bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výstupní hřídel Transalp 650
16.6.2015 v 23:57
Dnes po rozjezdu a zařazení dvojky motorka přestala táhnout a z oblasti řadičky se ozíval silný rachot. Po sundání krytu primárního kolečka se potvrdilo to, čeho jsem se bál. Výstupní hřídel je kompletně oholená. Než se to stalo, nevšiml jsem si ničeho zvláštního. Transalpa mám půl roku a najel jsem s ním asi 2 tis. km, na tachometru je 48 tis. Čím to může být? Nekvalitní materiál? Zanedbaná údržba?

Jak byste to řešili? Koupit novou/použitou hřídel a nechat vyměnit spolu s dalšími věcmi, které budou potřeba (ložiska, těsnění, atd..), Koupit druhý motor, do kterého člověk nevidí, vyměnit ho a ten druhý nechat na díly, nebo to sprostě zavařit pokud to jde a výměnu provést až po sezóně?

A ještě jedna otázka, znáte někoho schopného na Severní Moravě, kdo by to zvládl a udělal poctivě?












edit: fotky


Naposledy editováno 17.06.2015 00:12:29
Anketa: Jak byste řešili opravu?
Novou hřídel
45%
5
Starší hřídel
0%
0
Druhý motor
18%
2
Dočasně zavařit
27%
3
Jinak
9%
1

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 11:08 | Nahoru | #31
Jo. Nemají na to přesný nástroj. Bude se to dělat po kousku az to bude sedět, což chápu. Vercajk přesně na to bys nezaplatil. Takto se dělají i jine díly na cokoli v maloseriove výrobě. Bohužel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 11:14 | Nahoru | #32
T.A.> no ale cast ty hridele ma snad nejakej rozmer ne a ten je znamej, napriklad se da odmerit z retezovyho kolecka co stoji 400...
To pokud to ma v sezone 3 nedele stat, tak uz me prijde levnejsi reseni tu osu riznout na (na klinek) zorbruskou , dojezdit sezonu a po sezone to rozpulit.

Jinak me tedy prijde ze pokud se bavime o tom zpusobu z FR fora, kde se to chyta na ty predni zuby pred drazkou, tak to ubastlis ze dvou kolecek, pomalu doma.
Vemes jedno normalni funkcni retezovy kolecko a jedno ktery chces znici, z toho odfrezujes potrebnou cast a nasadis ne ? Zas takovou vedu bych vtom nevidel.

Tedy pokud to chapu spravne a chcete to takhle resit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 11:24 | Nahoru | #33
gugo> Tohle už si myslelo lidí... zkus si to kolečko jen provrtat natož ofrézovat ;) kdyby to šlo, už to dávno všichni mají

Kolečko od Boana je už vyrobený se spodní rozšířenou částí, stojí cca litra, za cenu výroby toho udělátka koupíš tři, na to najedeš dost km na to, abys oholil i zbytek té hřídele a stejně přišlo nevyhnutelné

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 11:35 | Nahoru | #34

TomasK7 píše: gugo> Tohle už si myslelo lidí... zkus si to kolečko jen provrtat natož ofrézovat ;) kdyby to šlo, už to dávno všichni mají

Kolečko od Boana je už vyrobený se spodní rozšířenou částí, stojí cca litra, za cenu výroby toho udělátka koupíš tři, na to najedeš dost km na to, abys oholil i zbytek té hřídele a stejně přišlo nevyhnutelné



ja ti nejak nerozumim. Nevim co je kolecko od Boana, a nechapu jak se rozsirena spodni cas podili na tom ze to vydrzi dyl. Jednou jsem retezovy kolecko rezal rozbrusem, zas takova veda to nebyla.
Takhle se dozivotne nutite ke kupovani nestandardnich kolecek ...a to vybec nepocitam stim ze by treba nekdochtel zmenit pocet zubu, to by tom prupade bylo na novej vyvoj celyho kolecka.

Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:25 | Nahoru | #35
Hele, kolečko je kalený na ca. 55 Hrc, což je problém vrtat, o závitu ani nemluvě. Další zásadní problém je svařování, toto jsou obtížně svařitelné materiály a ty je potřeba vařit aspoň s předehřevem, což jaksi v tomto případě nelze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:26 | Nahoru | #36
gugo> kde se dá sehnat Boan ?

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:31 | Nahoru | #37

T.A. píše: gugo> kde se dá sehnat Boan ?



No me se neptej ja se porad ptam ze netusim co to je

Jinak stou svaritelnosti, ja nemel v umyslu to varit natom, asi se nechapem. Jenom me prijde proste lepsi opravit hridel byt asi za vic nez pokazdy pri vymene retezovky resit shaneni nejakeho spesl kolecka. Nehlede na to ze tohle proste normalne samo nevznikne, bud to majitel tezce podcenil s udrzbou a nebo tam narval blato ktery se vozubilo a vzalo s sebou i hridel. Tak holt za chybyse plati. neresil bych to latanim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:35 | Nahoru | #38
gugo> tak to samozřejmě tak není, to jenom v případě, že se stane nějaký problém v podobě např. nepřesně vyrobeného kolečka při výměně řetězové sady. Pokud je vše, jak má být, tak věřím, že ta sestava hřídele a koleček vydrží životnost celého motoru. Ale to je to ALE ..... Dycky se může něco podělat a nemusí to být tvoji vinou. No a někdo si to posere sám. Osobně si myslím, že bylo nekvalitně/nepřesně vyrobené kolečko, co jsem koupil v sadě. Z toho důvodu bych to pro ostatní viděl v kupování dílů od Sunstar nebo JT . V mém případě to není taková katastrofa, ale vzhledem k tomu, že TA nehodlám prodávat, tak do budoucna je pro mne výhodnější ho osadit širším kolečkem, které drží větší plochou. Což je zásadní pro životnost kolečka i samotné drážkové hřídele.

2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:38 | Nahoru | #39
Boano je největší úpravce Hond, sorráč žil jsem v domění, že Boano a African Qweens bude znát každý komu kdy cenduro od Hondy prošlo rukama. Sezeneš to normálně na boano.com v e-shopu s věcma na 650

Jinak pár lidi co má kolečko nabodované po světě jezdi taky, jako řešení poslední záchrany to funguje normálně taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:40 | Nahoru | #40
T.A.> pockej ka vydrzi sestava hridele a kolecek zivotnostm motoru. Retezovy kolecko se meni s retezem. Jestli to tam nechavate hnit pres 3 retezovy sady tak se ani nedivim ze dopadne tak ze hridel je bez zuba.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:42 | Nahoru | #41
TomasK7> no vidíš a já ho neznal . Díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:42 | Nahoru | #42
TomasK7> to vis ne kazdej prestavuje TA , jsou i taci jedinci co si rovnou kopi hotove enduro Neber jako rejpani, nektery veci natom mas udelany pekne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:44 | Nahoru | #43
gugo> ne, to jsi mně nepochopil, měním kolečko vždy s celou sadou. Kolečko šlo srát velmi velmi brzy oproti rozetě a řetězu. Pokud bude vše OK, tak ta hřídel vydrží s několika sadami koleček celou životnost. Tak jsem to myslel.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:46 | Nahoru | #44
T.A.> ja ted nevim jestli jako uz mas tu hrdel vokousanou nebo ne alevono je to asi uz debata o lejne.
Jdu na obed.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:52 | Nahoru | #45
gugo> No ja zrovna s Boanem nic společného nemám, ja šel cestou jednoduchosti a oni šli cestou homologace v rally (jejich kryt motoru s nadrzkou na vodu, zadní nádrže na dojezd přes 500 km a jiné) ale jejich stroje obdivuju a African Qweens ještě víc, jenže ty ceny to přechází chuť, nicméně to kolečko se podle mě zrovna vyplatí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 12:57 | Nahoru | #46
gugo> víš jak je to: to máš 3 děti, hypošku atd.

Naposledy editováno 02.08.2016 13:05:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 13:01 | Nahoru | #47
TomasK7> díval jsem se u něj na to kolečko, ale vzhledem k tomu, že tam jsou i ty díry se závity na tu pojišťovací podložku, tak si myslím, že to bude rozměrově původní. Teda aspoň to, co jsem našel já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 13:21 | Nahoru | #48

T.A. píše: gugo> víš jak je to: to máš 3 děti, hypošku atd.



mam 2 deti vlastni , jedno co u me momentalne bydli a hyposku od lonskeho roku na 2. barak....takze me to povidat nemusis

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 13:31 | Nahoru | #49
gugo> je to hnus s těma prachama. To se navíc letos manža shlídla v motorkách a už má hotové "A" , takže další krám do baráku. Prej ji nebaví sedět za mnou. A co víc, moje 14 letá dcera chce začít taky. To mně z toho jebne .

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 15:47 | Nahoru | #50

T.A. píše: TomasK7> díval jsem se u něj na to kolečko, ale vzhledem k tomu, že tam jsou i ty díry se závity na tu pojišťovací podložku, tak si myslím, že to bude rozměrově původní. Teda aspoň to, co jsem našel já.



