globalmoto_unor





Téma: Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100
do Guzzi je predpísaný olej 10w-60 .. spojku to má oddelenú suchú
máte niekto skúsenosť, ktorý z týchto olejov použiť?
Eni i-Ride MotoGP 10W-60 ... alebo Motul 7100 ?

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

14.5.2015 v 19:00 | Nahoru | #1
řid se specifikacemi,pokud splňují předepsané tak na značce nezáleží

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

14.5.2015 v 19:31 | Nahoru | #2
Tak máš novou a poměrně drahou motorku, co teda řešíš když je to tam napsané ?

1 reakcí na tento příspěvek Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

14.5.2015 v 20:06 | Nahoru | #3
Motul je motoolej, takze ma prisady na spojky, ne? To je u Guzziny zbytecny, tam se davaji vetsinou automobilovy oleje a ne motorkovy.
Pokud se nemylim, tak v Susicich davaj do Guzzin CASTROL EDGE 10W-60 Professional TWS, coz je olej do eMkovejch bavoraku, ale samozrejme bych se ridil specifikaci vyrobce.

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

14.5.2015 v 23:07 | Nahoru | #4
vďaka za reakcie,
ale skúsenosť je možno lepšia ako odporúčania výrobcu .. preto sa pýtam .. aj pneu som zmenil z dunlop D251 na avon cobra a držia rovnako dobre no životnosť bude minimálne o 50% vyššia ... do yamahy som nalieval motul 5100 a aj po 115tis.km šlape ako hodinky .. Guzzi je úplne iná konštrukcia a samozrejme sa mienim držať odporúčaním výrobcu, pokiaľ mi náhodou nebudú všetci čo už majú najazdené na guzzinách 100tisíce km radiť niečo iné ..

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

15.5.2015 v 09:16 | Nahoru | #5
Tak zkusenost je takova, ze motooleje jsou tam zbytecny, protoze nejsou potreba prisady na spojku a ani to netoci o moc vic jak auto, takze pouzivam autoolej (a servisy taky, viz ten Castrol). Pak taky ty 10W-60 oleje jsou dost drahy, protoze maji velky rozsah SAE, coz je vyrobne narocne a taky se tyhle oleje rychleji opotrebuji. Jezdim jen kdyz jen nad 10 stupnu, takze nepotrebuji az tak ridky olej a presel jsem na 20W-50 za zlomek ceny a menim casteji (nemam filtr). Se SAE neni problem experimentovat, v manualu vetsinou byva nekolik moznych rozsahu, prece jen jsou jiny podminky v Italii a Finsku. Hlavne dodrzet minimalni API specifikaci a neni problem. Osobne ve vsech vozidlech radeji pouzivam "obycejny" olej a menim casteji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

15.5.2015 v 15:30 | Nahoru | #6

Redguy píše: Motul je motoolej, takze ma prisady na spojky, ne? To je u Guzziny zbytecny, tam se davaji vetsinou automobilovy oleje a ne motorkovy.
Pokud se nemylim, tak v Susicich davaj do Guzzin CASTROL EDGE 10W-60 Professional TWS, coz je olej do eMkovejch bavoraku, ale samozrejme bych se ridil specifikaci vyrobce.


Nj,jenže za ten castrol tam chtěj přes 600 Kč za litr, takže jsem přešel na eni (agip) za dvě kila litr a rozdíl nevidím. Moto má najeto 66tis. a jede furt .

(reakce na) Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

15.5.2015 v 15:48 | Nahoru | #7

dva_hrnce píše: Nj,jenže za ten castrol tam chtěj přes 600 Kč za litr, takže jsem přešel na eni (agip) za dvě kila litr a rozdíl nevidím. Moto má najeto 66tis. a jede furt .



No dyt pisu, ze jsem taky presel na levnejsi Valvoline, protoze to jsem mel malem infarkt, kdyz mi rekli cenu . Pokud to splnuje specifikaci, tak neni problem. Kazdej motorar ti potvrdi, ze radsi levnejsi a casteji menit, nez tam tocit nejakej longlife drahej srac sto let.

