globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: špatná baterie
28.4.2015 v 11:07
Ahoj,

mám na Blackbirdovi asi dva roky starou baterii. Celou dobu vše fungovalo bez problémů. V neděli jsme byli na poměrně dlouhé projížďce asi 600km a celou dobu jsem měl puštěbí vyhřívání rukojetí, někdy jsem měl pocit, že světlo je poměrně žluté(jako když je ve svítilně slaba baterie), ale mohl to být jen optický klam.

V pondělí ráno jsem normálně nastartoval a dojel jsem do práce, když jsem chtěl vyrazit z práce domu tak starter jen jednou otočil a pak už jen cvakání relátka, světla se mě zdálo že svítí normálně. Motorku jsem trošičku roztlačil a hned chytla, dorazil jsem domů, tam už startovala bez problémů. Napojil jsem to i na nabíječku, ale ukázala se mě že je nabitá asi za 15 minut. Když jsem měřil voltmetrem napětí tak v klidu to bylo nějakých 12,4, při puštěném motoru asi 12,8 a při startování napětí pokleslo na cca 10,5V

Přemýšlím proč jsem cestou z práce nemohl nastartovat, jestli mám koupit novou baterku nebo jestli to byl jen nějaký šotek.

špatná baterie

28.4.2015 v 11:38 | Nahoru | #1




špatná baterie

28.4.2015 v 12:09 | Nahoru | #2
Ahoj, Bleka jsem měl taky a je dost pravděpodobný, že to bude regulátor. na druhou stranu, pokud ten odejde, pak sebou (po delší jízdě) vezme i baterku a moto nastartovat nejde. Hodnota 12,8 při spuštěném motoru je myslím málo, tuším, že jsem měl po výměně regulátoru a správném fungování altíku 14,4, ale možná kecám. V každém případě bych si nechal proměřit i altík, protože by to mohlo značit začátek jeho konce..

1 reakcí na tento příspěvek špatná baterie

28.4.2015 v 14:11 | Nahoru | #3
To mě samozřejmě napadlo, taky, ale jak to mám zjistit jestli je to regulátor? Měl jsem za to že když je to regulátor, že se to projevuje přebíjením.

(reakce na) špatná baterie

28.4.2015 v 15:07 | Nahoru | #4

Firecracker píše: To mě samozřejmě napadlo, taky, ale jak to mám zjistit jestli je to regulátor? Měl jsem za to že když je to regulátor, že se to projevuje přebíjením.

jak proměřit regulátor, tady ve fóru se povaluje asi 10 návodů. Stačí pohledat

špatná baterie

28.4.2015 v 16:11 | Nahoru | #5
treba tohle,
http://www.hondavfr....diagnostika-dobijeni

a vygooglis toho mnohem vic. tohle byl prvni co sem nasel.. a vim ,ze je napsanej dobre.

špatná baterie

29.4.2015 v 15:00 | Nahoru | #6
Tak dnes se stalo to samé jako v pondělí, ráno jsem po uterním stání nastartoval uplně v pohodě, když jsem chtěl ale jet z práce tak se to chvíli snažilo velmi pomalu nastartovat a po pár otočeních zase jen cvakání, ujel jsem 1,5km(se zapnutým světlem a vyhříváním rukojetí) zastavil a znovu nastartoval v pohodě, pak znovu dokonce jsem v pohodě nastartoval i při zapnutém vyhřívání rukojetí a zapnutém dálkovém světle pak jsem si šel něco vyřídit na uřad a za 10 minut jsem opět nastartoval OK. Dojel jsem domu 12km zapnuté dálkové a vyhřívání rukojetí a opět jsem po dojetí domu nastartoval v pohodě. Proměřil jsem napětí baterie a těsně po dojetí má 12,8V, při nastartovaní a na volnoběh se POSTUPNĚ během asi půl minuty vyšplhalo napětí na 14,1V po zapnutí světel spadlo na 12,7-8V po zapnutí heftu na 12,5-6V

špatná baterie

30.4.2015 v 10:41 | Nahoru | #7
Tak dnes to mělo pokračování, ráno jsem normálně nastartoval, ale během jízdy mě nejdřív začala padat ručička tachometru a motorka začala trochu jako poškubávat jako kdybych jemně přidával a ubíral plyn, pak se k tomu přidal i otáčkoměr, s vypnutýma světlama, se otáčkoměr chytnul(když se zvášilo napětí v síti) doufám, že to bude jen nějaké to ukostření, ale nevím kde je ten kostříci kabel.

špatná baterie

30.4.2015 v 10:45 | Nahoru | #8
Nejezdi na tom a proměř to než se to dokurví víc.

2 reakcí na tento příspěvek špatná baterie

30.4.2015 v 11:43 | Nahoru | #9
včera jsem proměřil to co jsem uměl a to jsem sem napsal, zbytek už je pro mě španělská vesnice a nevím kde jednotlivé díly jsou a jak vypadají

(reakce na) špatná baterie

30.4.2015 v 12:04 | Nahoru | #10
Firecracker: Pokud ti motorka dává po rozsvícení světel jen 12,8V, tak je prostě někde chyba v dobíjení. Protože bez světel je napětí správné, tipuju to na přechodový odpor někde na konektorech mezi alternátorem, regulátorem a baterií. Takže měřit, rozebírat, pucovat kontakty a prověřit uchycení koncovek na kabelech.

1 reakcí na tento příspěvek špatná baterie

30.4.2015 v 12:40 | Nahoru | #11
a kdyz by si do toho zapnul jeste blinkr, tak ti budou rucicky tachometru a otackomeru litat od nuly do aktualnich hodnot presne do rytmu blikani :D

Ver tomu ,ze ukostreni to neni, je to opravdu dobijeni. Jestli chces pokud dojedes muzes se stavit. Pokecame o blackbirdech a promerim ti to. Nicmene moc bych na tom nejezdil, protoze ten regulator se umi i rozsplichnout v podsedlovce, dokurvi ti to kabelovej svazek a mozna uz ted mas spalenej konektor od toho regulatoru. Pokud by ti to prebijelo tak by sis odprasil aji baterku. Kterou jen tak mimochodem tim vybijenim take pomalinku zabijis.
Tak se stav, nebo to dej do servisu. Ze ses to ty tak ti to zmerim aji zadarmo, kdyz se zastavis, ale mas to krapet z ruky a uprimne ti cestu po vlastni ose na Znojemsko nedoporucuju. Pravdepodobne by si sem nedojel.
cau cau

(reakce na) špatná baterie

30.4.2015 v 13:29 | Nahoru | #12
Firecracker> Napiš gugovi.

špatná baterie

1.5.2015 v 09:44 | Nahoru | #13
Nebraň se tak tomu regulátoru. Mám tady jeden navíc, jestli se někdy pohybuješ u Plzně, půjčím ti ho. Týden si na něm můžeš jezdit, pak mi ho vrátíš. Buďto to bude ono či nikoliv. Následně si objednáš nový v servisu. Mám ho sice z CBR 600F2, ale podle všeho to jde na Fx, blackbirda...

špatná baterie

1.5.2015 v 21:35 | Nahoru | #14
Asi to opravdu bude ten regulátor. Příští týden půjde kvůli loziskum a přetesneni ke speedymu tak ho poprosím i o ten regulátor

(reakce na) špatná baterie

1.5.2015 v 23:24 | Nahoru | #15

cuir píše: Pokud by ti to prebijelo tak by sis odprasil aji baterku. Kterou jen tak mimochodem tim vybijenim take pomalinku zabijis.



kolikrát je to i docela rychlý, on ten cyklus - na sračku vybít že ani nestartuje, roztlačit, náhodou fungující regulátor jí "citlivě" nakrmí vším co dá altík, nedejbože při vyšším napětí než má - je docela spolehlivej zabiják kapacity pokud se to opakuje

špatná baterie

6.5.2015 v 14:33 | Nahoru | #16
Práve riešim s Blackbirdom uplne rovnaky problem,na volnobehu ukazuje multimeter iba 11.99V ked pridam na cca 2000ot/min nabehne 13,9.Dozvedel som sa ze regulator sa uz v minilosti na mojej mašine menil.Preto tam nechcem hned davat dalši,poradili mi vybrat alternator aj regulator a dat to pomerat spolu.

špatná baterie

10.5.2015 v 10:27 | Nahoru | #17
Prsvdepodovne som uz nasiel problem..





Naposledy editováno 10.05.2015 10:31:25

špatná baterie

11.5.2015 v 20:13 | Nahoru | #18
To je prča, týden po tom, co jsem přispěl do tématu, mě potkalo to samé. Jestli je někdo z místních Kralovický a viděl dnes mantáka s červeným cebrem, jak tlačí motorku do kopce, tak to jsem prosím já.

Firecracker -> už si to našel? Mám to aktuálně rozebrané, tak ti můžu nafotit co kde a jak. Jiná mašina, princip pořád stejný.

špatná baterie

11.5.2015 v 20:43 | Nahoru | #19
Tak jen pro info je to opravdu špatný regulátor a musím ho vyměnit, ted jeste jen nějaký sehnat

špatná baterie

11.5.2015 v 21:29 | Nahoru | #20
djlukas, u mě vizuelně také konektor špatný a regulátor OK(viz foto). Při odpojeném mínus pólu z baterie proud 75mA mezi svorkou a zemnícím kabelem, všechny pojistky vytažené. Vyměnil jsem regulátor a najednou nula.










špatná baterie

14.5.2015 v 23:14 | Nahoru | #21
objednal jsem nový regulátor od Vape, Speedy namontoval a vše šlape jak hodinky

špatná baterie

14.5.2015 v 23:21 | Nahoru | #22
U nas delaj regulatory vape, ignitech a elesys. Ja mam ten elesys - prisel mi takovej "sympatickej" na pohled :) je proti originalu o dost tezsi - ten hlinikovej chladic je fakt "macatej" - plus je tam trimr kterym jde pripadne doladit napeti na ktere reguluje ...
Dobry reference ma ale i to vape a ignitech...

špatná baterie

8.6.2015 v 13:49 | Nahoru | #23
tak jen pro zajímavost bylo to tím regulátorem dobíjení, někdy dával dobré hodnoty a jindy zase ne ... docela se divím, že to neodpálilo baterii a že přežila i několik vybití pod 4V

špatná baterie

3.6.2016 v 21:36 | Nahoru | #24
ten samej problem 12,8 max zapnul jsem světla a 12,4 V výměna regulatoru a max 13 V při 5.000 ot. nakonec vyměna alternátoru a volnoběh 13,55 V světla+větrák+blikače a po problému
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 9 6.1.2024 v 15:41 Samotář99
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 7 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird Šelmak 35 23.9.2023 v 21:55 dan1024
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 22 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA


TOPlist