globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výstupní hřídel Transalp 650
16.6.2015 v 23:57
Dnes po rozjezdu a zařazení dvojky motorka přestala táhnout a z oblasti řadičky se ozíval silný rachot. Po sundání krytu primárního kolečka se potvrdilo to, čeho jsem se bál. Výstupní hřídel je kompletně oholená. Než se to stalo, nevšiml jsem si ničeho zvláštního. Transalpa mám půl roku a najel jsem s ním asi 2 tis. km, na tachometru je 48 tis. Čím to může být? Nekvalitní materiál? Zanedbaná údržba?

Jak byste to řešili? Koupit novou/použitou hřídel a nechat vyměnit spolu s dalšími věcmi, které budou potřeba (ložiska, těsnění, atd..), Koupit druhý motor, do kterého člověk nevidí, vyměnit ho a ten druhý nechat na díly, nebo to sprostě zavařit pokud to jde a výměnu provést až po sezóně?

A ještě jedna otázka, znáte někoho schopného na Severní Moravě, kdo by to zvládl a udělal poctivě?












edit: fotky


Naposledy editováno 17.06.2015 00:12:29
Anketa: Jak byste řešili opravu?
Novou hřídel
45%
5
Starší hřídel
0%
0
Druhý motor
18%
2
Dočasně zavařit
27%
3
Jinak
9%
1
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:31 | Nahoru | #61

T.A. píše: Je ale fakt, že jakmile se to jednou načne, tak to nezastavíš. Jen zpomalíš novým kolem. A pokud na to nepřijdeš relativně v začátku, tak to dopadá asi takto.
Ta KTM je asi jiná liga, co? Je ten rozdíl tak velký, pokud pomineme výkon?



hele rozdil je proste nesrovantelnej. Ja jsem pred par lety resil jestli na to moje "mrdani" neni Alp dostatecnej a nenechat si ho. Uz jsm si rikal ze jo. Ale pak pre presvecil o opaku fakt ze jsem na Krocanu 2x zkousel vyjet takovej piskovej vyjezd a dycky jsem skoncil v polovine. Vono by se to asi i s alpem dalo vyjet, kdyby to clovek proste umel, ale stou ADV to zas tak umet nemusis a na co nemas dynamickou silu to dozenes plynem.

A v ostatnich ohledech , pruženi celkovej postoj na ty motorce to jak se ta motka chova to je nebe a dudy, Obcas kdyz s nekym kdo ma TA jedu tak ADV pujcuju, takze na TA jsem jel naposledy asi pred mesicem a pri tempu 60 khm na polnackach lesnackach mam v ocich smrt a bojim se jak svin.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:36 | Nahoru | #62
to je to moje dilema. Alpíka asi nechám ženě, pokud ho bude chtít a přemýšlím do čeho jít. Ale ten rozdíl v pořizovací ceně je na moje možnosti asi velký. A kladu si otázku jestli je ta motorka o 100 000,- fakt lepší.

Naposledy editováno 04.08.2016 17:06:33

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:43 | Nahoru | #63
T.A.> to zalezi co od teoho chces. Jestli chces jezdit pouze okresky a jezdis do 130 tak lepsi neni. Alp je docela pohodlnej a dojede vsude. Pokud potrebujes nekdy rychlejsi presun a jezdis teren tak tam jednoznacne poznas rozdil hnedle.
Jinak nezapomen na to ze 100tis porizovaci cena je sice rozdil , ale tim to nekonci. Ten servis oproti alpovi je minimalne na 2 nasobku , jen na periodickejch prohlidkach a oleji.

2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:44 | Nahoru | #64
V terénu to bude vždycky jen o jezdci a o tom co mu sedne, ja se naopak trápil s KTM kvůli jejímu agresivnímu charakteru (mnozí si to zase chválí to je fakt o každém zvlášť) a nedal věci u kterých se teď nezastavuju. Na ježdění po silnici bych si naopak nekoupil ani jednu, jedna je koza vysoká a druhá výkonově zdechlá

Jinak ta hřídelka určitě jde oholit i takhle jednou řetězovou, naopak znám dvě Hondy Afriku 750 a Alpa 650 co mají přes 220 tis a nemají s tím problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:53 | Nahoru | #65
TomasK7> Jsem také přesvědčen, že to dokáže klidně jedno nadrbaný kolečko.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:57 | Nahoru | #66
TomasK7> to je sice pravda ze to je koza vysoka, ale cemu to vadi. Do 160 khm nevim o necem cemu se rika proudeni vzduchu, podvozek nijak neprenastavuju mezi terenem a silnici, takze jediny co resim je prezuti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 11:57 | Nahoru | #67

T.A. píše: TomasK7> Jsem také přesvědčen, že to dokáže klidně jedno nadrbaný kolečko.



no to nerozporuju, ale podle me tam musi bejt vetsi pocatecni vule aby to melo prostor od zacatku v razech chodit do stran.

Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 12:02 | Nahoru | #68
teď ale jak to vyřešit, aby to nebylo jak od prasat a něco to vydrželo. Hodil jsem poptávku na podobné kolečko z Francie a už dvě firmy mi napsaly, že neumí udělat to vnitřní ozubení. Není to klasická zubová hřídel

" Bohužel poptávané řetězové kolo na motocykl Honda Transalp XL650 V je pro naši výrobu , vzhledem k vnitřnímu evolventnímu drážkování, nevyrobitelné"

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

4.8.2016 v 12:04 | Nahoru | #69
gugo> já nemám zas tak problém s chozením kolečka do stran, mi tam hlavně ubývají zuby na profilu (síle, tloušťce) , prostě se ztenčují.

Naposledy editováno 04.08.2016 16:57:30

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 11:08 | Nahoru | #70
Ahoj vespolek,
mám jenom dotaz. Včera jsem v rámci posezonního servisu sundal kryt primárního kolečka, abych tam uklidil. Přitom jsem kontroloval podložku a vůli. Všimnul jsem si mezikusu mezi podložkou a kolečkem, vypadá to jako guma. To je součást kolečka? Nebo je to nějaká vymezovací podložka? Zkoušel jsem to dohledat v Haynesovi a na Partsdepot, ale tam je vidět kulový.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 11:59 | Nahoru | #71
To není originál . Zdá se že někdo tím vymezoval , nebo chtěl zabránit vzniku vůle kolečka v ose , aby se to nevyčvachtalo a nezkurv..o hřídel .
Kukni na transalp club , tam je toho taky na čtení i s fotkama spoustu o problému kolečko vs. hřídel už od roku 2016 do současnosti .

Naposledy editováno 23.12.2018 12:01:28

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 13:12 | Nahoru | #72
PetNed> Je to originál kolečko s navulkanizovanou gumou, která tam je(podle mě) jen pro snížení hluku.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 13:14 | Nahoru | #73

-MP- píše: To není originál . Zdá se že někdo tím vymezoval , nebo chtěl zabránit vzniku vůle kolečka v ose , aby se to nevyčvachtalo a nezkurv..o hřídel .
Kukni na transalp club , tam je toho taky na čtení i s fotkama spoustu o problému kolečko vs. hřídel už od roku 2016 do současnosti .


Naopak, podle mne je to právě originál, ta guma je ke kolečku napevno už z prvovýroby (nejspíš) "navulkanizovaná"? , například afriky XRV750 (což je prakticky identický motor) to mají už z výroby taky. Myslím si, že to má tlumit rázy řetězu.

Menhir byl rychlejší

Naposledy editováno 23.12.2018 13:15:57

Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 15:35 | Nahoru | #74
Musím vám dát tedy za pravdu. No Alpa už nějakej pátek mám , ale todle vidím fakt poprvý .