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

15.5.2015 v 16:02 | Nahoru | #8
Tak o tom žádná

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

16.5.2015 v 03:57 | Nahoru | #9
Taliáni psali Agip racing, tak jsem tam lil ten Agip racing (nyní Eni moto gp). Docela mě rozsekal ofiko servis, který tam rve castrol 10w50 za pětikilo.

Eni i-Ride MotoGP 10W-60 alebo Motul 7100

1.9.2016 v 13:33 | Nahoru | #10
Chtěl bych doplnit a upřesnit úvahy nad vhodností automobilových motorových olejů pro motocykly .. v příspěvcích výše je uváděna Guzzi se suchou spojkou, ale úplně zapomínáte na převodovku. A Guzzi má na rozdíl od většiny motocyklů oddělenou převodovku (majitelé prominou - nemajitelé to nemusí vědět) a tím i rozdílné požadavky na motorový olej. Proto je zmínka o použití oleje pro Guzzi v jednom servise pro neznalé hodně zavádějící a může být pro životnost motoru kritická.
Vím že vlákno se týká Guzzi, ale určitě to čtou i majitelé jiných značek.
Velmi kvalitní texty ze specializovaných periodik se dají snadno dohledat - stačí trošku snahy. Vkládám část textu - je převzatý - snad nebude problém.

Proč musí být oleje pro motocykly jiné než oleje automobilové?
Správné oleje pro mazání čtyřdobých motorů motocyklů jsou sice podobné automobilovým motorovým olejům, ale nejsou stejné! Pro posouzení kvality olejů pro supervýkonné vysokootáčkové motocyklové motory nestačí obvyklé srovnání jejich druhu, viskozity a výkonnosti. Někteří výrobci proto již vyvinuli speciální oleje, které odpovídají odlišným požadavkům na mazání motocyklových motorů.

Co motocyklový motor potřebuje?
Moderní motocyklové čtyřdobé motory jsou vysokootáčkové motory s velkým litrovým výkonem mají malé olejové náplně, a navíc mají ve většině případů společnou náplň pro mazání motoru i převodů. Navíc se u motocyklů vyskytují konstrukční prvky, které jsou u automobilů naprosto neznámé: mokrá spojka, mokrá volnoběžka startéru. Tyto skupiny, které běží v lázni motorového oleje kladou protichůdné požadavky na motorový olej - jeho základním úkolem je snižovat tření, ale na určitých plochách musí být jistá hodnota tření zachována. Z principu je tedy vyloučeno použití moderních automobilových olejů, které jsou za účelem úspory paliva tzv. "friction modified", tedy upraveny pro minimalizaci tření.
Pro motocyklové motory jsou vyžadována maziva s velkou zatížitelností, vysokou tepelnou stabilitou a dobrou odolností vůči střihovému namáhání. Tento parametr, nezbytný pro spolehlivou funkci a životnost převodovky, představuje odolnost olejového filmu proti jeho přerušení na zubech ozubených kol. Je definován tzv. indexem střihové stability (SSI - Shear Stability Index). Jeho nízká hodnota, okolo SSI = 20, označuje výbornou stabilitu. Typický automobilový motorový olej má tuto hodnotu mezi 30 a 50. Naproti tomu špičkový závodní motocyklový olej má SSI = 5, což je naprosto výjimečná hodnota.

Naposledy editováno 01.09.2016 13:46:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
California 1400 - potíže s elektron... Moto Guzzi California 1400 Touring , Moto Guzzi Cali... mvmoto 11 4.6.2022 v 07:38 LKosťa
Motorka poháněná V8 z tatry 603 [1, 2] Moto Guzzi California 1400 Touring ruinin 54 25.1.2021 v 09:57 novej
Nový Chopper/Cruiser v dnešní době Harley Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic, Mot... goes 16 5.6.2020 v 21:00 skopuzzi
Proč má Bellagio špatně hodnocené C... Moto Guzzi Bellagio 940, Moto Guzzi California Stone... Mufiozo 5 10.3.2018 v 21:11 fatman
Vyjížďky Brno a okolí Moto Guzzi California 1400 Touring Šamot123 13 1.6.2017 v 07:19 dafikk

TOPlist