bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíly mezi R1100 GS a S
7.5.2015 v 12:36
Chci se zeptat, jaké jsou zásadní rozdíly mezi těmato dvěma motorkama. Už delší dobu obě zvažuju. GSko by mělo být agilnější než S a je vhodné i do terénu. Nevýhoda je vzhled zepředu na úrovni německého porna ze 70 let a malá ochrana před větrem, Sko je zase vzhledově pěknější, rozhodně vzhledem konkuruje novým motorkám, má větší výkon a soudím že líp chrání před větrem.

Já bych chtěl ještě nějaké informace co se týče technických rozdílů. O GSku se říká že je držák, ale co S? Není tam těch 20kW na víc na úkor něčeho? eSek přecijen není toli, pasujou na to navzájem motorové díly? Nemá tam Sko (do r. 2000) nějakou speciální elektroniku, co by se mohla kazit? Nejsou celkově nějak poruchovější?

Poučte mě, ještě tady na fóru takové srovnání není.



Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 12:44 | Nahoru | #1



Já tam tedy pár rozdílů najdu. Zkus si zahrát tu hru na 10

Naposledy editováno 07.05.2015 12:48:24

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 12:53 | Nahoru | #2
Ty jsi nenáročný člověk, viď

Naposledy editováno 07.05.2015 13:06:23

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 13:41 | Nahoru | #3
Zato ty jsi clovek na svem miste kdyz se rozhodujes mezi tema motorkama

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 15:06 | Nahoru | #4
Tak hlavně k čemu chceš motorku užívat? GS samozřejmě univerzální, S silnice, ale motorově teda celkem rozdíl... eSko jsem měl a super mašina,pohodlná a celkem dost rychlá,ale nezáludná,nepokazilo se mi vůbec nic... jo za těch pár sezon praskla myslím přední žárovka GS proti tomu na silnici moc nejede... takže chceš jezdit po silnici eSko...chceš on/off road univerzál stroj jdi do GS...

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 16:28 | Nahoru | #5
V podstatě je tam stejný jen motor, ale i ten je rozdílně vyladěný. Záleží, jak chceš jezdit. V pohodlí i ochraně jezdce vede GS. Tímto zdravím lopatu75

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 18:01 | Nahoru | #6
Zdarec

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 19:13 | Nahoru | #7
Pokud ti jde o rozdily v technickem zakladu, tak v motoru jich moc neni. Sko ma vyssi kovane pisty a tedy vyssi kompresni pomer, jiny vacky a jiny motormanagement. Vykon ma vyladeny do vyssich otacek. Vetsina ostatních motorových dilu je shodna. Sko ma novejsi ridici jednotku. Zasadni rozdil je v prevodovce - Sko je jedina 1100 s 6-ti kvaltem. GS ma jeste stary 5-ti kvalt. Kardan a rozvodovka je opet temer shodna. Jsou tam rozdily v prevodovym pomeru, ale technicky je to totez. Z hlediska spolehlivosti v tom neni rozdil.
Jinak jak pisou kolegové nade mnou, obe motorky maji jine zamereni. Rozdily jako napr. vysky zdvihu tlumicu, vyska sedla atd. si uz urcite najdes v katalogu.

Naposledy editováno 07.05.2015 19:23:50

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 19:20 | Nahoru | #8
Žádný rozdíl, jako každé BéWBé ,motka pro teplouše ,hned po čoprech

Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 20:02 | Nahoru | #9
komunista z přesvědčení? Ten rudý avatar je za deset slov. Teplouši nám nic neudělali, ale komouši ano.

(reakce na) Rozdíly mezi R1100 GS a S

7.5.2015 v 20:29 | Nahoru | #10

Prajsak píše: Žádný rozdíl, jako každé BéWBé ,motka pro teplouše ,hned po čoprech



tahle parta prý hledá kamarády co s nimi pojedou na balkán. Nechceš se přidat? Byl bys tam asi jedinej normální

Naposledy editováno 07.05.2015 20:31:32

Rozdíly mezi R1100 GS a S

8.5.2015 v 08:35 | Nahoru | #11
vzhled zepředu na úrovni německého porna ze 70 let..
.. tos trochu posral.....

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi R1100 GS a S

8.5.2015 v 12:27 | Nahoru | #12
Jako BMW fakt u svých motorek moc nevyniká vzhledem přední masky.



Z boku nádherná motorka a pak se člověk podívá na předek:

(reakce na) Rozdíly mezi R1100 GS a S

8.5.2015 v 12:42 | Nahoru | #13

JurassMo píše: Jako BMW fakt u svých motorek moc nevyniká vzhledem přední masky.

...



jj, musim souhlasit!

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly mezi R1100 GS a S

8.5.2015 v 23:15 | Nahoru | #14
Vzhled je o vkusu. Mě k tomu třeba to světlo z Avie sedí a tím dvojtým to u 1150 moc nenarovnali. R1100S je podle mě asi nejhezčí co u BMW udělali. Byl jsem téměř rozhodnutej že ji koupím. Krásná, pohodlná, ale nakonec jsem vzal GS 1150. Je prostě větší. Chtěl sem hodně místa a to mi GS dá. A navíc je traktoroidní a to se mi na ní moc líbí. Záleží co chceš jezdit. Mě ta univerzálnost u GS získala. Můžu jet kam chci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi R1100 GS a S

8.5.2015 v 23:37 | Nahoru | #15
Lucky-Jarda> nevisela ještě včera na inzerci?? (ne že bych Tě špehoval, ale koukám po inzerátech a proklikal jsem až na Tvůj profil. Teda nepletu - li se)

K designu BMW - jak 1100GS tak 1100S maj podle mě geniální design, naprosto nadčasovej a osobitej. Koukněte na jiný mota z první půlky. 90.let...

Naposledy editováno 08.05.2015 23:40:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíly mezi R1100 GS a S

9.5.2015 v 00:06 | Nahoru | #16
Dave81> Nepleteš, ale přehodnotil sem plány

(reakce na) Rozdíly mezi R1100 GS a S

9.5.2015 v 12:44 | Nahoru | #17
Lucky-Jarda> mě občas taky popadnou myšlenky přesednout na R1200R, ale k inzerátu jsem to ještě nedopracoval ;)

Rozdíly mezi R1100 GS a S

9.5.2015 v 13:21 | Nahoru | #18
Já koupil pozemek a chci tam natáhnout ing. sítě a to bude něco stát. Tak sem už dal inzerát že GS půjde dál, ale neustál bych to. Traktor GS by mi moc chyběl. Zasíťuju to hold až příští rok no. Tu chvíli to přežiju s generátorem

Rozdíly mezi R1100 GS a S

10.5.2015 v 19:32 | Nahoru | #19
a proč mu to všichni žerete....

Rozdíly mezi R1100 GS a S

2.6.2015 v 14:12 | Nahoru | #20
Jak už bylo řečeno, nejdřív pouvažuj co tě bude víc bavit, jestli cestování po silnici nebo offroad. GS je sice pohodlný univerzál se kterým se dá docela slušně jezdit obojí, ale přece jen na delší silniční přesuny to není úplně to pravé ořechové, hlavně tebou uvažovaná 1100. Oproti eSku je tam pár docela velkých rozdílů. Spíš bych, pokud ti to finance dovolí, rozmýšlel mezi 1100S a 1150GS.

A teď ty rozdíly. eSko je vlastně kříženec 1100 a 1150. Motor klasika 1100 ale vyladěný na nejvyšší výkon, GSka v obou motorizacích trochu zaostávají. Díly sice některé zaměnit jdou ale pokud koupíš motorku o kterou bylo aspoň trochu staráno a nebudeš flákat pravidelnou údržbu, tak nebudeš nic z těch dražších potřebovat. I když víme, zákon schválnosti je mrcha a funguje :) Rozdíl 1 vs 2 svíčky na válec - mělo to odstranit cukání motoru při pomalejší jízdě stálou rychlostí. Sám nemůžu posoudit, mám už twin spark rok 2004 a fakt necukne. Hlavně pohlídat olej a poslechnout motor (celková hlučnost, ventily).

Další je převodovka: eSko je 6kvalt, 1100 GS pouze 5kvalt a např. při delších nebo dálničních přesunech je to docela znát. Oproti tomu 1150GS je už 6kvalt, navíc s tím rozdílem že se dělá ve dvou variantách, standartní a tzv. ekonomická, "dlouhá" šestka. Přijde vhod právě při delších cestách po silnici. Síly na ní má dost, podle mě asi nejlepší 1150GS s 6E pokud chceš univerzál motku.
S tím souvisí paralever: eSko má přepracovaný a zesílený právě kvůli vyššímu výkonu, u 1100GSka je starší verze, která byla náchylná na hrubé zacházení (nemám osobní zkušenost, ale několikrát jsem na netu našel zmínku že tím docela trpí). Vzhled je taky jiný, taková rovná úzká "trumpeta" na rozdíl od 1150GS, která už má stejný paralever jako eSko. Právě proto že víc vydrží. Stejný problém údajně měly i úchyty podsedlovky, myslím že se na to dokonce pro 1100GSka prodávaly nějaké zesilovací prvky od Wunderlicha ale radši pohledej, nechci kecat.

Elektronika je vcelku spolehlivá a blbuvzdorná, pokud nebyla napadena kutilem domácím. Prohlídni svazky, omotávky kabelů izolepou můžou znamenat docela problémy. Jinak pohoda, zvlášť pokud nechceš ABS. Pak tam prakticky nemá co odejít (nebo jsem alespoň o ničem extra chcípavém neslyšel). Nic speciál eSko nemá (pokud nekoupíš verzi s integral ABS).

S ochranou jezdce na tom bude eSko asi trochu líp, z vlastní zkušenosti - plexi dělá hodně, klasiku od BMW je dobré nahradit něčím od MRA, rozdíl je znát. Taky ochrana rukou a horní části nohou je parádní, prolisy v kapotáži je solidně schovají. Hlavně oceníš ty "růžky" s blinkry vpředu, na prsty fouká minimálně.
Sedlo v základu v pohodě, nutí ale trochu sjíždět k nádrži. Osobně mi vyhovuje, zadek jako v křesle. Dá se pořešit přečalouněním na super pohodlné od DD tuning Mohelno.

Pak už mě napadají jen drobnosti - eSko má dvě světla H1 a H7 oproti myslím H4 u 1100GSka, svítí pěkně. Chybí mu ukazatel paliva, je jen kontrolka narozdíl od GSka které má LCD displej (aspoň teda 1150 u starší nevím). Stejné je to s ukazatelem zařazené rychlosti. Při údržbě (třeba baterie) budeš u eSka sundavat kromě přední masky se světlem komplet kapotáž, to u GSka nebude :) Ale dá se to v pohodě, jen to chce opatrnost a pečlivost. Údržba prakticky stejná u všech verzí, nic složitého, jen ji neflákat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
Zadní blatník BMW R 1100 S Obdélník 8 6.9.2023 v 11:40 Obdélník
Bmw 1100 gs gumy BMW R 1100 GS SimplyGreen 4 28.6.2023 v 16:22 nevo7
turecko 2023 BMW R 1100 GS hansdorf 0 7.5.2023 v 18:37 hansdorf
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S dasto 32 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA


TOPlist