kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
zítra chci jít kupovat auto a chtěli jsme ho zrovna i přepsat... pujdeme tam společně.
Co je potřeba na úřadě? Evidenčka a i pojistka napsaná už na mě? Nestihnu si ji zítra u svojí pojištovny už vyřídit (ani nemám techničák)... když je to pojištené na majitele a na mě ještě ne tak to nepřepíšou co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tazzi píše: oioi01> povinne musi byt opravdu na noveho majitele, ale muzes si ho udelat zitra kdekoli na 1mesic a pak v klidu u svoji pojistovny
dík, mám právě vycházky jen od 13-18h, tak to zkusím nějak stihnout a nebo se to přepíše jindy, naštestí to je jen 25km daleko...
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Nevim, jestli to umi i ta tvoje, ale zajimalo by me to..
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
ted nevím jestli sem u nějaké nové moto viděl už i podřazování bez spojky.. Jak vlastně funguje tahle fičura?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
oioi01 píše: Petta> aha, blbě sem si to přečetl....
ted nevím jestli sem u nějaké nové moto viděl už i podřazování bez spojky.. Jak vlastně funguje tahle fičura?
Ja to mam na aguste nahoru i dolu.
Na 60 milisekund vypne zapalovani a pak v nejaky vypocitany moment tam kopne rychlost.
Nahoru to steka a dolu to strili..
Petta píše: Ja to mam na aguste nahoru i dolu.
Na 60 milisekund vypne zapalovani a pak v nejaky vypocitany moment tam kopne rychlost.
Nahoru to steka a dolu to strili..
tož nahoru to chápu to je jasné, ale dolů mi to furt hlava nebere...
furt mi nejde do hlavy, že to může přidat plyn a přitom mít furt seplou spojku...
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Ianonne turbo
oioi01 píše: hoši sorry,že tady otravuju mimo téma, ale sem línej hladat, a dost lidí tady ted kupovalo moto....
zítra chci jít kupovat auto a chtěli jsme ho zrovna i přepsat... pujdeme tam společně.
Co je potřeba na úřadě? Evidenčka a i pojistka napsaná už na mě? Nestihnu si ji zítra u svojí pojištovny už vyřídit (ani nemám techničák)... když je to pojištené na majitele a na mě ještě ne tak to nepřepíšou co?
Já to teď absolvoval. Odjel jsem s motorkou a všemi doklady. Udělal na sebe evidenčku (pozor platná pouze 14 dní), pojistku a na poště úředně ověřil plnou moc. To vše do obálky a poslal prodejci ať vše vyřídí v místě kde je přihlášená. (přes 400km).
Ze začátku se mi to zdálo jako vopruz, ale nakonec jsem vlastně ani nemusel na přepis.
Naposledy editováno 21.10.2015 07:39:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Attim píše: Pri podrazovani to musi plyn trosku pridat, uvolnit tim kola co jsou prave v zaberu a tim umoznit podradit. Bude to de facto obracenej princip rychlorazeni smerem nahoru, vic bych v tom nehledal.
já bych tak kategorickej nebyl...ajťáku... v motopřevodce máš kola ve stálým záběru bez spojení s hřídelema...vždy dvojice kol (jeden kvalt), mezi nima s minimálním chodem běhají jen unašeče s drážkováním náboj /hřídel. Ty skáčou do bočního "ozubení" na kolech a tím je spojej s hřídelema. Ty unašeče maj volnej chod(bez zasunutí v ozubení kol) v řadu jednoho milimetru. Nejsem si jistej jestli je to jen přidáním plynu... možná, ale musí to bejt kurva rychlý a přesný...
Motopřevodka nemá neutrály mezi kvaltama, což u autopřevodky dovoluje poměrně bez problému řadit dolů bez spojky ...nahoru se o tom nemusíme ani bavit ... prostě ten neurál ti dává možnost počkat si na synchronizaci ...v obou směrech...nahoru čekáš...dolů šlapeš "double dý clutch"
Naposledy editováno 21.10.2015 09:14:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Nikdy jsem nestudoval převodovky, takže ve mě nebudeš mít soupeře na úrovni nicméně ať tak nebo tak, pořád musíš před přeřazením dostat kola ze záběru - v podstatě je fuk, jestli pro upshift nebo downshift. A co jinýho by elektronika mohla udělat ve chvíli přeřazení, než zařídit uvolnění kol, které jsou zrovna v záběru, ubráním plynu/vypnutím zapalování (upshift) přidáním plynu (downshift) ?
Je samo možný, že převodovka udělaná pro clutchless downshift bude možná nějak mechanicky poupravená - náběhový hrany třeba, nevím, jsem ajťák Ale nic jiného tam mechanicky nebude. Leda by to mělo poloautomatickou spojku jako Jawa...a to asi nebude ten případ
Naposledy editováno 21.10.2015 10:00:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
upshift není taky úplně bez problému...ono to tý převodce příliš nepřidá ... jenže díky zpomalení přes pevnej poměr jsou rozdíly otáček v převodce daleko za rozdíly otáček motoru - z kvaltu na kvalt - takže to co padne na točkoměru je v převodce víc jak desetkrát menší. To už tolik ty zuby neohlodá...a když při upshiftu přesouváš unašeč z jednoho do druhýho, ty kola se (sic ne uplně přesně)točej na hřídelích samy jen třením.
Neznám taky jako ty, přesnej princip jak to dělají...jen mi příjde jen ten "meziplyn" dost málo.
Neví někdo jestli to třeba neodlehčuje lamely při podřazování ?
Naposledy editováno 21.10.2015 10:28:40
Mě by spíš zajímalo proč na upshift stačí na nějaké desítky ms vypnout zapalování (= uvolnit kola ze záběru) a na downshift by to samé obráceně stačit nemělo ?
Naposledy editováno 21.10.2015 10:56:50
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
... u downshiftu je vše proti všemu...a ty nemáš dost prostoru (myslím doslovně, při "kliknutí" řadičkou) abys tím motorem roztočil hřídel honěnej motorem na otáčky zadního kola přes příslušnej převod. Za předpokladu, že nejsou delší dráhy řazení(a cvaknutí je cvaknutí), nebo odlehčíš spojku, aby to netahalo za motor atd.
Já si myslím, že to řádí dost podobně jako já s meziplynem a ten má jen účel "nedrkat" do gumy... nedám za to krk, ale něco mi říká, že to tu spojku musí aspoň nechat klouznout...a ten plyn tomu napomůže...
vygůgli to ...voe...
Naposledy editováno 21.10.2015 11:24:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
A hlavně jsem čekal, že to teda vysvětlíš když seš ten odborník woe ! Zklamání, velké zklamání...
Pokud jsou dráhy řazení stejně dlouhý při řazení nahoru i dolů, což pravděpodobně jsou, tak jedinej rozdíl kterej tam vidím je v době, která je potřebná pro uvolnění kol ze záběru. Tedy, od příkazu ECU k přidání plynu až do chvíle uvolnění kol ze záběru to bude trvat o dost déle, než prosté přerušení zapalování, to ano.
Třeba tady je video s S1000RR kde řadí dolů bez spojky a je pěkně slyšet, jak ten motor přidává plyn.
Naposledy editováno 21.10.2015 11:35:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
e: Me tak napada, umej to vubec ty dnesni seriovy hitech scifi bajky? U sport aut s automatem sou ty meziplyny uz normal, ale u motorky sem to este nevidel/neslysel.
Naposledy editováno 21.10.2015 12:55:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Jinak ano, pokud vim, urcite to dela MV Agusta a asi i jini, nechce se mi ted hledat...