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

23.12.2018 v 23:22 | Nahoru | #75
Chlapi, díky za reakci. Koukal jsem na to a nevěděl ... Nechtěl jsem to rozebírat jenom abych zjistil co je to zač.. Moto byla koupena v ČR, ale borec ji koupil z Rakouska a i podle dokladů by měla být po zajetí (on ji koupil s 15 tis. najetých), já od něj se 17 tis. Tedy ještě originální díly.
Vlastně jsem to sem dal i z důvodu, že výše tady v diskuzi se řešilo vymezení axiální vůle kolečka. Tak mne napadlo, jestli třeba u dokupovaných koleček tato guma třeba nechybí. Nicméně předpokládám, že tam to řeší jiným tvarem kolečka - nálitek atd. By mne zajímalo (až to budu muset řešit) pokud tedy u druhovýrob ta vulkanizace není, jak moc to může / nemůže vadit.

Naposledy editováno 23.12.2018 23:30:54

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

24.12.2018 v 11:03 | Nahoru | #76
PetNed> Na životnost hřídele má vliv hlavně správná šířka drážkování kolečka+provedení drážek(vůle a tvrdost)+ničemu neublíží to občas sundat a namazat drážky vazelínou (s MoS2 nebo grafitem).

Výstupní hřídel Transalp 650

24.12.2018 v 13:06 | Nahoru | #77
Jestli si dobře pamatuju z dob TA 650 tak v mezidobí výměny řetězovky měněno vždy 1 x kolečko + podložka .
Tzn : výměna -montáž komplet řetězovky - po 15 tis.km výměna malého kolečka+podložky - po 30 tis. km výměna komplet řetězovky . Teď jsem koukal do zápisů co mám z dob TA a potvrzeno .

Naposledy editováno 24.12.2018 13:07:36

Výstupní hřídel Transalp 650

6.5.2021 v 08:22 | Nahoru | #78
2 roky bádání, ze dvou Alpů jedna zničená hřídel. Zatím mám najeto lehce přes 40 tis. na hodně opotrebovane hrideli a furt dobrý www.juova.cz

2 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

6.5.2021 v 10:21 | Nahoru | #79
Taky mam na stoje jeden motor s hrideli ko - v materialu je ta oprava cca na 8ku (hridel 4700 + tesneni apod.) motorka ma na tachaci pres 50 i pri pesimismu pres kilo nema , ty rozsireny kolecka delaji jeste taliani , nedavno mne to furt otravovalo na facebooku - ted to nemuzu najit kazdopadne v takovymhle stadiu uz to chce vymenit hridel - a za novou , je stim mrak prace tak at to neni zase ne chvilu , svarit to jde i obyc elektrodou ale je to prasecina prvni kategorie

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

6.5.2021 v 10:41 | Nahoru | #80
milanek81> No, jenže ono, když se do toho motoru už leze, jenom hřídelí to neskončí

Výstupní hřídel Transalp 650

6.5.2021 v 22:29 | Nahoru | #81
Nedovedu si představit, jak přivařit kolečko ke hřídeli, aniž by se rozteklo gufero.
Na to kolečko působi brutální síla. Aby se ten svár neutrhl při prudkém rozjezdu, musí to být provařené hluboko. Aby se to provařilo dost hluboko, hřídel se ohřeje fakt hodně, a to gufero je asi jen 2cm od toho sváru.

Nevím jak u Transalpu, ale staré CB450 má na té hřídeli 2 gufera a mezi ně je přiveden tlakový olej (tenkým kanálkem, takže nemá takový tlak) a tam vede dírou do středu vrtané hřídele, kde jsou odbočky na mazání kluzných uložení ozubených kol. (trochu perfekcionistické řešení mazání převodovky) Důsledkem ale je, že při každé netěsnosti toho gufera z tama hodně chcal olej. Takový chyták může zhatit "opravu" ve stylu "na gufero srát".

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

7.5.2021 v 18:45 | Nahoru | #82
milanek81> Třeba https://www.kkbike....2-8053830250123.html
Jinak mám u TA dobrou zkušenost s JT kolečkama (teda když je hřídel ještě v pořádku). Mají zakulacené vnitřní zuby a tak menší vůli oproti nějakým levnějším ČZ atd.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist