Téma: ČZ 150, zapalování
Zdravím, mám dotaz, jak se vypořádat se zapalováním ČZ 150c (50. leta), aby moto svítilo tak jak má, ale investici do nového elektronického zapalování bych se nejraději vyhnul, zejm. kvůli ujetí nějakých cca 300-400 km/rok. Jsou nějaké možnosti? (v noci jezdit nebude). Dík.

ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 09:46 | Nahoru | #1
Možná kdybys rozvinul myšlenku... Co to dělá a nemá, nebo co to nedělá a má...
Cívky dostaneš koupit všude, tu světelnou si snad možná i sám namotáš.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 10:26 | Nahoru | #2
OK, díky, to by šlo, jde o to, že to spíš nesvítí než svítí, jiskra = dobrý. Koupím nový cívky podle potřeby. Možná by to šlo ošulit a jezdit vpředu jen na 15W žárovku, pokud má správnou patici ve světle . . . .
Jawa má v tomhle ohledu myslím si poněkud výhodu (je to ale jiný systém), kdy se dá vyměnit rotor dynama 45w za rotor z J634 a máte až 75w (plus teda nové krabičkové relé).

(reakce na) ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 10:31 | Nahoru | #3
mira592> Pokud svítí málo, tak buď jezdit s baterkou, nebo nechat nabudit magnet. Taky mě to čeká.

Naposledy editováno 08.06.2015 10:31:38

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 10:53 | Nahoru | #4
hm, to je dobrá poznámka, jak jsou na tom magnety z hlediska jejich magnetizmu sám nevím, ale ani to jak se dají nabudit, o tom jsem zatím neslyšel.Jízda s baterií řeší přesně prosím co . . . . ? (nevyznám se v tom).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 11:36 | Nahoru | #5
mira592> Když jedeš na baterku, světla berou šťávu z baterky a baterka se dobíjí (nebo nedobíjí - u pozdějších ročníků došlo k změně zapojení el. soustavy, že se dobíjí jen při vyplých světlech - tam stačí baterku dobít doma).

Naposledy editováno 08.06.2015 11:37:02

ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 13:54 | Nahoru | #6
Nabudit magneto za 100. Cívky nový nekupovat, stojí za pendrek - nechat převinout. Jinak světelné se nekazí. Když už bude potřeba, tak jen zapalovací.

(reakce na) ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 18:59 | Nahoru | #7
laďa-prášil>

Naposledy editováno 08.06.2015 20:33:20

ČZ 150, zapalování

8.6.2015 v 21:11 | Nahoru | #8
cívky alternátoru jsou celkem 3, jestli to chápu dobře, tak jedna je na jiskru svíčky a zbývající dvě na proud pro svícení motorky, jo ? Pdle toho co jsem koukal do schémat zapojení to snad ani jinak nejde. . .

ČZ 150, zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 9.6.2015 v 05:27 | Nahoru | #9

ČZ 150, zapalování

9.6.2015 v 08:47 | Nahoru | #10
DÍK, myslím si, že vše vyřeší kontrola zapojení elektriky, kontrola světelných cívek a dodání baterie do motorky.

ČZ 150, zapalování

9.6.2015 v 20:06 | Nahoru | #11
baterie ničemu nepomůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150, zapalování

9.6.2015 v 20:08 | Nahoru | #12

FiZzeR píše: mira592> Když jedeš na baterku, světla berou šťávu z baterky a baterka se dobíjí (nebo nedobíjí - u pozdějších ročníků došlo k změně zapojení el. soustavy, že se dobíjí jen při vyplých světlech - tam stačí baterku dobít doma).



Houbelec. Pěkně to pleteš. Světla šťávu z baterky neberou. Jsou napřímo napojená na magnet. Baterie se dobíjí přebytkem energie. Baterie se dobíjí i při světlech na všech ročnících.

(reakce na) ČZ 150, zapalování

9.6.2015 v 20:15 | Nahoru | #13

jawarmaniak píše: Houbelec. Pěkně to pleteš. Světla šťávu z baterky neberou. Jsou napřímo napojená na magnet. Baterie se dobíjí přebytkem energie. Baterie se dobíjí i při světlech na všech ročnících.



Hele, není to z tvojí vlastní webovky?
(btw, byla mi hodnotným zdrojem informací)
Koukám ale, že baterka je tam jen kvůli parkovačkám (a samo klaksonu), to jsem nevěděl a nezkoumal jsem, věřil jsem dědovi.


Naposledy editováno 09.06.2015 20:19:04

ČZ 150, zapalování

9.6.2015 v 21:08 | Nahoru | #14
baterii se dobíjí i při světlech. otázkou ale je, kolik. Ano, toto schéma u mne najdeš, ale autorem nejsem.
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/selen.html

ČZ 150, zapalování

10.6.2015 v 11:25 | Nahoru | #15
hele, když to vezmeme kolem a kolem, baterka by měla být součástí motorky tak, jak ji dodával výrobce. I při STK a kontrole klaksonu je blbý, když by netroubil bez nastartování . . . .

ČZ 150, zapalování

10.6.2015 v 17:33 | Nahoru | #16
To sice ano, ale i tohle se dá řešit. A pokud máš doma víc, jak dvě motorky, tak si sakra rozmyslíš, jestli ti stojí za to kupovat další baterku, o kterou se musíš akorát starat,,,

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150, zapalování

14.11.2018 v 00:33 | Nahoru | #17
Ahoj, můžete mi prosím někdo vyfotit nebo namalovat jak má být zapojené zapalování u čz 150c ?
zapalování jsem složil ale nemohu se chytnout který drát kam aby bylo vše dobře.

Moc děkuji za pomoc

(reakce na) ČZ 150, zapalování

19.2.2019 v 17:20 | Nahoru | #18
Mazak11> máš tu odkaz..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Neřešitelný problém hoši [1, 2, 3] ČZ 150 FiZzeR 84 1.7.2019 v 20:20 Kohlstein
pružina startování ČZ 150 1Marten1 3 30.4.2019 v 17:32 1Marten1
Problém předního sedla ČZ 150C ČZ 150 ČZ 500 Henry1879 1 19.2.2019 v 17:29 jawarmaniak
rok výroby podle čísla rámu [1, 2] ČZ 150 jelinekkk 31 19.2.2019 v 17:18 jawarmaniak

TOPlist