Chci se zeptat, chci si koupit motorku (dejme tomu že Kawasaki ZX-6R Ninja) který mají obyčejně všechny nad 70kw což je teoreticky nemožný řídit s A2..
ALE já mám ŘP od 18 let ještě z roku 2012 ještě před tím než vešel v platnost nový zákon 19. ledna.2013 který upravuje A2 o těch 35kw a podle zákona platí pro starší ŘP které byly vystaveny ještě předtím i druhá možnost, neomezený kW stažený na 25kw.
To že to neni jen "jedna baba povidala" si muzete precist i tady http://www.icmn.cz/...pravidla_5765.clanek
Chápu teda dobře že si můžu koupitt ZX-6R Ninju http://www.motoinze...547-zx-6r-ninja.html (např.) co má 94kw, stáhnout jí na 25kW a řídit to zcela legálně?
Nepište mi prosim ať si koupim radši to a to a proč si nekoupim radši to a to.. Jde mi pouze o to jak mám rozumnět tomu jak je to teď se zákonama.
Díky moc předem.
Naposledy editováno 26.04.2015 23:23:17
1 reakcí na tento příspěvek A2 aneb před a po roce 2013
Můžeš řídit cokoliv, co má 25Kw a méně v TP + to, co spadá do sk. A2.
Pokud nechceš odpověd typu "jedna baba povídala", tak se podívej přímo do zákona.
Konkétně je to v zákoně č. 297/2011 Sb. (což je novela zákona o silničním provozu). Zde to najdeš v čl. II:
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona zůstávají zachována v rozsahu, jaký měla podle zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti tohoto zákona; tato řidičská oprávnění opravňují ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona rovněž k řízení motorových vozidel, která jsou do skupin vozidel se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení nebo podmínění řidičského oprávnění.
Ale nechápu, proč si neuděláš rovnou neomezené A. Stojí to cca 4 000,- Kč, to je polovina toho, co stojí škrcení. A dá se to udělat za 2-3 týdny.
1 reakcí na tento příspěvek A2 aneb před a po roce 2013
Díky moc všem. :)
No a pokud se necítíš, tak si kup na cokoliv se cítíš. Škrcení je vyhazování peněz oknem, buď si kup nějaký škrcený/neškrcený půllitr který tak jak je po sezoně dvou vždy zase prodáš nebo neškrcenou šestku která je na začátek dobrá i tak.
2) Skrceni je na nic, protoze se skrti jen vykon a uz ne kroutak, sila brzd, velikost pneu, vaha a dalsi veci, stoji to nesmyslne penize a vetsina lidi pak hleda cestu jak to stejne otevrit coz nasledne zpusobuje pruser u havarky, ktera se snad nedejboze stane a pojistovna nebo soudy by se v tom chteli hrabt
3) Netusim jak se na tyhle lokalni cachry v papirech divaji za hranicema, ale ruku bych za to do ohne nedaval, ze by ti to bylo co k cemu (stejne jako napr. povolene rizeni "trojkolek" jen s sk.B)
Proste a jednoduse kup nejake normalni 500 kilo, ktere stejne v pohode staci, litat to umi taky, lepe se na tom uci, je jich na vyber plno na rozdil od par kousku skrcenych litru, lepe to i pak treba za 2 roky prodas, udrzbu budes mit levnejsi atd. atd. a hlavne, co nejdrive si udelej plne A