bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!
Ahoj kamaradi,

nikde nedokazu na netu najit, jaky je rozdil mezi "fichtlem" 20 a 21 videl jsem i verze "de luxe", avsak o nich taky zadna zminka vsem dekuji za rady a tipy PS. uvazuji o porizeni na vikendove jezdeni
Předchozí
1 2
Následující

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 09:52 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 09:55 | Nahoru | #2
Dvacítka má užší řídítka a vpředu široké "revmaplechy", které vedou až pod nohy a suplují stupačky. Z toho důvodu má taky dvacítka odlišný kříž pod motorem, na kterém to drží. Jednadvacítka má o něco širší řídítka s hrazdou a normální stupačky a místo širokých revmaplechů jen užší "břicho". Co se týče podvozku a motoru, ty jsou shodné.

edit: Než jsem do nadatloval, Martic mě předběhnul

Naposledy editováno 04.05.2015 09:56:16

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 09:59 | Nahoru | #3
A jednadvacítka měla rychlopal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 10:04 | Nahoru | #4

1100Virago píše: Dvacítka má užší řídítka a vpředu široké "revmaplechy", které vedou až pod nohy a suplují stupačky. Z toho důvodu má taky dvacítka odlišný kříž pod motorem, na kterém to drží. Jednadvacítka má o něco širší řídítka s hrazdou a normální stupačky a místo širokých revmaplechů jen užší "břicho". Co se týče podvozku a motoru, ty jsou shodné.

edit: Než jsem do nadatloval, Martic mě předběhnul



Já už jsem měl ta řidítka u 21 bez hrazdy.

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 10:10 | Nahoru | #5
FILODENDRON: Jo, v tom článku na který odkazuje Martic jsou dobře popsané změny, které se děly v průběhu let. Zmizení hrazďáků a kloubu na ose řídítek a náhrada řídítky bez hrazdy a s navařenou osou je jedna z nich.

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 10:40 | Nahoru | #6
Vsem moc dekuji jeste, ze jsou chytry lidi na motorkarich

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 11:05 | Nahoru | #7
Hlavní rozdíl je kyvka . 20 má placatou z plechu a 21 trubkovou kyvku

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 11:25 | Nahoru | #8
hagrid.hagrid: To ne, ty kyvky se u obou typů shodovaly a měnily se podle roku výroby. Tuším, že starší byly ty lisované z plechu a novější trubkové, shodné s Mustangem.

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 12:09 | Nahoru | #9

hagrid.hagrid píše: Hlavní rozdíl je kyvka . 20 má placatou z plechu a 21 trubkovou kyvku



Nesouhlasím 100% v roce 1971 byla kyvka stejná tj. placatá z plechu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 12:44 | Nahoru | #10
Jawa 20 má revma plechy a užší řídítka, zatímco 21 nemá revma plechy a obvykle je ozdobená chromovými pásky pod sedlem

Jawa 50/20






Jawa 50/21




(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 12:59 | Nahoru | #11
roman.so> Ty ozdobné pásky pod sedlem měla i 20

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 13:06 | Nahoru | #12
s plechama a bez plechu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 13:42 | Nahoru | #13
PEPAFJR> Měl jsem origo 20tku a ta měla rychlopal taky. V tom bych rozdíl neviděl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 14:16 | Nahoru | #14

moucan píše: PEPAFJR> Měl jsem origo 20tku a ta měla rychlopal taky. V tom bych rozdíl neviděl.



Možná až později. r.v. 1971 na 100% ne

Naposledy editováno 04.05.2015 14:16:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 14:27 | Nahoru | #15
Ono je celkem možné, že to v Povážských strojárnách praktikovali stejně jako v mateřské Jawě - když nějaký díl na skladu došel, montovali co měli. Takže na některé šichtě došly šnekové krutiruky, tak tam práskali rychlopaly, dokud nepřivezli nové zásoby. Každopádně ta úzká řídítka dvacítky (u nás jsme jim říkali "vařechy") měla vždycky u sloupku díru na vyvedení plynového lanka zevnitř trubky, což rychlopal nepotřeboval.

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 14:39 | Nahoru | #16

PEPAFJR píše: Možná až později. r.v. 1971 na 100% ne



To pak možná jo, já měl 1979.

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 15:19 | Nahoru | #17
Diky za tipy a rady vsem tady odpovidm jeste na casty dotaz: Ano, shanim fichtla pro sebe.. nekseftuju atd. chci jezdit s tatou, kterej dostane parizka a taky sam na vikendy...

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 15:35 | Nahoru | #18

1100Virago píše: Ono je celkem možné, že to v Povážských strojárnách praktikovali stejně jako v mateřské Jawě - když nějaký díl na skladu došel, montovali co měli. Takže na některé šichtě došly šnekové krutiruky, tak tam práskali rychlopaly, dokud nepřivezli nové zásoby. Každopádně ta úzká řídítka dvacítky (u nás jsme jim říkali "vařechy") měla vždycky u sloupku díru na vyvedení plynového lanka zevnitř trubky, což rychlopal nepotřeboval.



Já jsem si to taky hned předělával na rychlopal, problém byl,že tomu lanku vadili v některé poloze ty plechy na nohy, obvzlášť při plném otočení řídítek do prava.

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 20:01 | Nahoru | #19

hagrid.hagrid píše: Hlavní rozdíl je kyvka . 20 má placatou z plechu a 21 trubkovou kyvku


to je podle roku, nikoliv podle typu
hlavní rozdíl jsou revma plechy

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

4.5.2015 v 20:07 | Nahoru | #20
Já měl jednu z prvních 21 r. v .67. Řidítka byla s hrazdou, ale svařená s osou. A bylo to překryto plechovým krytem stejné barvy jako světlo a nebo "bříško". Kyvka byla na starších lisovaná, a ozdobné pásky také později přestali montovat. Podívej se na obrázky výše, 20 je novější verze.

Naposledy editováno 04.05.2015 20:11:23

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

5.5.2015 v 11:37 | Nahoru | #21
Jo 20 měla revmaplechy a rovny řidítka. 21měla řidítka z hrazdou a neměla revmaplechy tzv.Jawa 21SPORT.Vždy se to vyrábělo stejně.A podle roků výroby tam byli různe modifikace-s tou kyvkou,řidítka měli krk volný nebo svařený,ty nejnovější to už bylo jen svařené téčko dvou trubek,dříve ozdobné lišty ty poslední to již nemají!!ale vždy se to dělalo stejně.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

5.5.2015 v 16:56 | Nahoru | #22
DOTAZ POSLEDNI: ma cenu davat 14.000,- za komplet udelanou 50/20 vcetne chromu atd na bilejch znackach? DIky vsem a at to jezdi v roce 2015

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

5.5.2015 v 18:28 | Nahoru | #23
PauliniEnrico> Je to na Tobě. Pokud je to perfektní, sběratelsjý kus, cenu to má. Když si představím, kolik stojí renovace, není ta cena přemrštěná.

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

5.5.2015 v 21:23 | Nahoru | #24
jaký máš řidičák?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

6.5.2015 v 09:05 | Nahoru | #25

PauliniEnrico píše: DOTAZ POSLEDNI: ma cenu davat 14.000,- za komplet udelanou 50/20 vcetne chromu atd na bilejch znackach? DIky vsem a at to jezdi v roce 2015



Na "dotaz poslední" ti neodpovím - to si musíš rozhodnout sám, ale pro informaci, já kupoval novou Jawu 21 za 3.680,- a za Jawu 20 chtěli 3.790,- jenže se psal rok 1972 a k tomu jsem dostal i úplně bílou značku - číslo jsem si musel domalovat štětečkem - moc mi to tehdy nešlo

(reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

6.5.2015 v 09:21 | Nahoru | #26
JáraKawa> V roce 1971 byla cena Jawy 20 - 3250 Kčs. Jawy 21 - 3650 Kčs. Jawy Mustang - 4200 Kčs.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

6.5.2015 v 15:51 | Nahoru | #27
a v roce 1959 byla cena Jawy 555 2.500 Kčs. Paragon mám po dědovi, teda jako včetně fichtla fotka paragonu v mých moto

Naposledy editováno 06.05.2015 15:52:57

Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

6.5.2015 v 22:12 | Nahoru | #28
Ahojte.
Ja som mal 20-tku rv 1969, V tých časoch som býval pri P. Bystrici kde bol pionier v každom dome 3 kusy. Mal široké riadidlá z hrazdou, zváraný krk s osou zakrytý plechovým krytom, rýchlopal, reumaplechy, kyvku lisovanú z plechov, na krytoch hliníkové lišty. Štítok na ráme písaný v angličtine, malo to byť na vývoz. Preto taká úprava. Z nejakého dovodu to ostalo na slovensku. Nestačil mu ani jeden sériový model. najazdil som na ňom 40000 km, bez generálky motora. A že som ho nešetril. Potom som ho vymenil za 250-ku.

Naposledy editováno 06.05.2015 22:14:11

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

7.5.2015 v 10:27 | Nahoru | #29
No, obrázek tý jedenadvacítky mi připadá jako přestavěná 05ka. Chtělo by to pohled z druhý strany. Jestli má brzdový lanka do bubnů a kulatej dekl spojky, tak nulapětka....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50/20 - 50/21 ..rozdil?!

7.5.2015 v 11:12 | Nahoru | #30

keymaker píše: a v roce 1959 byla cena Jawy 555 2.500 Kčs. Paragon mám po dědovi, teda jako včetně fichtla fotka paragonu v mých moto



Tak tomu říkám pečlivost, na paragon jsem se díval - to se hned tak nevidí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 34 Dnes v 15:04 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist