bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výstupní hřídel Transalp 650
16.6.2015 v 23:57
Dnes po rozjezdu a zařazení dvojky motorka přestala táhnout a z oblasti řadičky se ozíval silný rachot. Po sundání krytu primárního kolečka se potvrdilo to, čeho jsem se bál. Výstupní hřídel je kompletně oholená. Než se to stalo, nevšiml jsem si ničeho zvláštního. Transalpa mám půl roku a najel jsem s ním asi 2 tis. km, na tachometru je 48 tis. Čím to může být? Nekvalitní materiál? Zanedbaná údržba?

Jak byste to řešili? Koupit novou/použitou hřídel a nechat vyměnit spolu s dalšími věcmi, které budou potřeba (ložiska, těsnění, atd..), Koupit druhý motor, do kterého člověk nevidí, vyměnit ho a ten druhý nechat na díly, nebo to sprostě zavařit pokud to jde a výměnu provést až po sezóně?

A ještě jedna otázka, znáte někoho schopného na Severní Moravě, kdo by to zvládl a udělal poctivě?












edit: fotky

Naposledy editováno 17.06.2015 00:12:29
Anketa: Jak byste řešili opravu?
Novou hřídel
45%
5
Starší hřídel
0%
0
Druhý motor
18%
2
Dočasně zavařit
27%
3
Jinak
9%
1
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 06:06 | Nahoru | #1
Chlapce tohle se nestane po 48 tis. Km..... Každopádně co s tím? Nové kolečko a nová výstupní hřídel....

Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 06:19 | Nahoru | #2
Jak píše kolega, tohle nemá 48tis ale min.148tis. na africe mám 106tis a zatím to drží. Starou nekupuj, to nemá cenu, můžeš to zavařit, ale aby jsi to měl kolmo a v ose. Navíc pak bude zbytečná práce při výměně to uříznout. Navíc když budeš mít motor venku, koukneš na rozvody a další věci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 06:26 | Nahoru | #3
VITEK_M> No s těma kilometrama jsem si tež říkal, že je to divné, ale když jsem hledal na zahraničních fórech, tak tam popisovalo několik majitelů s nájezdem okolo 50 tis. stejnou závadu.

Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 07:19 | Nahoru | #4
To je bohužel u TA i AT vcelku běžný problém asi ve výrobě něco neklaplo, všechno se nepovede, třeba Suzuki měla někdy v letech 05-08 problém s materiálem převodových koleček. Opravit to novým dílem, bohužel to nebude levný, motor se musí půlit, hlavy - válce musí dolů - totál rozborka, na AT stojí hřídel myslím okolo 4500kč a k tomu bych rovnou vzal ložisko a simering, +sada těsnění je nutnost.

Naposledy editováno 17.06.2015 07:21:59

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 09:40 | Nahoru | #5
Ono stačí kduž se jednou nevymění kolečko že je na pohled dobrý, ušetří se 2-3stovky ale pak to dopadá takhle.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 09:46 | Nahoru | #6
wáca> právě že to kolečko vypadá dobře, bych čekal, že na něm bude tisícihran taky ojetý.

Naposledy editováno 17.06.2015 09:46:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 11:09 | Nahoru | #7
Davel> Tohle obvykle udela vokousany kolecko. osa stoji origo baj woko neco kolem 5k, k tomu si pricti minimallne 3k za tesneni, kdyz uz to rozpulis tak se urcite nejde neco na vymenu nejake to lozisko, apod bez prace jsi vtom za 10-15koliku ani nepisknes.
Jetej motor na 650 za 8-10k podle me sezenes, pokud si chces toho alpa nechat , volil bych vymenu motoru.

Ad vareni, podle me to neprezije to gufero , ale za zkousku nic nedas, ale chtelo by to navarit rovne, nebo udelas vic skody nez uzitku.

Dalsi moznost je to provizorne vyklinovat, ale tezko bez sundani.
A jeste by teoreticku slo a prijde me to jako nejjednodussi provizorni reseni, vzit 2 koleka riznout jedno napul, navarit na nej zboku zuby aby se dostaly do ten neokousanejch casti a takhle to tam namontovat. Teoreticky pokud jsem to nevyhodil tak stary kolecka nekde mozna najdu.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 11:50 | Nahoru | #8
gugo> Výměnu i s prací počítám kolem 20k. Přikláním se spíš k druhému motoru. Ale nevím moc kde sehnat. Na netu jsem našel jen dva, jeden za 12k a jeden za 15k což teda taky není nic moc...

To navaření koleček nezní úplně špatné, ale nedovedu si moc dobře představit jak to svařit aby to bylo všechno v ose a sedělo to na tisícihran. Taky by se to muselo zajistit proti pohybu do strany. Ale ve svařování se nevyznám.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 11:54 | Nahoru | #9
To svařování by muselo být dost pomalý a postupný aby gufero nezhořelo. Určitě bych to zkusil není co ztratit.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 11:58 | Nahoru | #10
tady mas jeden za 3k.
TADY mas jeden za 10k, sice pise ze to je 600 ale podle obrazku je to 650.

2 litry dolu uhadas (mozna)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 12:04 | Nahoru | #11
gugo> to je rychlost díky jen ten první inzerát je 4 roky starý

E.písmenka

Naposledy editováno 17.06.2015 12:04:50

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 12:22 | Nahoru | #12
Jarek1355> Stačilo by to jen heftnou na dvou místech,žádnej velkej svár,použít nejlépe nerez.elektrodu,rychle zchladit třeba mokrym hadrem.Mám to ověřeno na TA 600,měsíc jsem na tom jezdil než jsem sehnal jinej motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 14:21 | Nahoru | #13
Davel> pozri na polske allegro.

Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 14:37 | Nahoru | #14
Potkalo me na gsu to same, ja po zvazeni vsech variant vymenil motor.

Na nejaky bodovani bych se vyprdl. Osobne jsem videl co umi udelat pastorek kterej vypadne z hridele...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 16:51 | Nahoru | #15
rogyze> tam jsem taky nic nenašel.

Ceres> taky jsem rozhodnutý vyměnit motor, jen ho sehnat. Na bastlení prdím, pastorek taky nevydrží věčně a bude potřeba časem vyměnit.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 17:33 | Nahoru | #16
Davel>cislo.aukcie-5439009762 ,5402672467 ,5118198220 ,5113971732 ,5091690146,nasiel som 5kusov,daktore su za dobru cenu okolo 300eur.

Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 17:59 | Nahoru | #17
kdo vám zaručí že těm motorům nic nebude, sice budou mít třeba v pořádku hřídel, ale můžou žrát olej jak protržený, nebo vydávat všelijaké zvuky. Já bych si radši opravil svůj motor.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 21:19 | Nahoru | #18
pokud ten tvuj současný motor je v pořadku, nežere olej, tak bych dal radši 5tis za novou hřídel, dalších pár tis za těsnění, gufera a ložiska a máš motor, o kterém budeš vědět co v něm je, a nebude to žádné zajíc v pytli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 21:25 | Nahoru | #19
Brian1986> myslis dalsich par asi tak 10 ?

Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 21:31 | Nahoru | #20
Jó hoši, to jsou motorky, to bez peněz nefunguje, někdy to chce míň někdy víc, jak má kdo štěstí ale zadarmo ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 21:54 | Nahoru | #21
gugo> záleží jestli chceš dělat generálku

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

17.6.2015 v 22:23 | Nahoru | #22
Brian1986> MNo tak kazdopadne das nejaky 3-4k za tesneni jako takovy a kdyz uz to otevres tak vono se neco najde, prece kdyz uz je to rozpuleny ze ?

Výstupní hřídel Transalp 650

18.6.2015 v 06:57 | Nahoru | #23
Je to hodně peněz do starýho motoru, ale koupí jinej a může v tom zahučet ještě za víc. Pochybuju že prodávající dovolí rozdělat motor pro kontrolu.

Naposledy editováno 18.06.2015 06:58:25

Výstupní hřídel Transalp 650

18.6.2015 v 11:21 | Nahoru | #24
jojo, to je jasné, ale záleží jak je na tom ten jeho stávající motor, já mám dle tacho na Africe neco přes 90 tkm, co ji mám tak jsem s ní najel skoro 40tkm, ten motor za celou dobu si nevzal ani decku oleje, kdyby se mi smetlo ozubení té hřídele, tak opravdu radši koupím tu hřídel novou a další prachy vrazím do nových součástek, něž za 8-10 tis koupit motor o kterém nic nevíš, a může se ti na něm stát to samé každou chvíli.

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

30.5.2016 v 14:48 | Nahoru | #25
Ahoj,

při prohledávání řešení tohoto problému, s kterým se potýká Africa i Transalp jsem našel zajímavé řešení, které vymysleli Francouzi. Bohužel se mi nikde nepodařilo vyhledat možnost jak tato ozubená kola, která řeší oholenou výstupní hřídel, objednat. Možná by se dala podle vzoru i nechat vyrobit, určitě by to stálo méně než výměna výstupní hřídele. Třeba zde : ( http://bondy.cz/cs/produkty/retezova-kola )

Kontakt na forum: http://www.xrv.org....tefter-sprocket.html


Moje hřídel prozatím fungule, ale její stav také není ideální.Snad nebudu muset řešit.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

30.5.2016 v 14:50 | Nahoru | #26
MatessH> jsem nejak nepochopil jak to ten problem resi.

Edit: jo ja uz to chapu, kolecko drzi na ty predni nevokousany casti..
To by asi nemel byt porblem vyrobit i pomerne v polnich podminkach. Protoze by ti ke stesti mohlo stacit jen k novemu retezovemu kolecku pridat zbytek toho stareho , ktere by se prislusne zfrezovalo aby melo spravnou vysku, nasledne osoustruzit do kulata vyvrtat diry na ty klinky a privarit. Ale jestli si to pamatuju dobre tak ta predni cast hridele ma asi tak 1/4 hloubky.

Naposledy editováno 30.05.2016 15:24:10

Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 07:34 | Nahoru | #27
Ahoj, stejný problém i když ne v takové míře mám taky. Ale v podstatě jsem přesvědčen, že je v nemalé míře zaviněn malým kolečkem Grosskopf, které se opotřebovalo o hodně dřív něž rozeta, či vytažený řetěz. A přišel jsem na to náhodou při čištění prostoru řetězu. Teď si nechám měřit tvrdost a uvidím, co z toho vyleze. A vylezlo 47 - 52 HRc. V každém případě jsou drážky na hřídel v kolečku téměř fuč. Proč sem vlastně píšu? Jdu do kolečka dle kolegů z Francie viz fotka nahoře od MatessH. Přidá se někdo? Mirek

Naposledy editováno 02.08.2016 07:57:32

Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 10:32 | Nahoru | #28
Kolečko od Boana je trošku dražší, ale tohle má pořešené samo o sobě ..

1 reakcí na tento příspěvek Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 10:49 | Nahoru | #29
Ahoj, tak cena tohoto zubateho kolečka je 2 200 - 3 000,- Kč/ks. Motorka 2-3 týdny ve fabrice na kolečka.

(reakce na) Výstupní hřídel Transalp 650

2.8.2016 v 10:56 | Nahoru | #30

T.A. píše: Ahoj, tak cena tohoto zubateho kolečka je 2 200 - 3 000,- Kč/ks. Motorka 2-3 týdny ve fabrice na kolečka.



to tam musis hodit celou motorku ? Aby ti udelali kolecko na hridel ?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist