globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...
16.6.2015 v 08:18
Chci se zeptat JAWAřů, jaký olej do benzínu používáte? Po renovaci a GO motoru mě byl doporučen MOGUL 2T. Někdo mi jej vymlouvá, někdo doporučuje, rád by jsem znal názor širšího okruhu uživatelů JAWA motocyklů.
Prosím nekamenujte mě.

Díky za opdovědi





Naposledy editováno 16.06.2015 08:27:56
Anketa: Používám Mogul 2T
Jiný
61%
11
Ne
11%
2
Ano
28%
5
Předchozí
1 2
Následující

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 08:22 | Nahoru | #1
Nazoru je mrak, po GO nekdo rika ze bys mel opatrne zajizdet klidne na M2T protoze nemaze nejlip a v motoru se udelaji ty spravne vule.
Nekdo zase zajizdi rovnou na kvalitni plnou syntetiku, ale zase nekdo rekne ze to maze tak dobre, ze se to nezajede nidky.

Ja zajizdel na mogul TSF pomer 1:20 az 1:30 podle teploty

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 08:30 | Nahoru | #2
Proč ne.

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 08:36 | Nahoru | #3
hlavně ať je tam toho oleje dostatek a jezdit ze začátku s citem a nemá se co stát.

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 10:05 | Nahoru | #4
Já používal a používám do JAWY 350/639 tento: VALVOLINE COMPETITION 2T, SAE 50 v poměru 1:50 Kupoval jsem tady za super ceny: http://www.buyoil.c...OLINE-COMPETITION-2T

Naposledy editováno 16.06.2015 10:09:44

1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 10:07 | Nahoru | #5
Používám do čezety tenhle, ale žádný zvláštní důvod pro to nemám, byl prostě zrovna po ruce a kupuju ho dál...





JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 11:03 | Nahoru | #6
Jeden nejmenovaný uživatel by napsal,že jedině m2t a nikdo nic lepšího ještě nevymyslel

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 11:08 | Nahoru | #7
FrogySkoky> Zrovna ten olej, co jsi sem dal fotku, není klasický Mogul M2T, ale syntetický a poměrně dost kvalitní olej. Pro Jawku olej, jehož vlastnosti ten motor ani nevyužije a zbytečně drahý. Já bych volil polosyntetiku Mogul TSF (jeho cena ale šla v posledních letech taky dost nahoru), případně minerál Mogul TS, obojí jsou to už dostatečné kvalitní oleje.... Pro začátek při zajíždění dát první nádrž oleje víc - 1:30, další 1:40, pak můžeš 1:50 (Mogul TS i TSF byl výrobcem testován na Jawa 350/639 v tomhle poměru, takže by to mělo být v pořádku)...
Plně syntetický olej nebývá na zajíždění úplně nejvhodnější, jak už tady bylo psáno, budeš zajíždět déle, nevím jak u Jawy, ale např. u MZ s plnou syntetikou už pár lidí po výbrusu zadřelo (ale tam je to hlavně z důvodů rozdílné teplotní roztažnosti německých válců a pístů z druhovýroby)...

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 11:30 | Nahoru | #8
zdar , ja se trochu nudil a tak jsem pripravil pro svoje prase cz nove zradylko.... sice to asi nebude to prave na zajizdeni , ale pozdeji urcite stoji za vyzkousení.

benzin verva 100
9 dilu oleje Mogul TSF - pomer 1:40 prej dobry na bronzove loziska , teplota vzplanuti 100stupnu , polosyntetika
1 dil ricinoveho oleje , na pomer 1:40
a trosicku VIF super benzin aditiv , pomer 1:1000

resume
+ jede to znatelne líp, motor jde rychleji do otacek , udrzi 4ku i do kopce - drive uplny unreal
+ nesmrdí z vyfuku
+ mensi vibrace

- prej ricin skoro nehori , takze castejsi cisteni , videl jsem po jizde kapky oleje na konci vyfuku
- pri delsim stani pry ricin vyschne v karburatoru
- ani pri plnem plynu neni videt kour z vyfuku, coz mi trosku vadi / motor kouří=motor maže/
- zdlouhava priprava
- trosku prosakuji spoje na hadickach a karburatoru - to mi dela i druha motorka s jakymkoliv lepsim benzinem nez obyc hnuj95

1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 12:08 | Nahoru | #9
mogul popř paramo M6A (hlavně neplést z M6AD) stojí mezi 80-120kč za litr míchat 1:40 první nádrž 1:30 čadí to prská olej z výfuku ale ještě jsme s ním nezadřely ani traktůrek z motorem s trabanta a to při orání dostává pěkně za uši

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 12:56 | Nahoru | #10
Já bych doporučil polosyntetiku typu Mogul TSF.
Zajíždět na M2T atp. nedoporučuji. I při dostatečném množství dobře nemaže. Díky velkému tření často dochází k přehřátí a přidření a to takovému, že se píst namaže na válec. Po záměně za rozumný olej problém s přidíráním zmizel. Podařilo se mi přidřít vlastní blbostí i motor s kvalitním olejem, ale píst i válec zůstal netknutý.

(reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 16:21 | Nahoru | #11
droud> Olej kterej patří do starejch náklaďáků bych tam nedal. Dej tam polosyntetiku od Shellu a máš vyhráno :)

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 16:57 | Nahoru | #12
JASO FD olej do jawy je jako házení perel sviním. Zajížděl bych nějakým JASO FB (API TB) olejem ve zvýšeným poměru, motor se zajede rychleji. Po zajetí nejlevnější FC (TC) olej 1:40 až 1:50.

2 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 17:04 | Nahoru | #13
Do jakyhokoli dvoutaktu (do sekacky a babety mozna jo) bych nikdy v zivote nenalil nic jineho nez plnou syntetiku... Tak velkej cenovej rozdil to zase neni, a to ze se motor nesvini je pecka.

Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.

Naposledy editováno 16.06.2015 17:05:27

(reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 17:15 | Nahoru | #14

TRIBES píše: Do jakyhokoli dvoutaktu (do sekacky a babety mozna jo) bych nikdy v zivote nenalil nic jineho nez plnou syntetiku... Tak velkej cenovej rozdil to zase neni, a to ze se motor nesvini je pecka.

Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.



Víš,co všechno Jawa sežere a pořád jede? Přečti si třeba od Pavla Suchého,když jel kolem světa,co psal o olejích..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 17:27 | Nahoru | #15

TRIBES píše: Do jakyhokoli dvoutaktu (do sekacky a babety mozna jo) bych nikdy v zivote nenalil nic jineho nez plnou syntetiku... Tak velkej cenovej rozdil to zase neni, a to ze se motor nesvini je pecka.

Nejlepe cokoli s normou ISO-L-EGD.



Dle tvého profilu máš asi Mito, takže chápu, že doporučuješ výkonné oleje. Výkonné moderní dvoutakty potřebují dobrý olej. Ale zapomínáš, že mezi Mitem a Jawou 350 je rozdíl asi 50 let vývoje. A před 50 lety byl M6A nesplnitelným snem nejednoho československého motoristy.

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 17:43 | Nahoru | #16
Já míchám do benzínu u Jawky LAVIO MOTO SYNT 2T.

lavio

Naposledy editováno 16.06.2015 17:49:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 21:22 | Nahoru | #17

Dráťa píše: Dle tvého profilu máš asi Mito, takže chápu, že doporučuješ výkonné oleje. Výkonné moderní dvoutakty potřebují dobrý olej. Ale zapomínáš, že mezi Mitem a Jawou 350 je rozdíl asi 50 let vývoje. A před 50 lety byl M6A nesplnitelným snem nejednoho československého motoristy.


Jojo, asi mate pravdu. Ja treba na tom Fíkovi v profilu jedu jednou za uherskej rok a od GO na nic jinyho nez Verva 100 a Castrol Power 1 Racing 2T nejel Je to srdcovka no... Ale to je pro me kazda moto, takze mozna proto.

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 21:38 | Nahoru | #18
Koukni na téma Jawablázni zrovna je tam anketa kdo co používá tak třeba to pomůže

1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 21:39 | Nahoru | #19
Bože, tomu motoru je uplně uprdele, co se tam nalije, stejně to zase hned vyfluše ven. Jediný co ho zajímá, je jestli je dodrženej mísící poměr (žádný homeopatický poměry 1:100 s tím že "syntetika maže líp"). Další diskuze už je pak jenom o tom, jak moc to karbonuje, smrdí, a sviní vejfuky...

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 22:10 | Nahoru | #20
Všem díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 22:43 | Nahoru | #21

TRIBES píše: Jojo, asi mate pravdu. Ja treba na tom Fíkovi v profilu jedu jednou za uherskej rok a od GO na nic jinyho nez Verva 100 a Castrol Power 1 Racing 2T nejel Je to srdcovka no... Ale to je pro me kazda moto, takze mozna proto.


Haha, ten motor s jeho kompresi ma oktanovej pozadavek 80, tech 100oktanu a jakykoliv "aditiva" tam jsou uplne zbytecny... vzdyt to jede aji na koralku... petrolej... redidlo... atd
BTW blahopreji k hyper oleji s aktimineralem... s takovou to budes zajizdet vecne. A bacha na to, moderni hyperoleje maji tenci vrstvu mazaciho filmu, ten motor se nebude s to spravne uvolnit, a jakmile prejdes na horsi olej... hromy blesky, budes zase zajizdet... nebo kousnes.

Naposledy editováno 16.06.2015 22:45:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 22:51 | Nahoru | #22

crowack píše: Bože, tomu motoru je uplně uprdele, co se tam nalije, stejně to zase hned vyfluše ven. Jediný co ho zajímá, je jestli je dodrženej mísící poměr (žádný homeopatický poměry 1:100 s tím že "syntetika maže líp"). Další diskuze už je pak jenom o tom, jak moc to karbonuje, smrdí, a sviní vejfuky...



Fakt jsi pobavil. Měl by jsi sdělit olejářským firmám, že se zbytečně párají s nějakýma specifikacema a vývojem, když to motor hned vyfluše ven.

JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

16.6.2015 v 23:07 | Nahoru | #23
JAWA???
dyť je tomu kusu hliníku co běhá nahoru a dolu v kusu litiny a je jedno, kdo to vyrobil a jak dávno vlastně vyrábí Jawa motor 350. Pořád má ten motor dost velikou stř. pístovou rychlost, a písty nejou stále vyrobený z moc kvalitního matroše - tak se to musí dohnat kvalitním olejem. Pro někoho možná překvapivě kdyby měla Jawina hliníkový válce s nicasilem a kvalitní písty, co tolik nenabejvaj teplotou, tak by snesla i to míň výkonný mazivo.

Při záběhu to chce zajíždět s citem, aby píst, kterej nesedí ještě celou svoji plochou stačil odvádět do válce vzniklé teplo. Jinak se ohřeje víc je je zdrávo, roztáhne se víc, než je díra ve válci a pak je na nejlepší cestě k přidření a nepomůže sebelepší olej, když to pak někdo drží dál pod plynem, tak se mázne aliminium na litinu a je vymalováno.
Dobrej olej je dobrej i pro Jawu. stačí dobrej minerál, nebo polosynťák. Takový, že M2T nebo M6A - (óóó takovej blábol) že prej pro Jawu stačí....Jo ale na jak dlouho.

(reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

17.6.2015 v 00:25 | Nahoru | #24

Cova píše: Používám do čezety tenhle, ale žádný zvláštní důvod pro to nemám, byl prostě zrovna po ruce a kupuju ho dál...







Taky pouzivam tenhle, byl mi doporuceny kamaradem

1 reakcí na tento příspěvek JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

17.6.2015 v 13:09 | Nahoru | #25
Specifikace TA je ten největší odpadní mazut co je. Dneska (v ČR) je k dostaní nejhorší olej specifikace TB. Takže i dnešní nejobyčejnější M2T má specifikaci lepší než před 40 lety. Já ho ale nepoužívám, protože karbonuje výfuky. Postupným vývojem jsem přešel na Lavio 2T moto sync, není drahý, je to polosyntetika a vyrovná se o hodně dražšímu TSF.
Čím zabíhat je naprosto jedno. Jen tam toho oleje musí být tolik, kolik předepisuje výrobce! Tedy ne, že jawu s bronzovým futrem na pístním čepu budete mazat TSFem 1:50. To jak je ten olej kvalitní nehraje roli, když je ho málo, zadře se to.

(reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

17.6.2015 v 17:20 | Nahoru | #26
Kynklačka> 639 by měla mít vše na jehlách takže už snese i menší homeopatiky ale za mě 1:40 (na zajetí 1:33) a stačí i starej minerál chvilku jsem měl záchvaty lít tam různý polosintetiky a další nesmysly ale jediný čeho sem dosáhl že to trochu mí'n čadilo a stálo to víc peněz velice rychle sem přešel zpátky na m6a jasně pokud si stím motorem někdo pohraje a táhá z toho víc koníků díky čemuž se mu to pak víc hřeje tam je potřeba lepší olej a pak ještě dvoukomoráky výfuky tam bych asi taky hledal neco co nekarbonuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

18.6.2015 v 09:47 | Nahoru | #27

fidlimydli píše: Fakt jsi pobavil. Měl by jsi sdělit olejářským firmám, že se zbytečně párají s nějakýma specifikacema a vývojem, když to motor hned vyfluše ven.


Negeneralizuj, bavíme se o oleji pro jednu specifickou konstrukci motoru.
Za války, kdy tento motor zkonstruovali, byly na výběr dva druhy olejů - zimní a letní, oba samozřejmě minerální. O tom, že by byl speciální olej pro dvoutakty, někdo řešil mísitelnost, nebo dokonce spalitelnost nemohla bejt ani řeč. A ten motor je na to postavenej. I kdybys tam nalil tu nejhorší sračku, v pohodě pojede, akorát jí musí bejt dost - bronzový futro v ojnici prostě potřebuje "kapku" oleje, to je bez debaty. Dnes v podstatě nemá cenu řešit co tam naliješ, protože cokoliv 2T co do toho koupíš, galakticky převyšuje parametry olejů, na který je to postavený. A dle mýho soukromýho názoru je lepší se držet spíš blíž tomu, na co to bylo stavěný, takže držet se na dolní hranici schopností dnešních olejů a pohledem dnešního člověka "tam lejt sračky".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

18.6.2015 v 10:43 | Nahoru | #28

crowack píše: Negeneralizuj, bavíme se o oleji pro jednu specifickou konstrukci motoru.
Za války, kdy tento motor zkonstruovali, byly na výběr dva druhy olejů - zimní a letní, oba samozřejmě minerální. O tom, že by byl speciální olej pro dvoutakty, někdo řešil mísitelnost, nebo dokonce spalitelnost nemohla bejt ani řeč. A ten motor je na to postavenej. I kdybys tam nalil tu nejhorší sračku, v pohodě pojede, akorát jí musí bejt dost - bronzový futro v ojnici prostě potřebuje "kapku" oleje, to je bez debaty. Dnes v podstatě nemá cenu řešit co tam naliješ, protože cokoliv 2T co do toho koupíš, galakticky převyšuje parametry olejů, na který je to postavený. A dle mýho soukromýho názoru je lepší se držet spíš blíž tomu, na co to bylo stavěný, takže držet se na dolní hranici schopností dnešních olejů a pohledem dnešního člověka "tam lejt sračky".



Samozřejmě, že dramaticky snižovat poměr oleje pro bronzové pouzdro je blbost. Samozřejmě, že ten motor pojede v podstatě na jakýkoliv olej. Otázkou je jak dlouho a jak pojede.

Je laboratorně prokázáno, že kvalitnější moderní oleje snižují tření = nižší spotřeba = nižší zahřívání motoru = nižší výkonové ztráty třením = nižší opotřebení = vyšší životnost motoru. Jako bonus pak mnohem lepší spalování oleje a netvoření karbonu.

Všechno má své hranice. Na jednu stranu prát tam plnou syntetiku, která neudrží olejový film je blbost, na druhou stranu 1:25 s M6A nebude lepší, než 1:35 rozumné polosyntetiky. Že ten motor jede úplně jinak snad pozná i každý laik. Pokud je to vyhoněný starý motor, tak už moc nesejde co tam naliješ, ale pokud je motor po generálce jako v tomto případě, nevidím důvod nedopřát mu lepší mazání, když jej mám k dispozici. Kdyby jej měli k dispozici po válce, tak jej taky použijí. Za mne tedy minimálně kvalitní minerál, nebo max. průměrná polosyntetika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

18.6.2015 v 17:41 | Nahoru | #29
fidlimydli> 1:25 M6A To chceš dělat zadýmování? To je asi jak když bratr v třiapuly vyjížděl zbytky po šikulovi co do naftáku nalil benzín cca 10l nafty a40l naturalu pokud jel po rovině pohoda ale v kopci za ním nebyl vidět ani autobus a stopovat ho šlo tak 2km

Naposledy editováno 18.06.2015 17:41:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA a olej, který kdo používá a zkušenosti...

18.6.2015 v 20:44 | Nahoru | #30

droud píše: fidlimydli> 1:25 M6A To chceš dělat zadýmování? To je asi jak když bratr v třiapuly vyjížděl zbytky po šikulovi co do naftáku nalil benzín cca 10l nafty a40l naturalu pokud jel po rovině pohoda ale v kopci za ním nebyl vidět ani autobus a stopovat ho šlo tak 2km



Jednak dobový manuál uvádí doporučené ředění pro kývačky atp. 1:25 a jednak jsem tím chtěl vyjádřit, že špatný olej množstvím nenahradíš.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist