bmw_r1300gs_cartec





Téma: Výběr přívěsného vozíku
 
28.5.2015 v 12:45
Výhledově potřebuju pořídit přívěs na vožení velké sekačky na trávu a stavebního materiálu kolem rekonstrukce domu. Díval jsem se i na bazarový, páč novej nutně nepotřebuju, ale ceny jetých mi přišly jen o málo nižší než ceny nových, takže asi spíš novej.
Chci rozměry cca 2 x 1 metr, nebržděný, sklopný, s odnímatelným čelem a s co největším počtem kotvících bodů. V hobbymarketech se dají takové vozíky sehnat něco přes desítku, většinou mají nosnost něco málo přes 600 kg.
Máte někdo zkušenost s těmahle levnejma vozíkama? Stačí to na takový to domácí žvýkání? Kde případně jsou slabá místa? Viděl jsem že si lze třeba přiobjednat za pár tisícovek zesílení nápravy a tím i zvýšení nosnosti a snad i blbuvzdornosti. Má to smysl?
Za každou radu k tématu děkuji. Nesmysly mimo věc mažu.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 00:28 | Nahoru | #31
jungen>
Dobrej typ tenhle výrobce, díky má to v základu o dva tisíce dražší ale celý ve dřevě. O tom budu přemejšlet.

Naposledy editováno 29.05.2015 00:30:26

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 00:35 | Nahoru | #32
Nekupuj vozík z užší korbou, jak 125cm. A kup takový, co má odpruženou nápravu,aspon torzníma tyčema. Mám Agados 12 let, tehdy stál 14.000 a je furt jak novej. A co toho odvezl? Rekord je 1520kg písek. Nalož to na suprmarketovej akčňák a máš z toho placku.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 00:41 | Nahoru | #33
prackarr> proč 125 šířku?

Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 00:46 | Nahoru | #34
Ahoj, jsem v podobné fázi jako autor vlákna a u mě zatím vede toto , který dostane dvě koryta a kolébly na moto abych vlek mohl použít jak na okruhy tak chalupu(dřevo, beton, bordel atd) ale díky za typ na toho borce - přívěsy bobek zkusím ho poptat jestli to zvládne taky aby výsledek byl viz foto





Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 05:30 | Nahoru | #35
Protože pokud koupíš 100, nebo 110, tak jediné, co je "+", je to, že ušetříš pár korun. 125ka má kvalitnější korbu i podvozek, je více haevy duty. A to nemluvě o tom, o kolik méně naložíš na 110ku proti 125ce.
Mám přímé porovnání. Koupil jsem 125ku za 14000, nosnost 750kg, naložím tunu, 12,14metráků a jedu, vozík se jen houpá. Můj strýc si koupil za 9500 110ku, stejnou značku,jako já. Vozík skáče, jak koza (nemá torzky na nápravě) a když jsem na něho naložil obilí, 6 metráků( nosnost má psanou, jako můj 750kg) měl jsem strach, že se vozík posere. Vyzkoušeno, ověřeno, věř mi.

Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 06:38 | Nahoru | #36
naprosto souhlasim s prackarrem,nemam prime srovnani jako on, ale u metrovy korby si i desne limitovanej sirkou nakladu, ja mam takovej stavebni vozik kovopodnik Brno,je starsi jak ja,celokovovej,odpruzeni je 4x jawa tlumic,ma blatniky uvnitr korby a protoze byl shnilej,tak jsem ho predelal na celodrevenej, a blatniky jsem predelal aby mezi nima byla aspon 1m dira,do ty doby bylo peklo neco tam nalozit, ted tam dam kubikovou nadrz presne mezi kola a i tak je to docela malo... ale treba pisku uveze neuveritelny mnozstvi
edit: jo a za sebe doporucuju delsi oj a kola vic vzadu,lip se s tou karou couva a nelame se tak, s tou moji se couve blbe, mam oj asi 80cm a loznou 160cm, s tim ze naprava je asi ve 2/3 plochy,ale kdyz pak priprahnes jinou karu tak couves jak kral!

Naposledy editováno 29.05.2015 06:55:32

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 06:42 | Nahoru | #37
Určitě s překližkovými bočnicemi, koupil jsem Agados s plechovými a je to jak žvejkačka, už bych tu chybu nikdy neudělal. JK

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

29.5.2015 v 10:10 | Nahoru | #38

Juriáš píše: Určitě s překližkovými bočnicemi, koupil jsem Agados s plechovými a je to jak žvejkačka, už bych tu chybu nikdy neudělal. JK


Jde o to,jaké ty bočnice jsou. Na tom mém jsou plechové (pozink) a nejsou jako žvýkačka. Naopak, proti tchánovi, co má dřevěné, mě přijdou odolnější. Ale třeba s léty začali šidit plech, na tom mém jsou bočnice dobrý. Dokonce jsem si na ně udělal náplatky.

Výběr přívěsného vozíku

1.6.2015 v 07:52 | Nahoru | #39
prackarr> Něco zakurtovat přes bočnice je nemožný, okamžitě se to v té délce 2 metrů začíná prohýbat, musel jsem si do podlahy dát poutací oka.

Výběr přívěsného vozíku

1.6.2015 v 07:57 | Nahoru | #40
2x1 metr je nesmysl rozměr, kup si větší a připlať si ať nemusíš pak litovat, že máš malý.

2 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 16:25 | Nahoru | #41
Díval jsem se dneska v Hornbachu na Agados Handy-20 a nevypadalo to, že by se to mělo úplně rozpadnout a že by ten plech byl bláto.
A v Albertu ho mají v letáku za 9.599,- takže bez daně necelých 8.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 16:33 | Nahoru | #42
Danny350> komu není rady....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 16:43 | Nahoru | #43
nemako> jako víš co, na to abych to vytáhl jednou za měsíc a odvezl na tom sekačku na vinohrad 3 km... když si začnu vymýšlet dřevěný bočnice a bůh ví jakou velikost (kterou stejně nevyužiju páč když to naložím tak to moje auto neutáhne), odpružený kola a kdo ví co dalšího skončím z 8 na 20 a to si to za ty love můžu furt pučovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 16:48 | Nahoru | #44
Danny350> pokud máš barák,využiješ vozík každou chvíli a jednou ho přeložíš,tomu věř třeba takový dřevo,to je svině

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:04 | Nahoru | #45

Danny350 píše: Díval jsem se dneska v Hornbachu na Agados Handy-20 a nevypadalo to, že by se to mělo úplně rozpadnout a že by ten plech byl bláto.
A v Albertu ho mají v letáku za 9.599,- takže bez daně necelých 8.



BACHA - když to hodíš na firmu a odrazíš dph, měl bys pak platit silniční daň

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:31 | Nahoru | #46
Che> na vozík jistě ne. Ani na motorku není silniční daň

Naposledy editováno 08.06.2015 17:32:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:33 | Nahoru | #47

nemako píše: Danny350> pokud máš barák,využiješ vozík každou chvíli a jednou ho přeložíš,tomu věř třeba takový dřevo,to je svině

presne jak píses. Ale jak vidno, kazdej si na to musí přijít sám.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:41 | Nahoru | #48
prackarr> na vozík se daň platí. jedna náprava,celková hmotnost do jedné tuny 1800 ročně

Naposledy editováno 08.06.2015 18:09:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:52 | Nahoru | #49
Danny350> Si kup starej, samovýrobu na číslech a udělej si vozík podle sebe, číslo na oj vyrazíš, štítek to nemá a já třeba na tom svým nemám ani uvedený rozměry v TP...

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 17:56 | Nahoru | #50

Che píše: BACHA - když to hodíš na firmu a odrazíš dph, měl bys pak platit silniční daň


Tyvoe to mě vůbec nenapadlo. To jsou kurvy.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 18:03 | Nahoru | #51
rancher> jsou lidi,co maji tři vozíky na jedny papíry třeba sklopku,přepravník na loď a přepravník na motorky. vlastní výroba má svoje výhody

1 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 20:51 | Nahoru | #52
asi to zapadlo, tak se zeptám ještě raz : Je v dnešní době ještě možný si vozík udělat doma a nechat zlegalizovat jak to bylo dřív? Vyplatí se to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 21:08 | Nahoru | #53
Carcharot> Dost sem to před stavbou svého vozíku zjištoval a teoreticky to pořád jde, jen je to komplikovanější. Náprava musí být originál takže si na minimalně 4 litrech, plus práce, materiál, ale hlavně pak to papírování a si na ceně těch agadosů.

Už si to přesně nepamatuju ale je potřeba udělat profi výkresy, na zakladě těch ti technici na úřadě bud povolí nebo zamítnou stavbu, pak s hotovym vozíkem na stk a pak zas na úřad pro čísla, všude chcou prachy a né málo

Takže sem radši sehnal rozpadlý vozík domácí výroby vyroben někdy před 30ti lety kde v tp není o nápravě ani zmínka takže sem si vyrobil za pár korun i tu.

Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 21:09 | Nahoru | #54
Meli jsme klasickej metrovej agados,ale na prevoz sekacky a ctyrkolky jsme ho vymenili za vetsi a sklopnej.Kazdej centak sirky i dylky se pri najizdeni hodi,tomu cilku bych pri najizdeni/sjizdeni radsi neveril nebo ohnes panty,ale vystacis si s dvouma prkynkama misto najezdu.

(reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 21:31 | Nahoru | #55

Everts72 píše: Carcharot> Dost sem to před stavbou svého vozíku zjištoval a teoreticky to pořád jde, jen je to komplikovanější. Náprava musí být originál takže si na minimalně 4 litrech, plus práce, materiál, ale hlavně pak to papírování a si na ceně těch agadosů.

Už si to přesně nepamatuju ale je potřeba udělat profi výkresy, na zakladě těch ti technici na úřadě bud povolí nebo zamítnou stavbu, pak s hotovym vozíkem na stk a pak zas na úřad pro čísla, všude chcou prachy a né málo

Takže sem radši sehnal rozpadlý vozík domácí výroby vyroben někdy před 30ti lety kde v tp není o nápravě ani zmínka takže sem si vyrobil za pár korun i tu.


Takže pokud bych se do toho chtěl pustit, musím koupit buď vrak a předělat nebo koupit nápravu a od někoho plány. Hmm... Zámečnická problém není s železem si obstojně rozumím, ale asi se to fakt v případě klasiky nevyplatí... No budu číhat v záloze, třeba nějakej použitelnej objevím. Jinak dík za radu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

8.6.2015 v 23:04 | Nahoru | #56

nemako píše: Danny350> pokud máš barák,využiješ vozík každou chvíli a jednou ho přeložíš,tomu věř třeba takový dřevo,to je svině


Přeložíš... dobře to je pěkný, ale ty nebržděný vozíky mají všechny naprosto stejnou nosnost a shodný typ nápravy. A upřímně tedy musím říct, že pokud má stejný parametry vozík s korbou 2,5 x 1,5 a taky vozík 2 x 1 tak zcela jistě přeložím spíš ten velkej, páč se na něj budu snažit naložít víc když to jde.
Nebo jako tím, že si koupím stejnou nápravu s větší korbou zabráním tomu, že tu nápravu přeložím a dokurvím? To jsem nějak moc nepochopil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 08:40 | Nahoru | #57
Danny350> papírově to možná vypadá stejně ale papír snese hodně. dělej jak myslíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:11 | Nahoru | #58

nemako píše: Danny350> papírově to možná vypadá stejně ale papír snese hodně. dělej jak myslíš.


Jako já se ptám v čem je rozdíl protože mi přijde, že ty nápravy u vozíků do 750 kg jsou všechny stejný a to tohoto typu:







nikde není odpružení listovýma perama nebo klasickýma tlumičema. Tak já nevím no... přece jen su zemědělec, žádnej technickej typ. Mě ty nápravy připadají stejný - je ale možný, že vypadají stejně, ale stejný nejsou a je v nich kvalitativní rozdíl. Nicméně výrobci neuvádějí různé typy náprav pouze velikosti kol a max. výrobce té nápravy což je většinou AL-KO. Takže fakt nevím...

Naposledy editováno 09.06.2015 09:15:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:24 | Nahoru | #59
Danny350> rozdíl je v síle toho jeklu,kvalitě gumy,která funguje jako pérování. dokáže se to roztrhnout,nebo zakulatit. tuhle nápravu maji i plaťáky nebo přepravníky na koně. je to jako se vším. v obi taky koupíš benzínovou sekačku za tři litry,jen toho moc neposeká,jinak vypadá podobně jako sekačka. další věc je rám toho vozíku z plechovejch profilů,sajtny z plechu od konzerv,karháky na hovno,je to prostě jako třeba bezva skleník za pár korun,kterej první bouřka roznese po půlce okresu. ty nápravy mají různou nosnost a tunová bude s kolama stát stejně jako ten vozík z obi. na druhou stranu,čím větší nosnost,tím víc skáče,takže dvouosák s nosností tři tuny se nehodí na přepravu motorky. pro tebe je podle mě ideální bržděnej jednoosej kolem tuny nosnost,celková 1300 kil. pokud budeš budovat,dobře se ti zaplatí,doprava je drahá. http://www.autovia....1-250-35-13-pneu.htm oné například

Naposledy editováno 09.06.2015 09:30:14

2 reakcí na tento příspěvek Výběr přívěsného vozíku

9.6.2015 v 09:31 | Nahoru | #60
No dobře a tak když koukám po vozíku od Agadosu, což je podle mýho nějaká snad solidní značka, tak to nebude úplnej šunt ani u těch levnějších přívěsů ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist