globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: A2 aneb před a po roce 2013
 
26.4.2015 v 23:07
Zdravíčko lidi!

Chci se zeptat, chci si koupit motorku (dejme tomu že Kawasaki ZX-6R Ninja) který mají obyčejně všechny nad 70kw což je teoreticky nemožný řídit s A2..

ALE já mám ŘP od 18 let ještě z roku 2012 ještě před tím než vešel v platnost nový zákon 19. ledna.2013 který upravuje A2 o těch 35kw a podle zákona platí pro starší ŘP které byly vystaveny ještě předtím i druhá možnost, neomezený kW stažený na 25kw.

To že to neni jen "jedna baba povidala" si muzete precist i tady http://www.icmn.cz/...pravidla_5765.clanek

Chápu teda dobře že si můžu koupitt ZX-6R Ninju http://www.motoinze...547-zx-6r-ninja.html (např.) co má 94kw, stáhnout jí na 25kW a řídit to zcela legálně?

Nepište mi prosim ať si koupim radši to a to a proč si nekoupim radši to a to.. Jde mi pouze o to jak mám rozumnět tomu jak je to teď se zákonama.

Díky moc předem.

Naposledy editováno 26.04.2015 23:23:17

A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 00:26 | Nahoru | #1
Je to přesně tak jak píšeš, pokud si získal řidičské oprávnění před 19.1.2013 (tehdy se to označovalo jako Ao - do 25 kW), tak si můžeš koupit cokoli, nejsi limitován těmi 70 kw.

1 reakcí na tento příspěvek A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 00:54 | Nahoru | #2
Chápeš to dobře.
Můžeš řídit cokoliv, co má 25Kw a méně v TP + to, co spadá do sk. A2.
Pokud nechceš odpověd typu "jedna baba povídala", tak se podívej přímo do zákona.
Konkétně je to v zákoně č. 297/2011 Sb. (což je novela zákona o silničním provozu). Zde to najdeš v čl. II:

1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.



Ale nechápu, proč si neuděláš rovnou neomezené A. Stojí to cca 4 000,- Kč, to je polovina toho, co stojí škrcení. A dá se to udělat za 2-3 týdny.

(reakce na) A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 06:03 | Nahoru | #3
MichalTdm> Pokud má A25 jak píše, tak na velke A stačí udělat jen rozdílovku za cca 2 - 2,5 tisíce

A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 07:28 | Nahoru | #4
U mě vyšlo rozšíření z A2 na A celkem 1.100 Kč.
400 Kč jízda na motorce + 700 Kč závěrečná zkouška s komisařem.
Škrcení je zbytečný vyhozezní peněz. To si raději kup něco na sebe (helmu,rukavice apod.)
Pokud máš věk, udělej si rozšíření.

1 reakcí na tento příspěvek A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 08:38 | Nahoru | #5
Díky moc všem za odpovědi, jo o rozšíření sem taky uvažoval ale na druhou stranu, když bych si koupil nějakou takovou raketu stejně bych jí asi chtěl škrtit alespoň na polovinu jelikož se ještě necejtim na to abych mohl v 21 letech řídit otevřenejch 100kw.. No a jak se znám.. kdybych za to mohl někde vzít asi za to vemu a to pak nevim kdy přestat.. v zájmu mém a mého okolí by to chtělo zmírnit nejen ruku na plynu ale i motorku.. (prozatím).
Díky moc všem. :)

(reakce na) A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 10:42 | Nahoru | #6
awsboy> Holý nesmysl. Papíry si udělej ideálně neomezené IHNED jakmile bude první příležitost proboha! Nechápu, na co sebemrskačsky čekáš. Až to zkurví v téhle idiotské republice a šrouby utáhnou ještě více a na vodičák budeš čekat do 30, 40, 60? Dyť to jde rok od roku k horšímu, samé příkazy, nákazy, zákyzy. Pokud chceš na cosi čekat jsi hotový blázen. Bude to jen a jen horší.

No a pokud se necítíš, tak si kup na cokoliv se cítíš. Škrcení je vyhazování peněz oknem, buď si kup nějaký škrcený/neškrcený půllitr který tak jak je po sezoně dvou vždy zase prodáš nebo neškrcenou šestku která je na začátek dobrá i tak.

A2 aneb před a po roce 2013

27.4.2015 v 13:48 | Nahoru | #7
1) Tahle uprava umoznujici aplikovani starsich skupin ridicskych prukazu je i v zakone psana jako prechodna coz znamena, ze kdykoliv zase tem pakonum rupne v kouli budes okamzite v loji i s aktualne "spravne" skrcenou motorkou

2) Skrceni je na nic, protoze se skrti jen vykon a uz ne kroutak, sila brzd, velikost pneu, vaha a dalsi veci, stoji to nesmyslne penize a vetsina lidi pak hleda cestu jak to stejne otevrit coz nasledne zpusobuje pruser u havarky, ktera se snad nedejboze stane a pojistovna nebo soudy by se v tom chteli hrabt

3) Netusim jak se na tyhle lokalni cachry v papirech divaji za hranicema, ale ruku bych za to do ohne nedaval, ze by ti to bylo co k cemu (stejne jako napr. povolene rizeni "trojkolek" jen s sk.B)

Proste a jednoduse kup nejake normalni 500 kilo, ktere stejne v pohode staci, litat to umi taky, lepe se na tom uci, je jich na vyber plno na rozdil od par kousku skrcenych litru, lepe to i pak treba za 2 roky prodas, udrzbu budes mit levnejsi atd. atd. a hlavne, co nejdrive si udelej plne A

A2 aneb před a po roce 2013

28.4.2015 v 18:58 | Nahoru | #8
Díky všem za rady, nakonec si to asi vážně rozšířim ať mám klid a koupim otevřenou šestku. Díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist