před dvěma lety se mi objevil problém se startováním MTS1000 2004. Kdy bylo podezření na startér (ten byl však rok po repasi a baterka stará 2 roky. Vyřešeno v servisu Ducati se závěrem, že byla KO baterka. Od té doby vesele jezdím, ale nyní, po 2 letech, se objevil ten samý problém. Nejdřív začala ztěžka točit startérem a po třetím nastartování už ani neťukla a už jen začalo cvakat relé mezi startérem a baterií. Baterie napětím byla sice OK, dobití nepomohlo. Říkám si, že předtím baterka také vydržela 2 roky, tak koupím novou, když se objevily stejné příznaky problému, jako před časem, ale dnes se ukázalo, že v baterce to nebylo. Problém přetrvává => startér ani neťukne, relé mezi startérem a baterií vždy při pokusu o start cvakne. Při pokusu o přepolohování natočení startéru přes rychlost (nevím, zda to technicky jde) se dvakrát MTS snažila asi startérem poootočit, ale v reálu se nakonec nic nestalo. Poté už se mi to nepodařilo nasimulovat znovu a cvaká opět už jen zmíněné relé. Kontakty jsem na trase zkontroloval co šlo v domácích podmínkách, vyčistil, ale taky nepomohlo. Mám podezření na startér, i když toho po repasu moc v reálu nenachodil. Je má domněnka správná, nebo se mám zaměřit ještě na něco jiného? Případně návod, foto, plánek, jak vyndat/zkontrolovat startér? V Jižních Čechách bohužel není široko daleko žádný servis Ducati, nejbližší autorizovaný mám 150km a o neautorizovaných DUC v okolí nevím. Díky za dočtení románu až sem a Vaši pomoc, či rady. Moc děkuji
Podivej se jesli oba poly baterky jsou dobre propojeny s a] vedenim k rele, b] druhy pol baterky je dobre ukostren.
Nejdriv zkus pripojit k baterce v motorce startovaci kabely a propojit je s autobaerkou. Zkus nastartovat. Nastartyje? Pokud ano, je to baterka, kdyz ne, pokracuj, kabely nech pripojeny.
Na startivacim rele jsou dobre identifikovatelny dva silny kabely. Zkus nastartovat a pri tom tyhle dva kabely propoj. Nastartuje? Kdyz ano, je v haji rele. Kdyz ne, pokracuj. Odpoj startovaci kabely a zopakuj. Nastartuje, je to jen rele. Kdyz ne, je v haji rele i baterka
Odpoj startovaci kabel od baterky a prived ho k privodu na starter od rele pri soucasnem zmacknuti tlacitka start. Nastartuje? Starter je O.K., mas v haji bud baterku, rele nebo privodni kabel od startru.
Tohle je nejjednodussi metoda bez pouziti jakekoli merici techniky a mela by Ti problem identifikovat.
Naposledy editováno 16.05.2015 06:49:46
Ked starterom potocis a on sa na pol otacky "chyti", tak moze byt chyba v tom, ze su skratnute niektore casti komutatora. Vycistenie medzier v komutatore by to mohlo vyriesit. Neviem ci tato porucha byva casta na moto starteroch, ale na inych js motoroch sa to stava.
pripichnout na plus+ pol baterky
odsroubovat kabel ze starteru na motorce, odsunout bokem
..pak teda cekam, ze se "bude svaret", proste zapnu zapalovani a prilozim na kontakt starteru a cekam, co se stane..
1.starter zatoci, a motor bezi /vada v el ceste ke starteru/
2.starter toci ,ale motor nebezi /vada v elektrice-svitch killer, nebo palivove ceste/
3.starter toci napicu-pomalu - je vadnej
.. pouzivam u motorek ze silnejch rocniku okolo roku 0, nezarucuju u novejsich stroju s pocitacem pod sedlem.....
Jinak díky za typ na servis.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati MTS 1000 - nestartuje
tak vyzkoušeny typy, ale nakonec vše ukazovalo na startér. Olej bylo stejně třeba vyměnit, takže to nevadilo, ale kvůli vyndání startéru demontovat i svody byla pakárna navíc. Každopádně ještě před rozšroubováním startéru se z něj linul zápach spáleniny, takže už bylo vcelku jasno. Po demontáži zjištěný na dvou místech vysypaný a natavený komutátor nejspíš po kontaktech s uhlíky? Nevím, nejsem elektrikář. Uhlíky byly však také mechanicky vydřené, jejich opotřebení se ale zdálo být OK. Uložení rotoru také nevykazuje nic zvláštního. Těžko říct, co mohlo být přesnou příčinou. Fotky pro zajímavost dodám, jakmile se mi telefon rozmyslí je odeslat :D Je otázka, zda to půjde repasovat nebo budu muset shánět nový startér, což mám obavu nebude za babku.
komutátor sa dá zrepasovať. ak má zopár plieškov mechanicky poškodených, alebo prepálených, nemal by to byť problém. Je to síce babranica, ale dá sa.
Horšie bude, ak skratlo vinutie rotora a je prepálené, alebo zhoršený izolačný stav (medzizávitový skrat). To už možno oprava vyjde viac než nový štartér.
Daj to dakomu, kto sa živí prevíjaním a repasom elektromotorov, ten to zmeria a hneď ti povie, či je to len v komutátore, alebo je chytené aj vinutie. A aj cenu bude asi vedieť hneď povedať aspoň približne.
Zodraté uhlíky nevadia, vadí ak je z uhlíku vyštrbené/vylomené. Ale uhlíky sú lacná záležitosť.
alebo sa na to vyser a tu máš štartér za 100E
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 | JamesM | 66 | 6.4.2024 v 17:36 JamesM |
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 | Zbyša | 13 | 15.11.2023 v 19:08 rob456 |
Kolínko Ducati Multistrada 1000 | MAJK_TORTELINA | 13 | 2.7.2023 v 13:46 assassin |
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 | -KAR- | 1 | 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR |
Ducati suchá spojka 48Z [1, 2] Ducati Multistrada 1000 | 33.petr | 32 | 7.2.2023 v 19:17 33.petr |