globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: velká bohatost směsi
Čaute motorkáři, mám tu Virago 500-vku a má to hroznou bohatost, karbecy jsem vyčistil, trysky jsou jaké mají být podle manuálu, jen moc netuším jak se měří výška plováku, nejsem z toho anglického manuálu moc chytrý...
Svíčky jsou černé jak boty kominíka a když to vytočím, vyletí z výfuku černé saze, takže bohatost...?

velká bohatost směsi

26.5.2015 v 22:43 | Nahoru | #1
A v jakem stavu mas vzduchovy filtr ?

velká bohatost směsi

26.5.2015 v 22:51 | Nahoru | #2
Jo, to jsem nenapsal, vzducháč je nový, svíčky taky nové, v každém válci byla jiná...

1 reakcí na tento příspěvek velká bohatost směsi

27.5.2015 v 06:33 | Nahoru | #3
ze spodu karbeců jsou šroubky na štelování směsy ne? nastav podle manuálu a pak doštelovat společně se synchronizací. Jinak černý svíčky taky může dělat spotřeba oleje.
A výška hladiny se tam myslím štelovat nedá když to má plastový plováky, to se štelovalo na jawách kde se přihnul plíšek na plováku.

Naposledy editováno 27.05.2015 06:35:42

velká bohatost směsi

27.5.2015 v 06:34 | Nahoru | #4
kolik to žere?

1 reakcí na tento příspěvek velká bohatost směsi

27.5.2015 v 06:43 | Nahoru | #5
Až nastavíš tu základní směs, tak změř ty hladiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2015 v 06:58 | Nahoru | #6
Šrouby směsi se samy od sebe nerozhodí, takže do nich nešťourej. Každý tím kroutí jako první, přitom se tím snaží jen vykompenzovat závadu, která je někde jinde.

Nejdříve změř hladiny - motor by měl běžet a být zahřátý na provozní teplotu. Na odkalovač karburátoru nasaď průhlednou hadičku, ohni nahoru a povol odkalovací šroub. Benzín ti nastoupá do určité výšky, která by měla odpovídat hladině uvnitř. Zkus jemným foknutím do hadičky tu hladinu prákrát rozkolísat, jestli se ustálí stejně, protože kapalina díky povrchovému napětí trochu lepí na stěny hadičky a jedno měření nemusí zajistit přesnost.
Na zadní straně karburátoru je vodorovná ryska, hladina by měla být 13,5-14,5 mm pod ní.
Pokud jsou hladiny výš, jsou špatně seřízené nebo nedovírají jehlové ventily, nebo jsou popraskané těsnící kroužky vložek - v každém případě musí zadní stěny karburátorů dolů a ventily zkontrolovat a případně hladiny metodou pokus/omyl seřídit.

Pokud jsou hladiny správné, je možné, že nedovírají sytiče. Zkontroluj, jestli po zatažení páčky a doklapnutí sytičů zůstane mezi tou vidličkou která je vytahuje a hřídelkou sytiče vůle. Jinak opět rozebrat, vyčistit, promazat.

Pokud je i tohle v pořádku, je to na celkové rozebrání karburátorů, protože někde uvnitř něco špatně těsní nebo není dotažené.

Naposledy editováno 27.05.2015 06:59:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 08:20 | Nahoru | #7

1100Virago píše: ...nebo jsou popraskané těsnící kroužky vložek....



ake vlozky myslis ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 08:47 | Nahoru | #8
bum64bac: To mosazné na obrázku, ve kterém běhá jehla ventilu:



Bývá to vsazeno do tělesa karburátoru a utěsněno o-kroužkem okolo (doufám, že se v tom XV535 neliší, ještě jsem to u ní nikdy nevyndával). Ten stářím a teplem popraská a těmi trhlinami dokáže benzín obtékat celý ventil okolo, i když ho jehla uzavře.

Naposledy editováno 27.05.2015 13:30:58

velká bohatost směsi

27.5.2015 v 10:06 | Nahoru | #9
1100Virago : skvele, dakujem !

Naposledy editováno 27.05.2015 14:43:39

1 reakcí na tento příspěvek velká bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2015 v 14:12 | Nahoru | #10
Taky muze byt vybehany kominek od jehly - presne to jsem mel na svych Mikuni karburatorech na TDMku ja. U 535ky je to dil 2JU-14141-90-00 a stoji krasnych 1100Kc / kus (dil c. 13):

velká bohatost směsi

27.5.2015 v 14:16 | Nahoru | #11
Díky chlapi, měl jsem to všechno venku, i ty vložky, těsnící kroužky jsou vpořádku, dotažené to je všechno, sytiče oba zajedou nadoraz, šroubky bohatosti povolené o 2 otáčky, dá se to nastartovat bez sytiče a celkem to i drží otáčky, což by nemělo...
Ve výfuku jsou vyloženě černé saze, jako u dieselu, není to olej...
Zkusím ještě ty hladiny, 13,5-14,5 mm pod tou ryskou na víku plovákovky? nebo ryska by měla být hladina?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 14:18 | Nahoru | #12
Slávek-TDM> Jo, jak poznám vyběhaný komínek? bude mít vyšoupaný oválný otvor? nebo se to okem nedá poznat?

(reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 14:21 | Nahoru | #13
wáca> Na plastovém plováku je taky plíšek, poštelovat se dá..

(reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 14:28 | Nahoru | #14

1100Virago píše: bum64bac: To mosazné na obrázku, ve kterém běhá jehla ventilu:



Bývá to vsazeno do tělesa karburátoru a utěsněno o-kroužkem okolo (doufám, že se v tom XV535 neliší, ještě jsem to u ní nikdy nevyndával). Ten stářím a teplem popraská a těmi trhlinami dokáže benzín obtékat celý ventil okolo, i když ho jehla uzavře.



No teď na to čumím, tys myslel jehlový ventil, já měl na mysli to, co říká Slávek - TDM, že nebude těsnit, tak když ručně zavřu jehlový ventil plovákem, nemělo by čerpadlo protlačit přes něj benzín.. no vyzkůšame..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 14:50 | Nahoru | #15
kuzmič> jojo, bude tam zrejma ovalita. U mne to bylo extremni - takze krasne viditelny pouhym okem. Trochu pomuze si dat do kominku jehlu a zkusit vule. Po smeru nasavanyho vzduchu by pak byla vetsi nez napric...
Kdyby ti nedoviraly jehlovy ventily nebo zustaval viset plovak, potece ti benzin z prepadu. To se mi pro zmenu deje na mym historickym XT250, kde je jehlak uz dost vymackanej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 15:03 | Nahoru | #16
Slávek-TDM> No, s tím přepadem mě to taky hned nedošlo, že by to protékalo... Vyloupnu to a pokoukám... Dík!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 15:40 | Nahoru | #17
kuzmič: Má to být těch 13,5-14,5 mm pod čárou.

Jestli to ještě budeš rozebírat, koukni na špičky těch jehel - jsou pogumované a nesmí tam být viditelný kruhový otlak.

Přepadem to může protékat až za hodně dlouho. Benzín nepřitéká pokud motor neběží a část toho motor sežere a proteče to do sacích hrdel.

(reakce na) velká bohatost směsi

27.5.2015 v 16:44 | Nahoru | #18
1100Virago> Benzín nepřitéká pokud motor neběží ... No jo, vždyť je tam čerpadlo... proto přes přepad nepoteče...

velká bohatost směsi

7.6.2015 v 20:05 | Nahoru | #19
Tak bylo to nakonec jehlama, někdo se hrabal v karbecech a zcela odborně nastavil jehly na nejnižší zářez, tak hezky obohatil, hladiny byly asi o 5 mm výš, jeden šroub bohatosti zalepený, zarezlý a druhý vytočený jen asi o půl otáčky...
Díky všem za dobré rady...!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist