globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: těsnění mezi kartery Jawa
Čau, skládám dohromady motor na kulatou jawu 350 a mám problém - kartery přede mnou půlil někdo hrubší silou, než by bylo třeba a podle toho ty dosedací plochy vypadají. Největší problémy jsem jemně sjel pilníkem a jemným šmirglem na prkýnku, ale nechci na to sahat moc, abych to někde ještě nezhoršil. V současné chvíli jsem na tom takhle - kartery vypadají že by mohly těsnit asi až na tři místa - tam trochu proti světlu světlo prosvítá a podaří se mi tam strčit spárovou měrku 0,1mm. 0,15 už ne, to je moc.

Dotaz zní - udrží to silikon? Bude lepší tam dát papírové těsnění, nebo silikon? Dvě místa jsou nad a pod převodovkou, jedno místo u klikovky.

Díky!

těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 17:36 | Nahoru | #1
Ještě bych je vzal na skleněné desce a potom těsnil raději papírem, nicméně zkus je sesadit dohromady pouze s převodovkou bez kliky a zkus jestli bude převodovka převodovkovat

Jinak silikon to udrží, ale jde právě o to, aby fungovala převodovka a to se dá nahonit papírem

Naposledy editováno 10.06.2015 17:37:16

těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 18:24 | Nahoru | #2
převodovka bude OK, pravděpodobně jí nakonec budu ještě muset vymezovat.. Jde mi jen o to, jak velkou mezeru dokáže silikon utěsnit. A nevím, jestli by desetinu milimetru papírové těsnění pobralo.

těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 19:09 | Nahoru | #3
dal bych tam papír se silikonem, abys měl jistotu.

těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 19:43 | Nahoru | #5
Kombinaci papír se silikonem právě dávat nechci, protože jsem už několikrát četl, že silikon časem papír rozežere...

Asi to dám na ten tmel, snad to pobere...

1 reakcí na tento příspěvek těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 19:47 | Nahoru | #6
černej silikon, na odstátý místa větší vrstvu a řekl bych že pohoda ...

těsnění mezi kartery Jawa

10.6.2015 v 21:48 | Nahoru | #7
Jo a až budeš patlat na ty těsnící plochy silikon, nech ho chvíli zavadnout, aby se potom všechen nevymáčknul. Kartery nedotahuj na krev hned, ale až druhej den.

1 reakcí na tento příspěvek těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 08:43 | Nahoru | #8
rozhodně papírové těsnění ,ono tam není jen kvůli utěsnění ale i kvůli vůlím hřídelím v převodovce .(když jsem skládal motor na fichtla tak jsem nedal tesnění jen silikon a převodovka byla kousla ve futrech ,šla volně a když jsem povolil kartery.Po přidaní papírového těsnění už vše okej)
Papírové těsnění a červený silikon

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 09:34 | Nahoru | #9
hagrid.hagrid: Jenže mezi fichtlem a 350 je rozdíl. Do fichtla papír mezi kartery patřil od výroby, do 350 ne. Tam právě patří jen tmel.
Kartery se zabrušují tak, že se na rovnou desku (sklo, kámen) pleskne brusná pasta a tak dlouho se jimi šoupe, až je dosedací plocha rovná.

3 reakcí na tento příspěvek těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 13:48 | Nahoru | #10
Kdepak papír těsnění tam patří,jedno mi visí nad ponkem do 634

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 14:09 | Nahoru | #11

hagrid.hagrid píše: Kdepak papír těsnění tam patří,jedno mi visí nad ponkem do 634



Viset může, ale původně z továrny byly tyhle motory těsněné hermetikem, žádný papír se nepoužíval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 14:59 | Nahoru | #12

hagrid.hagrid píše: Kdepak papír těsnění tam patří,jedno mi visí nad ponkem do 634


Pominu-li, že řeč je o kulaté 350, tak tady jsou dva katalogy ND na 634:
První
Druhý
Schválně, dokážeš tam najít katalogové číslo těsnění mezi kartery?

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 16:58 | Nahoru | #13
1100Virago> sorry tak to těsnení není na 634 ty opravdu měly na tmel.,mě tam vysej mezi válce a karter na 634.
Jinak vím že je tu řeč 350 kejvačce.Když jsem dělal motor na ČZ 250 tak ta měla uprostřed papírové tesnění s tmelem a to ten motor byl původní ten níkdo nikdy nerozebíral.
Z montážní příručky : ¨.........Je-li levý díl skříně takto smontován, necháme jej vychladnout. Po vychladnutí potřeme celou styčnou plochu levého dílu klikové
skříně dobrou těsnící hmotou (nanáší se pouze tenká, stejnoměrná vrstva). Jestliže byly přebroušeny nebo přefrézovány styčné plochy
dílu skříně, nezapomeneme na tuto těsnící hmotu přiložit papírové těsnění správné tloušťky. ..........

těsnění mezi kartery Jawa

11.6.2015 v 22:04 | Nahoru | #14
Čo bolo to bolo...Pokud je těsnění třeba k zarovnání prasečin po půlení šroubovákem nebo vytvoření vůle převodovky tak ho použij. Tmelu nanes jenom slabou vrstvu jinak hrozí že ti těsnění vyjede a jak napsal Kubeja nechat chvíli zavadnout.

těsnění mezi kartery Jawa

12.6.2015 v 06:51 | Nahoru | #15
Zkus to nejdříve nasucho jestli ti bude vůvbec s papírem chodit převodovka.

těsnění mezi kartery Jawa

12.6.2015 v 09:53 | Nahoru | #16
Silikon stačí. Vůle si vymez na sešroubované skříni.
Silikon dotáhni na citovku a natvrdo druhý den po vytvrdnutí.
Je to lepší. Jinak bys mohl mít plochy bez silikonu a díky nerovnoměrnému ohřívání skříně, by ti mohl olej sáknout.
Papírové těsnění se dávalo, ale dnes je překonané.
Dávám jej jen pod karb a válec. (lze případně vrátit zpátky pokud jej netrhneš)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

12.6.2015 v 13:24 | Nahoru | #17

JerryTheRay píše: černej silikon, na odstátý místa větší vrstvu a řekl bych že pohoda ...



A pročpak černej silikon, kterej zrovna tak jako červenej, vidíš zdaleka. Já používám transparentní a nikdo nic nepozná.

1 reakcí na tento příspěvek těsnění mezi kartery Jawa

12.6.2015 v 14:20 | Nahoru | #18
Spravně tam patři papirove těsněni.....

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

12.6.2015 v 22:14 | Nahoru | #19
PEPAFJR> Nejde ani tak o barvu ale o to že benzín většinu silikonů které jsou určeny na převodovky rozpouští což je pěkně na pikaču. Osobně už roky používám používám jeden nejmenovanej černej tmel (Paulin) a max. spokojenost.

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

13.6.2015 v 16:52 | Nahoru | #20

hagrid.hagrid píše: Kdepak papír těsnění tam patří,jedno mi visí nad ponkem do 634



z výroby to nebylo ani na stadionech mám takovej pocit a podiv se na netu kolik se jich prodává

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

15.6.2015 v 08:01 | Nahoru | #21

karbontrade píše: Spravně tam patři papirove těsněni.....



Z fabriky se papírové těsnění mezi kartery nikdy na tyhle motorky nedávalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

15.6.2015 v 10:01 | Nahoru | #22

Sukin píše: Z fabriky se papírové těsnění mezi kartery nikdy na tyhle motorky nedávalo.



Nemáš pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

15.6.2015 v 10:24 | Nahoru | #23

PEPAFJR píše: Nemáš pravdu.



A na kterých typech konkrétně bylo?

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

16.6.2015 v 05:44 | Nahoru | #24

Sukin píše: A na kterých typech konkrétně bylo?



Loni jsem rozebíral dva motory z JAWY 350 r.v. 1956, které nebyly nikdy půleny, byl jsem přesvědčen,že těsnění tam bylo. Večer jsem prostudoval fotky z tohoto rozebírání a musím uznat,že těsnění tam žádné nebylo. A tak se Ti omlouvám.

těsnění mezi kartery Jawa

17.6.2015 v 08:37 | Nahoru | #25
Právě, že všechno mtoroy co jsem dělal žádně těsnění mezi kartery neměli. Když jsem kdysi dělal 250 panelku, tak jsem tam těsnění dal protože jsem si myslel, že to bdue lepší, ale pak mi nechodila převodovka, takže už jsem poučen.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

23.6.2015 v 13:23 | Nahoru | #26
Proč nejít s dobou. Jsou speciální tmely na bázi silikonu a to přímo na převodovky a na motory. Jsou hustější a dělají se i ve světle šedé barvě, takže nejsou vidět.
Daji se koupit všude, např u kelyšáků ho mají pod kódem EL 030.790 , používá se např.pod vanu bez těsnění Fabia 1,4 16V, na převodovky...

(reakce na) těsnění mezi kartery Jawa

23.6.2015 v 13:46 | Nahoru | #27

kpt26 píše: Proč nejít s dobou. Jsou speciální tmely na bázi silikonu a to přímo na převodovky a na motory. Jsou hustější a dělají se i ve světle šedé barvě, takže nejsou vidět.
Daji se koupit všude, např u kelyšáků ho mají pod kódem EL 030.790 , používá se např.pod vanu bez těsnění Fabia 1,4 16V, na převodovky...



Spoustu speciálních tmelů na převodovky jse již vyhodil nebyly prostě odolné benzínu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116065 Dnes v 20:29 Borntobewild
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.


TOPlist