 500F, Yamaha MT-07, Kawasaki... Evží 29 28.11.2019 v 19:50 jawatar
Motorka chcípá při razantnějším brž... [1, 2] Kawasaki Versys 650 matii 52 27.11.2019 v 12:06 matii

TOPlist