Myslel jsem toto http://www.boano.co...tenzione_453_ITA.asp ona tam ta zajišťovací podložka zatím klidně může být, ale podstatné je, aby to zabíralo na větší ploše hřídelky, teda i tam kde to obyčejné kolečko předtím nevyhryzalo ne?

případně se to řešilo i tu http://transalpclub...lit=h%C5%99%C3%ADdel a padlo tam spoustu dalších řešení, sice je většina vlákna off topic, ale nějaký odkazy na další alternativy tam jsou (např. Myšák objednal z Itálie něco podobného jako jsi měl v prvním odkazu za 100e a má to bez nějakého čekání)

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 23:26 | Nahoru | #51
Ať počítám jak počítám, tak za 4 až 5 speciálních koleček po 100 Euro za kus můžu vyměnit celou hřídel. Takže jde o to, jestli tu desítku vypláznu hned a mám dalších 100.000 km klid. Nebo jestli budu kazdych cca 15.000 km dávat trojku za kolečko.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 23:34 | Nahoru | #52

vilemx píše: Ať počítám jak počítám, tak za 4 až 5 speciálních koleček po 100 Euro za kus můžu vyměnit celou hřídel. Takže jde o to, jestli tu desítku vypláznu hned a mám dalších 100.000 km klid. Nebo jestli budu kazdych cca 15.000 km dávat trojku za kolečko.



no vono k tomu pripocti cenu puleni motoru , +5 k motor ven motor zpet +4k tesnici sada (minimalne) + 4-5 k loziska ,protoze proc uz je nevymenit.

Jako asi by se vyplatilo pro nekoho kdo vi na 100% ze si to necha nadosmrti. Pri stavech jaky ty motorky maj, je treba 4. vymena retezovky nedosazitelna

Ja osobne kdybych vedel ze si to chci nechat, tak koupim druhej motor o kterym budu presvedcenej ze ma dobrej spodek a prehodim na nej svuj dobrej vrsek.
Podle me cenove nejlepsi reseni a jeste ti fura veci zbyde.

2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 07:15 | Nahoru | #53
Čau draci, tak mi to nedalo a koupil jsem si nové kolečko JTF 296-15. V práci jsem si nechal změřit tvrdost a žasnul jsem. U tohoto kolečka byla 3mi měřeními zjištěna tvrdost 59 - 60 HRc , pak jsem si vzal úplně první kolečko, co jsem měnil před touto poslední sadou a na kolečku stejného výrobce byla tvrdost stejná. Tak mi řekněte proč kur.... firma dělá kolečka s tvrdostí 47 - 51 HRc . 10 HRC je hodně velký rozdíl a mám sto chutí jim napsat ať mi ten motor opraví na jejich náklady. řetěz je OK, rozeta je OK a to kolečko mi pojebalo hřídel. A to je život.

Naposledy editováno 04.08.2016 17:05:44

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 07:35 | Nahoru | #54

T.A. píše: Čau draci, tak mi to nedalo a koupil jsem si nové kolečko JTF 296-15. V práci jsem si nechal změřit tvrdost a žasnul jsem. U tohoto kolečka byla 3mi měřeními zjištěna tvrdost 59 - 60 HRc , pak jsem si vzal úplně první kolečko, co jsem měnil před touto poslední sadou a na kolečku stejného výrobce byla tvrdost stejná. Tak mi řekněte proč kur.... firma Grosskopf dělá kolečka s tvrdostí 47 - 51 HRc . 10 HRC je hodně velký rozdíl a mám sto chutí jim napsat ať mi ten motor opraví na jejich náklady. řetěz je OK, rozeta je OK a to kolečko mi pojebalo hřídel. A to je život.



Ale tím, že je kolečko měkčí, tak ti nezničí hřídel. Pokud je to kolečko bez vady a odešla jen hřídel, tak je chyba jinde

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 08:14 | Nahoru | #55
T.A.> mas foto docela by me to zajimalo. protoze nektery kolecka byly tak mekky ze jim skoro nezbyly zuby. Bych to spis videl na velkou vuli nez malou tvrdost.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 08:37 | Nahoru | #56
Pokud máš jakoukoli strojní součást v nějakém spojení - soukolí atd. a jedna z nich je měkčí než má být, tak zákonitě dochází k jejímu předčasnému opotřebení. Ty s tím nepočítáš a používáš to do té doby, kdy běžně všechno měníš. Což je případ řetězové sady. Dotahuješ řetěz, vizuálně ho kontroluješ, čistíš a mažeš. Pokud si ca. v polovině životnosti takového celku, tak jen jezdíš s vědomím, že je vše OK. Pak ale náhodou čistíš prostor od oleje a prachu u řetězového kolečka a zjistíš, že je vůle větší, než by mněla být a je problém na světě.
V každém případě je to tak, že pokud došlo k předčasnému opotřebení malého kola, tak jak jezdíš a nevíš o tom, tak dochází z důvodu zvětšující se vůle, ať chceš nebo ne k většímu opotřebení obou dílů. Vzhledem k tomu, že je hřídel pravděpodobně tvrdší, než samotné (málo zakalené/cementované) kolečko, tak to opotřebení je nižší. Kdybych nečistil prostor u kolečka, tak bych na to ani nepřišel, protože bych ještě dlouho jen napínal řetěz. Co by zbylo z hřídele na podzim/na jaře si nechci raději představovat.
Za mne, pokud je vše sladěno jako celek, což se u sad předpokládá, tak nemusíš přece každý měsíc oddělávat víko a zkoušet vůle na hřídeli. Nebo to někdo z vás dělá pánové?

Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 10:57 | Nahoru | #57
vlastně jo, přišel bych na to. Měl bych zařazeno a nejelo by to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:10 | Nahoru | #58

T.A. píše: Pokud máš jakoukoli strojní součást v nějakém spojení - soukolí atd. a jedna z nich je měkčí než má být, tak zákonitě dochází k jejímu předčasnému opotřebení. Ty s tím nepočítáš a používáš to do té doby, kdy běžně všechno měníš. Což je případ řetězové sady. Dotahuješ řetěz, vizuálně ho kontroluješ, čistíš a mažeš. Pokud si ca. v polovině životnosti takového celku, tak jen jezdíš s vědomím, že je vše OK. Pak ale náhodou čistíš prostor od oleje a prachu u řetězového kolečka a zjistíš, že je vůle větší, než by mněla být a je problém na světě.
V každém případě je to tak, že pokud došlo k předčasnému opotřebení malého kola, tak jak jezdíš a nevíš o tom, tak dochází z důvodu zvětšující se vůle, ať chceš nebo ne k většímu opotřebení obou dílů. Vzhledem k tomu, že je hřídel pravděpodobně tvrdší, než samotné (málo zakalené/cementované) kolečko, tak to opotřebení je nižší. Kdybych nečistil prostor u kolečka, tak bych na to ani nepřišel, protože bych ještě dlouho jen napínal řetěz. Co by zbylo z hřídele na podzim/na jaře si nechci raději představovat.
Za mne, pokud je vše sladěno jako celek, což se u sad předpokládá, tak nemusíš přece každý měsíc oddělávat víko a zkoušet vůle na hřídeli. Nebo to někdo z vás dělá pánové?



never...ale TA jsem prodaval s 90 tkm na tachometru, buh vi kolik mel a hridel mel jak novou. A to jsem nektery kolecka napr berant tunink z motoretezu vojel dost fest, jednou me i prasknul retez.
IMHO Takze ty kolecka musely bejt urcite z nejakyho blata. S opotrebenim na strane zubu se pocita , ale nejakej rozdil tvrdosti tam bude a kdyz to bude udelany v rozumny toleranci tak to podle nemuze tu osu poskodit. Ja mam doma vyfoceny jak vypadalo to retezovy kolecko ktery bylo po 10 tkm vojebany jako svin a suby melo cajk. Takze podle me si tam musel mit vakl uz od zacatku, vule se zvetsovala a vymlelo se to.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:22 | Nahoru | #59
gugo> člověče, jsem si jistý, že to tolik nebylo. V podstatě už je to teď jedno, to už nikdo nezjistí, ale je zarážející rozdíl 10 HRc, což je strašně moc. Ten rozdíl, má větší vliv na životnost součástky, než si mnozí myslí. U ozubení, vlastně u čehokoli už rozdíl 3 HRc jsou znát. A 100% se opotřebovává i protikus, i když ne tak výrazně. Hřídel je opotřebovaná nejvíce na náběhové straně zubu. Těch aspektů tam může být víc, ale to už teď nezjistíme a tu hřídel to nezachrání. Teď už zbývá jen vybrat to nejvhodnější řešení. No a až odejde do věčných lovišť, tak udělat generálku

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:25 | Nahoru | #60
Je ale fakt, že jakmile se to jednou načne, tak to nezastavíš. Jen zpomalíš novým kolem. A pokud na to nepřijdeš relativně v začátku, tak to dopadá asi takto.
Ta KTM je asi jiná liga, co? Je ten rozdíl tak velký, pokud pomineme výkon?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist